Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonny4life schreef:jeemig maar ik dacht dat er verder nog geen nieuwe gevallen zijn gemeld... wet iemand al meer? ik hoop dat het snel een beetje onder controle is, maar is roden dan ook in het gevaargebied?
rommie schreef:Wat ik in andere topics steeds las over de besmettelijkheid via kleren ed, is dat na 7 uur 50% van het virus dood is.. Dat is dus NIET alles en ook zeker nog niet veilig voor andere paarden!
Mijn paard staat nu in Emmen en ik zit een beetje te twijfelen over enten.. Weet niet in hoeverre het gevaarlijk is voor andere paarden op stal (die niet geënt worden) en ik weet ook niet zo goed hoe noodzakelijk het voor mijn pony is...
rommie schreef:Wat ik in andere topics steeds las over de besmettelijkheid via kleren ed, is dat na 7 uur 50% van het virus dood is.. Dat is dus NIET alles en ook zeker nog niet veilig voor andere paarden!
Mijn paard staat nu in Emmen en ik zit een beetje te twijfelen over enten.. Weet niet in hoeverre het gevaarlijk is voor andere paarden op stal (die niet geënt worden) en ik weet ook niet zo goed hoe noodzakelijk het voor mijn pony is...
Bonny4life schreef:ik hoop dat ze het een beetje kunnen indammen... maar je weet het nooit. ik woon in provincie utrecht daar is nog niks gesignaleerd maar je weet het maar nooit...
misschien beetje off topic maar enten jullie je paarden ertegen? ik hoorde dat het geen garantie geeft dat ze het niet kunnen krijgen.
djuno schreef:rommie schreef:Wat ik in andere topics steeds las over de besmettelijkheid via kleren ed, is dat na 7 uur 50% van het virus dood is.. Dat is dus NIET alles en ook zeker nog niet veilig voor andere paarden!
1 paard enten heeft geen zin...dan moet je de hele stal doen. Dus als de rest het niet doet bespaar jezelf de kosten
Rensjuh schreef:Bonny4life schreef:jeemig maar ik dacht dat er verder nog geen nieuwe gevallen zijn gemeld... wet iemand al meer? ik hoop dat het snel een beetje onder controle is, maar is roden dan ook in het gevaargebied?
Er werd gepraat over misschien Peize dat ligt in de buurt bij roden, maar dat is niet echt vlak bij meppel ofzo, geen idee hoe lang het rijden is maar toch zeker een half uur met de auto..
MissPromiss schreef:djuno schreef:1 paard enten heeft geen zin...dan moet je de hele stal doen. Dus als de rest het niet doet bespaar jezelf de kosten
Enten vlak bij een besmet gebied moet je absoluut niet doen!
De paarden krijgen dan namelijk een klein beetje van die ziekte in zich, op dat moment niet schadelijk, maar als het virus dan vlak bij jouw pas ingeente paard hangt, zal je paard er vatbaarder voor zijn!
Rosanne89 schreef:Bonny4life schreef:ik hoop dat ze het een beetje kunnen indammen... maar je weet het nooit. ik woon in provincie utrecht daar is nog niks gesignaleerd maar je weet het maar nooit...
misschien beetje off topic maar enten jullie je paarden ertegen? ik hoorde dat het geen garantie geeft dat ze het niet kunnen krijgen.
De enting is alleen tegen de verkoudheidsvorm, ze kunnen nog wel besmet worden met de abortus vorm en de neurologische-vorm.
het staat trouwens allemaal heel duidelijk beschreven bij medisch.
Ik ben echt doodsbang dat mijn paarden het krijgen, ongeveer bij alle plaatsen om Hoogeveen is het virus al gesingnaleerd.
Heb zelfs gehoord dát het al in hoogeveen was
En het ergste is dat we ook nog 3 drachtige merries hebben.
Nouja mijn paarden komen in elk geval de eerst komende tijd niet in de buurt van andere paarden.
adriana schreef:Mooi stinkmodder, bij ons komen nog steeds vreemde paarden. Onder het mom van ze zijn niet vreemd meer