Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amondi schreef:Stop!!!!! nu maak je het al te bont met je insuniaties over de buurman van....
Als ik een paard heb doie ik geen ballonvaarder kwaad!!! Als jij met je ballon laag overvliegt, doe je mijn paard kwaad. Als je dat nou maar begrijpt en er rekening mee wilt houden zijn we uitgepraat.
Niet wij, maar jij veroorzaakt het gevaar
amondi schreef:opletten, ik zei niks over mijn buurman.... en ik hoef geen PM van iemand die niet kan inzien dat zijn hobby grote overlast KAN veroorzaken, ikke ikke ikke en de rest kan.....
ik ga ook geen SGPér vertellen of wijsmaken dat God niet bestaat, zinloos
jacimatho schreef:Zo te lezen heeft de ballonvaarder zich speciaal aangemeld om ook zijn kant van het verhaal te belichten.
Nu mis ik in zijn ( of haar ) weerwoord het begrip dat men op zou kunnen brengen waarom paardenhouders zo anti-ballon zijn.
Simpelweg terugvallen op enkele regeltjes dat het mag ..., gemaakt door pennenlikkers achter een bureau die geen enkel stuks vee hebben en geen idee derhalve wat een laagvliegende of landende ballon aan kan richten bij koeien, schapen, paarden, herten etcetera....
En wat te denken van de stelling dat herten in het bos horen en niet in de weide, dan horen paarden zekere op de steppe, koeien in het wild...eet meneer/mevrouw met de kerst nimmer een stukje wild, geen stukje vlees op tafel, geen kaas of melk...
Die dieren waar je nu zo minachtend over spreekt verzorgen wel een groot deel van de consumptie van de maatschappij, waaraan jij vrolijk mee-eet.
Een beetje respect voor deze hardwerkende mensen zou wel op zijn plaats zijn.
En wat de paarden houders betreft.....jij vliegt rond in een ballon, wij zitten op een paard...ieder zijn eigen hobby.
Het is ons eigen land, ons eigen vee.......zo'n ballon ploft onaangekondigd uit de lucht en jaagt alles over de kling. Koeien geven minder melk, paarden slaan op hol en raken ernstig verwond in de omheining, sommige dieren vinden zelfs de dood.
En dat moeten we dan maar pikken onder het mom van......het staat in een paar regeltjes dat het mag???
Dat jij in een ballon wilt zitten is je goed recht, en als je dreigt uit de lucht te donderen omdat een of andere stupide vergeten is het gas bij te vullen, of een ander noodgeval.....dan moet je landen. Niemand zit te wachten op doden.
Maar dat te pas en onpas landen op land van anderen, met soms ernstige gevolgen ...en dan ook nog hoog van de toren blazen dat je in je recht staat?..Houd nou toch gauw op....
* is heel erg boos *
edit:
bij het bekijken van het profiel krijg ik de melding dat de gebruiker niet bestaat, dus nog een lafaard ook.
Als je zo nodig op wilt komen voor je ballonvaarderij, laat dan ook zien wie je bent.
Dat doen wij wel......
Wie het recht aan zijn kant heeft staan, heeft immers niks te vrezen?
amondi schreef:Nou heb je me kwaad, !!!! ik mag me er niet mee bemoeien??:????? ik dacht dat jij je grote mond moest dichthouden! ga lekker janken op een ballonnen forum! jij mag wel op mij reageren en quoten met een hoop wartaal, maar ik mag me niet met jouw bemoeien???.....
Zullen we even kijken wie er hier meer gewicht in de schaal legt? NOOB!!!
tem
zwanepol schreef:Het valt me wel op dat "ballon" op al onze negatieve ervaringen een weer-woord wil hebben. En dat hij/zij zogenaamd geen "verstand" heeft waarom sommige paarden erg bang zijn voor ballonnen klinkt me een beetje raar in de oren, ieder normaal denkend mens kan dit begrijpen.
A. snap ik niet wat hij/zij dan op een paarden-chat-site doet. (tenzij je toch ook van paarden houd)
B. een woord van medeleven zou ook al erg op zijn plaats zijn voor wat ballonvarend nederland doet, of ze nu volgens de regels handelen of niet, ik vind enig begrip naar anderen met bange dieren toch wel op zijn plaats, dat mis ik in alle antwoorden van "ballon".
