Brandmerken blijft verboden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:36

Zonder voor of tegen branden te zijn, vind ik het op zijn minst verwondelijk dat het verboden is.

Bij Kippen mogen de snavels afgebrand worden, biggen mogen zonder verdoving gecastreerd worden, en fokzeugen hun hele leven lang in een hok amper groter dan zijzelf gehouden worden. Mag allemaal van de wet... Maar nee paarden mogen niet gecoupeerd of gebrandmerkt worden, en als ik het goed heb willen ze stands gaan verbieden...

Nou schiet mij maar lek..

inkepink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:34

Mariska_28 schreef:
Zonder voor of tegen branden te zijn, vind ik het op zijn minst verwondelijk dat het verboden is.

Bij Kippen mogen de snavels afgebrand worden, biggen mogen zonder verdoving gecastreerd worden, en fokzeugen hun hele leven lang in een hok amper groter dan zijzelf gehouden worden. Mag allemaal van de wet... Maar nee paarden mogen niet gecoupeerd of gebrandmerkt worden, en als ik het goed heb willen ze stands gaan verbieden...

Helemaal mee eens!!!!!!!

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:09

inkepink schreef:
Mariska_28 schreef:

Helemaal mee eens!!!!!!!

Idem dito.

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:39

Idd, hoewel stands dacht ik alleen voor punten bij de KNHS.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:07

Mizora schreef:
Idd, hoewel stands dacht ik alleen voor punten bij de KNHS.

Ik weet niet precies hoe ik dit moet lezen maar hoewel de KNHS dit hele gedonder is begonnen is het sinds 18 september 2004 het ministerie van LNV die het wet heeft gemaakt. Wel weer dankzij het KNHS overigens die hen 'geadviseerd' heeft. Tja, die hadden er ondertussen zo lekker aan verdiend, daar hoefde je ook echt geen ander 'advies' van te verwachten.

Maar afijn, het is nu dus bij verplicht óf je paard te chippen, ÓF DNA te laten identificeren en registreren.
Helaas is aan de DNA mogelijkheid zo weinig mogelijk ruchtbaarheid gegeven dat het vrij onbekend is gebleven omdat daar niets aan te verdienen valt door de organisaties / overheid

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:03

Nou, ik blijf ertegen hoor!

Ik vind het gewoon sneu! Alsof we bij jou ineens iets op de huid houden waarna het blijft zitten...BAH

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:18

Sisco4life schreef:
Nou, ik blijf ertegen hoor!

Ik vind het gewoon sneu! Alsof we bij jou ineens iets op de huid houden waarna het blijft zitten...BAH

Je hebt gelijk Sisco.
Met een dikke holle naald 3 tot 4 cm diep in zo ongeveer de belangrijkste spier van een paard de boel mollesteren met als mogelijk gevolg dat je paard in de WAO kan is stukken beter

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:36

Ik heb 2 paarden op stal (Mist en Gardy) die nog ouderwets gebrandmerkt zijn (ik was er zelf bij) geen van beide gaf aan iets meer te voelen dan een vlieg op de kont !