Ir111 schreef:Helemaal mee eens! Erg makkelijk om te zeggen dat de eigenaar 'fout' zit als je niet weet hoe en wat precies!
Het kan niet dat de eigenaar van niets weet. Als jij ergens een pony opsluit in een wei, ga je er ELKE dag even naartoe om te checken of alles in orde is. HEt was duidelijk dat deze eigenaar dat niet heeft gedaan, waarschijnlijk onverschilligheid. En onverschilligheid is fout.
Wat stalling betreft en kou; een paard en ZEKER een shetlandpony is veel beter opgewassen tegen kou dan tegen warmte. De stallen waar mijn dieren 's nachts in staan, is koud en fris. Het tocht er weliswaar niet, maar het kan er in vriezen. MAar ze zijn gezond. I.t.t. de tijd dat ze in een stal stonden die volkomen geisoleerd was (dat heb je wel eens vaker met voormalige varkensstallen) en waar geen ventilatie was. Voor ons mensen aangenaam, maar mijn paarden werden ziek, heel erg ziek.
Ik zie ergens paarden toch liever altijd buiten staan dan altijd binnen. En er vindt een hoop leed plaats in stallen binnen waar niemand ooit komt. Dieren in de stront, amper te eten, nooit frisse lucht. MAar geen haan die er naar kraait. WAnt niemand die het weet.
)
van gemaakt als ze dat wel had gedaan kon ze de foto aan de eigenaar of de verzoorger(s) geven