Geen voederplicht wild in Flevoland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:02

@Frekja: Denk dat jou intresse in Koniks kopen ook niet oneindig is...

@Karl66: Weet wel zeker dat het emotie over paarden is, want anders was hier ook allang een topic gaande over bijv. varkensflats

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:16

ff een korte tussendoor
nee het gaat mij niet om de paarden, maar om onnodig dierenleed, wat ik niet eens zie in de bio industrie, maar hier wel

Nu ben ik echt weg
Maar dit ussendoortje moest ff omdat jullie conclusies trekken die niet kloppen...

Karl66

Re: Geen voederplicht wild in Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 01:12

Persoonlijk heb ik er meer problemen mee dat jagers bijvoeren, zodat er meer af te schieten valt. Daar komt het bijvoeren ook vandaan, zorgen dat je jachtterrein goed vol blijft zitten met wild voor de jacht.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:08

Karl66 schreef:
Persoonlijk heb ik er meer problemen mee dat jagers bijvoeren, zodat er meer af te schieten valt. Daar komt het bijvoeren ook vandaan, zorgen dat je jachtterrein goed vol blijft zitten met wild voor de jacht.

Idd

Frekja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:12

runningkawa schreef:
ff een korte tussendoor
nee het gaat mij niet om de paarden, maar om onnodig dierenleed, wat ik niet eens zie in de bio industrie, maar hier wel

Nu ben ik echt weg
Maar dit ussendoortje moest ff omdat jullie conclusies trekken die niet kloppen...

Een goed idee ik stop ook met de discussie, als eigenaar (SBB) heb je een zorgplicht !!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:13

SBB heeft dan als eigenaar een zorgplicht voor alle dieren die op hun terreinen rondlopen. Dus ook de konijnen, muizen, etc. Die gaan in het wild ook regelmatig dood van de honger. Hoe moeten ze dat regelen???

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:15

Misz_J schreef:
Ik vind wel dat ze die arme dieren bij moete voere als het te schaars word.. wille ze soms weer zoveel dieren dood late gaan van de honger?!? Sorry, maar dat zo echt heel aso zijn....

Helemaal mee eens

Als je die dieren in een beperkte omgeving zet is het toch logisch dat ze te weinig voedsel zullen krijgen!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:27

Djodjodjo, zoals al een aantal keren is opgemerkt, is de grootte van het gebied niet van belang. De dieren reguleren zelf de grootte van de populatie die in een gebied kan leven door het aantal geboorten. Juist door bij te voeren verstoor je dat mechanisme met als gevolg een geboorte-overschot waardoor je dus steeds meer moet afschieten.

Het is gewoon een jagerstechniek om voor voldoende schietschijven te zorgen, niks meer en niks minder.

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:21

Schimmelig schreef:
Is ingrijpen dan niet ''natuurlijk'', aangezien we ons OVERAL mee bemoeien (!) kunnen we deze dieren toch ook extra voeren in de winter? Overpopulatie is ook een dikke mythe (mochten er teveel dieren zijn, HERplaats ze dan).

Kindjes laten sterven in Afrika is toch ook niet ''natuurlijk''?

(Jaja, voor jullie misschien weer een uit de pot getrokken vergelijking, maar in beiden gevallen gaan er levens verloren (al dan niet mens, al dan niet dier))

helemaal mee eens!
De ziektes in afrika zijn ook natuurlijk maar toch worden ze geholpen. En moet je zien hoeveel mensen er daar nu zijn. Er is nu gewoon overbevolking! Maarja het zijn mensen he.. Die zijn belangrijker dan dieren Niet!! Een mens laten sterven vind ik net zo erg als een dier laten sterven!

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 02:40

Liennuh schreef:
helemaal mee eens!
De ziektes in afrika zijn ook natuurlijk maar toch worden ze geholpen. En moet je zien hoeveel mensen er daar nu zijn. Er is nu gewoon overbevolking! Maarja het zijn mensen he.. Die zijn belangrijker dan dieren Niet!! Een mens laten sterven vind ik net zo erg als een dier laten sterven!

En hoe gaan we dat dan met die veldmuisjes, konijnen etc doen???

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:49

Lees hier ook heel vaak: herplaatsen, maar herplaatsen is geen oplossing van de overpopulatie, dat is verplaatsing van het probleem. Goed ben *zeg het maar nog een keer* niet voor het dood laten lijden van de dieren, maar voeren en herplaatsen is GEEN oplossing voor deze steeds groter wordende groep die nog geen evenwicht bereikt hebben in hun leefgebied...

en inderdaad...iedereen denkt aan de grote dieren, maar spinnen, vliegen en muizen zien we hier liever dood dan levend. Dan moorden we wel bij het leven. Muizen doden we met gif...

Verder mensen helpen mensen, maar...nu heeft de mens ineens de instelling: de mens moet iedereen helpen....maar moet dat?? Waarom willen wij altijd de superman van de wereld zijn? Omdat wij een geweten hebben die ons maar niet in de steek laat. Dieren hebben dit geweten niet en misschien is dit meteen een duidelijk beeld van dat wij ons misschien ook overbemoeien met dingen (en ons eens goed moeten gaan afvragen of dat wel een verbetering van de wereld is op lange termijn)!