Maria van den Dungen opgenomen in B-kader

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:12

missmiekie schreef:
hahah, je hoort mij nooit zeggen dat ik vind dat elke achterlijke op een automaat kan rijden, maar in dit geval ga ik toch mijn twijfels krijgen hoor(hahah). Straks geven ze die pony er nog als extra'tje aan Maria *Ik kijk nergens meer vanop *
Nee, ik vind dit best wel een typisch geval, ik zal hier niet hardop mijn mening zeggen ofzo, omdat men dan weer gaat zeuren dat ik te hard ben ofzo. Ik blijf erbij: ik vind power een geweldige pony

Ik ben dus 48 jaar en ik heb in de afgelopen 7 jaar bij de pony's juist wel ontdekt dat iedere achterlijke op een automaat kan rijden!
Vandaar dat ik zo mijn vraagtekens zet bij de pony-landenteams.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:19

Ach, de pony doet t. En veel ouders denken dat juist hun kind t doet.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:23

amondi schreef:
missmiekie schreef:
hahah, je hoort mij nooit zeggen dat ik vind dat elke achterlijke op een automaat kan rijden, maar in dit geval ga ik toch mijn twijfels krijgen hoor(hahah). Straks geven ze die pony er nog als extra'tje aan Maria *Ik kijk nergens meer vanop *
Nee, ik vind dit best wel een typisch geval, ik zal hier niet hardop mijn mening zeggen ofzo, omdat men dan weer gaat zeuren dat ik te hard ben ofzo. Ik blijf erbij: ik vind power een geweldige pony

Ik ben dus 48 jaar en ik heb in de afgelopen 7 jaar bij de pony's juist wel ontdekt dat iedere achterlijke op een automaat kan rijden!
Vandaar dat ik zo mijn vraagtekens zet bij de pony-landenteams.

Ik ook hoor, ik heb er zelf gereden Dan zit je er nog veel dieper in en dan kom je precies te weten hoe het werkt.
dat laatste zinnetje, daar is IMO 1 uitzondering op: Laurens Sliepenbeek met Hoby, het is een erg goede pony, maar hij heeft hem wel ZELF(natuurlijk met begeleiding, maar dat is logisch) naar dit niveau gereden en zichzelf het kader in GEKNOKT, zonder geslijm en gedoe.... Petje af voor hem!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:32

En de al eerder aangehaalde, Veronique Roerink. Maar Laurens is net een jaartje jonger, dus die kon naar het A kader, Veronique werd 16 en was dus uitgespeelt!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:33

amondi schreef:
En de al eerder aangehaalde, Veronique Roerink. Maar Laurens is net een jaartje jonger, dus die kon naar het A kader, Veronique werd 16 en was dus uitgespeelt!

Dat was toch anders. Laurens heeft er echt voor gevochten in mijn ogen. Veronique ook, maar toch anders. Hij kwam er niet zo gemakkelijk in (vergeleken met deze periode van bv Dit geval, Angela) Zelfs niet in het B-kader toen hij elke keer overal iedereen versloeg

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:38

@ Missmiekie, dat wilde ik juist ook aanhalen, maar ik dacht laat maar zitten voordat iedereen over mij heen valt. Twee jaar geleden haalde hij ook al scores van in de 70% procent en dan nog niet in het A-kader. Ik keek er echt van op.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:41

Sullie97 schreef:
@ Missmiekie, dat wilde ik juist ook aanhalen, maar ik dacht laat maar zitten voordat iedereen over mij heen valt. Twee jaar geleden haalde hij ook al scores van in de 70% procent en dan nog niet in het A-kader. Ik keek er echt van op.

klopt, ik reed altijd met hem en dan reed hij echt altijd scores van over de 68%, maar nee, dan had de bondscoache het NET NIET gezien ofzo, of dan was het 1 keer dat ze het gezien had, of blabla, echt alsof ze hem er niet in wilden, iig zo kwam het over voor ons(anderen die meereden )

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:43

missmiekie schreef:
amondi schreef:

Dat was toch anders. Laurens heeft er echt voor gevochten in mijn ogen. Veronique ook, maar toch anders. Hij kwam er niet zo gemakkelijk in (vergeleken met deze periode van bv Dit geval, Angela) Zelfs niet in het B-kader toen hij elke keer overal iedereen versloeg

Dat vind ik van Astrid Langeberg trouwens ook. Ik weet niet of jullie hier anders over denken.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 06:34

Ik geloof idd dat Veronique het wel gezien had in het B kader. Maar ze zit op Bokt dus wie weet kan ze er zelf wat van zeggen.

