Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Star schreef:Je mag best een andere mening hebben dan bokt
Maar denk eens na voor je plaatst,hééél diep na
Duke schreef:ontopic: Ik wens Kelly veel sterkte en ik vind dat de Duitsers het gewoon moeten laten rusten. Hoewel ik me kan voorstellen dat ze het toch proberen.
offtopic: Sorane heeft wel vaker zulke reacties. Wie zich door haar gekwetst voelt, moet niet op een openbaar forum gaan zitten. Vooral Sorane vind ik juist vaak niet persoonlijk mensen aanvallen, maar geeft gewoon haar ongezouten mening. Dat kan ze af en toe nogal raak doen. Dus?
Adri schreef:OemmiejO schreef:Aahh.. gelukkig.
Ben een stomme belg, maar wat bedoel je met je zin, kan echt niet volgen.
Het is enorm je paard verliezen door diefstal, maar deze zaak sleept nu al meer dan één jaar aan, telkens opnieuw uitkijken en afwachten wat de rechters zeggen, als meisje van 12 heb je niet het besef, dat het hier ging om een paard van een diefstal. Waar zou de ruin zijn, niemand die daar antwoord opgeeft, hij is samen met Queen gestolen, is hij zoals andere gestolen paarden naar het slachthuis gebracht ??? Laat ons hopen dat 2OO6 een jaar wordt van geluk voor Queen, Kelly, maar ook voor de vorige eigenaars, tenslotten zijn zij toen niet één paard, maar twee paarden verloren. Het is gemakkelijk het paard dat teruggevonden is, dankzij de eerlijkheid van de nieuwe eigenaar, te willen opeisen, maar Queen heeft het goed en zij zouden een beste band kunnen opbouwen met Kelly en Queen. AUB paarden die gestolen worden, moeten normaal teruggaan naar hun vorige eigenaar, maar wat als de nieuwe eigenaar alles doet voor dit paard. Een dief is in mijn ogen niet goed voor een paard, ofwel verkoopt hij het vlug door, zonder te kijken aan wie, ofwel moet het direkt geslacht worden, daarvan zijn er genoeg bewijzen. Kelly, Queen jullie liefde kan niemand kapot krijgen.
Swieb schreef:@sorane, ik ben een eigenaar van 3 gestolen paarden. (2 volwassen paarden en een ongeboren veulen op moment van diefstal)
Zoals ik het nu voel na 7 maanden eis ik idd mijn paarden terug, maar ik denk dat ik het niet meer zal doen na 9 jaar als ik zie dat ze het goed getroffen hebben.
Je bent dan niet eerlijk voor de paarden en niet voor de eigenaar.
Ik weet hoe pijn het doet als je paard(en ) gestolen worden.
Door wat voor een hel je gaat, hoeveel pijn het doet en machteloos je je voelt. Maar na 9 jaar......
Ik denk dat je dan je normale leven wel weer hebt opgepakt en met weemoed terugdenkt.
Als ik dan zie dat mijn paardjes een geweldig goed tehuis hebben zoals Queen bij Kelly, dat ik wel graag contact zou willen, maar niet de paarden bij haar weg zou willen halen.
Dat je feitelijk de eigenaar bent en blijft klopt, maar zijn wij paardenmensen niet meer uit op het belang van het paard dan op geld en eigendom?
Jij hebt ook liever dat je paard het goed heeft dan dat het god weet waar ergens staat te verkommeren of zie ik dat verkeerd!
Napoline schreef:Waarom denken de meeste hier in het belang van zichzelf?
Denk ook eens aan de gevoelens van het paard. Jullie weten niet hoe het paard afziet in deze situatie... Queen heeft een hele sterke vertrouwensband met Kelly en zou enorm treuren moest die terug naar Duitsland moeten. Denk daar eens aan...
Sylvia schreef:Queen zal treuren als ze terug moet naar Duitsland? Sorry, maar dat is een sterk staaltje menselijke gevoelens aan een dier toekennen... Queen zal niet meer "treuren" zoals je het zegt als willekeurig welk ander paard dat verkocht wordt en naar een nieuwe eigenaar gaat. Queen zal bij Kelly niks tekort komen, bij de Duitsers evenmin. Ook tijdens de rechtszaak niet...
Sorane schreef:Ik vind het fijn voor Kelly, toch had ik het er als eigenaar van het dier niet bij laten zitten. Ik had mijn paard koste wat het kost terug willen hebben.