Primeur: Shire x ezel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marliisJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:30

Wat een leuk ding:DBenieuwd hoe die der uit ziet als die volwassenis :love:
En die fokker weet heus wel wat die doet en het kan toch ook een leuk gezeldschapsdiertje worden!

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:31

Zoals eerder gevraagd... wat voor geluid maakt zo'n beestje????? hahahaaha

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:48

zie ff het nut er niet van in......maar goed.....alle jonge dieren zijn lief en deze ook!!!!

MiJn_PaArDjE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:30

ik vind het wel een schattig beestje ben benieuwd hoe hij er later gaag uitzien en wat die kan
en wat voor geluid maakt het dan eigelijk??

marliisJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:33

ja daar ben ik ook wel beniewd anar.

Navidad

Re: Primeur: Shire x ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:48

ik vind hem wel leuk eerlijk gezecht ik zal het zelf niet fokken.

sommige mensen hebben wel hele erge voor oordelen hier zeg, beetje jammer weer. wie zegt uberhaupt dat dit dier als proefdier word gebruikt? beetje sneu of niet dan.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:55

Wauw, leuk beestje hoor
Vind het wel een stoere kruising, een shire en een ezel, maar ik vind het een leuk paardje/ezel

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:10

De reden is simpel: GELD.

Het is een primeur, dus er is heus wel een of ander excentriek figuur te vinden die 'm voor veel geld wil kopen.

Daarnaast is het reclame, zoals je ziet...

Voor het Catalaanse fokprogramma zie ik inderdaad ook weinig hoop, aangezien muilezels inderdaad steriel zijn.

Maar misschien zijn ze ook wel héél moderne dingen van plan hoor!

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:43

Leuk hoor!
Alleen ja.. je moet er maar van houden.
Ik denk ook dat ze het voor het geld doen. Of gewoon wilden kijken wat eruit kwam.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:07

Best wel ziek om zoiets te kruisen...
Nu is die natuurlijk leuk en lief..... straks een frikandel misschien....

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:31

ga mee met superwomen
nu is het allemaal leuk maar straks?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:52

QQQQ schreef:
Voor het Catalaanse fokprogramma zie ik inderdaad ook weinig hoop, aangezien muilezels inderdaad steriel zijn.

Is dit een muilezel of een muildier? Ik dacht altijd dat een muilezel niet vruchtbaar is, maar een muildier wél (of andersom?).

En waarom zou hij als volwassen dier niet meer leuk zijn?? Ik vind volwassen ezels ook wel leuk!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:47

Nou ik vind het eigenlijk zielig hoor! Ezels en paarden vind ik niet dat die gekruist horen te worden maar goed. Als andere mensen er plezier aan hebben ga je gang...Van mij hoeft zoiets alleen niet...

_Esli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:01

wat een combinatie..

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:03

Gran-di-oos! Wat een leuk dier zeg!

Die oren zijn echt lief!

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:04

eehm,.. nou sorry.
Leuk geprobeerd maar zulke oren staan totaal niet op een shire van nu. Hij is lief enzo, schattig, nu nog wel. Maar ik zou hem nooit kopen ofzo.

**Miss koopt anky hem wel en gaat er op GP nivo mee rijden, lijkt me wel een stunt en staan wij met onze bek vol tanden**

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:06

friendly schreef:
Nou ik vind het eigenlijk zielig hoor!

Ik snap niet helemaal wat er zielig is? Heb je naar de buitenfoto's van moeder en veulen gekeken? Daar straalt alleen maar geluk vanaf!!

En het lijkt me sterk dat er met andere paarden (of ezels natuurlijk ) "lelijke eendje-taferelen" zullen ontstaan.

Paarden en ezels staan genetisch dicht bij elkaar, net als paarden en zebra's [offtopic: zo'n zorse ziet er toch ook stoer uit? ]. Dus met dit soort kruisingen heb ik niet zo veel problemen; een 'normaal' paard of ezel kan met een verkeerd baasje ook heel ongelukkig worden, daar staat de kruising of afstamming los van.

