mistral schreef:valt niet mee hoor! deze merrie heeft voornamelijk op het hok gestaan met stal op slot uit angst voor diefstal en nog veel meer andere redenen. Ze wilde haar voor de fok gebruiken, maar was lastig drachtig te krijgen vandaar dat de veulens die geboren zijn voornamelijk met embryo transplantatie op de wereld zijn gebracht.
Niet zo heel gek als zo'n dier uit angst voor van alles en nog wat in het hok gehouden word, niet drachtig kan worden !![]()
Ik ben bang dat er een raar luchtje aan haar dood zit.
Ik hoop niet dat ze vergiftigd is geweest!
euh ik denk dat je dan toch nog veel moet leren over gyneocologie bij paarden ,om een embryo te spoelen moet je merrie wel eerst drachtig worden dus eerst dekken dan na zeven dagen spoelen ,is er een embryo dan wordt die in een draagmoeder ingeplant ; Als ze niet bevrucht is is er ook geen embryo .Ik heb ook een merrie gehad die door een peesblessure 6 maand op stal moest blijven en die was van de eerste keer drachtig !
Ik vraag me alleen af wat de merrie in godsnaam kan hebben gehad dat ze niet als fokmerries kan gebruikt worden en die al drie maanden duurde ,er lopen zovell stokkreupele merries rond