Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koudbloed

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:03

Laten we eerlijk zijn. Vliegen en (helaas) Dazen horen bij paarden. Iedere paardenliefhebben zou deze kwelgeesten willen uitbannnen. Alleen, daar gaat het hier niet om. Vliegen de Dazen controleren wij niet. Hoe graag we dat ook zouden willen. Maar ons eigen handelen, ja, daar moeten wij niemand anders dan onszelf rekenschap voor afleggen. Nogmaals, wij zijn de mens, wij zijn met rede begaafd (zo heet dat dan) wij weten dus wat goed is en wat niet goed is voor een paard. Nou, beste bokters, in welke hoedangheid dan ook, dit is niet goed vor ons, voor de betreffende parende en voor de paardensport als geheel. Koudbloeden zijn paarden die te lang in de schaduw van warmbloeden hebben gestaan. De enige manier waarop wij onszelf geloofwaardig kunne maken is door kritisch naar onszelf te zijn. Ga uit van onze kracht. De prachtige koudbloeden die niet onderdoen voor de warmbloeden waarvoor de hippische wereld over het algemeen warmloopt ( alwel deze woordspeling niet echt gunstig is).

Kippesoep

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:04

In 'Het echte verhaal' staat over zga alle paarden een beschrijving daaruit maak ik ook op dat ze dieren al wat langer kent....

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:05

@arabesk, arno en al die anderen die het zo opnemen voor deze verdachte juffrouw.
Hebben jullie oogkleppen op??? Of heb je de juiste foto's nog niet gezien??
Als jullie na het zien van deze verschrikkelijke foto's nog steeds roepen dat er niets aan de hand is dan moeten jullie je toch wel heel diep schamen.
Of zijn jullie niet goed bij je hoofd.
Echt, hier kan ik heel boos om worden. Stoom uit je oren

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:05

arno8 schreef:
manie schreef:
Deze eigenaar en aanhangers zouden wat mij betreft nooit meer dieren mogen houden, als je dit normaal weet je duidelijk niet waar je over praat. Boos!

En jij weet wel waar je over praat? Fijn! Vertel mij even hoe het komt dat het paard op de eerste foto zo mager is, heeft die een ziekte? Hoe lang staat dat paard daar al trouwens? Wat kreeg het paard te eten? Wanneer heeft een dierenarts voor het laatst naar dat paard gekeken? Ik weet het namelijk niet! En die hoeven die te lang niet bekapt zijn, zijn die van een paard dat net de dag daarvoor binnen is gekomen, of staat dat paard daar al jaren? Ging de hoefsmid, die er vandaag ook was, dat paard net bekappen of liep hij daar zomaar wat rond? Jij weet kennelijk helemaal waar je over praat, dus ik zou het graag van je horen.

De DB handelt nooit zomaar ineens (deden ze dat maar), daar gaan toch echt controles aan vooraf.
Als meerdere keren blijkt dat iets niet in de haak is gaan ze over tot actie en dit is vrijwel altijd te laat. Er had altijd eerder actie moeten worden ondernomen. Dus dit bovenstaande gepraat is een mooi verhaal om te verdoezelen wat al veel langer niet in de haak is.
En tja de waarheid is hard...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:06

hetzusjevan schreef:
@arabesk, arno en al die anderen die het zo opnemen voor deze verdachte juffrouw.
Als jullie na het zien van deze verschrikkelijke foto's nog steeds roepen dat er niets aan de hand is dan moeten jullie je toch wel heel diep schamen.

Nee ze hebben een 'geweldig' verhaal. Al dit wrak vee is toevallig een uur voor de inname gearriveerd op het bedrijf. Heel geloofwaardig hoor! NOT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:07

Afbeelding

Holy moly wat een verschrikking, waarom was dit paard niet reeds in een kliniek voor dat oog? Ik zou zoiets nog geen dag aankijken en meteen inladen en wegwezen. En ik ben juist NIET iemand die voor ieder wissewasje naar de dierenarts gaat.

