Nederland heeft zilver

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne

Re: Nederland heeft zilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:55

Voor de liefhebber, het artikel vertaald ( je moet wat op donderdagavond Vork )
Het is Vrij vertaald en fouten voorbehouden Knipoog

De wereldruiterspelen en de Nederlanders

Dat is Anky. Anky is een Nederlandse. Dat is geen beroep en ook geen ziekte ( hoewel.. ) maar een nationaliteit. Klinkt komisch, maar het is echt zo. Een Nederlander is eigenlijk vrij zinloos, behalve dat ze een caravan door Europa slepen en tulpen verbouwen kunnen ze niet zo veel. Dat is al niet veel anders in sport. Terwijl ze zo veel mogelijk gouden medailles bij de wereldruiterspelen willen halen, maakt niet uit hoe, doet hij wat hij het beste kan, afgezien van caravans door Europa trekken en tulpen verbouwen en misschien ook nog niet te eten tomaten kweken; Hij beklaagd zich! Zo gaat het ook bij het rijden. Omdat hij niet goed rijden kan, behalve wanneer hij het paard zichzelf in de borst laat bijten, en terwijl de Duitsers voor de zoveelste keer weer beter waren gaat hij na de wedstrijd gelijk naar de scheidsrechter en klaagt dat de Duitsers iets fout hebben gedaan. Dat noemt men een protest. Een protest is blijkbaar het enige wat een Nederlander kan, op een caravan door Europa slepen en tulpen verbouwen na. Deswegen machen sie das oft und gerne,(??) omdat men dat protest wel moet aanhoren, zoeken ze op die manier een goede verklaring voor hun nederlaag. Zo’n protest betekend dan dat de Duitsers hun medaille weer in moeten leveren. Dat hebben de Nederlanders van de Fransen geleerd, ook al kan men van mening zijn dat het een Nederlandse uitvinding is. Maar gelukkig luistert niemand naar Nederlanders en mogen de Duitsers hun medaille houden. Zoals we allemaal weten zijn de Nederlands veel bekritiseerd en kweken daarom veel te veel tomaten die niemand wil eten. Omdat de scheidsrechter veel liever bier drinkt dan tomaten eet hebben ze deze maal voor de Duitsers gekozen. Lijkt komisch, maar was zo.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:06

TRIEST!! maarja..zo zijn de duitsers

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:07

dankje trouwes voor het vertalen Haha!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:37

Dat ze zo dachten wist ik niet.. maar het klinkt niet erg vriendelijk.. Tong uitsteken
Echt TRIEST ja om zo over ons te praten..
mensen kinderen wat zijn duitsters toch raar..((of alleen diegene die het geschreven heeft, maakt niet uit))
Njaa.. zo zijn ze eenmaal ja..
Ik hoop dat we toch een keertje ergens, met de wereldruiterspelen, flink boven de duitsers komen te staan.. kunnen wij ze een keertje uitlachen..

Maar ik vond verder dat nederland aardig reed..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:14

Anne schreef:
Een Nederlander is eigenlijk vrij zinloos, behalve dat ze een caravan door Europa slepen ...

Hier moest ik wel heel erg hard om lachen. Als ik een land ken als 'vakantiegangersland' dan is het Duitsland Clown

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:33

Jammer dat Anky niet zo heel lekker ging, maar opzich is zilver zo slecht nog niet. Tong uitsteken

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:17

Dank je wel voor het vertalen. Mwahaah dat de Duitsers denken dat we niks kunnen. Wat een klojo's zeg, de Nederlanders hebben misschien wel meer bereikt dan alle Duitsers samen, in ieder geval in de geschiedenis, en vooral wat betreft het koloniale tijdperk. De Nederlanders zijn volgens mij ook degene die het minste protesteren, dus waar ze dat vandaan hebben.
Vinden ze het gek ofzo dat onze ploeg gaat protesteren als een (DUITSE) steward zijn beklag doet over het dekje, hoe slordig!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:51

Bedankt voor de vertaling!
Moeten wij misschien protest indienen bij de duitsers tegen dit artikel?? Knipoog Clown Haha! Haha! Haha! Haha!

MissMargie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:26

Hihi! Wat een sukkels! Ze hebben zeker nog niet bedacht dat als wij beginnen over die duitsers, dat wij nog wel een aantal pagina's nodig hebben! Om maar niet te beginnen over dat Kaulen Graben op het strand, Bratwurst eten en bier drinken!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:15

Duitsers..Boos! echt triest.. maja zo gaat t in de wereld..

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:42

IK was zelf in aachen met de gp Special.. anky ree best goed maar isabel was gewoon beter. wat wel op viel is dat het nederlandse team echt ontiegelijk onsportief is.. Soms klapte ze niet eens voor een nederlander.. dat vond ik echt niet kunnen.. vlgns mij waren het de grooms enzo van laurens.. soms klapte ze maar meer endeels neit toen isabel won gaf iedereen staande ovatie behalve nederland.. sorry hoor.. maar dat vind ik ook neit kunen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:35

nu heeft nederland ook goud Haha! whahaha Clown

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 19:10

miekske schreef:
Duitsers..Boos! echt triest.. maja zo gaat t in de wereld..

hahahaha, de journalist die dit schreef generaliseerd, maar hij is niet de enige....

ik vermoed, 't is maar een vermoeden hoor, dat niet alle duitsers dit stukje geschreven hebben Clown

Overigens vind ik het dolkomisch, en aan de reacties te zien heeft deze journalist misschien nog gelijk ook Cool