Btw omhoog voor pony en paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Btw omhoog voor pony en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:03

ruiterinrust schreef:
Wij hebben ook een paardje, ben idd ook gek op hem, zou hem ook niet willen missen. Dat maakt hem echter geen eerste levensbehoefte, zulke pathetische uitspraken maak je jezelf imo niet geloofwaardiger mee in eventuele discussies.

Maakt het voor JOU niet een eerste levensbehoefte

Ik ben erg depressief geweest, ben momenteel aan het afkicken van de medicijnen (na 7 jaar) en ik heb mijn paarden echt wel nodig!

Mijn tv mag gestolen worden, evenals mijn DVDspeler, muziekdinges, pc, allemaal prima, maar van mijn paarden blijft iedereen af!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:07

Mijn paard is hier in Nederland door een Belgische DA gechipt en staat ook alleen maar in Belgie geregistreerd. Kom ik hier dan ongezien langs

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 07:17

Alles wat er verplicht wordt is in mijn ogen geld trekkerij. Neem nu je trailer, die moest een eigen kenteken, waarom?? Konden ze eindelijk registreren hoeveel er nu werkelijk zijn...... voor de wegenbelasting die ze mis lopen/liepen.
Hetzelfde met het chippen, grotendeels zijn alle paarden/pony's geregistreerd zodat ze weten wat het voor omvang heeft.
Er is zelfs een tijdje sprake van geweest dat je moest gaan kiezen hoe je je paard zag, als landbouwdier of huisdier, had dan weer te maken met de wijze van behandelen met de medicijnen, was die een huisdier mocht die ineens bijna alle medicijnen krijgen die die nodig had alleen had je dan een probleem als die geslacht moest worden, koos je voor landbouwdier dan bleven er nog maar een paar medicijnen over en dan had je geen problemen met een eventuele slacht......
Ik ben het er mee eens dat een paard voor een hoop mensen een luxe product is, alleen wordt er niet naar gekeken dat die mensen er krom voor moeten liggen om het paard een goed leven te bezorgen en dat het voor die mensen moeilijker gaat worden om dat voort te kunnen zetten als alles nog duurder gaat worden.
De database die ze op hebben gezet om alle chips te verwerken is naar mijn weten niet meer aktief, ze hebben de geldkraan dicht gedraaid, dus hoe ze het uiteindelijk allemaal willen gaan doen? Wellicht lijsten opvragen bij alle dierenartsen, want we gaan allemaal we eens naar een dierenarts met ons paard. Alleen krijg je dan weer de kwestie ik heb m verkocht en als de nieuwe eigenaar het paard niet op zijn naam registreert.................. is de oude dus nog de dupe......
We moeten maar afwachten hoe ze het gaan brengen uiteindelijk.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:46

griebels schreef:
Met de chip, wij hebben een pony die nog steeds niet geregistreerd staat op onze naam, maar op de naam van de vorige eigenaren. Dus hoe willen ze dat gaan controleren???
Overigens heeft hij wel een chip hoor...

hier hetzelfde verhaal.....

Maasr het gaat lekker in dit landje,word hier heel opstandig van!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:42

Ooit werd er hier op bokt nog door meerdere mensen geroepen dat die chip niks met paardenbelasting te maken had, die belasting zou er nooit komen.
Er zou dan een overschot aan paarden komen en mensen zouden hun paard dumpen omdat ze het niet konden betalen "dat zou de regering toch niet laten gebeuren".
Kennelijk wel dus.
Ik hoop dat die mensen volgende keer hun oogkleppen opzij kunnen doen.