Afbeelding

Is deze foto recent? Zo ja, hoe kan het zover komen dat je een paard zo rond laat lopen? Dat is toch echt mishandeling waar je zo simpel wat aan kunt doen. Gewoon een kwestie van regelmatig bij laten houden door een goede smid.

Natuurlijk heeft ieder verhaal twee kanten en ik wil best geloven dat de eigenaresse denkt dat ze goed voor haar paarden is. Ik kan me echter ook niet voorstellen dat de dierenbescherming voor de fun even wat paarden op komt halen.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:08

yeah right...er zijn meerdere foto's van hoeven te zien en je kan mij niet wijsmaken dat die paarden allemaal de dag ervoor zijn gekomen hoor dat ze net naar de hoefsmid gingen dat zou kunnen maar dan vind ik nog dat de hoefsmid er al eerder bij had moeten komen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:09

hetzusjevan schreef:

ik geef je dus groot gelijk Boos! Die foto' s erg gewoon, arme paardjes

edit ben mischien mis maar bij ons stond er ook zo een paard. En dat oog moest eruit.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-08-06 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LOCA

arno8 schreef:
manie schreef:
Deze eigenaar en aanhangers zouden wat mij betreft nooit meer dieren mogen houden, als je dit normaal weet je duidelijk niet waar je over praat. Boos!

En jij weet wel waar je over praat? Fijn! Vertel mij even hoe het komt dat het paard op de eerste foto zo mager is, heeft die een ziekte? Hoe lang staat dat paard daar al trouwens? Wat kreeg het paard te eten? Wanneer heeft een dierenarts voor het laatst naar dat paard gekeken? Ik weet het namelijk niet! En die hoeven die te lang niet bekapt zijn, zijn die van een paard dat net de dag daarvoor binnen is gekomen, of staat dat paard daar al jaren? Ging de hoefsmid, die er vandaag ook was, dat paard net bekappen of liep hij daar zomaar wat rond? Jij weet kennelijk helemaal waar je over praat, dus ik zou het graag van je horen.

Zoveel paarden bij elkaar zo mager komt niet alleen doordat het veulen ze "opvreet" Deze paarden zijn graat mager. En oja de hoefsmid zou vandaag "toevallig " komen? maar dat is dan wel 3 maanden te laat, als deze paarden zes weken geleden bekapt zijn zou ik maar eens een andere smid (of NB'er daar vind ik niets verkeerd aan) laten komen. Is jullie smid toevallig die blinde met die stok? Clown

Karl66

Ik heb eerlijk gezegd een niet al te hoge pet op van de DB omdat ze over het algemeen veel te laat in actie komen.

Maar als ik naar deze foto's kijk, dan kan ik er echt met mijn hoofd niet bij dat er nog mensen zijn die deze paardenhouder verdedigen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:11

hetzusjevan schreef:

En ik kan er heel boos om worden dat iemand geen enkele waarschuwing krijgt of dat er niks gevraagd wordt voordat die paarden daar weggehaald worden. Als je de verhalen leest, zie je dat er overal wel een verklaring voor is. Nee, ik zeg niet dat ik 100% zeker weet dat het weghalen onterecht is. Maar ik weet wel dat de DB er met paarden vaak naast zit. En uit de verhalen maak ik op dat dit niet goed onderzocht is.
Ja, de foto's heb ik gezien. Ik zie een mager paard. Is dat gisteren daar binnengekomen? Heeft dat paard een ziekte? Dat zegt zo'n foto niet. Ara heeft ook een mooi topic lopen over haar paard dat ze opgeknapt heeft. Dat paard zag er in het begin ook niet uit om vrolijk van te worden. Stel dat de DB 2 weken na aankoop haar paard mee had genomen? En jij ziet een foto van het paard toen. Zeg je dan ook meteen: "En terecht!"?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:13

Karl66 schreef:
Ik heb eerlijk gezegd een niet al te hoge pet op van de DB omdat ze over het algemeen veel te laat in actie komen.

