Man rijdt paard in weiland aan

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mozaik

Re: Man rijdt paard in weiland aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:16

paardjuh schreef:
Wie gaat er dan ook crossen in een weiland waar een paard in staat :S (me buurman doet dat ook. ik vindt het maar niks)

de man was niet aan het crossen.. hij was de macht over het stuur verloren. onwijs zielig voor merrie/eigenaren/automobilist

sterkte allemaal.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:28

Ach, er zijn hier een hoop mensen bevangen door de hitte!
Maar nu ik er eens goed over denk: dit gebeurt dus altijd op Bokt he: lekker oordelen en veroordelen zonder enige kennis van zaken meestal. Als een "gewoon" persoon eens Bokt doorspit denkt ie dat paardenmensen allemaal asociale egoistische moraalridders zijn waar geen zinnig gesprek of discussie mee te voeren valt. Ik vind dat echt zo ontzettend jammer, dat moest ik even kwijt.
En dan zo'n domme opmerking dat dat paard niet weggelopen is....nee, tuurlijk, die man is met 5km per uur de macht over het stuur verloren en kwam met een slakkegangetje dat weiland binnengereden, zei: hallo paard, moet je niet weglopen want ik ga je denk ik aanrijden. Waarop het paard dacht: misschien wel een goed idee, oeps, te laat, achterbeentjes kapot en einde verhaal.
Denk toch eens na!!!!!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:36

Tiessie ben t helemaal met je eens !

iedereen met die belachelijke oordelen hier....
dat haat ik nou het meest aan dit forum...
altijd dat gezeik ! Boos!

de weg waar de man reed is op sommige plekken een onoverzichtelijke weg met veel bochten
je weet niet waardoor hij in de berm geraakt is !!
misschien wel geschrokken van iets ?!

ik vind t erg vd eigenaar... t paard is toch al ingeslapen
en vd bestuurder van de auto die nou een giga schuldgevoel heeft !
Vriendjes zijn?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:41

http://www.tctubantia.nl/regio/nijverda ... 533995.ece

Citaat:
Paard door auto in weiland aangereden

NOTTER - Een 25-jarige Nijverdaller reed woensdagmiddag een paard aan in een weiland aan de Klokkendijk. Het dier brak beide achterbenen. De dierenarts moest het paard ter plekke laten inslapen.

J. van Losser hoorde van het ongeluk omdat een man kwam vragen of zij de politie wilde bellen. ‘Er was een ongeluk gebeurd in het weiland verderop, er lag een paard voor de grond en die jongen had geen telefoon bij zich, zei die man’, vertelt Van Losser. Het bleek om haar eigen paard te gaan.

De Nijverdaller was met het voorwiel van zijn auto in de berm terecht gekomen en kon dat niet meer corrigeren. ‘Hij is onder het draad doorgeschoten, tussen twee eikenbomen door. Vanwege de warmte stond het paard veel onder die bomen. Hij heeft zo het paard meegenomen’, vertelt ze.

Vision, een vierjarige merrie, net rijp om bereden te worden en al als veulen door Van Losser gekocht, overleeft het niet.
Van Losser wil wel weer een nieuw paard, maar wacht eerst even af wat de verzekering doet. ‘Vision had een goede afstamming - er zat ook wat van Libero H in, van Jos Lansink vroeger - dus het was best een prijzig beestje’, zegt ze.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:56

slimmerik schreef:
desiree schreef:
Maar ik begrijp haar wel. Veel mensen zijn zo en je treft het veel te vaak.

Lariekoek toch. Hoe kun je nu beweren dat het die bestuurder niets kan schelen dat het paard dood is???? Het kan er bij mij niet in dat het zo iemand niets doet en bovendien staat hier ook niets over in het artikel.
Gewoon een poging tot relschoppen.....

Ik had iets anders staan hier, maar heb ik maar weggehaald. Je doet je username eer aan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:00

Dank je wel voor het veranderen.......begon me net boos te maken Haha! Haha!

Het ging dus in de eerste instantie over het stukje van Jura...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:03

Och jeetje wat een peg! Wat sneu voor dat paard en de eigenaren!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:13

slimmerik schreef:

Ja, maar lees het nu nog eens een keer en bekijk dan nog eens jou conclusie. Deze klopt gewoon niet. Zeker niet als je het als stemmingsmakerij betitelt (dat doet ze zeker nooit; dat laat wel aan mij over Knipoog )

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:04

slimmerik schreef:
kimmie1 schreef:
@ Slimmerik: juist wel ivm stennisje, hoe vaak zie en hoor je niet over mensen rond die leeftijd snel afgeleid in verkeer, te hard, niet aan de regels houden, voorrang nemen ipv recht ophebben enz noem maar op. Zie ze hier dagelijks voorbij komen, zelf ook al de nodige ellende mee gehad als ik met mn paard over de weg heen ging.

grrrr net lap tekst kwijt i.v.m. uitloggen...

Kimmie ik vind 26 jaar normaal geen probleem meer hoor. Als je met 18 begint met rijden dan heb je toch een brok ervaring als je 26 bent.
Wel de jongeren tussen 18 en 23 jaar vormen vaak een probleem. Let wel op het woordje: vaak want het blijven gelukkig toch uitzonderingen die roekeloos zijn.

Het grappige is dat ik ondanks mijn 26 lentes ook nog maar 4 jaar auto rij, ik heb pas op mijn 22e mijn rijbewijs gehaald.