De nederlandse regering zoekt iedere keer weer een manier om mensen geld af te troggelen, ze hebben daar een clubje mensen die dan ook nog redenen verzinnen die aanslaan bij het grote publiek.
De auto is te ver uitgemelkt en de bevolking komt in opstand, wat dan?? Op zoek naar een nieuwe melkkoe idd.
Als je je paard wil houden betaal je straks belasting, wil je ook nog de weg op betaal je wegenbelasting.
En dan nog het liefst per kilo, want hoe zwaarder je paard hoe meer mest/beschadiging etc.
Wat je dan wel gaat krijgen is dat er voor éénenhetzelfde wel een aantal keer belasting wordt betaald.
En dan gaan we toch ook wel eisen stellen, als ik belasting betaal eis ik ook deugdelijke ruiterpaden.

Nog wat, krijgen we straks ook nog een apk voor je paard, een onveilig paard mag niet de weg op, die kun je dan wel laten "repareren" bij een door de regering aangewezen firma.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:17

Danielle_1 schreef:
Maasr het gaat lekker in dit landje,word hier heel opstandig van!

Waarom denk je dat er ieder jaar meer Nederlanders naar het buitenland vertrekken. Ze worden het allemaal zat.
Wij zijn 4 jaar geleden al naar Dld vertrokken. Van mij hadden we heel Europa de rug toe mogen keren maar krijg manlief niet zover.

En ieder land heeft wel wat hoor, het is niet zo dat NL nix is en het verder allemaal geweldig maar het wordt hoe langer hoe gekker en we pikken het gewoon allemaal dus het is niet zo raar dat de overheid gewoon doorgaat.

Dit stopt pas als er echt een volksopstand komt en ze in Den Haag snappen dat het nu eindelijk eens genoeg is.

Als ik kijk naar al die zinloze prestige projecten als de hoge snelheidslijn, de Betuwelijn, de JSF deelname. Er kan nooit eens een goede raming van kosten worden gemaakt. Het bedrag gaat altijd minstens 4x over de kop en alleen omdat er weer één of andere publieksgeile minister met zijn naam in de geschiedenisboeken wil staan.
Tja, en al dat geld moet wel ergens wegkomen.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:17

met dank aan de KNHS die het chippen verzonnen heeft, dat moeten we niet vergeten
Toen heb ik al gezegt, ze hebben eerst de boten geregistreerd, toen belasting geheven, nu dus hetzelfde met paarden

Alleen ik heb maar 1 paard op mijn naam staan, de rest staat nog op de oude eigenaar, idd met voorbedachte rade ben ik al burgerlijk ongehoorzaam geweest

Reken maar dat we flink gaan betalen

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:34

KNHS houdt vast aan laag BTW-tarief 24/8/2005

ERMELO - De nationale sportorganisatie KNHS houdt vast aan het sinds jaar en dag binnen de paardensector gevoerde beleid, dat de dienstverlening tegen het lage BTW-tarief (6%) dient plaats te vinden. Alle sportbonden hanteren het lage tarief en de KNHS is van oordeel, dat de paardensport daarop geen uitzondering moet zijn.

Met deze stellingname reageert de KNHS op een artikel in 'De Telegraaf' van maandag 22 augustus jl. De krant kopte, dat de BTW voor paarden en pony's omhoog zou moeten, omdat 'hobbybeesten luxegoederen' zouden zijn. Geconstateerd moet worden, dat het bericht niet strookt met het jaren geleden in gang gezette overleg met overheid en fiscus om in de dienstverlening binnen de paardensector uniform het lage BTW-tarief te hanteren, een overleg dat op tal van terreinen inmiddels het gewenste resultaat heeft opgeleverd. De KNHS betreurt de ontijdige en onjuiste publicatie, die geen recht doet aan het constructieve overleg over dit onderwerp binnen de Sectorraad Paarden en met andere betrokkenen.