Precies een daarom weet ik wel zeker dat het hier een zeer serieuze zaak van dierenmishandeling betreft. Anders bleef de DB wel uit beeld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:14

Waar ik mezelf het meest aan erger is dat er in zulk soort topics ineens schaduwaccounts opduiken die ook nog eens belastende foto's plaatst. Stel je voor SA dat iemand het verhaal van de eigenaresse zelf zou geloven he? Ben jij soms degene die gebeld hebt en ben je trots op jezelf?

Zelf wacht ik dan liever de rechtszaak af voordat ik een oordeel geef.

De dierenbescherming vertrouw ik al jaren niet meer, die hebben verstand van geen een dier (ook niet van hondjes en katjes zoals iemand hier of in het andere topic opperde), alleen van hun eigen ego. Het is een van de rijkste verenigingen van ons land (alleen daar erger ik mezelf al suf aan) en komt zelden in aktie als het echt nodig is, blijkbaar alleen als er publiciteit te halen is en ze meer zieltjes kunnen winnen om hun bankrekening nog hoger te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:15

arno8 schreef:
Ara heeft ook een mooi topic lopen over haar paard dat ze opgeknapt heeft. Dat paard zag er in het begin ook niet uit om vrolijk van te worden. Stel dat de DB 2 weken na aankoop haar paard mee had genomen? En jij ziet een foto van het paard toen. Zeg je dan ook meteen: "En terecht!"?

Nee! Dat is iets heel anders dan meerdere te magere paarden hebben die al langere tijd in bezit zijn.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:16

wat een vreselijke topic is dit geworden... er worden dingen bij gehaald die er niet toe doen (natuurlijk bekappen..? mensen wéét waar je over praat voordat je iets zegt!!!) en niet ieder gewond paard moet binnen staan van zijn baas of DA!!!!

ik moet erg huilen van dit on-bokt-kwaliteit van posten Verdrietig

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:17

zou jij een paard dat gister binnen gekomen is graatmager en waarscheinlijk behoorlijk ziek in een kudde zetten ?
zullen zijn nieuwe vriendjes leuk vinden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:18

CCCCorine schreef:
Nee! Dat is iets heel anders dan meerdere te magere paarden hebben die al langere tijd in bezit zijn.

Weer jij hoe oud die foto's zijn? Ik niet?
Zelf vind ik ze ook te mager. Maar eerlijk is eerlijk laat de DB dan ook maar in aktie komen voor al die te dikke paarden (en andere huisdieren) want ook dat is een vorm van dierenmishandeling!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:19

StOoRzEnDeR schreef:
zou jij een paard dat gister binnen gekomen is graatmager en waarscheinlijk behoorlijk ziek in een kudde zetten ?
zullen zijn nieuwe vriendjes leuk vinden

zijn nieuwe vriendjes zien er niet echt veel beter uit dus

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:20

Arno,,
Arabesk haar paard is niet inbeslag genomen.
Deze paarden wel.
De dierenbescherming neemt niet zomaar paarden in beslag.
Ik heb ook wel eens gebeld voor een gratenpakhuis wat in de buurt op een weitje stond.
De Dierenbescherming wist me te vertellen dat er elk jaar wel iemand voor dat paardje belt.
Het was blijkbaar een paard van 34 jaar. De dierenbescherming adviseerde de eigenaar om het paardje van de openbare weg af te houden. Zielig dier, het was zo mager dat ik meteen mijn lidmaatschap van de dierenbescherming opzegde omdat ze hier niets aan deden.
Ik vind het mishandeling als een dier lijd. Dat is ook zo met die paarden die nu in beslag zijn genomen.
Aan de verhalen te horen en de foto's te hebben gezien waren deze dieren beter met een spuitje.
Er is echt iets aan de hand daar in Ulicoten. Het zijn dezelfde mensen die wel dat 34 jarig paardje lieten staan. Dat ze de paarden gisteren wel in beslag hebben genomen zegt meer dan genoeg.

