Draver verongelukt in Wolvega

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PietjeBel

Re: Draver legt loodje in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:19

Ik schrok een beetje van de titel!! Idd erg respectloos van de krant en ik vind om het zo over te schrijven ook niet erg tactisch maar dat zal wel aan mij liggen!

Het gebeurde bij mijn collega in de koers, hij reed in die koers (Chiel Wildhagen met Sugar Melon, startnr. 1) Hij was al vertrokken en ging gelijk de baan weer uit. Héél verstandig van hem.

En waarom zijn dravers nu weer eng Elsemieke? Fjorden zijn net zo eng hoor.... Ik heb zelf een draver en ik vind hem helemaal niet eng! Het is n superbeest! Hij weet tenminst hoe hij zich moet gedragen!

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:38

Zag dat de titel was verandert, ziet er beter uit!

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:49

escadron schreef:
Zag dat de titel was verandert, ziet er beter uit!

super gedaan Mods maar ja wat wil je na al die boze dravereigenaren over je heen te krijgen

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 22:50

Dan pas je de titel even aan.
Had ik veel eerder moeten doen.

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:52

ach ja nu heb je punten gescoord bij de draffie eigenaren

Maar hoe de kop ook is, het blijft altijd erg zoiets, maar deze kop maakt het iets respectvoller thnx

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:06

bedankt voor het aanpassen van de titel Sjoert.. dit staat een stuk respectvoller naar het paard toe, en de overige betrokkenen...

Vreselijk wat er gebeurd is zeg... Iedereen heel veel sterkte gewenst!

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:18

sammie_44 schreef:
Idat een 'normaal' paard waar dit bij zou gebeuren gewoon rondjes ging rennen

Klopt, want eigenlijk kan het geen kant op. Point is vorig jaar een keer losgeraakt en heeft gewoon 8 rondjes doorgerend en is toen gevangen. Zo ken ik er wel meer. Wat deze deed is gewoon niet normaal, in mijn ogen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 01:40

Vreselijk naar ongeluk, ik denk niet dat je in zo'n geval op zoek moet naar een schuldige (mens of paard) Daarvoor is het immers een ongeluk.

Ik denk dat iedereen die al langer meeloopt in de paardensport wel weet dat ongelukken nou eenmaal nooit helemaal uit te sluiten zijn. Een paard kan wat krijgen in de wei/tijdens de les/op stal/aangespannen of onder de man etc. etc. Hiervan weet iedereen wel de nodige voorbeelden te noemen.

Persoonlijk kan ik iedereen aanbevelen om eens een bezoekje aan de drafbaan te brengen; wie weet steek je er nog wat van op. Ik ben er iig niet slechter van geworden. Sterker nog: binnenkort ga ik weer want ik vond het machtig interessant en een hele leuke sfeer.

Chantalll

Re: Draver verongelukt in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:36

De drafbaan is heerlijk om te zijn, die spanning, die muziek, die startauto, en natuurlijk de paarden.
Het alleen al langs de kant staan doet je al doen schreeuwen Kom Op!!! terwijl je het zelf niet door hebt.

En dravers gevaarlijk ? Kom toch op zeg ! Dat is een onzin zin.
We hebben zo'n 35 dravers op stal en alle paarden hebben een schitterend en lief karakter die graag voor je willen werken.
Zowel achter de trainingskar, sulky en onder het zadel.
Er word alleen weinig aandacht besteeds aan de drafsport en alleen sporadisch komen deze dingen in de krant waardoor de drafsport een slechte naam krijgt terwijl dit pure onzin is.
Ik raad iedereen aan eens een keer naar Wolvega, Alkmaar, Duindigt etc te komen om zelf te kunnen zien hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:56

Ik persoonlijk vind het een mooie sport

Ongelukken komen overal voor, valt niet uit te sluiten.

Sneu voor het beessie, en voor de betrokkenen.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:52

Chantalll schreef:

En dravers gevaarlijk ? Kom toch op zeg ! Dat is een onzin zin.
We hebben zo'n 35 dravers op stal en alle paarden hebben een schitterend en lief karakter die graag voor je willen werken.

Ik liep als klein peutertje al tussen de dravers... ik leef nog steeds . Prachtige beesten, alleen ik hou me er de laatste tijd niet meer zo heel erg mee bezig. Ik moet maar snel weer een keer naar alkmaar.

De titel van dit topic ziet er inderdaad nu een stuk respectvoller uit

jokari

Re: Draver legt loodje in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:39

Equinecoach schreef:
Willen alle LEKEN zich hier buiten houden??

zal ik dan maar zwijgen ?

lijkt mij idd niet logisch, dat zo'n paard per sé over of onder die afsluiting wilt. Lees dat ie blijkbaar een rare kronkel in zijn hersens had en sowieso een "gevaar" was op de baan ?

