@Karl66: Weet wel zeker dat het emotie over paarden is, want anders was hier ook allang een topic gaande over bijv. varkensflats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karl66 schreef:Persoonlijk heb ik er meer problemen mee dat jagers bijvoeren, zodat er meer af te schieten valt. Daar komt het bijvoeren ook vandaan, zorgen dat je jachtterrein goed vol blijft zitten met wild voor de jacht.
runningkawa schreef:ff een korte tussendoor
nee het gaat mij niet om de paarden, maar om onnodig dierenleed, wat ik niet eens zie in de bio industrie, maar hier wel
Nu ben ik echt weg
Maar dit ussendoortje moest ff omdat jullie conclusies trekken die niet kloppen...
Misz_J schreef:Ik vind wel dat ze die arme dieren bij moete voere als het te schaars word.. wille ze soms weer zoveel dieren dood late gaan van de honger?!?Sorry, maar dat zo echt heel aso zijn....
Schimmelig schreef:Is ingrijpen dan niet ''natuurlijk'', aangezien we ons OVERAL mee bemoeien (!) kunnen we deze dieren toch ook extra voeren in de winter? Overpopulatie is ook een dikke mythe (mochten er teveel dieren zijn, HERplaats ze dan).
Kindjes laten sterven in Afrika is toch ook niet ''natuurlijk''?
(Jaja, voor jullie misschien weer een uit de pot getrokken vergelijking, maar in beiden gevallen gaan er levens verloren (al dan niet mens, al dan niet dier))
Liennuh schreef:helemaal mee eens!
De ziektes in afrika zijn ook natuurlijk maar toch worden ze geholpen. En moet je zien hoeveel mensen er daar nu zijn. Er is nu gewoon overbevolking! Maarja het zijn mensen he.. Die zijn belangrijker dan dierenNiet!! Een mens laten sterven vind ik net zo erg als een dier laten sterven!