Anoniem

ThePast03 schreef:
CCCCorine schreef:

Zelf vind ik ze ook te mager. Maar eerlijk is eerlijk laat de DB dan ook maar in aktie komen voor al die te dikke paarden (en andere huisdieren) want ook dat is een vorm van dierenmishandeling!

Geen idee hoe oud die foto's waren, maar als de dierenarts vermagerde paarden in beslag neemt, dan neem ik aan dat ze op dat moment mager zijn en niet twee jaar geleden, als je me kunt volgen.

Te dik is ook een vorm van mishandeling, dat ben ik met je eens!

Karl66

Arno, als je de openingspost leest, dan zijn het geen paarden die net gisteren aangekomen zijn.

Kippesoep

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:21

Ja, inderdaad leuk een nieuwe zieliepiet bij de rest in de wei. Het dier is dan ook nog eens de zwakste, dus grote kans dat ie dat een paar extra klappen van de rest krijgt.
En bovendien zou hij makkelijk een (worm)infectie kunnen hebben en kunnen overdragen.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:22

dus wat.....als ik een nieuw paard krijg wil ik eerst zeker weten of hij gezond is voor ik hem bij de rest op de wei gooi....en dan is de rest dus wel degelijk gezond zijn nieuwe vriendjes zien er idd vreselijk uit...maar dat is geen reden om zo'n paard er zomaar bij te zetten

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:25

Ik ga me er ook ff mee bemoeien.Wat kan ik me ergeren aan sommige van jullie! Ik ken jullie niet ,en ken deze mevrouw ook niet ,dus ga puur op de foto`s af.
Als deze paarden bij mij in de buurt hadden gestaan,had ik ook de DB er op af gestuurd .
Dat paard met dat oog: mensen ,je laat een paard met zo`n oog toch niet buiten staan,als er rotzooi of vliegen in kunnen komen.Die zet je in een lekkere schone stal met goed hooi en lekkere slobber of zoiets .Want ik vraag me werkelijk af of dit oog niet gelijk had moeten worden geopereerd.Dit is niet normaal meer.Goed een paard wat pijn heeft en dan ook nog een veulen ,zal best mager worden.Maar daar ga je dan zodanig mee aan de slag ,dat ze zich zo prettig mogelijk voelt.En die gooi je niet bij alle anderen in de wei.
punt 2;de voeten.
Nou,de grootste sukkel kan nog zien ,dat hier al heel lang niks aan gedaan is.Als je dan zo`n paarden kenner of liefhebber bent ,haal je of op tijd de smid erbij of je haalt zelf de vijl erover.Maar dit is puur nalatigheid.Grote paarden hebben al zo meer onderhoud nodig vanwege de vorm en de druk die de voeten moeten verwerken.
punt 3:mager.
Als je een beetje verstand hebt ,zorg je dat je merries met veulen,goed en voedzame brok[veulen-of merrie]brok erbij krijgen,omdat de merrie veel moet geven aan het veulen.het lijkt me dat er ook hier en daar wel wormen waren.dan kan je nog zoveel spuiten in die paarden gooien,maar als je het weiland niet ontwormd,om het maar zo te zeggen,hou je die wormen.

Nee,toen ik het begin las en die foto`s zag,dacht ook .Wat zijn ze aan het doen.Maar na de eigenlijke foto`s te hebben gezien,ben ik van mening dat deze paarden het ergens anders licht beter kunnen krijgen.
En ik wil jullie toch op je gezond verstand wijzen en eens een realistische bril op te zetten.misschien zie je dan het ware beeld ,wat er rondloopt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:26

ThePast03 schreef:
CCCCorine schreef:

ThePast03 van mij mogen ze veel vaker en vooral sneller in actie komen en niet alleen voor paarden. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand deze foto's als normaal bestempeld en dus maar vindt dat er geen actie ondernomen hoeft te worden.