Ik vind ook dat "ballon" moet begrijpen dat alle mensen met negatieve ervaringen via deze site hun woordje kunnen doen en dat alle antwoorden van "ballon" toch alleen maar meer ergenis bij de paardenbezitters teweeg brengt. Door al die zogenaamde wettelijke regels, waar de meeste ballonvaarders zich aan (schijnen) te houden, zijn onze paarden nog niet van hun angsten af.
runningkawa schreef:WEl lief blijven voor elkaar hè
Ik heb een vraagje
Ons weiland, 3 hectare, is helemaal omheind met gazen hekwerk.
Poorten zijn altijd op slot.
Hoe doen jullie dat als je daar in land en wij zijn niet thuis?
Dan kan die volg auto er niet bij en jullie er niet uit.
Waarom is het ene kind wel bang in het donker en de ander niet?
dat is dezelfde vraag waarom het ene paard bang is voor een ballon en de ander niet.
Elk dier is anders
Zo zijn mijn honden sinds een ballon incidentje voortaan in paniek van alles in de lucht.
ook onweer en vuurwerk, wat ze eerst niet waren
SuusEventing schreef:Waarom gaat het ene paard wel rennen en het andere niet? Simpel paarden zijn vluchtdieren. De een staat hoger in het bloed dan een ander en de een schrikt dus ook eerder dan een ander.
Daar heb je als ballonvaarder maar rekenng mee te houden, of je er nou mag landen of niet.
En ik moet eerlijk toegeven dat als er ook maar eentje land in het weiland waar onze (hete schrikkerige) ik not amused ga zijn.
Heb het een keer megemaakt dat ik een paard van een vriendinnetje me winkelhaken van het prikkeldraad uit de wei kon halen, en er kon geen excuus bij die kerel die geland was vanaf. Hij heeft na wat aandringen de rekening van de direnarts wel betaald (23!! hechtingen). Maar sindsdien zijn ballonvaarders op het terrein waar de paarden staan niet meer gewenst.
Mijn theorie: (kan niet ik weet het, maar toch)
Ik val jou niet lastig met mijn paarden-hobby, waarom jij mij dan wel met dat idiote geland overal, zoek gewoon een openbaar veldje. Kan niet moeilijk zijn!
runningkawa schreef:Onze honden zijn pas bang geworden nadat er een ballon 5 cm over ons dak kwam met de grote brander aan.
Foutje van de ballonvaarder...
En die zijn nu eens niet bang, maar helemaal over de rooie, bibberren, hijgen, helemaal panisch
Heel zielig om te zien.
Dus ik denk dat gaan kijken niets meer uitmaakt.
Ik hoop maar dat elke ballonvaarder hier ziet dat er een hekwerk staat, want de sleutel is kwijt...
en de ballon kan alleen in stukjes gesneden over het 1.80 meter hoge hek (met stroom) vrees ik![]()
![]()
Dan komt er misschien een groot kruis in het landkaartje waar wij wonen
Want ik heb ook hoog in het bloed staande paarden, die echt proberen te vluchten voor zo'n gevaarte.
runningkawa schreef:Hier vliegt er nu bijna elke dag 1 over.
Ondertussen is het ook al enkele jaren geleden, maar het word niet beter.
Ze hebben sinds die ene ballon gewoon een trauma er van over gehouden.
Want voor die balon waran ze niet bang van ballonnen, vliegers onweer, vuurwerk enz.
Allemaal pas na die ene ballon.
Over de poort wordt niet geklommen, dus niks nieuw gas.
gewoon niet landen![]()
Kan ik ff aangeven waar dat kruis op de kaart moet komen?
runningkawa schreef:Dat is het lage hekwerk rondom het huis.
Rondom het land is een hekwerk van 1.80 hoog.
http://home.hetnet.nl/~marco-marcia/hui ... hoto12.jpg
ballon schreef:zwanepol schreef:Het valt me wel op dat "ballon" op al onze negatieve ervaringen een weer-woord wil hebben. En dat hij/zij zogenaamd geen "verstand" heeft waarom sommige paarden erg bang zijn voor ballonnen klinkt me een beetje raar in de oren, ieder normaal denkend mens kan dit begrijpen.