Hoe dan ook, 't is vreselijk wat er gebeurd is, maar ook al heb ik nog nooit achter een draver gezeten, ik vind het nog altijd een mooie sport. Ongelukken gebeuren, helaas, in elke tak van de paardensport.

Sterkte voor de mens die met het paardje op de baan zat, de eigenaren, en jij ook, Chantalll (seffens effe checken of ik de juiste naam voor heb), wat moet je geschrokken zijn !

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:28

Bedankt Sjoert!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:33

Dank je Jokari, maar mij mankeert niks gelukkig.
Mieke en ik waren gelijk bij het beestje en hebben het tuig, beschermers etc afgedaan. Deken erover heen.

Draverij is een prachtige sport en dit soort incidenten gebeuren overal in de
paardesport.
Jammer dat er mensen zijn die dit een beetje verpesten.
Ik hoop dat de media de drafsport ook in een beter daglicht steld dat dit.
Ik ben helemaal gek met de beestjes op stal ik vind het raar dat iemand zegt *weet even niet meer wie* dat dravers gevaarlijk zouden zijn.
Dat vind ik gewoon onzin.
Je hebt linkmiechels in elke sport. zo ook deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:02

Supersport!!

Arm dier!

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:38

Er is ook een programma op RTL 7 het heet sport levensgevaarlijk. Daar komen elke week draf en rensport ongelukken voorbij, ik denk dat daarom ook veel mensen denken dat dit een 'gevaarlijke' sport is en dat dit elke week in Nederland gebeurd( het zijn beelden uit de hele wereld) . Tuurlijk brengt een koers een risico met zich mee, maar dat heeft elke tak van de paardensport.
Maar goed het neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat er is gebeurt, linkmiechel of niet...

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:56

@KimH, ja dat heb ik wel eens gekeken. Een paar weken geleden waren het beelden vanuit Amerika, was wel eng om te zien. Ik heb vaak zat op televisie gezien dat het ook goed ging. Ik vind persoonlijk een cross enger om te zien.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:59

Ik was op dat moment ook op de baan. Gelukkig was ik op het moment dat het gebeurde op het stalterrein en heb ik het niet zien gebeuren. Later moest ik nog naar voren toe en toen moest ik erlangs. Vreselijk gezicht, het paard was al weg gegaan, maar ze hadden zand neergelegd op het bloed en dan de prullebak waar hij op was geknalt. Helemaal onder het bloed. Echt heel erg.

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:45

het is echt afschuwelijk wat er is gebeurd...

ik hoorde het van mijn leraar..
die had het ongeluk ook zien gebeuren..

maximehorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:26

het is echt afschuwelijk wat er is gebeurd...

ik hoorde het van mijn leraar..
die had het ongeluk ook zien gebeuren..
hij heeft ook een drafer
='(

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:59

Wat een vreselijk ongeluk. Erg tragisch. Dat verwacht je niet als je 's morgens vertrekt om te gaan koersen.

En voor alle mensen die draver gevaarlijk vinden: Wat een onzin! Ik heb nu zelf een KWPN-er, helemaal niet bijzonder lastig, maar die is gevaarlijker dan alle dravers die ik gekend heb. Alle dravers die ik ken(de) zijn juist stuk voor stuk, makkelijk te hanteren, goed opgevoede paarden. 9 vd 10x zijn ze beter opgevoed dan het gewone huis-tuin-en-keuken-paard doordat ze in handen zijn van mensen met ervaring.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:54

AMEN

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:31

KimH schreef:
Er is ook een programma op RTL 7 het heet sport levensgevaarlijk. Daar komen elke week draf en rensport ongelukken voorbij, ik denk dat daarom ook veel mensen denken dat dit een 'gevaarlijke' sport is en dat dit elke week in Nederland gebeurd( het zijn beelden uit de hele wereld) . Tuurlijk brengt een koers een risico met zich mee, maar dat heeft elke tak van de paardensport.
Maar goed het neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat er is gebeurt, linkmiechel of niet...

Komt ook omdat bij ons alle wedstrijden gefilmd worden, zodat alles later nog eens bekeken kan worden. Dat is eigenlijk natuurlijk alleen maar positief, wat de 'jury' de eerste keer niet ziet kan nog eens nagekeken worden. Dit is eigenlijk alleen maar positief voor de dravers, maarja, de ongelukken staan er natuurlijk ook op.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:36

Ach overal gebeuren ongelukken......... kan je niks aan doen, zo is het nou eenmaal.

Tis triest, absoluut.........

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:35

Bij rtl 7 komen heeel vaak ongeluk met pacers voorbij met dravers in het gemiddelde van ongelukken lager. Ik ben van pacers niet zo een fan. Sandraah is jou leraar misschien Soeten?