Ik zie overigens ook vaak grijze mensjes in de auto naar iets naast hun kijken, terwijl ze onbewust meesturen.

Bovenstaande om even aan te geven dat je nooit zomaar blind van leeftijden en dingen uit een kranten of internet bericht uit kan gaan en daar conclusies aan kunt verbinden, zonder de achtergronden te weten.

Evengoed is dit geval een ontzettend noodlottig ongeluk, sterkte voor alle betrokkenen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:25

Prima schreef:
slimmerik schreef:

Ja, maar lees het nu nog eens een keer en bekijk dan nog eens jou conclusie. Deze klopt gewoon niet. Zeker niet als je het als stemmingsmakerij betitelt (dat doet ze zeker nooit; dat laat wel aan mij over Knipoog )

Dat is waar, Jura is inderdaad altijd zeer correct, en mijn reactie daarop was totaal niet persoonlijk maar heel erg algemeen. Ik vind dat JIJ er stemmingsmakerij van maakt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:37

Ikke?! Knipoog

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:46

De macht over het stuur verloor...

Hmm hmm, blijft een rare term. Er kan beter staan; ik lette niet op; of zat te bellen/ of te slapen!
De macht over je stuur verliezen; alsof je stuur ineens een eigen leven ging lijden... Jeah right!
Dat doe je dus gewoon zelf, daarom ben ik ook altijd half paranoia als ik met de trailer moet rijden, ik weet dat ik oplet; maar de rest?
Autorijden is niet gevaarlijk ;maar de mensen die erin zitten!

Moniquegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:37

Jemig wat erg! Ook voor de eigenaren ik wens u heel veel sterkte Ach gut

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:47

@deborah, ik ben het gedeeltelijk met je eens en zeker wat dat met de trailer rijden betreft. Maar heb jij nooit eens gehad dat er bijna iets gebeurde wat je over het hoofd zag ondanks dat je denkt dat je altijd goed oplet? Zo had ik pas bijna een fietser op de motorkap bij de rotonde, ik had hem echt niet gezien. Het was niet eens een echt ongeluk maar ik was er goed ondersteboven van omdat ik denk dat ik ook altijd goed oplet. Een ongeluk zit in een klein hoekje en als het gebeurd mag je alleen maar hopen dat het geen ernstige gevolgen heeft zoals dit.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:35

De macht over het stuur verliezen kan vrij snel gaan op van die landweggetjes met "onveilige" bermen. Het is een heel naar ongeluk. Natuurlijk gaan mensen speculeren aangezien er weinig informatie bekend is.
Van wat ik lees in het laatste stukje ziet de eigenaresse van het paard het als een ongeluk.

En verder wil ik nog even reageren op Jura: Je schreef dat mensen die geen paard hebben het "misschien" niet erg vinden als ze een paard doodrijden, maar ik weet uit ervaring dat het menig mens (zelfs stoere gozers van 24) veel uitmaakt als ze wat dood rijden.
En ik denk dat als je een paard doodrijd dat nog meer indruk maakt dan als je bijv een eend doodrijd. en ik heb vaak genoeg mensen over de zeik zien gaan nadat ze een eendje hadden overreden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:02

Moniquegirl schreef:
Jemig wat erg! Ook voor de eigenaren ik wens u heel veel sterkte Ach gut

tegen wie heb je het?

Moniquegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:25

Voor als de eigenaar dit topic leest Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:34

Tiessie schreef:
Ach, er zijn hier een hoop mensen bevangen door de hitte!
Maar nu ik er eens goed over denk: dit gebeurt dus altijd op Bokt he: lekker oordelen en veroordelen zonder enige kennis van zaken meestal. Als een "gewoon" persoon eens Bokt doorspit denkt ie dat paardenmensen allemaal asociale egoistische moraalridders zijn waar geen zinnig gesprek of discussie mee te voeren valt. Ik vind dat echt zo ontzettend jammer, dat moest ik even kwijt.

En je bent zelf ook lekker bezig! Een zinnige bijdrage vind ik dit dus ook niet Koe
Als je er zó van baalt, ga dan paardrijden ofzo!

on topic!
Het is kl#te voor beide partijen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:39

Deborah81 schreef:
De macht over het stuur verloor...

De macht over je stuur verliezen; alsof je stuur ineens een eigen leven ging lijden...

Je omschrijft het leuk....zo is het idd wel.
Heb zelf als 20-jarige een klapband gehad...en het leek idd alsof het stuur een eigen leven ging leiden. Dat is echt doodeng!..Gelukkig liep het verder goed af en kwam ik tot stilstand zonder iets geraakt te hebben. Ik reed in de bebouwde kom, nog geen 50km/h. Ik moet er niet aan denken hoe het zou zijn afgelopen als ik op de snelweg reed.
Maar je stuur gaat dan dus echt een eigen leven leiden....je kunt niks meer...heel gek.
Het is nu dik 17 jaar geleden...maar weet nog precies hoe dat voelt!

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:50

Ja ok ik begrijp het, maar het klinkt altijd zo dom. Je raakt dus gewoon zelf ff in een trance denk ik!
Ik ben zelf alleen een keer(1 keer te veel) bijna in slaap gevallen...Ook vervelend zeker op de Maasdijk(2 baans dijkje in het westland...)
Verder alleen rot situaties aan onverwachtse "moves"van anderen.
Echt erg, je schrikt dan zo dat het je hele dag kan vergallen hé?

Clown

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:50

Dit is egt heel triest:(

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 06:35

Ook al oud. Lachen