Beruchte Twentse dierenbeul opgepakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Beruchte Twentse dierenbeul opgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:32

Jeetje, nu is het afwachten wat er in die buurt gaat gebeuren. Eigenlijk zou het niet verkeerd zijn als hetzelfde als in Den Bosch gebeurde, nu ook gebeurt..

Edit: eigenlijk
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 12-04-05 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:32

ik hoop dat iedereen het hoofd koel houd, anders zou dat mogelijk straks problemen op kunnen leveren bij een mogelijke veroordeling. Ik ken meer gevallen waarbij een rechter omstanders dit kwalijk heeft genomen en dit in de uitspraak heeft meegenomen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:33

henk schreef:
ik hoop dat iedereen het hoofd koel houd, anders zou dat mogelijk straks problemen op kunnen leveren bij een mogelijke veroordeling. Ik ken meer gevallen waarbij een rechter omstanders dit kwalijk heeft genomen en dit in de uitspraak heeft meegenomen

Serieus?! Laat een rechter zich daar door beinvloeden? Nooit geweten.

henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:34

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:40

henk schreef:
Kimberley77 schreef:
Ik ben zo blij dat die man zn identiteit nu eindelijk aan het licht is gekomen, dat laatste artikel Henk, goed te lezen..Hij vergreep zich dus eerst aan kinderen en later aan dieren, meestal andersom.
Ben benieuwd of die troffeeen nog gevonden worden in de tuintjes als hjet niet al weggerot is..maar vooral of hij samengewerkt heeft.

Ik heb net een bericht ontvangen dat zijn huis beklad is met rode verf Bloos

Gut wat sneu nou voor die man he Tong uitsteken Haha, kan me heel goed voorstellen, alleen zo jammer dat het niet een geheel bevredigend gevoel achterlaat, een huis bekladden...mocht ie weer daar gaan wonen, hoop echt ten zeerste dat die man geen "leven" meer heeft en wat die actie betreft die jullie stichting ooit van plan was, namen openbaar gooien, MET ALLE LIEFDE, al moet ik lopend naar Enschede!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:34

zo heb net ff de reportage bekeken en zit nog te rillen van kwaadheid en ongeloof .

ik heb er gewoon geen woorden meer voor dat zoiets gewoon 5 jaar door kan gaan.

en dit is er nu een van de zovele die opgepakt is en nu maar hopen dat ie ECHT gestraft word voor zijn daden . en dat nederland zijn rechtssysteem ook eens ff bijschaafd.

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 00:02

Ik denk inderdaad ook dat mensen hun hoofd koel moeten houden. Ik denk dat een rechter (laten we zeggen een goede) zich niet laat beinvloeden. Maar hij moet zich ook aan de wet houden tenslotte. En zoals we weten zijn die wettelijke bepalingen ter bescherming van onze dieren ronduit slecht. Dus verwacht niet teveel ervan. Wel kan een rechter dadelijk misschien beslissen dat voor zijn veiligheid de dader een beschermde woonomgeving krijgt. Hoe onterecht in mijn ogen. Wie beschermt tenslotte onze dieren tegen deze onverlaten.

Maar het zal ook niet de eerste keer zijn dat een rechter beslist dat door het gedrag van de omgeving de straf al hoog genoeg is. Dus misschien juist het hoofd koel houden is beter (Als iemand hem trouwens in een donkere steeg het %*(*^&%&**^&*) aandoet zal ik er geen traan om laten, laat dat duidelijk zijn)

Verder denk ik ook dat hij misschien wel niet alleen werkte bij sommige gevallen

Ook heb ik vraagtekens over de feit dat hij geen auto had. Er zijn namelijk gevallen over heel Nederland bekend die zijn toegeschreven aan dezelfde dader.

Hoe ging hij daar dan heen, per trein en de fiets mee? Of met vrienden in de auto.
Hoe kon hij sommige paarden verslepen in zijn eentje, schijnt namelijk ook gebeurd te zijn.

Hoe kwam hij aan de drogering? Is niemand iets opgevallen. Hij moet toch regelmatig ergens wat vandaan hebben gehaald. Ook makkelijker als je met meerdere personen bent en dit dus spreidt. Valt niet zo op nietwaar?

