Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dat trekt idd wel aandacht
) ...Clitia schreef:Ik snap het eigelijk niet...
Wat ik me nog meer afvraag, is waarom de algemene inspectiedienst hierbij betrokken is. Is dit niet waar de dierenbescherming voor is?
verona schreef:Marreke schreef:En welke Bokker heeft deze pony's ooit echt gezien? Iedereen roept dat het zo goed is dat ze in beslag genomen zijn, maar als ik de foto bekijk zie ik twee alerte pony's die, van wat ik kan zien, goed doorvoed zijn en in een wei met een degelijke omheining staan. Niks mis mee.
De eerder in beslag genomen en gestorven pony's kunnen ook van een andere eigenaar zijn geweest en als de wei nu aan iemand anders verhuurt is is die hier de dupe van.
ik heb deze pony's in het echt gezien,bemoei me er verder niet mee,maar weet in ieder geval dat deze dieren regelmatig zonder drinken zaten,op een dijkwei staan,met heel veel onkruid,en weinig gras.zonder beschutting tegen zon en/of regen.
kamatz schreef:Marreke schreef:En welke Bokker heeft deze pony's ooit echt
gezien? Iedereen roept dat het zo goed is dat ze in beslag genomen zijn, maar als ik de foto bekijk zie ik twee alerte pony's die, van wat ik kan zien, goed doorvoed zijn en in een wei met een degelijke omheining staan. Niks mis mee.
De eerder in beslag genomen en gestorven pony's kunnen ook van een andere eigenaar zijn geweest en als de wei nu aan iemand anders verhuurt is is die hier de dupe van.
Ik woon er vlakbij en inderdaad die pony's hadden het echt slechtEr stond totaal geen voeding op deze wei en ze kregen ook niet bijgevoerd. Ook stonden ze regelmatig enkele dagen zonder water.
Die pony's die daar dood gevonden zijn waren van dezelfde eigenaar...
Maar ik vind het nog erger dat zulke mensen gewoon weer dezelfde praktijken kunnen uitvoeren. Hoe kan je zulke mensen nou hun pony's teruggeven
Mexx2 schreef:Marreke schreef:En welke Bokker heeft deze pony's ooit echt gezien? Iedereen roept dat het zo goed is dat ze in beslag genomen zijn, maar als ik de foto bekijk zie ik twee alerte pony's die, van wat ik kan zien, goed doorvoed zijn en in een wei met een degelijke omheining staan. Niks mis mee.
IK!
ik rijd er elke dag langs!
en het is in en intriest!!
het is al de 2e keer,vorige winter stonden ze bij -8 zonder voedsel en zonder water!
1 veulen is toen overleden!
ze hebben toen,en nu weer bij ons de trailoer geleend,om die pony's daar weg te halen.
naast ons lopen ook een paar pony's van de familie van die man,en die hebbe nook al een 2e waarschuwing aan hun broek,die beestjes zien er ook niet uit!

bixie schreef:Hey,
Jullie moeten niet allemaal zo moeilijk doen over een situatie die je niet kent.
Toevallig weet ik dat de vorige eigenaar niet meer de eigenaar is van deze in beslag genomen pony's!!!!
Het bord heeft er een hele poos geleden gehangen en is direct weggehaald toen het gezien werd.
De nieuwe eigenaar heeft de pony's elke avond bix en winterwortelen gevoerd....
Dus reageer niet op iets waar je het hele verhaal niet van weet. De nieuwe eigenaar is nu wel de dupe!!!

Clitia schreef:Ik snap het eigelijk niet...
Paarden zijn van meneer afgenomen, en later weer teruggegeven onder bepaalde voorwaarden. Nu zijn ze weer in beslag genomen. Je zou dan toch denken dat meneer zich niet aan de bepaalde voorwaarden heeft gehouden? Waarom bestaat er dan de kans dat meneer de paarden wéér terugkrijgt? Waarom niet zo snel mogelijk de rechter uitspraak laten doen en die beestjes doorverkopen? Scheelt een hoop kosten.
Wat ik me nog meer afvraag, is waarom de algemene inspectiedienst hierbij betrokken is. Is dit niet waar de dierenbescherming voor is?
Over het bord: ik weet niet hoe lang de plaatsers erover nagedacht hebben, maar het heeft z'n voor en nadelen. Het kan best dat die pony's nog leven door de hulp die voorbijgangers gaven. Voordeel. Ze zijn alsnog in beslag genomen, dus het zinnetje "als ze er redelijk uitzien doet de DB niets" vind ik niet echt treffend. Maar wat nou als de eigenaar inderdaad aan de andere kant de wei inkwam, en dat bord nooit gezien heeft?
Anyway, als we gaan muggenziften: eigenaar moet wel de omheining regelmatig controleren, had hij dat gedaan, zou hij het bord toch tegen moeten zijn gekomen...
Verder doet de DB hier inderdaad weinig, kijk maar eens naar animal cops houston, op animal planet. Daar worden regelmatig paarden in beslag genomen. Ik heb meerdere keren zitten kijken van "zo erg is het toch niet met ze gesteld?" maar dan bleek later dat ze onder de parasieten zaten enzo. Dat zie je niet met het blote oog, maar kan zeker tot de dood leiden. Of twee paarden die redelijk dicht bij 'n weg aan 'n ketting stonden te grazen. Zagen er helemaal niet slecht uit. Eentje had een flinke wond, die er al een tijd zat en onverzorgd leek. Dus in beslag genomen. Wat blijkt nou? Beide merries zijn hoogdrachtig. Eentje heeft die nacht nog geveuld (wat ze dus ook op de weg had kunnen doen!) de ander een week later. My point being: als de DB hier in NL eerder zou mogen ingrijpen, zou een hoop leed bespaard kunnen blijven.
Sjoert schreef:Dames, laten we het hier gewoon ontopic houden over het artikel/ de meningen erover.
Aan vage zinspelingen over wie er wel of niet goed verzorgd en dat dit via de pb te krijgen is, hebben we niks aan.
randalinpony schreef:
@Mexx2: er is inderdaad een hokje. Dat is vanaf de weg niet goed te zien. Het is het stalletje waarin dit voorjaar drie dode ponys gevonden zijn.
De feiten spreken voor zich. De in beslag genomen ponys zijn inderdaad de ponys die in het voorjaar al eens in beslag genomen waren.
Ik ken de eigenaar. Ik weet niets van zijn persoonlijke omstandigheden op het moment van de inbeslagname, ik weet wel dat er factoren zijn die geleid kunnen hebben tot de verwaarlozing.
Iemand die dieren verwaarloost doet dat nooit expres. Het is altijd een kwestie van onvermogen, onmacht. Mij lijkt dat je, als je eenmaal zoiets meemaakt, daar zelf een knauw van krijgt... schaamte, gevoel van falen....
Voor de ponys, ik hoop dat ze het goed krijgen. Het gaat tenslotte om hen.