Anky wint finale Wereldbeker Dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 18:00

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:02

Ik hadt liever iemand anders zien winnen dan anky, zij wint echt alles maja , ik hou ook niet van dressuur

xZolox

Re: Anky wint finale Wereldbeker Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:04

Ik was erbij, het was érg leuk! Ik schrijf nog wel een verslagje, maar niet hier..

Met Laurens was lullig, aan de VIP-kant vielen erg veel glazen in 1x om terwijl hij langs reed. Het binnenkomen ging al niet vlekkeloos en toen dit nog..Hij was zóó kwaad! Als blikken konden doden waren er geen obers meer..

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:10

hvJ_VersaCii schreef:
Ik hadt liever iemand anders zien winnen dan anky, zij wint echt alles maja , ik hou ook niet van dressuur

Tsjah, de beste moet winnen vind ik, en als zij de beste is moet zij dus winnen.. En dat doet ze.. Góó Anky! HAHA

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:11

NonnyNancy schreef:
Met Laurens was banketstaaf, aan de VIP-kant vielen erg veel glazen in 1x om terwijl hij langs reed. Het binnenkomen ging al niet vlekkeloos en toen dit nog..Hij was zóó kwaad! Als blikken konden doden waren er geen obers meer..

Oeh, was dat echt gebeurd?
Damn, dan baal je

lijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:15

Ik had ook de mazzel erbij te zijn. Het was super!

En Anky won terecht; waar je de andere ruiters echt nog ziet werken op hun paard, was zij echt "onzichtbaar," en dat bedoel ik echt als compliment.
Heel jammer van Laurens, die verder een hele goeie proef reed. Gelukkig was het publiek erg sportief, en reageerde met een flink applaus voor hem.

Al met al een supermiddag. Nu hopen op de herhaling bij studio sport

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:23

Komt vanavond de herhaling ervan ?
Ik heb het toestraks namelijk op ned 2 gezien

lijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:28

Hmm, er was net studio sport. Er werd wel geopend met JA, maar het waren echt minisamenvattinkjes

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 18:34

De uitgebreide samenvatting/herhaling/"vertraagde live uitzending" was dan ook al geweest

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:37

Wat is die Warum Nicht een fantastisch paard!!!!!!!
Ik denk dat Anky in Aken en Hong Kong daar zeer zware concurrentie aan krijgt.
Wat een beest. Wat een verruimingen ook. Ik heb hem afgelopen zomer nog gezien in Duitsland op een concours en toen was ik er ook al weg van, maar nu is al zoveel beter en je ziet dat er nog zoveel groei inzit.

Ik vond Lingh zwaar tegenvallen. Vond het ook absoluut niet terecht dat hij boven Imke stond.

verginia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:39

ja ik heb het gezien twas echt mooi hoor!!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:50

Ik vond Eddy niet zo filtsent rijden maar was verder wel een nette kur. Score was aan de lage kant
Isabell is echt een hele sympatieke meid die haar paard telkens beloont! Wat een lichtheid zeg combinatie om rekening mee te houden. Jan Brink's Briar is ook niet meer wat het geweest is. Zal ook wel met de leeftijd te maken hebben, Imke was imo erg ondergewaardeerd, ze mocht van mij betreft als 2e eindigen. Anky heeft natuurlijk de beste harmonie! er zaten helaas wel wat storingen in de galopappuyementen, verder oogde die ontspannen. Een zeer terechte overwinning

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:51

Veel mensen hier met een reactie die Den Bosch en nu JA op tv hebben gezien en daar conclusies uit trekken, jammer, want dat is toch een iets gekleurd beeld.

Wat IK ervan vond :

Wild one -stout keerde gelijk om na het groeten, wel een symphatiek paard, maar teveel fouten.
Donatha - Rommelig in alles.
Paganini -zeer lichtvoetig, teveel taktfouten in passage, erg jammer techniek en aanleg is er zeker.
Ludewig -Volbloed type, stappen voor een drie echt dramatisch slecht, vooral moeite met sluiten waar ook de meeste fouten in ontstonden.
Guiness -Op de kop, stugge douwer.
Ollright -Wat een paard! sterke kür, sterke gangen, jammer van het schrikken, wat ansich niet drama was maar Laurens was de concentratie de onderdelen erna wat kwijt. wat ondergewaardeerd in de punten ondanks de stroring.
Wahajama -Leuke voorpluk
Sunrise -Tja iedereen loopt ermee weg, ik mis het goude draadje nog, maar gezien de progressie tussen vandaag en Den Bosch weet ik zeker dat dat gaat komen.
Lingh - Proef was een tikkie behouden, maar foutloos, met lossigheid en heel veel takt, te weinig punten gekregen ten opzichte van die tuuger
Briar -Massale zwaarmoedig paard, ten opzichte van Lingh veel minder takt en schwung, maakt weinig bodem in de uitgestrekte draf. Viel me zwaar tegen.
Hannus (Warum nicht) - een echt Weltmeyer in positief en negatief opzicht, knap wat paard en ruiter eruit weten te halen met zo'n exterieur.
Salinero -Wereldsapart, twee minimale foutjes, als je wilt zeiken mag ie wat meer zakken van achter in de serie's en piaff, maar who give's a shit als de rest 300% voor elkaar is.

