"Paardenverwaarlozing is nog geen trend"

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AylaMohini

Re: "Paardenverwaarlozing is nog geen trend"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:45

Goof ik ben het met je eens. deze topic gaat niet meer over verwaarlozing maar over vetes.
ben het ook met je eens dat verkopen niet altijd verwaarlozing is. meestal gebeurd het met pijn in het hart omdat je toch het beste voor je beestje wil, maar ik heb paarden gezien die moeilijk waren en daardoor van eigenaar naar eigenaar gaan. het paard krijgt dan ergere kuren omdat het geen vastigheid kent en komt in een neerwaartse spiraal. het kan dus uit de hand lopen. maar meestal is dat niet het geval.

maar ik snap wel dat prescious zich verdedigt. ik weet niet hoe ik zou reageren als ik steeds weer dingen hoor of lees over mijn paard. terwijl je denkt dat je zo goed bezig bent. het lijkt me heel kwetsend. en om dan iemand erop aan te spreken omdat hij zich verdedigt is niet eerlijk. jullie doen je zegje dan mag de ander dat ook doen. alleen moet het dan daar ook bij afgelopen zijn. geen enkele partij is hier heilig. zelfs ik bemoei me met dingen die mij niet aangaan, maar hier moeten jullie wel uit zien te komen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:01

Dat is niet altijd het geval hoor Rachel Knipoog

Mijn vorige paard was een draak, die niet te hanteren was, en te jong voor me was. En die is ook weer terug naar de oude eigenaar gegaan. Waarna hij verkocht is naar een vrouw waarmee het wel klikte, en dat moet nu super gaan Lachen
Dus dat hoeft nog niet uit de hand te lopen hoor..

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 02:11

nee weet ik Stef:) MEESTAL is het ook voor het beste. en ik heb heel veel respect voor die mensen die hun paard, waar ze vaak erg veel van houden, wegdoen omdat hij bij een ander een beter leven kan krijgen. dat vergt veel moed en ik waardeer dat enorm. maar ik heb ook wel es anders gezien. iemand bij ons op de polder die een paard kocht, maar er absoluut niet over had nagedacht. na een tijdje kwam ze erachter dat ze haar te groot vond en ze was bang om op zo'n groot paard te rijden, nou sorry hoor maar dat had ze dan ook wel eerder kunnen uitvinden. dat paard ging toen al voor de 7 keer (geloof ik) naar een andere koper. en dat vind ik wel verkeerd.
maargoed. zoals ik al zei dat gebeurt gelukkig niet altijd.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 03:23

Nog even 1 ding Tong uitsteken
Ik vind dat er nu wel genoeg erover door is gegaan
Ondanks dat ze dat paard niet goed behandeld heeft zal ze mischien nog wel verdrietig erom zijn en mischien spijt hebben en dan is het niet leuk al krijg je alles en iedereen over je heen met alles en nog wat ookals ze niet verdrietig is. Ik was er niet bij ik kan het niet weten maar ik denk daT het wel een beetje hard voor haar aankomt evengoed.

Verder als het wel allemaal zo was vind ik het zeker niet goed dat het zo allemaal is gegaan dat ze slecht voor dat paard heeft verzorgd !!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 03:53

Van een trend kun je denk ik nog niet spreken, beetje rare omschrijving ook, maar goed. Vroeger (10 jaar geleden ongeveer) zag je ook veel verwaarloosde paarden, vooral op manege's. Maar toen werd er weinig aan gedaan en nu komt het meer in de publiciteit waardoor het meer opvalt. Overigens vind ik het wel goed dat het in de publiciteit word gebracht.

Persoonlijk hou ik niet zo van ''trends'' en ben er gelukkig ook niet erg gevoelig voor Tong uitsteken

mys_bohemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:45

@precious
Wat ben ik dan goed voor mijn paarden.
zelfs het nieuwe veulen hinnikt als ik kom en dat terwijl ik hem pas vanaf zaterdag heb.
en mys en baby bo komen ook aan gegalopeerd als ik bij de wei staat (maarja ze weten dat ze wat krijgen)

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:53

haha ja dan hinnikt pres ook als ze ween dat ze wat krijgt,maar verder ook niet.komt wel hard aangerend als t regent, maar een piep klein hinnikje krijg ik er dan nog net uit. met pijn en moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:15

Precious laat het gaan. Verdiep je wat meer in paardenkennis, genoeg topics op bokt en wees de wijste. Laat je geen voer tot agressie van anderen worden en als je pispaal/schoppaal wil worden moet je vooral reageren.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:06

Een slotje is zo gezet, zou het alleen jammer vinden als dit op dit topic moet. Scheve mond

Dus laatste verzoek om gewoon weer ontopic te gaan en het over het onderwerp van de 1e post te hebben! Lachen

Al die persoonlijk getinte discussies zijn NIET de bedoeling.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:09

Ik vind het echt vreselijk. Scheve mond
Helaas hoor je het steeds vaker..