Heel Drenthe doodsbenauwd (rhino-virus)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:30

ja idd, en daarna is het virus dood op je kleren.

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:30

Het is inderdaad niet alleen een gevaar bij paard-paard contact. Ook mensen en andere dieren kunnen het virus overbrengen. Het besmettingsgevaar is daarmee dus echt vrij groot.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:31

Ok, dus ik moet niet alletwee na elkaar bezoeken en anders moet ik me omkleden en douchen neem ik aan.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 19:48

Ik hoorde dat het maar 15 min. blijft leven op je kleren.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:53

Ik neem toch maar het zekere voor het onzekere en ga me eerst maar omkleden als ik eerst ga rijden en dan naar me eigen ga

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:56

ja ik hoorde het op me school (zit gewoon op een normale school maar ze zeiden het tege me) ik zo dat ken tog nie nog nooit van gehoord en weet best veel van ziektes enzo vanwege info boekjes nu maar tege hem zegge dat die gelijk had geluk ga ik niet metteen na het rijde op de manege naar me vp dus besmetting is haast niet mogenlijk (nou maar bidden voor alle paardjes)

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:57

jeemig maar ik dacht dat er verder nog geen nieuwe gevallen zijn gemeld... wet iemand al meer? ik hoop dat het snel een beetje onder controle is, maar is roden dan ook in het gevaargebied?

RJS

Re: Heel Drenthe doodsbenauwd (rhino-virus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:06

Bonny4life schreef:
jeemig maar ik dacht dat er verder nog geen nieuwe gevallen zijn gemeld... wet iemand al meer? ik hoop dat het snel een beetje onder controle is, maar is roden dan ook in het gevaargebied?

Er werd gepraat over misschien Peize dat ligt in de buurt bij roden, maar dat is niet echt vlak bij meppel ofzo, geen idee hoe lang het rijden is maar toch zeker een half uur met de auto..

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:06

Wat ik in andere topics steeds las over de besmettelijkheid via kleren ed, is dat na 7 uur 50% van het virus dood is.. Dat is dus NIET alles en ook zeker nog niet veilig voor andere paarden!

Mijn paard staat nu in Emmen en ik zit een beetje te twijfelen over enten.. Weet niet in hoeverre het gevaarlijk is voor andere paarden op stal (die niet geënt worden) en ik weet ook niet zo goed hoe noodzakelijk het voor mijn pony is...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:07

ik hoop dat ze het een beetje kunnen indammen... maar je weet het nooit. ik woon in provincie utrecht daar is nog niks gesignaleerd maar je weet het maar nooit...

misschien beetje off topic maar enten jullie je paarden ertegen? ik hoorde dat het geen garantie geeft dat ze het niet kunnen krijgen.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:08

rommie schreef:
Wat ik in andere topics steeds las over de besmettelijkheid via kleren ed, is dat na 7 uur 50% van het virus dood is.. Dat is dus NIET alles en ook zeker nog niet veilig voor andere paarden!

Mijn paard staat nu in Emmen en ik zit een beetje te twijfelen over enten.. Weet niet in hoeverre het gevaarlijk is voor andere paarden op stal (die niet geënt worden) en ik weet ook niet zo goed hoe noodzakelijk het voor mijn pony is...

ben zoo slecht in plaatsen emmen ligt dat in de buurt van het besmette gebied?? anders zou ik nog even afwachten en rond vragen hoe of wat,over het enten twijfel ik zelf ook maar denk niet dat ik het doe..

djuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:13

rommie schreef:

1 paard enten heeft geen zin...dan moet je de hele stal doen. Dus als de rest het niet doet bespaar jezelf de kosten

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:14

Bonny4life schreef:
ik hoop dat ze het een beetje kunnen indammen... maar je weet het nooit. ik woon in provincie utrecht daar is nog niks gesignaleerd maar je weet het maar nooit...

misschien beetje off topic maar enten jullie je paarden ertegen? ik hoorde dat het geen garantie geeft dat ze het niet kunnen krijgen.

De enting is alleen tegen de verkoudheidsvorm, ze kunnen nog wel besmet worden met de abortus vorm en de neurologische-vorm.
het staat trouwens allemaal heel duidelijk beschreven bij medisch.

