Levenslang voor 'Beul van Twente'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:01

Roxxx schreef:
ik twijfel aan je info want in mijn wettenbundel staat in art. 10 lid 4 sr dat er in geen geval de tijd van 20 jaar te boven mag gaan. verder kan ik niks vinden, waar heb jij dat gevonden dan? ben namelijk nieuwsgierig aangezien ik ook rechten studeer
groetjes

Ik heb mn wetboek niet bij de hand, dus ik kan je het precieze wetsartikel niet geven (als ik het vind zal ik later nog wel posten), maar het komt rechtstreeks van een hoogleraar strafrecht vandaan en die zal het wel weten
Daarnaast heb ik het ook in college gehad, en een uitgebreide bespreking hiervan in de werkgroep; dat veel mensen dat fout doen, en dat we dit goed moesten onthouden voor het tentamen. Daar werd toen ook een artikel bijgegeven ter illustratie maar die heb ik dus nu even niet bij de hand

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:30

hmm nou ben ik toch ook wel heel benieuwd; ik heb ook altijd gedacht dat het zo rond de 20 jaar was.

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:40

Het maximum van 20 jaar slaat op een tijdelijke gevangenisstraf. En er is dus een verschil tussen een tijdelijke gevangenisstraf (dus max. 20 jaar) en een levenslange gevangenisstraf (levenslang, tot de dood)

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:38

Perlina schreef:
Het maximum van 20 jaar slaat op een tijdelijke gevangenisstraf. En er is dus een verschil tussen een tijdelijke gevangenisstraf (dus max. 20 jaar) en een levenslange gevangenisstraf (levenslang, tot de dood)

volgens mij is het maximum van een tijdelijke gevangenisstraf 15 jaar. goh wel interresant ben wel benieuwd hehe. ik zit nu in mijn eerste jaar op de erasmus nog een hoop te leren dus

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:04

Dat is een beetje zo (hmm, klinkt raar ) Maar als de rechter kan kiezen tussen een tijdelijke straf en een levenslange, dan is die tijdelijke straf max. 20 jaar.
En als een rechter dus alleen de keuze heeft uit een tijdelijke straf is het max. 15 jaar.

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:03

levenslang is hier maar 20 of 30 jaar en wegens goed gedrag eerder

_Kissie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:13

Daphnezz schreef:
opgeruimt staat netjes!

Ik ben het met haar een Idd opgeruimt staat netjes !

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:35

paardjuh schreef:

Nogmaals: NIET DUS! De uitleg staat hierboven al meerdere keren. Levenslang is gewoon levenslang!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 02:05

Eliane schreef:
paardjuh schreef:

Nogmaals: NIET DUS! De uitleg staat hierboven al meerdere keren. Levenslang is gewoon levenslang!

Hihi, eigenlijk heb je geen zin om hier op te reageren, maar je doet het toch he Ach ja, er blijven altijd mensen die zomaar wat neerzetten zonder zich eerst af te vragen of het wel klopt wat ze zeggen, of tenminste het topic een beetje door te lezen.

lisavanveen

Re: Levenslang voor 'beul van Twente'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:36

GELLUKKIG doet ie geen dieren meer pijn

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:29

een gepaste straf..
wat bezielt sommige mensen..!!
heb er geen woorden voor

anneliesdj

Re: Levenslang voor 'beul van Twente'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:44

Misschien moet iemand die man even uit moet leggen dat we hier niet gediend zijn van moordenaars en dierenbeulen. Hij mag blij zijn dat de doodstraf niet meer geldt in Nederland anders had hij die gehad, als hij in Amerika had gewoon iig wel. Hij moet gewoon zijn bek houden en braaf zijn straf uit gaan zitten ipv er over te zeiken dat het te veel/te streng is. (srry maar ik kan hier errug kwaad over worden , ze mogen van mij de doodstaf wel weer invoeren)

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 19:45

Oud topic.