De KNHS, met ruim 160.000 leden en jaarlijks 5.500 evenementen met ruim 750.000 starts de vijfde sportbond van het land en de grootste speler binnen de paardensector, is van oordeel dat de paardensport ten opzichte van andere sporten een eerlijke concurrentiepositie behoort te hebben. Het verhogen van het BTW-tarief zou bovendien het beleid om de instroom van nieuwe paardensporters zo laagdrempelig mogelijk te maken zeer bemoeilijken. Veel ruiters maken hun entree in de sport via manegebedrijven en lokale paardensportverenigingen. Een groot aantal van hen maakt jarenlang gebruik van de diensten van maneges en pensionstallen. De keuze voor een eigen paard of pony, het ideaal van iedere paardensportliefhebber, vraagt om een investering en nadien de kosten van verzorging en onderhoud, van lessen en deelneming aan de sport. De verhoging van het BTW-tarief zal voor veel paardensporters betekenen, dat ze hun sport niet meer kunnen bekostigen.

De KNHS wijst voorts op het toenemend belang van de sport in de ontwikkeling en het leefbaar houden van een vitaal platteland. Nu steeds meer agrariërs genoodzaakt zijn hun bedrijven te sluiten, wordt hun plaats in veel gevallen ingenomen door paardenhouders en paardensporters. Deze ontwikkeling, die naadloos aansluit bij het door de overheid gevoerde beleid, zal naar verwachting van de KNHS sterk worden geremd.
-------------------------------------------------------------

dt bericht staat op de knhs site onder kopje nieuws

de knhs staat dus echt wel achter ons.

het moet echt niet gekker worden in nederland laat de regering en de hoge derectie van bedrijven met overdreven lonen maar eens wat meer gaan betalen.
wij nederlands volk betalen al genoeg aan belastingen enz enz.
wij betalen toch ook al aan onze paardenbenodigheden al 19% belasting. vind ik zat.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:15

Danielle_1 schreef:
Met de chip, wij hebben een pony die nog steeds niet geregistreerd staat op onze naam, maar op de naam van de vorige eigenaren. Dus hoe willen ze dat gaan controleren???

Ze hebben echt die chip niet nodig om te kunnen zien wie er wel of geen paarden heeft hoor. ze kunnen zo gegevens opvragen bij dierenartsen.
Dit doen gemeentes ook om erachter te komen wie er honden hebben.
ik heb een aantal jaar bij een dierenpension gewerkt en hiervoor moest in een boek bijgehouden worden wie er z'n hond kwamen brengen en waar ze woonden. die boeken moesten bij de gemeenten ingeleverd worden zodat ze konden zien waar er geld te halen viel.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:41

mschuring schreef:
dt bericht staat op de knhs site onder kopje nieuws

de knhs staat dus echt wel achter ons.

Ik hoop niet dat je dat écht gelooft?
De KNHS staat maar achter 1 ding, zichzelf.
De enige reden dat ze zich hier tegen zouden verweren is dat ze zien hoeveel geld ze mislopen aan mensen die anders wellicht ingestroomd zouden zijn in de paardensport en dus lid van het KNHS.

Vergeet niet dat het de KNHS is geweest die met het sublieme idee van het chippen kwam en al onze gegevens op een presenteerblaadje aan de overheid heeft overhandigd met het advies om alle paarden te laten chippen.

Met het KNHS zoals dat nu is heb ik de grootste moeite vanwege het feit dat er economen aan het roer zitten en geen paardenmensen.
Hun banksaldo is belangrijker dan onze paarden of wij.

Al gezien hoeveel winst het KNHS heeft gedraaid alleen al op het chippen vorig jaar?
Je wordt er misselijk van!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:43

droebel schreef:
Danielle_1 schreef:

Ze hebben echt die chip niet nodig om te kunnen zien wie er wel of geen paarden heeft hoor. ze kunnen zo gegevens opvragen bij dierenartsen.
Dit doen gemeentes ook om erachter te komen wie er honden hebben.
ik heb een aantal jaar bij een dierenpension gewerkt en hiervoor moest in een boek bijgehouden worden wie er z'n hond kwamen brengen en waar ze woonden. die boeken moesten bij de gemeenten ingeleverd worden zodat ze konden zien waar er geld te halen viel.

zorg even dat de goede naam bij quote staat graag

En ik weet hiervan en ook dat niet alle DA hieraan meewerken.
Persoonlijk dacht ik aan de verzekeraars

