Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VLC

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:08

JETSKeTjee schreef:
als ik die website al zie hoef ik er voor het goud van de wereld niet heen!
bijbelstudie! URGH!!! NOOIT van mijn leven!!
mischien dat ik nou nogal bot doe tegen over christenen, maar als ik de bijbel moet lezen, val ik accuut in slaap Slapen

Dit vind ik niet kunnen.
Alles goed en wel, wat hebben ze in dit topic aan zo'n ondoordachte respectloze reactie?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:23

Zoals die guus predikt heeft onze Lieve Here het niet eens bedoeld...

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:27

Pff, JETSKeTjee, dat was wel de reactie die het minst toevoegd aan dit topic! Het gaat er niet om dat de kinderen daar in de bijbel moeten lezen, maar dat er daar een man rondloopt die extremistische denkbeelden aan kinderen probeert op te dringen onder de 'dekmantel' van een ponykamp.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:36

Whehehe ik ben daar dus ook met pony kamp geweest!

Opzich heb ik het altijd leuk gevonden ben ook 3 keer geweest, maar dat kwam gewoon door de leuke paardje's enzo en toen was ik nog helemaal paardengek.
Die bijbelstudie's waren echt verschrikkelijk, hij sprak zoals ik me herrinder altijd op een dwingende manier en ook echt zo lang pffff.

Maargoed moet nu werken doe morgen wel een uitgebreid verslag. Whee ernstig dit. Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:38

Kom eens in een zwaar gereformeerde kerk, heb je hetzelfde idee denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:40

Woogy schreef:
vrijdag rond 6 7 uur ofzo?

RTL nieuws?

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:42

Welshcobfan schreef:
Kom eens in een zwaar gereformeerde kerk, heb je hetzelfde idee denk ik Nagelbijten / Gniffelen

En daarom vind ik dat je sectarisch niet moet verwarren met geloof.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:43

Ik ben nu bezig met het ladfen van de uitzending van vrijdag 6 uur. t duurt nog wel even maar als het die is zal ik de link plaatsen hoor!!
liefs noraly

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:43

Je sais je sais, maar zwaar gereformeerde kerken hebben ook altijd niet te maken met het geloof. de échte gereformeerden prediken ook over de hel als je dit en dat niet doet.
Het doet me gewoon denken aan heel vroeger, toen de kerk de macht had..

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:47

Maar we leven NU en niet vroeger.
En ook gereformeerd is een geloof, ik kom er wel eens. Dat er dood er verderf word gepredikt is mede de keuze van de mensen die er zitten. Zij kiezen ervoor. (natuurlijk, jeugd misschien niet) maar ik vind dat geen sekte.
Het zijn mensen die geloven.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:48

het was vrijdag bij editie NL op RTL 4 als ik me niet vergis. Maar ik kan het zelf ook niet echt vinden..

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:02

@ woogy

Wat jij zegt kan best waar zijn, dat de andere mensen die er werkten, onder andere die Attie, erg aardig waren. Maar ik vind dat je zwaar fout bezig bent als je aan dit soort praktijkten meerwerkt.

Verder vind ik, net al wat anderen, dat dit echt misbruik is van het geloof. Sommigen zeggen dat het niets met het christelijk geloof te maken heeft, maar ik vind dit toch onder extremisme vallen....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:22

dast is ook zeker zo, maar guus voelde zich verheven. hij heeft mij zelfs letterlijk een keer verteld dat hij is aangeraakt met de hand van jezus en daardoor gelijk stond aan hem...mijn vermoedens zijn: een stuiter teveel gemaakt als baby.

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:25

Ik ben ook een paar jaar geleden op dat kamp geweest.. Samen met Jess_Garr
Ik was toen 9 of 10 jaar sinds dien ben ik nooit meer op kamp geweest ik vond het daar zo erg! Er waren hele vage regels en die oom Guus is helemaal gek.. Ik vind het knap als mensen vol zijn van hun geloof en daar mooi over kunnen vertellen maar dit was echt té erg...
Ik vind het goed dat hij nu een straf heeft gekregen en ik heb zeker geen medelijden..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:46

lizzy2 schreef:
Welshcobfan schreef:

En daarom vind ik dat je sectarisch niet moet verwarren met geloof.

voor de sekte is dat hun geloof

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:11

Dan zou elk geloof een sekte zijn.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:16

lizzy2 schreef:
Dan zou elk geloof een sekte zijn.

