Kelly mag paard Queen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shani_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:14

goed gezegd swieb

Anoniem

Re: Kelly mag paard Queen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:19

Typisch weer Bokt omdat je het niet de meute eens bent, ben je bot.

Anyway.
Als Queen mijn paard geweest was, dan had ik het ook terug willen hebben. Ik had haar wel willen compenseren voor de kosten die zij jaren lang gemaakt heeft voor dat paard.

Als ik twijfels had gehad dan waren die weggeweest op het moment dat ik erachter zou komen dat ik op een openbaar forum zwart gemaakt zou worden.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:53

Je mag best een andere mening hebben dan bokt
Maar denk eens na voor je plaatst,hééél diep na

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:09

In het Nederlandse rechtssysteem is het zelfs zo dat het na 10 jaar gewoon Kelly's paard zou zijn geweest. Zuur voor de eigenaren, zeker. Maar ook zuur voor Kelly als de vorige eigenaren dat paard terug hadden gekregen... Zij hebben dat paard te goeder trouw gekocht. Sterker nog: In het Nederlandse rechtsysteem zou Queen mogelijk al meteen van Kelly geweest zijn, tenzij dat paard op een vreemde plek gekocht is. Maar als ze op een handelsstal gekocht is dan was de kous daarmee simpelweg af geweest. Welk systeem is dan krom? Het Nederlandse, dat de koper ter goeder trouw beschermt, of het Belgische, dat na lang discussiëren een paard dat al 10/12 jaar weg is bij de benadeelde, bij de huidige eigenaar laat?

Ik vind het op zich niet vreemd dat de vorige eigenaren weer in beroep gaan. Ik vind het alleen niet realistisch. Kelly heeft Queen nu 9? jaar gehad. Zij zijn Queen al 9 jaar kwijt. En dan of het paard, of € 25.000 eisen? Als ik alleen al naar de gemiddelde stalhuur kijk, € 250 p/m en dat over 9 jaar, dan zit ik al op € 27.000 voor de verzorging van hun paard. En dan nog niet eens voer en dierenarts erbij... Een beetje rechter zal imo zelf ook inzien dat die eis niet reëel is...

Ik ben aardig laat met reageren, ik zag het topic nu pas. Ik heb dat vorige topic niet meer gevolgd, werd me te lang. Ik vind het iig fijn voor Kelly dat op dit punt Queen bij haar mag blijven, en zoals al gezegt: de opties voor de Duitse eigenaren worden steeds kleiner. Ik weet niet hoe het in België of Duitsland zit, maar hier kom je na hoger beroep bij de Hoge Raad terecht en daar houdt het toch wel op.

Kelly, nogmaals veel succes en Adri, keep on the good work!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:15

Blue_Star schreef:
Je mag best een andere mening hebben dan bokt
Maar denk eens na voor je plaatst,hééél diep na

Jij bent dus ook van mening dat je pas iets mag plaatsen als je het met de meerderheid eens bent?
Waar is een discussie forum dan voor?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:17

Och, heel diep nadenken in deze context vind ik wat ver gaan, want in dit soort topics 'mag' je geen afwijkende mening hebben...

Ik vind Sorane ook niks verkeerds zeggen... Ze heeft er alleen een andere mening over

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:15

Ze zegt niets verkeerd,maar soms zegt ze reacties die best kwetsend kunnen overkomen.Ik en nog anderen vinden dat,ik ga geen namen noemen

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:54

Ja, en? Als je in zo'n topic een andere mening hebt dan ben je al kwetsend. Ik kom ook vaak zat kwetsend over terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel, het is maar net hoe je het leest en opvat.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:06

ontopic: Ik wens Kelly veel sterkte en ik vind dat de Duitsers het gewoon moeten laten rusten. Hoewel ik me kan voorstellen dat ze het toch proberen.

offtopic: Sorane heeft wel vaker zulke reacties. Wie zich door haar gekwetst voelt, moet niet op een openbaar forum gaan zitten. Vooral Sorane vind ik juist vaak niet persoonlijk mensen aanvallen, maar geeft gewoon haar ongezouten mening. Dat kan ze af en toe nogal raak doen. Dus?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:33

Duke schreef:
ontopic: Ik wens Kelly veel sterkte en ik vind dat de Duitsers het gewoon moeten laten rusten. Hoewel ik me kan voorstellen dat ze het toch proberen.

offtopic: Sorane heeft wel vaker zulke reacties. Wie zich door haar gekwetst voelt, moet niet op een openbaar forum gaan zitten. Vooral Sorane vind ik juist vaak niet persoonlijk mensen aanvallen, maar geeft gewoon haar ongezouten mening. Dat kan ze af en toe nogal raak doen. Dus?