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 07:58

Danielle_1 schreef:

Is ook niet sluitend want niet iedereen heeft zijn paard(en) verzekerd.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:07

Nog even en we moeten met ons paardenpaspoort naar het postkantoor om hem bij verkoop over te laten schrijven op naam van de nieuwe eigenaar. Net als bij auto's.
Die paardenbelasting komt er zeker wel een keer. Net als vele andere dingen word paardensport iets voor de rijken.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:10

Ghahaaa, nogmaals; ik ben blij dat ik drie ongechipte beesten heb staan hier omdat ik te eigenwijs was

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:19

coydog schreef:
Ik hoop dat die mensen volgende keer hun oogkleppen opzij kunnen doen.

De nederlandse regering zoekt iedere keer weer een manier om mensen geld af te troggelen,

En wie heeft die regering ook al weer gekozen... juist ja, de burger, dat noemen ze nou democratie.
Maar o wee als de regering aan de eigen portemonnee dreigt te komen, dan deugt er opeens niks meer aan.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:27

ranna schreef:
Danielle_1 schreef:

Is ook niet sluitend want niet iedereen heeft zijn paard(en) verzekerd.

Had het over mijn situatie.
Mijn merrie staat niet op mijn naam,dus zou zo niet met mij te traceren zijn.
Maar wel door de verzekering die ik voor haar heb.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:47

Natasja91 schreef:
Ghahaaa, nogmaals; ik ben blij dat ik drie ongechipte beesten heb staan hier omdat ik te eigenwijs was

]Met je paarden paspoort vinden ze je ook wel hoor, en via de verzekering zo makkelijk kom je niet van ze af hoor!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:04

wendytjeG schreef:
En wie heeft die regering ook al weer gekozen... juist ja, de burger, dat noemen ze nou democratie.
Maar o wee als de regering aan de eigen portemonnee dreigt te komen, dan deugt er opeens niks meer aan.

Tuurlijk hebben we die zelf gekozen, je hebt ook zoveel te kiezen hè.
Tussen de ene of de andere klojo die er een puinhoop van maakt.
Bij mij wil het verhaal dat je er zelf voor gekozen hebt niet meer in, ik kan toch niet mijn buurman die verschrikkelijk goede ideeën heeft de regering in krijgen.
En dat ze aan andermans portemonnee komen heb ik ook moeite mee hoor, het zijn toch altijd al de mensen die minder hebben die de dupe zijn.
Weet je voor mij zou het namelijk niet zoveel uitmaken, ik kan het waarschijnlijk toch wel opbrengen.
Maar een stalgenootje van mij kan zo net een paard houden, die is er de dupe van en daar baal ik van.
Nu heeft ze nog ruimte als er iets met haar paard is maar dan waarschijnlijk niet meer.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:20

Ik kan je alleen maar gelijk geven Coydog!
Wat nou democratie als je gaat stemmen op een persoon die in de media wel zijn mond durft open te doen dan wordt dat snel ongedaan gemaakt
Maar dat soort antwoorden van democratie en derglijke komt van een ambtenaar zelf af die hoog en droog in Wassenaar zit en zich overal goed mee in gedekt heeft.
Snap best dat er bepaalde maatregelen getroffen moeten worden om het hier in ons kikkerlandje weer op rollen krijgen.
Maar niet ten koste van alles

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:25

devine schreef:

Maar dat soort antwoorden van democratie en derglijke komt van een ambtenaar zelf af die hoog en droog in Wassenaar zit en zich overal goed mee in gedekt heeft.
(

Nee hoor, ik ben ook maar een arme student die gewoon een hekel heeft aan mensen die altijd maar lopen te zeuren ipv een bijdrage te leveren.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:33

