Javayo schreef:Het is een wetenschappelijke ontwikkeling die toch niet tegen gehouden kan worden; en wie weet welk profeit we in de toekomst nog kunnen hebben van deze ervaringen? En in het geval van een paard als ET kan ik het best begrijpen. ET was een toppaard, en het is doodzonde als zijn genen verloren gaan voor de fokkerij, omdat in het verleden de stomme beslissing is genomen hem te castreren.
De kloon van ET is dus ook niet bedoeld als een nieuw springpaard dat in de voetsporen van zijn, tja tweelingbroer?, zal treden, maar om in plaats van ET hengst te zijn en zijn waardevolle genen beschikbaar te stellen voor de fokkerij. Lijkt me dus niet zo'n slechte ontwikkeling.
Ze zullen alleen moeten zien te voorkomen dat deze ontwikkeling de verkeerde kant doorschiet doordat rijke lui hun nieuwe top-wedstrijd paard doodleuk klonen; maar goed, dezelfde genen betekend niet dat ze dezelfde prestaties kunnen gaan leveren. Zoals al eerder werd gezegd: de opvoeding, training en leefomgeving die ze krijgen speelt daar ook een belangrijke rol in!
Nee, ik vind het geen stomme beslissing...
Wie zegt dat dit paard hetzelfde had gepresteerd als hij nog hengst geweest was, etc,etc...
Ik vind dat klonen wel allemaal heel interesant, maar om dit nu voor geld enzo te doen, nee...
Ik wil zelf de gentechnologie in, gewoon omdat ik het interesant vind...
Wel is het zo hoe meer je er dadelijk vanaf weet, hoe beter je mens en dier kunt gaan beschermen tgen ziektes enzo...
Mja ik moet allemaal nog wel zien, of het iets wordt, als het dat al gaat doen?
Gr. QuirA