A. snap ik niet wat hij/zij dan op een paarden-chat-site doet. (tenzij je toch ook van paarden houd)
B. een woord van medeleven zou ook al erg op zijn plaats zijn voor wat ballonvarend nederland doet, of ze nu volgens de regels handelen of niet, ik vind enig begrip naar anderen met bange dieren toch wel op zijn plaats, dat mis ik in alle antwoorden van "ballon".
Ik vind ook dat "ballon" moet begrijpen dat alle mensen met negatieve ervaringen via deze site hun woordje kunnen doen en dat alle antwoorden van "ballon" toch alleen maar meer ergenis bij de paardenbezitters teweeg brengt. Door al die zogenaamde wettelijke regels, waar de meeste ballonvaarders zich aan (schijnen) te houden, zijn onze paarden nog niet van hun angsten af.
hoi, wat ik niet begrijp is waarom sommige paarden wel en anderen (de meeste) niet in paniek raken. als we dat nou eens zouden kunnen achterhalen waren we al een heel eind denk ik![]()
A. wat ik hier doe? stom toevallig dat ik hier terrecht kwam via google. ik zocht naar iets anders en kwam deze link tegen en ben wat gaan lezen.
B ls je mijn medeleven mist in reacties zou je toch wat beter moeten lezen. Ik verwijt jullie nm niets maar trek ook zeker niet de schuld naar me toe. wat ik net in een andere reactie ook al zei: Dit zijn incidenten. Een paar slechte ervaringen die jij/jullie hebben meegemaakt. De meeste paarden en koeien waar ik overheen vaar die blijven gewoon rustig staan. Dat jullie vervelende ervaringen hebben is inderdaad vervelend voor jullie. Maar met alleen maar gaan zitten schelden hier bereik je niets.
waarom zouden mijn reacties ergernis bij paardenbezitters teweeg brengen ? zijn die zo kortzichtig dat ze maar 1 kant van het verhaal kunnen zien? Plaats je eens in onze situatie: denk je dat wij het leuk vinden als we horen dat een paard door het draad gaat vanwege een ballon ?
zwanepol schreef:
Ik snap dat jij de ballonwereld wilt verdedigen, maar ik denk dat met al je goed bedoelde reactie je alleen maar olie op het vuur gooit. Dat heeft niets met kortzichtigheid te maken maar met mensen die hun kostbare bezit door de draden enz. zien gaan met alle gevolgen vandien, hierbij nog niet eens het gevoel van de eigenaar gerekent die zijn paard(en) en doodsangsten ziet rond rennen. Daar kunnen regeltjes geen uitkomsten voor bieden.
Ik moet ook eerlijk bekenen dat ik dit topic een tijdje niet gevolgd heb nadat ik eerder (op pagina 2) mijn verhaal heb gedaan, maar schelden kun je me niet op betrappen! en in het laatste wat ik terug gelezen heb kom ik alleen maar weer-woord tegen van je, geen (naar mijn idee) echt medeleven (terwijl jij als niet vleesetend persoon je toch ook in het gevoel van de dieren zou moeten kunnen verplaatsen).
Bij ons in de buurt komen regelmatig met goed weer ballonen over, en het is ondoenlijk voor mij om dan contstant de paarden binnen te zetten. Als ze gewoon (hoog) over vliegen is er idd ook niets aan de hand, maar de problemen ontstaan door ballonen die bezig zijn met dalen en dan toch nog de vuurkraan open trekken. De combi "groot gevaar in de lucht" met "eng geluid" brengt bij de paarden hun natuurlijk vluchtdrang naar boven waardoor ze als het ware blind worden voor alles en overal doorheen rennen.
Nogmaals ik veracht de ballonvaarders niet, maar ik ben er niet altijd even blij mee, en als je mijn "incident" van pagina 2 leest vraag ik mij af waarom er niet iemand van de ballonclub naar mij toe gekomen was, zij zagen ook wat er gebeurt was en een woordje van "sorry" was voor mij op dat moment al genoeg geweest. (by the way, ik heb via dit topic al een boel opgestoken over hoe ik moet handelen als er in de toekomst wel wat gebeurt, al hoop ik dat er nooit iets zal gebeuren. En ik denk dat als er iets voorvalt ik ook op dat moment niet echt aanspreekbaar zal zijn.)