Paard belandt op rijksweg na ontsnapping uit trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardenmaf

Re: Paard belandt op rijksweg na ontsnapping uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:23

Nou, ik slingerde bijna van de weg! Ik hoorde het bericht op de radio terwijl ik naar huis reed. Ik vind het een vreemd bericht....

Hoe kan een paard uit een trailer springen......

Nou ja gelukkig heeft het beestje er weinig aan overgehouden!!
Je schrikt je volgens mij wel half dood als je op de snelweg rijd en er ineens een paard voor je loopt!!!
Laatst bijgewerkt door paardenmaf op 23-03-06 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

paardenmaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:31

jacqie70 schreef:
Ik heb het verhaal zo'n beetje uit de eerste hand, want een vriendin van mij reed de trailer. enz

Jacqie70 uit je verhaal begrijp ik dat hij er pas is uitgesprongen toen ze stilstonden met de trailer en hem probeerde overeind te krijgen?

Dan kan ik dat idd wel begrijpen!
Op de foto te zien is het een normale degelijke trailer.

Overigens een kennis van mij heeft een mega grote fries die het ook voor elkaar heeft gekregen om voorovergekieperd over de stang te vallen terwijl hij goed vast stond en ook de achterstang zo goed als strak tegen zijn kontje zat. Hij wordt altijd extra gechekt voordat ze gaan rijden omdat de held op sokken erg zenuwachtig is en heel lang angst had om uberhaupt een trailer in te lopen! Je weet idd nooit wat paarden in paniek doen....

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:28

Ja ik reed een tijd terug een paard voor mensen. Dat paard kon apsoluut niet in de trailer. Want hij had al eens de trailer afgebroken midden op de snelweg!
De eigenaren stonden net op tijd aan de kant. want de trailer was al helemaal verot getrapt. Als de eigenaren iets te laat waren, dan was het paard ook ontsnapt.
Dus vanaf toen werdt ie alleen maar vervoerd in de vrachtwagen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:01

Pff wat een verhaal zeg.. ik reed daar dus langs en hoorde op de radio over een paard.. net op het moment dat ik een trailer weg zag rijden met een paard erin, gevolgd door een politie op de motor.
Je gaat je toch de hele weg zitten afvragen.. hoop dat het paard er verder niets aan overhoud.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:27

Gelukkig zijn er geen grote ongelukken gebeurt en hoop ik dat het paard er verder ook niets blijvends aan overhoud. Kan me goed voorstellen dat je helemaal in paniek raakt als je eindelijk je paard mag ophalen en dan gebeurt dit weer.
Het deurtje van onze trailer heeft een hendel die je ook aan de binnenkant kan openen. En paard wat zich verveeld zou dat dus voor elkaar kunnen krijgen en daarom is er een extra hendel aan de buitenkant opgezet. Maar ik denk dat als een paard over de voorstang heen gaat hij door zijn gewicht alleen al het deurtje kan forceren. Gelukkig hadden ze hem goed ingepakt.

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:21

paardenmaf schreef:
jacqie70 schreef:
Ik heb het verhaal zo'n beetje uit de eerste hand, want een vriendin van mij reed de trailer. enz

Jacqie70 uit je verhaal begrijp ik dat hij er pas is uitgesprongen toen ze stilstonden met de trailer en hem probeerde overeind te krijgen?

Dan kan ik dat idd wel begrijpen!
Op de foto te zien is het een normale degelijke trailer.

Overigens een kennis van mij heeft een mega grote fries die het ook voor elkaar heeft gekregen om voorovergekieperd over de stang te vallen terwijl hij goed vast stond en ook de achterstang zo goed als strak tegen zijn kontje zat. Hij wordt altijd extra gechekt voordat ze gaan rijden omdat de held op sokken erg zenuwachtig is en heel lang angst had om uberhaupt een trailer in te lopen! Je weet idd nooit wat paarden in paniek doen....