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:16

Ik ben ook wezen kijken ik vond het erg mooi!
Nederland heeft op dit echt moment een aantal hele sterke ruiters! Natuurlijk Anky, Maar ik vond Imke ook geweldig met Sunrise wat een lichtvoetig paard! Laurens was ook heel erg goed na de storingen aan het begin van de proef.. Edward vond ik een beetje tegen vallen Lingh miste een beetje de swung en uitstraling die hij eerst had! Verder was Anky echt geweldig.. daar kan niemand aan tippen en ik denk dat dat nog heeell lang zo blijft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:50

Ben ik nou de enige die Warum Nicht echt niks vindt??

Pff ik vind er echt niks aan, dat hele paard niet!

Dan vind ik Sunrise bijv. 10x mooier, en mooier bewegen.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:52

Wuis schreef:

Nee ben er ook niet stuk van. Veel te grote lange slappe lummel.
Vind het zonder meer knap wat ze eruit haalt!

Maar Sunrise heeft nou ook niet bepaald het mooiste type hoor...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:52

Bettine schreef:
Wuis schreef:

Nee ben er ook niet stuk van. Veel te grote lange slappe lummel.
Vind het zonder meer knap wat ze eruit haalt!

Maar Sunrise heeft nou ook niet bepaald het mooiste type hoor...

Maar die beweegt vele malen mooier (vind ik dan).

Warum Nicht.. Ik vind het een karrenpaard? Nouja

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:55

Het wordt serieus saai met Anky!

Super!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:58

Ik vind Warum Nicht een beetje lomp aan doen, maar dat komt misschien ook omdat hij zo groot is, en dan tussen paarden als Sunrise en Salinero het is wel een paard dat volgens mij nog een bedreiging kan gaan worden voor Anky en Sali, Isabell verdient ook wel weer een topper

Misschien heeft onze vriend Horsedances de clips?

Zou het trouwens voor Lingh geen goed idee zijn om hem uit de dekdienst te halen voor Aken en de Olympische spelen? Volgens mij zou dat hem goed doen, maar dat zal Edward wel niet voor het zeggen hebben

Lies_Beuker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:09

hvJ_VersaCii schreef:

????? Had je niets te doen/ typen ???

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:10

Ik vind Warum Nicht absoluut niet lomp. Hij is groot en hij jong, maar hij is wel lichtvoetig. En hij beweegt juist fantastisch.
Zo verruimen!! Dat deed sunrise of lingh of briar echt niet hoor.
Maar ook de stap. Ruim en zuiver.

Kimble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:11

Was weer een mooie dag van de fanclub. Mooi resultaat voor Edward ondanks alle problemen.
Na de presconferentie heeft hij nog tijd voor ons gemaakt.
Hij heeft m'n vlag gesigneerd, natuurlijk daarmee ook op de foto. Daarna nog even met hem staan praten.
Hij was heel erg tevreden. De dierenarts zegt dat het een gesprongen ader is geweest. Gelijk gekoeld, dat is het enige wat je kunt doen. Anders kom in de buurt van doping.
Verder vrijdag en vanmorgen zonder sporen getraind. Plek is niet meer gevoelig meer. Alleen z'n vel was nog een beetje gerimpeld.
Het is dus helemaal over.
Hij was echt heel tevreden, meer had er gewoon niet ingezeten met zo'n slechte voorbereiding.
We zijn allemaal mega trots op hem en Lingh!! Super gedaan, mooie 4e plaats. Met maar een klein verschil met de 3e plaats.
Foto's komen snel!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:24

hvJ_VersaCii schreef:

Ik denk dat dit dan alleen maar bewijst dat Anky echt goed is!
Super gereden wederom en ik vind het verdient! Ik vond die andere niet echt ontspannen eruit zien.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:29

peanutbutter schreef:
Ik vind Warum Nicht absoluut niet lomp. Hij is groot en hij jong, maar hij is wel lichtvoetig. En hij beweegt juist fantastisch.
Zo verruimen!! Dat deed sunrise of lingh of briar echt niet hoor.
Maar ook de stap. Ruim en zuiver.

amen

Mijn paard lijkt erg veel op Warum Nicht, qua gangen, alleen iets minder. Het is ook een familie van elkaar !!

Ik ben namelijk erg grote fan geworden van Warum Nicht

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 20:41

Citaat:
Over van Lieren:

Excuses voor Van Lieren

Chris van Dam, directeur van Jumping Amsterdam, bood na de wereldbekerfinale dressuur van zaterdag zijn excuses aan bij Laurens van Lieren. De Zweeuwse ruiter werd met zijn paard Hexagon's Ollright uit balans gebracht door geluiden uit het horeca-deel van de RAI.

"We proberen alles te controleren", zei Van Dam. "Helaas lukt dat niet altijd. We hebben hier 350 mensen aan het werk en dan kan er weleens iets misgaan. Het is heel vervelend dat zoiets net gebeurt tijdens de kur van een deelnemer."

Van Lieren, uiteindelijk geeindigd als zevende, betreurde de gang van zaken eveneens. "Kennelijk viel ineens van alles om. Ik schrok daarvan en mijn paard eveneens."

"Toch had ik graag gezien dat we deze tegenslag sneller hadden verwerkt", vervolgde de ruiter. "Daarom zeg ik dat we vooral onszelf moeten verbeteren. Dat neemt niet weg dat het heel vervelend is dat zoiets gebeurt bij een finale van de wereldbeker."
Bron: ANP