@ranna; maakt het uit wáárom het KNHS ook een vehoging tegen wil houden? Als ze het maar tegenhouden denk ik dan.
Van dat chippen zie ik nog wel het belang in eigenlijk, het had van mij niet persé gehoeven maar het biedt naast een aantal nadelen, ook voordelen. Ik laat mijn chip straks misschien verwijderen (medische redenen) en niet opnieuw inbrengen, met DNA kan het tegenwoordig ook. verplicht is het echter in sommige gevallen wel, maar ach, hoe willen ze dat dan weer controleren? Ik denk in ieder geval dat als je ooit met je paard bij een kliniek bent geweest of je hebt hem verzekerd of gechipt, ze je idd wel weten te vinden. Paardrijden WAS altijd een hobby die (vooral) door rijkelui beoefend kon worden, echter de laatste jaren vond ik het allemaal nog wel (net) te doen. Maar veel duurder moet het echt niet worden, dan kan ik mijn maatje verkopen...en aan wie...een handelaar want geen particulier die het dan nog betalen kan. Zo wordt de vrijheid van de burger stukje bij beetje steeds meer beperkt en aan banden gelegd.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:34

Ik moet je zeggen dat ik niet jaloers ben om wat andere wel en niet hebben.
Ben gezond gelukkig getrouwd een gezonde zoon leuke baan en natuurlijk een super merrie veel rijkdom alom!
Maar je kunt me niet wijs maken dat alles goed gaat op deze manier en dat we moeten inleveren allah
Maar zo'n arme student ben je nou ook weer niet want je hebt toch wel een paard in eigen bezit en dat is een zeer luxe eigendom.
Dus hieruit blijkt wel weer dat die berichten uit de media dat studenten het zeer moeizaam hebben toch wel mee valt.

groetjes

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:35

Ik moet je zeggen dat ik niet jaloers ben om wat andere wel en niet hebben.
Ben gezond gelukkig getrouwd een gezonde zoon leuke baan en natuurlijk een super merrie veel rijkdom alom!
Maar je kunt me niet wijs maken dat alles goed gaat op deze manier en dat we moeten inleveren allah
Maar zo'n arme student ben je nou ook weer niet want je hebt toch wel een paard in eigen bezit en dat is een zeer luxe eigendom.
Dus hieruit blijkt wel weer dat die berichten uit de media dat studenten het zeer moeizaam hebben toch wel mee valt.

groetjes

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:49

Fijn dat iemand uit 1 bericht al weet dat ik altijd zeur en nooit iets bij heb gedragen.
Leef eerst eens mijn leven en oordeel dan.

Ik ben bang dat er toch veel mensen het paard idd de deur uit zullen doen, zeker omdat andere kosten ook blijven stijgen.
Manege's zullen ook steeds moeilijker draaiend te houden zijn.
Jammer dat de commercie meer ziet in voetbal......

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:26

wendytjeG schreef:

Geen idee op wie jij hebt gestemd maar de MEERDERHEID in nederland heeft niet deze regering gekozen maar CDA/PvdA.
Alleen kon het CDA het niet over zijn hart verkrijgen rekening met de wensen van de burger te houden en hebben het af laten ketsen dus voordat je nog weer zulke uitspraken doet....

@Sees, het maakt in zoverre uit dat door niet eerlijk te zijn en de mensen heel andere dingen voor te spiegelen dan werkelijkheid was en is, het KNHS het begin van deze ellende is.
Het bestuur heeft niets met ons of met onze paarden en het zou een vergissing zijn van de leden om nu aan te nemen dat juist dát de reden zou zijn dat ze de BTWverhoging tegen willen houden. Je moet ze zien voor wat ze zijn.

Het KNHS weet dat er veel onvrede is omtrent de chipverplichting enz. en zal het niet laten dit aan te grijpen weer in een goed blaadje te komen bij de leden terwijl ze het louter voor hun eigen gewin doen.

Gewoon een kwestie van weten wie je voor je hebt en wat hun beweegredenen zijn zodat je niet nog eens een inschattingsfout maakt als ze weer eens met iets nieuws komen.