Nee, dat is niet waar. Er zijn ook gelovige mensen die normaal kunnen doen.

Dit is niet langer normaal imo. Vreselijk, wat een ramp moet het zijn om je kind helemaal gehersenspoeld terug te krijgen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:23

daar krijgen we het een sekte is ene geloof maar niet ieder geloof is een sekte...catten zijn zoogdieren maar niet alle zoogdieren zijn katten...

leliadeidre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:24

woow...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:28

Welshcobfan schreef:

Nou dus niet he!!
Ik kom van oorsprong uit een zwaar gereformeerde kerk, maar hoe daar gepreekt wordt is toch wel heel heel erg anders als hoe het bij Baruch eraan toe gaat. Geloof mij, je zit veel liever in een gereformeerde kerk!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:29

Woogy schreef:
daar krijgen we het een sekte is ene geloof maar niet ieder geloof is een sekte...catten zijn zoogdieren maar niet alle zoogdieren zijn katten...

een uitbreiding: een sekte is een opgedrongen geloof, dat door systematische indoctrinatie in iemand z'n systeem wordt verwerkt, of die daar dan ook echt in zou geloven in normale omstandigheden, blijft de vraag...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:37

helaas zijn er verschrikkelijk veel mensen met psychische stoornissen dan wordt gedacht...sommige positief anderen negatief

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:48

ik vind het behoorlijk raar dat je mensen een geloof gaat opdringen . het zou net zoiets wezen als dat ik mensen de gothic cultuur zou opdringen . dat zou ook te ziekelijk voor woorden wezen . als je naar een chriselijk ponykamp gaat geloof ik best dat je bij het eten moet bidden en dat je stukjes uit de bijbel moet aanhoren . prima ... maar om nou te zeggen dat mensen vervloekt zijn om het even bot te zeggen kan gewoon niet .

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:51

Toen ik die website al las met die bijbelsverhalen dan zal ik al terug deisen

rare gasten daar!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:26

Citaat:
attie is een heel onderdanig type. die is heel erg geintimideerd door die man

Ook ik ben naar dat kamp geweest. En Attie was inderdaad heel erg aardig.
Zij heeft me regelmatig getroost en hielp me elke dag met laarsen uittrekken Knipoog
Zij is inderdaad erg onderdanig en erg onder de indruk van die ouwe vent.

Ik vond het kamp echt vreselijk. Heb daar regelmatig zitten janken. En mijn arme ouders maar denken dat ze er goed aan deden.
De sfeer vond ik echt heel erg vreemd. Niet uit te leggen eigenlijk.

Ik vond die donderpreken ook maar helemaal niks.
Wat ik ook erg vreemd vond is dat hij altijd zijn lievelingen had. 1 of 2 Meisjes mochten wel in zijn trailer komen(!!!!!!*ik hoop dat ik zo subtiel duidelijk maak dat het errug vreemd was*). Kwam jij als niet lieveling in de buurt werd je platgescholden want je mocht niet in de buurt komen van de trailer.

Er waren bij ons op kamp ook 2 jongens. 1 Van die jongens was 'brutaal' en kreeg gewoon een klap voor zijn kop ! De jongen was beduust en liep huilend weg.

Het paardrijden zelf vond ik altijd wel leuk al vond ik het wat vreemd dat er met de blote handen uitgemest werd. Hij vond nml dat je best de drollen gewoon met je handen in de kruiwagen kon gooien. Het was immers toch gras.

Omdat ik veel heb gehuild en veel tegen Attie aan had zitten klagen over hem kreeg ik later na het kamp thuis een telefoontje van hem.
Of ik niet bij hem rijles wilde komen nemen. Dan kreeg ik van hem een pony Nors opkijken

Jaren later wilde ik weer eens de video bekijken van het kamp. Want destijds kon je een video bestellen van het kamp. Ik werd er kotsmisselijk van.Heel de sfeer proefde je gewoon weer. Ziekelijk gewoon.