Nee dat begrijp je dan verkeerd: het paard is er helemaal niet uitgesprongen, maar hing (rijdend volgens mij al) een stuk uit het voordeurtje met zijn voorbenen en hoofd. Ik houd de belangstellenden wel op de hoogte hoe het met hem gaat.

siepelemoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:23

jacqie70 schreef:
enneeeh, Siepelemoon, moet jij niet lekker op je eigen forum blijven haha

Ik ga weer snel terug naar mijn eigen forum.......maar ik "moest" hier even op reageren omdat er allemaal vreemde verhalen over rond gingen en ik even uit de wereld wilde helpen dat het paard dus niet gesprongen is ( wat je volgens mij ook niet overleefd op de snelweg) en dat het geen nalatigheid was !!!

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:04

Owhhh het zal je toch maar gebeuren... Daar word je niet vrolijk van! Gelukkig heeft hij het overleeft.. Die moet echt een engeltje op zijn schouder gehad hebben..

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:29

siepelemoon schreef:
jacqie70 schreef:
enneeeh, Siepelemoon, moet jij niet lekker op je eigen forum blijven haha

Ik ga weer snel terug naar mijn eigen forum.......maar ik "moest" hier even op reageren omdat er allemaal vreemde verhalen over rond gingen en ik even uit de wereld wilde helpen dat het paard dus niet gesprongen is ( wat je volgens mij ook niet overleefd op de snelweg) en dat het geen nalatigheid was !!!

Nee hoor grapje, er zitten hier ongetwijfeld ook heel veel arabierenfreaks!!!!

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:53

Ja hoor.. hier een arab gek.. Maar ik wil wel graag op de hoogte gehouden worden hoe het met het paardje en de eigenaar gaat..

Noiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:18

Dit is niet de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor...

Een vriendin van me heeft een jaar geleden hetzelfde aan de hand gehad met een haflinger. Ze bracht het dier weg naar een koper en toen ze een kwartiertje voor aankomst even wilden checken of alles zeker in orde was, bleek de trailer leeg...

Grote paniek dus! Politie gebeld en bleek dat er enkele minuten ervoor bij de politie van een andere gemeente een melding was binnengekomen van een gevonden paard op de autosnelweg.
Paard is dus terecht en had enkel schaafwonden op schoft en neus.

Om het een beetje 'plat' uit te drukken: ze hebben 'hoerenchance' gehad. Het paardje moet zich losgemaakt hebben,zich 'omgewurmd' in de trailer en vervolgens over de klep gesprongen zijn. Het was een merrie van ong. 1,40, dus blijkbaar wel een springtalent! Gelukkig, gelukkig, gelukkig reed er niemand vlak achter de trailer en is niemand gewond geraakt. In het busje dat de trailer trok heeft niemand iets gemerkt. Even later is er boer gepasseerd die net enkele koeien op transport had. Hij zag de Haflinger grazen langs de pechstrook en heeft ze dan maar ingeladen!

Dier is achteraf nog door een da gecontroleerd bij de koper en bleek buiten de schaafwonden niets te hebben.

Mijn vriendin is echt iemand die wel weet wat ze doet met haar dieren. Ze vervoert ook heel regelmatig paarden, de trailer is altijd tiptop in orde en voor het vertrek wordt alles dubbelgecheckt. Aan nalatigheid was het dus niet te wijten. Het was ook zeker niet de eerste keer dat de merrie vervoerd werd.
Je ziet, er kan altijd iets gebeuren, hoe voorzichtig je ook bent - je kan alleen proberen zoveel mogelijk de dingen te voorkomen.
Bij mijn vriendin wordt nu alles minstens 10 keer gecontroleerd en het dekje gaat altijd naar beneden.

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:38

Liep het paard kreupel om de al aanwezige schouderblessure, of is er een bot/pees blessure bijgekomen?