Ik ben echt doodsbang dat mijn paarden het krijgen, ongeveer bij alle plaatsen om Hoogeveen is het virus al gesingnaleerd.
Heb zelfs gehoord dát het al in hoogeveen was
En het ergste is dat we ook nog 3 drachtige merries hebben.
Nouja mijn paarden komen in elk geval de eerst komende tijd niet in de buurt van andere paarden.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:30

djuno schreef:
rommie schreef:

1 paard enten heeft geen zin...dan moet je de hele stal doen. Dus als de rest het niet doet bespaar jezelf de kosten

Enten vlak bij een besmet gebied moet je absoluut niet doen!
De paarden krijgen dan namelijk een klein beetje van die ziekte in zich, op dat moment niet schadelijk, maar als het virus dan vlak bij jouw pas ingeente paard hangt, zal je paard er vatbaarder voor zijn!

magic_lover

Re: Heel Drenthe doodsbenauwd (rhino-virus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:37

Rensjuh schreef:
Bonny4life schreef:

Er werd gepraat over misschien Peize dat ligt in de buurt bij roden, maar dat is niet echt vlak bij meppel ofzo, geen idee hoe lang het rijden is maar toch zeker een half uur met de auto..

Hee dat is nog niet zeker he.
dus ga er nog maar niet van uit.

als het wel het geval is dan word het hier wel gemeld neem ik aan

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:56

MissPromiss schreef:

djuno schreef:

Enten vlak bij een besmet gebied moet je absoluut niet doen!
De paarden krijgen dan namelijk een klein beetje van die ziekte in zich, op dat moment niet schadelijk, maar als het virus dan vlak bij jouw pas ingeente paard hangt, zal je paard er vatbaarder voor zijn!

Daarom zit ik juist een beetje te twijfelen. Emmen en meppel is ongeveer een half uur uit elkaar, vandaar dat ik het áls ik het doe nu wil doen en niet pas als het al dichterbij is omdat ik dan het risico op ziekte alleen maar groter maak.. Mijn pony gaat over 1,5 week verhuizen, zal eens vragen of ze daar iets van plan zijn met enten.. Het zijn maar 4 paarden dus het is niet een hels karwei oid. Heeft iemand enig idee wat enten kost?
[/quote]
[/quote]

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:58

Bij Glas kost het per enting 17,35!

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:06

En als je dan een hele stal van 20 paarden moet doen is dat weer aardig wat geld, vooral omdat de kans er dan nog is dat ze het krijgen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:11

Ik neem aan dat als Anya Peize in het gesloten topic zet, dat het dan zeker zo is.

Ik ga vanavond alsnog naar de paarden om de informatie over te dragen! Dit gaat me veels te ver allemaal!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:13

Ja idd dat denk ik ook adriana

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:42

Rosanne89 schreef:
Bonny4life schreef:

De enting is alleen tegen de verkoudheidsvorm, ze kunnen nog wel besmet worden met de abortus vorm en de neurologische-vorm.
het staat trouwens allemaal heel duidelijk beschreven bij medisch.

Ik ben echt doodsbang dat mijn paarden het krijgen, ongeveer bij alle plaatsen om Hoogeveen is het virus al gesingnaleerd.
Heb zelfs gehoord dát het al in hoogeveen was
En het ergste is dat we ook nog 3 drachtige merries hebben.
Nouja mijn paarden komen in elk geval de eerst komende tijd niet in de buurt van andere paarden.

jemig is het daar nu ook al??

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:58

Mooi klote, bij ons komen nog steeds vreemde paarden. Onder het mom van ze zijn niet vreemd meer

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:07

adriana schreef:
Mooi stinkmodder, bij ons komen nog steeds vreemde paarden. Onder het mom van ze zijn niet vreemd meer

zit jij ook int gebied drenthe?
succes iedereen en laten we hopen dat het stabiel blijft...

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:13

nou ik woon dus in roden, en er is MISSCHIEN iets in peize, het idd nog niet zeker, ik hoop het niet.

peize/roden ligt ongeveer 3 kwartier rijden van hoogeveen vandaan dus ook zoiets van emmen als je binnen doorgaat.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:24

de club in elim is al dicht.. ligt vlakbij hoogeveen