Dan nog even over het paard van afgelopen zondag. Ik dacht dat deze Twentse paardenbeul vanaf vrijdag al vastzat.En 49 jaar was. Die van zondag is 37 jaar? Hoe zit dat. En hoe komt het dat er nu wel heel snel een dader van dit geval was?

Allemaal vragen die bij mij spelen. En waarop ik en de meeste van ons wel op een antwoord zullen moeten wachten. En misschien wel nooit krijgen.

Waarom heeft alles zo lang geduurd. Er is al vaker aangehaald door verschillende partijen dat via het profiel om een persoon kon gaan zoals hier omschreven. Hoeveel TBS patienten herbergt Enschede en omstreken. Misscien allemaal teveel moeite om na te gaan toen. En nu door de druk van de publieke opinie krijgt de politiek meer interesse (lees interessant onderwerp om je partij populair te maken) om achter deze zaak te gaan staan.

Beter laat dan nooit zeggen ze, maar ik vindt het treurig voor al deze slachtoffer en de impact die het heeft op hun leven. Misschien hadden er zaken voorkomen kunnen worden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:58

deze man is ook al behandeld geweest (TBS) voor hetzelfde gedrag maar dan bij vrouwen Scheve mond Hij woont vlak bij mn vriend... Misschien heb ik hem ooit wel gezien. Bah, wat een vreselijk nare gedachte!! Echt eng gewoon! gelukkig is hij gepakt, en laat hem nu nooooit meer vrij komen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:04

Sprong een gat in de lucht. Sinds 2000 waren denk ik veel mensen in die beruchte omgeveing van Enschede gespannen. Kan mijn paard wel of niet naar buiten. Een paard 24/7 op stal is ook geen optie. Nu kunnen denk ik veel mensen weer opgelucht adem halen. Hij is eindelijk aangehouden. Het vervelende is alleen dat het mishandelen van dieren gelijk wordt gesteld aan een vernieling. Een vernieling is nou eenmaal geen zware overtreding. Misschien dat men met het verplaatsen nog meer uit kan halen. Een dier zonder toestemming uit het weiland van de eigenaar halen is volgens mij gewwon diefstal. Een diefstal is altijd nog meer dan vernieling.

Het feit dat hij een TBS klant is en klaar is met behandeling zal ook wel meespelen. Blijkbaar heeft ook hier de behandeling niet gewerkt. Las vandaag in de krant dat wanneer mensen dit soort dingen doen een lopende tijdbom zijn. Hopelijk is de rechter er toegankelijk voor. Denk dat ook het lange tijdbestek wel meespeelt, en feit dat dit een zeer grote impact had op de bevolking. Het geleden leed krijg je niet vergoed, maar misschien wel een beetje begrip en rechtvaardigheid. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Ik denk dat er nog veel meer zaken bijkomen.

Feit is wel dat hoe meer aandacht in de krant over het hoe en waarmee er ook weer zulke gekken opstaan. Soms brengt dit anderen weer op ideeen. Kan er niet met mijn eigen pet bij, maar er lopen nou eenmaal rare kostgangers op de wereld.

Wens iedereen die met de BEUL VAN TWENTE te maken heeft gehad heel veel sterkte de komende tijd........

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:06

goedzo levenslang graag!!!! Whoosh!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:17

hehe.....OPGELUCHT!!!

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:17

egnie schreef:
Het vervelende is alleen dat het mishandelen van dieren gelijk wordt gesteld aan een vernieling. Een vernieling is nou eenmaal geen zware overtreding.

Als je 1x een auto in elkaar slaat dan krijg je een boete...maar als je 30x een auto in elkaar slaat gaan ze er vast wel meer aan doen. Ik denk dat het in deze zaak ook wel zal meespelen dat het zo vaak gebeurd is. Bovendien heeft de Nederlandse politie 4 (!!) jaar achter hem aan gezeten en de man heeft al een strafblad, er is dus van hem bekend dat hij niet helemaal 100% in het hoofd is. Ik denk dat die dingen ook wel mee zullen spelen en dat de uitspraak voor deze man niet alleen 'boete voor vernieling' ofzo zal zijn. Ik hoop zelf op bijvorbeeld een veroordeling voor 'doodslag' dat is al een stuk meer als alleen maar 'vernieling' of 'diefstal en vernieling'.