Dat gekonkel om Laurens telkens over het hoofd te zien, Dát klinkt heel aannemelijk, het is een raar wereldje, de top van de ponysport! Nou is niemand uit mijn omgeving ooit nog maar in de buurt gekomen van het niveau van een kader, maar 2 meiden uit onze regio wel.
De ene met talent, doorzettingsvermogen, hard werken en 2 pony's van groen naar hippiadeniveau brengen en de andere door gewoon telkens andere ponies op te kopen, te laten trainen door 3den, alle knoppen erop te laten zetten en als het niet goed genoeg ging de volgende te kopen!

Maria lijkt op de 2e catagorie, of dat leuk is voor Maria betwijfel ik, maar je koopt wel status als ouders.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:03

amondi schreef:
Ik geloof idd dat Veronique het wel gezien had in het B kader. Maar ze zit op Bokt dus wie weet kan ze er zelf wat van zeggen.

Dat gekonkel om Laurens telkens over het hoofd te zien, Dát klinkt heel aannemelijk, het is een raar wereldje, de top van de ponysport! Nou is niemand uit mijn omgeving ooit nog maar in de buurt gekomen van het niveau van een kader, maar 2 meiden uit onze regio wel.
De ene met talent, doorzettingsvermogen, hard werken en 2 pony's van groen naar hippiadeniveau brengen en de andere door gewoon telkens andere ponies op te kopen, te laten trainen door 3den, alle knoppen erop te laten zetten en als het niet goed genoeg ging de volgende te kopen!

Maria lijkt op de 2e catagorie, of dat leuk is voor Maria betwijfel ik, maar je koopt wel status als ouders.

* Do I need to say more? *

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:58

hoe heet ze op bokt???

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:00

op www.melissen.net
staan vet veel foto's van haar en trouwens ook wel wat van maria

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:33

Citaat:
hoe heet ze op bokt???

We zitten allemaal min of meer anoniem op Bokt, met hier en daar een uitzondering( RobinBeekink e.d.)

Ik ben haar tegengekomen maar heb er moeite mee om haar Boktnaam te vermelden, privacy staat hoog bij mij! Dus helaas, ik vertel hem niet ook niet per PB.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 10:38

Boktnamen vermelden lijkt me ook niet geheel gepast op de voorpagina.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:06

Sterker nog, het lijkt me nooit gepast om een boktnaam met de werkelijke naam te posten....

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:13

ben mara ook al tegen gekomen

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:33

arabiandevil schreef:
ben mara ook al tegen gekomen

...*zal het maar ff weghalen*
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 14-04-06 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 11:34

Als we een spel gaan die "wie is wie" kan ik het topic net zo goed op slot zetten.

Vanaf nu dus weer ontopic graag.

OemmiejO

Re: Maria van den Dungen opgenomen in B-kader

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:41

Wat super voor dr zeg. Ze heeft ook wel een errug leuke pony (pony's)!!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:59

amondi schreef:
Zoek haar erelijst maar op voordat ze P&P te rijden kreeg....
Ze was niks speciaals, L1 dressuur met een D pony...

En toen ging ze lessen op stal van Baalen, en toen kreeg ze P&P, en toen zat ze in het A kader( staat trouwens nog niet op de KNHS site)

Maar dat was toch ook hetzelfde bij Marrigje? Die reed toch ook 'gewoon' de L1 met dr Welsh en kreeg toen de Internationale pony Power and Paint.. ?

Of zit ik er nu helemaal naast?

wesleyz2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:06

Ben na het lezen van dit alles best benieuwd wie sneller de overstap mag maken van het B kader naar het A kader'; Maria den Dungen of Lotte Jansen, zij zit tenslotte al langer in het B kader.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:59

OemmiejO schreef:
amondi schreef:
Zoek haar erelijst maar op voordat ze P&P te rijden kreeg....
Ze was niks speciaals, L1 dressuur met een D pony...

En toen ging ze lessen op stal van Baalen, en toen kreeg ze P&P, en toen zat ze in het A kader( staat trouwens nog niet op de KNHS site)

Maar dat was toch ook hetzelfde bij Marrigje? Die reed toch ook 'gewoon' de L1 met dr Welsh en kreeg toen de Internationale pony Power and Paint.. ?

Of zit ik er nu helemaal naast?

Voor marrigje had niemand hem internationaal gestart(iig niemand van dressuurstal van baalen) en niemand reed hem '' om even kaderervaring op te doen'' en dat gebeurt nu wel.

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:03

Marrigje heeft hem toch van L1 tot Z2 internationaal gereden? Bij Angela is het toch anders. Zij heeft hem niet van L1 tot Z2 gereden, maar is er in de Z1 mee begonnen.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:06

Sullie97 schreef:
Marrigje heeft hem toch van L1 tot Z2 internationaal gereden? Bij Angela is het toch anders. Zij heeft hem niet van L1 tot Z2 gereden, maar is er in de Z1 mee begonnen.

Ja, maar Angela was al Z geklasseerd, Marrigje L.

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:08

Dat klopt, anders kan ze niet gelijk in de Z beginnen.