Ik kijk overigens altijd trailers in/op/na als ik ze zie rijden... Juist omdat ik dit soort dingen dus al voor me zie gebeuren bij 't minste schommeltje...

xcynthiax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:44

maar hoe kan het dan dat het paard door het voordeurtje is gekomen, dat zit toch altijd goed op slot

roxyolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:38

Wij waren vergeten het zij deurtje dicht te doen maar gelukkig niks gebeurd echt heel erg hij zal maar worden aangereden!:ooH:

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:55

jeetje mina, ik las het in de krant, dat is nog eens wat. hoe dat deurtje ook open kan gaan. het zit toch dicht met een schuif?

lijkt me doodeng, op het asfalt hangen.

gelukkig heeft het paard er niets aan overgehouden zeg, jekkes..

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:39

Ik ben benieuwd hoe het met het paard (wat voor ras is het eigenlijk?) gaat

(nu heb ik me gelijk geabonneerd )

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:55

Als je even terug leest zie je dat het een Fries is.

Ben ook wel benieuwd hoe het er mee gaat.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:32

O my! Ik zou me helemaal dood schrikken. Ik heb mijn merrie ook altijd los in de trailer staan, maar dan in een twee paards met schot, dus keren is vrijwel onmogelijk Als ik sommige verhalen hier lees...

Hopenlijk houdt het paard er niets aan over! Lijkt me verschrikkelijk als je op de snelweg rijdt en je ineens een paardenkop uit het voordeurtje ziet!

Bij die auto van ons merk je ook niets, heeft te maken met niet luchtdicht en erg stevig geveerd Ik moet altijd helemaal wennen als ik de personenauto mee heb, dan voel je echt elke beweging!

thinkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:55

hoe ken nu een paard uit de trailer springen??
dan moet ie wel de verkeerde kant opgestaan zijn dus met zen hoofd naar het verkeer....
hij heeft heeel erg losjes vast gestaan....
en ze hebben de trailer niet goed afgesloten....
hadden ze dit wel allemaal goed gedaan was er niks aan de hand geweest!!!
doeiii groetjes laura

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:19

to read or not to read

Amondi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:53

wat verschrikkelijk hoe is het nu met het paardje???

zulke dingen kunnen altijd wel gebeuren. een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik was een keer op wedstrijd mee en we zaten rustig in de kantine te wachten op de uitslagen toen ineens iemand in paniek de kantine binnen stormde en om hulp riep omdat er een paard op de kop half uit de trailer hing, nou wij gingen erheen en daar lag dat paard (niet het paard van wie ik mee was gelukkig). hij was over de stang(voor) gesprongen door het deurtje. het deurtje lag kapot op de grond en het paard had een paar wonden maar lag klem en was helemaal in paniek. uiteindelijk is het losgekomen en stond weer naast de trailer. ondertussen dierenarts gebeld en die kwam er al aan en heeft het paard nagekeken en hed gelukkig niets ernstigs.

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:09

Jeetje wat een verhaal!
Lijkt me doodeng om mee te maken en om te zien...

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:28

stond hij waarschijnlijk ook niet goed vast

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:54

hum mijn vorige merrie had "even" de borgbouten door de trailer wand heen getrokken dus stond los in de trailer met voor buis aan haar halster los vd trailer , halster , halster touw en ketting waren nog heel , slechts de borgbout uit de wand en buis was los (bungelend aan haar halster , achter buis lag ook los op de grond , en nee geen rotte wand oid

en het ging om een normale appaloosa geen belg of shire , we deden de klep open en daar stond ze vrolijk te staan ...

je kan maar zoveel doen

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 02:29

mijn god... kunnen mensen die reageren aub eerst een topic lezen!!

dit zijn ongelukken die van tijd tot tijd gebeuren, vreselijk, zeker, en gelukkig is het dit keer goed gegaan, maar ook al doe je alles correct, kan er nog iets gebeuren.. laten we liever blij zijn dat het paard er "oke" vanaf is gekomen... en niet die zinloze opmerkingen van, oh dan stond ie vast niet goed vast, stond ie de verkeerde kant op? enz enz...

LEZEN MENSEN!!!!