Mij doet het niets wat Sorane zegt,ik zeg enkel mijn mening

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:35

Nou, klaar dan! Einde discussie over Sorane. Kom, laten we weer ontopic gaan.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:22

Het is jammer voor Kelly maar ik denk dat haar lijdensweg nog lang niet af is.

Als ik de Duitsers waren zou ik een beroep op het Europese hof gooien ... Daar gelden heel andere invalshoeken en wetten !!
Dit zou logisch de volgende stap zijn.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:57

Adri schreef:
OemmiejO schreef:
Aahh.. gelukkig.

Ben een stomme belg, maar wat bedoel je met je zin, kan echt niet volgen.
Het is enorm je paard verliezen door diefstal, maar deze zaak sleept nu al meer dan één jaar aan, telkens opnieuw uitkijken en afwachten wat de rechters zeggen, als meisje van 12 heb je niet het besef, dat het hier ging om een paard van een diefstal. Waar zou de ruin zijn, niemand die daar antwoord opgeeft, hij is samen met Queen gestolen, is hij zoals andere gestolen paarden naar het slachthuis gebracht ??? Laat ons hopen dat 2OO6 een jaar wordt van geluk voor Queen, Kelly, maar ook voor de vorige eigenaars, tenslotten zijn zij toen niet één paard, maar twee paarden verloren. Het is gemakkelijk het paard dat teruggevonden is, dankzij de eerlijkheid van de nieuwe eigenaar, te willen opeisen, maar Queen heeft het goed en zij zouden een beste band kunnen opbouwen met Kelly en Queen. AUB paarden die gestolen worden, moeten normaal teruggaan naar hun vorige eigenaar, maar wat als de nieuwe eigenaar alles doet voor dit paard. Een dief is in mijn ogen niet goed voor een paard, ofwel verkoopt hij het vlug door, zonder te kijken aan wie, ofwel moet het direkt geslacht worden, daarvan zijn er genoeg bewijzen. Kelly, Queen jullie liefde kan niemand kapot krijgen.

Ik denk dat OemmiejO alleen maar de titel "Kelly mag paard Queen houden" heeft gelezen en daarop gereageerd heeft... Ik zal even een moderater vragen of ze de 1e pagina willen "updaten"

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 01:14

Swieb schreef:
@sorane, ik ben een eigenaar van 3 gestolen paarden. (2 volwassen paarden en een ongeboren veulen op moment van diefstal)
Zoals ik het nu voel na 7 maanden eis ik idd mijn paarden terug, maar ik denk dat ik het niet meer zal doen na 9 jaar als ik zie dat ze het goed getroffen hebben.
Je bent dan niet eerlijk voor de paarden en niet voor de eigenaar.
Ik weet hoe pijn het doet als je paard(en ) gestolen worden.

Door wat voor een hel je gaat, hoeveel pijn het doet en machteloos je je voelt. Maar na 9 jaar......
Ik denk dat je dan je normale leven wel weer hebt opgepakt en met weemoed terugdenkt.

Als ik dan zie dat mijn paardjes een geweldig goed tehuis hebben zoals Queen bij Kelly, dat ik wel graag contact zou willen, maar niet de paarden bij haar weg zou willen halen.

Dat je feitelijk de eigenaar bent en blijft klopt, maar zijn wij paardenmensen niet meer uit op het belang van het paard dan op geld en eigendom?
Jij hebt ook liever dat je paard het goed heeft dan dat het god weet waar ergens staat te verkommeren of zie ik dat verkeerd!

Ik heb enorm veel respect voor jou !
Het was vast moedig dit te typen, en zo bekijken andere bokkers het misschien vanuit jou standpunt.

Petje af hoor !

Swieb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:38

Ik wilde alleen laten weten hoe ik het zie als de andere kant van een verhaal. Dat Sorane er een andere mening op na houdt, Prima, maar met iets meer takt kan het ook neegezet worden, komt wel prettiger over.
Wil niet zeggen dat ik altijd even taktvol ben.....