Grizzly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:54

Zo'n gek mag echt nooit meer vrij komen!!!!!!!!!En doe het zelfde bij hem als wat hij die onschuldige dieren ook heeft aan gedaan. Boos! Boos! Boos!
Wel geweldig dat hij is op gepakt. OK dan!

marene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:48

heeeey hoi hallo
dit is eigenlijk gewoon te erg
ze zullen deze man die zoooooooooooooooooo van dieren houd (dus niet Huilen Huilen ) zouden ze ook zo moeten behandelenb en dan voor levenslang in de gevangenis Haha! Haha! Haha! datg zou pas mooi zijn

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:04

TadaaaH! de paardenbeul komt nooit meer vrij.
Hij heeft ook een moord bekend op een zwerver in 2003 en messteken op passerende fietsers.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:25

Anya schreef:
Hij heeft ook een moord bekend op een zwerver in 2003 en messteken op passerende fietsers.

dat moet ik nog zien! Tegenwoordig mag je kleine kinderen verkrachten en ombrengen, en dan kom je nog vrij!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:51

Nou je krijgt voor moord i.i.g. meer dan voor het molesteren van paarden en schapen. En met zijn tbs-achtergrond.....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:18

Het geeft in ieder geval meer hoop dan eerder dat hij voor langere tijd van de straat zal zijn.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:49

oeh, deze meneer zou ik wel eens samen met een paar stevige veterinairen en een castreertang in een donker steegje willen ontmoeten Boos!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:56

Hij zit nu vast ja, eens zien wat hij voor "straf" krijgt. Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:48

Ik kreeg het gemaild ja, stond op zo'n tegen-zinloos-dierengeweld-mailinglist. (hele mond vol Vork)

Hoop dat die gozer flink aangepakt wordt, maar dat zal wel weer niet echt hier in Nederland

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 10:22

Anya schreef:

ja was idd op het nieuws, nou maar hopen dat ie voor lang de bak in gaat....

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 13:12

Ik weet niet of dit al bekend was bij jullie. Ik las het net. Het lijkt me logisch dat deze man nooit meer buiten zal komen....

Citaat:
Dierenbeul bekent doden zwerver

De man, die deze week is gearresteerd vanwege ernstige dierenmishandeling, heeft bekend een man te hebben gedood. Hij verklaarde tegenover de politie dat hij twee jaar geleden een zwerver heeft doodgestoken. Ook heeft hij drie willekeurige mensen met een mes verwond.

De 49-jarige verdachte uit Enschede zou ongeveer 25 dieren in Twente ernstig hebben toegetakeld. De eigenaren van de mishandelde dieren gaan schadevergoeding eisen voor de gemaakte dierenartskosten en de geleden emotionele schade.

bron

edit: Ik lees net dat het hierboven ook al staat. Ik heb niet alles gelezen.

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:02

Als deze man geen mensen zou hebben mishandelt of gedood, dan zou hij er vast weer heel makkelijk vanaf zijn gekomen. Gevangenis straf zou er vast niet ingezeten hebben en het zal vast wel weer iemand zijn, die geen geld heeft en van een kale kip kun je niet plukken. Dus zou deze man er vast geen grote straf voor hebben gekregen. Ik hoop nu dat deze man tbs krijgt en nooit meer vrij komt. Totaal verknipt! Verdrietig Verdrietig
Eigenlijk erg dat je daarom blij moet zijn dat deze man ook iemand heeft vermoord en mensen heeft mishandelt. Het is toch nog steeds heel normaal in deze maatschappij dat je dieren mag mishandelen. En als je er wat van zegt dan heb je het nog gedaan ook. Boos!
Regelmatig neem ik het voor dieren in nood op, maar juist dan, blijkt niemand je te steunen en keert iedereen zich ook nog tegen je. Op een enkele uitzondering na dus.

Stalliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:45

Hallo,
Ik houd een betoog over deze vreselijke mishandelingen, en toen kwam ik ineens op dit forum terecht. En nou zoek ik nog een aantal meningen hierover, is er misschien iemand bereid die voor mij zijn/haar mening op zou willen schrijven? Met duidelijke argumenten erbij? Alvast hartelijk dank! Lachen
Groetjes, Chantal