En wellicht zit er nog een nobele gedachte achter? Een uitgestorven type ezel terug proberen te fokken?? ik verzin ook maar wat.

elisatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:06

OmG, hoe komen ze dr op

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:52

Javayo schreef:
Is dit een muilezel of een muildier? Ik dacht altijd dat een muilezel niet vruchtbaar is, maar een muildier wél (of andersom?).

Een muildier. Het product wordt naar de moeder genoemd (eigenlijk zou het dan een muilpaard moeten heten ).

friendly schreef:
Nou ik vind het eigenlijk zielig hoor! Ezels en paarden vind ik niet dat die gekruist horen te worden maar goed. Als andere mensen er plezier aan hebben ga je gang...Van mij hoeft zoiets alleen niet...

Tja, wat is 'horen'. Paarden en ezels worden al eeuwen gekruist. Vooral in Zuid-Europa en Amerika wordt dit veel gedaan, ze worden daar geprezen om hun kracht en dapperheid. Men kijkt daar minder naar 'het plaatje' (of naar 'zielig') zoals wij dat doen: men kijkt vooral naar het praktisch nut van zo'n dier.

http://www.dobrego.com/zoogdieren/muildier.shtml

Dobrego.com schreef:
Het muildier en de muilezel ontstaan door een ezel met een paard te kruisen. Wanneer de moeder een ezelin is en de vader een paard dan spreekt men van een muilezel. Is de moeder een paard en de vader een ezel, dan noemt men het jong een muildier. Beide hebben meer van de moeder dan van de vader.

Het muildier is van deze twee het meest nuttige dier. Men zegt, dat hij de voordelen van beide ouders heeft geërfd. Hij heeft het uithoudingsvermogen en de lichte tred van een ezel en hij bezit de kracht van een paard. Voor Zuid-Amerika zijn de muildieren wat de kamelen voor de Arabieren zijn: ze worden gebruikt als lastdieren en ze bezitten een groot uithoudingsvermogen. Daarnaast kunnen ze met een karige verzorging toe! Muildieren kunnen met een last van meer dan 50 kilo een goede 30 kilometer afleggen zonder dat ze opvallend uitgeput raken. Daarbij speelt het ook geen rol of het dier nauwelijks of slecht gevoerd wordt.

Ik praat hiermee deze kruising Shire x ezel niet goed, maar het mag duidelijk zijn dat uitspraken als 'een muildier/muilezel heeft geen nut' en ' paarden en ezels horen niet gekruist te worden' toch redelijk kort door de bocht zijn.

Yinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:06

Ik vind het wel grappig eruit zien.
Ik vind dat sommige mensen zo kort door de bocht reageren
Waarom is dit nou zielig of nutteloos. We kunnen ook zeggen dat op de paard rijden zielig is en nutteloos.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:25

Wat lief!!! als je zo'n veulen hebt dan ga je er van houden en misschien word het nog wat je weet maar nooit!

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:31

Whaa echt super! De beste kruissing die je maar kan hebben Lijkt me geweldig om zo'n dier te hebben, ik denk dat ze een geweldig karakter hebben! (Dat hebben muildieren toch al gauw).

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:33

KimH schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.....

Ik ook niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:15

Citaat:
Ik snap niet helemaal wat er zielig is? Heb je naar de buitenfoto's van moeder en veulen gekeken? Daar straalt alleen maar geluk vanaf!!

En wellicht zit er nog een nobele gedachte achter? Een uitgestorven type ezel terug proberen te fokken?? ik verzin ook maar wat.

Laat die nobele gedachte eerst maar zien dan want tot die tijd ben ik niet overtuigd. En laat het dan maar kort door de bocht zijn het is toch zeker mijn mening? Ik vind gewoon dat paarden met paarden horen en ezels met ezels. Ja tuurlijk straalt er geluk aan af, dat is vaak tot altijd zo met moeder-veulen. Tuurlijk ziet dat beestje er super schattig uit. Heb ook niet beweerd dat dat niet zo was. Want het ziet er super leuk uit!!

**srry voor me mening...**

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:16

Friendly, ik vind jouw onderschrift wel heel treffend in dit verband.