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:15

Dat is waar Swieb. Ik vind jou toch tactvol hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:51

Hoe wil je het tactvol brengen dan dat je het met de tegenpartij eens bent?

Als je niet tegen de waarheid kunt dan zul je het nog verdomd moeilijk krijgen in je leven.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:39

Dit is gewoon een heel moeilijke situatie. Ik versta héél goed de kant van de Duitsers, maar als dierenvriend en paardenliefhebber versta ik des te meer Kelly's kant.

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:36

Waarom denken de meeste hier in het belang van zichzelf?

Denk ook eens aan de gevoelens van het paard. Jullie weten niet hoe het paard afziet in deze situatie... Queen heeft een hele sterke vertrouwensband met Kelly en zou enorm treuren moest die terug naar Duitsland moeten. Denk daar eens aan...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:52

Napoline schreef:
Waarom denken de meeste hier in het belang van zichzelf?

Denk ook eens aan de gevoelens van het paard. Jullie weten niet hoe het paard afziet in deze situatie... Queen heeft een hele sterke vertrouwensband met Kelly en zou enorm treuren moest die terug naar Duitsland moeten. Denk daar eens aan...

je hebt helemaal gelijk
Queen is het kind van de rekening zoals in veel rechtzaken die om paarden gaan

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:38

Jep,Napoline heeft gelijk
In dat geval zijn de Duitsers best egoïstisch,zien ze niet dat Queen dolgelukkig is met Kelly?Zulke vertrouwensband tussen mens en paard heb ik nog nooit gezien!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:03

Queen zal treuren als ze terug moet naar Duitsland? Sorry, maar dat is een sterk staaltje menselijke gevoelens aan een dier toekennen... Queen zal niet meer "treuren" zoals je het zegt als willekeurig welk ander paard dat verkocht wordt en naar een nieuwe eigenaar gaat. Queen zal bij Kelly niks tekort komen, bij de Duitsers evenmin. Ook tijdens de rechtszaak niet...

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 02:40

Sylvia schreef:
Queen zal treuren als ze terug moet naar Duitsland? Sorry, maar dat is een sterk staaltje menselijke gevoelens aan een dier toekennen... Queen zal niet meer "treuren" zoals je het zegt als willekeurig welk ander paard dat verkocht wordt en naar een nieuwe eigenaar gaat. Queen zal bij Kelly niks tekort komen, bij de Duitsers evenmin. Ook tijdens de rechtszaak niet...

Tekort?Mh,misschien wel en misschien niet,daar kan je geen oordeel over vellen.Zoals ik steeds las gaat het bij de Duitsers om het geld en het fokken
Maar ik las steeds dat Queen echt treurt,lees maar eens het hele topic door(het eerste)en dan zie je steeds terugkerende verhalen van een paard dat niet wilt eten omdat haar eigenaresse in het ziekenhuis ligt etc

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:49

Lieve paardevrienden, ieder zijn mening, ik heb getracht van kontakt op te nemen met de eigenaars, en hun antwoord in september 2OO4, neem kontakt op met onze advokaat, wij praten niet met U, zodus geen voorstel, geen antwoord, alleen bleven wij met onze goede voornemens in de kou staan. Wij hebben ze toch ook nooit slecht gemaakt, wij zijn gewoon bij de feiten gebleven. Maar wij kunnen nog vechten voor Queen. Vandaag heb ik de melding ontvangen van de ponie van 7.12.2OO5, zij is verleden week 28.12.2OO5 geslacht op 1O jarige leeftijd, voor haar is er geen leven meer, en haar eigenaars hebben geen ponie meer, is dit plezanter ??? haar amazone mist haar, de ponie had een chip in, niet gekontroleerd, gewoon geslacht, en zij is niet het enige paard dat gestolen werd, en geslacht is. Lang leve Queen, zij leeft nog, maar haar maatje, de ruin, waar is hij, kan iemand mij helpen, wat is dan het antwoord ?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:11

Sorane schreef:
Ik vind het fijn voor Kelly, toch had ik het er als eigenaar van het dier niet bij laten zitten. Ik had mijn paard koste wat het kost terug willen hebben.

Idem

Gefeliciteerd!

[edit]
Lees dus nu de rest van het topic pas, veel sterkte!