Paardenleed in Mastenbroeker Polder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:15

Ir111 schreef:
Helemaal mee eens! Erg makkelijk om te zeggen dat de eigenaar 'fout' zit als je niet weet hoe en wat precies!

Het kan niet dat de eigenaar van niets weet. Als jij ergens een pony opsluit in een wei, ga je er ELKE dag even naartoe om te checken of alles in orde is. HEt was duidelijk dat deze eigenaar dat niet heeft gedaan, waarschijnlijk onverschilligheid. En onverschilligheid is fout.

Wat stalling betreft en kou; een paard en ZEKER een shetlandpony is veel beter opgewassen tegen kou dan tegen warmte. De stallen waar mijn dieren 's nachts in staan, is koud en fris. Het tocht er weliswaar niet, maar het kan er in vriezen. MAar ze zijn gezond. I.t.t. de tijd dat ze in een stal stonden die volkomen geisoleerd was (dat heb je wel eens vaker met voormalige varkensstallen) en waar geen ventilatie was. Voor ons mensen aangenaam, maar mijn paarden werden ziek, heel erg ziek.
Ik zie ergens paarden toch liever altijd buiten staan dan altijd binnen. En er vindt een hoop leed plaats in stallen binnen waar niemand ooit komt. Dieren in de stront, amper te eten, nooit frisse lucht. MAar geen haan die er naar kraait. WAnt niemand die het weet.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:45

We weten niet precies wat er is gebeurd, en hoe het is gebeurd. dus laten we daar niet over speculeren. als de politie heeft nagezocht of de merrie goed gevoed was en dat zo blijkt moet je dat geloven. Het veulen kan zijn been gebroken hebben bij een gekke actie en doodgevroren zijn, ik zeg kan... ik werk op een kliniek waar zo ongeveer dag en nacht toezicht is. maar we komen op een morgen op stal heeft een paard een olifantenbeen.. terwijl we niet weten, hoe , wat en wanneer. ik wil alleen maar zeggen: Je mag die eigenaar er niet op afrekenen, waarschijnlijk is die ook kapot van het verlies.

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:26

Mensen! een foto van dat arme dier willen julllie echt niet zien!!

Ik heb een keer een pasgeboren veulen gered van de hengst die bij de kudde liep.
Alles leek goed te gaan en moeder en dochter werden apart gezet om eindelijk rustig bij elkaar te kunnen zijn.
Ik heb de eerste stapje van het veulen mogen begelijden! Zo fantastisch!

Totdat ik de volgende dag bij het weiland ging kijken...
Moeder was helemaal overstuur! en rende langs de sloot!
Ze hinnikte en gilde!
Ik vreesde het ergste...
Ik ben het weiland in gegaan en liep langs de sloot...
daar lag die kleine meid, in de sloot.... Dood.....
Bij mijn pensionstal een mestvork opgehaald en daarmee het veulen uit de sloot kunnen krijgen (hefboom effect).
Toen naast de moeder neer gelegd....
En dit was zo zielig!
zachtjes hinneken, zachtjes briesen en heel lief haar hele veulen schoon likken.
Maar het gebeurde niet wat mama zo graag wilde, het werd niet wakker.
nooit meer...

mensen, dit wil je echt niet mee maken.
Het is zo pijnlijk en zo zielig.
Doe trouwens ook NOOIT wat ik gedaan heb, bij een wilde hengst het weiland in stappen.
Het had mijn dood kunnen worden.
En nee, ik was geen penny meisje meer, had toch echt mijn volle verstand.
Alleen was dat volle verstand op dat moment even zoek...

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:35

Hoeveel paareden en pony's gaan er wel niet dood aan koliek etc?

Het kan toch zijn dat dit diertje een koliekaanval of iets dergelijks gehad heeft en niet opgemerkt is door de eigenaar?

Blijkbaar komt de eigenaar wel te weinig bij zijn dieren als het dier daar lang gelegen heeft.

Het hoeft geen nalatigheid te zijn, er staan zoveel dieren met vorst op het land en ook veulens kunnen tegen een paar graden vorst.

Laten we nu geen overhaaste conclusies trekken!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:00

judithM schreef:

Het hoeft geen nalatigheid te zijn, er staan zoveel dieren met vorst op het land en ook veulens kunnen tegen een paar graden vorst.

Paarden en pony's kunnen mits er beschutting is en voldoende eten en drinken, 24/7 buiten staan met temperaturen tot 20 graden onder nul .....
met beschutting bedoel ik een soort "schuilhokje", geen lekkere warme stal met alle gemakken voorzien.

MIjn pony's stonden in de jaren 80 altijd buiten. Toen hebben we ook best strenge vorst gehad ......

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:09

tuurlijk

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:15

pferden schreef:
tuurlijk

Doe eerst eens onderzoek voor je wat bleert ....

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:18

dat maak ik altijd nog zelf uit je bent mijn vader niet hoor!!!!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:23

pferden schreef:
dat maak ik altijd nog zelf uit je bent mijn vader niet hoor!!!!

Dit topic is niet om te schelden of wat dan ook, wil je mij aanvallen oid, doe dat dan via pb......

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:23

Donderwolkje schreef:
Mensen! een foto van dat arme dier willen julllie echt niet zien!!

Ik heb een keer een pasgeboren veulen gered van de hengst die bij de kudde liep.
Alles leek goed te gaan en moeder en dochter werden apart gezet om eindelijk rustig bij elkaar te kunnen zijn.
Ik heb de eerste stapje van het veulen mogen begelijden! Zo fantastisch!

Totdat ik de volgende dag bij het weiland ging kijken...
Moeder was helemaal overstuur! en rende langs de sloot!
Ze hinnikte en gilde!
Ik vreesde het ergste...
Ik ben het weiland in gegaan en liep langs de sloot...
daar lag die kleine meid, in de sloot.... Dood.....
Bij mijn pensionstal een mestvork opgehaald en daarmee het veulen uit de sloot kunnen krijgen (hefboom effect).
Toen naast de moeder neer gelegd....
En dit was zo zielig!
zachtjes hinneken, zachtjes briesen en heel lief haar hele veulen schoon likken.
Maar het gebeurde niet wat mama zo graag wilde, het werd niet wakker.
nooit meer...

mensen, dit wil je echt niet mee maken.
Het is zo pijnlijk en zo zielig.

Ik ken je verhaal, dat is hartverscheurend. op de kliniek was een misvormd veulen geboren, en dat was dus direct na de geboorte ingeslapen. we hebben toen het dode veulen bij die moeder in de stal gelegd. Echt afschuwelijk.. die merrie was dat veulen ook helemaal aan het vertroetelen, en uiteindelijk hebben we na een halve dag het veulen toch weggehaald, de moeder had toen besefd dat het veulen dood was. De foto is niet voor niets een link, als mensne hem niet willen zien moeten ze gewoon niet kijken!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:28

Ik vind dit echt heel triest....
Dat sommige mensen dit zomaar laten gebeuren, de arme merrie Verdrietig

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:32

sjokkemeule schreef:
Dit topic is niet om te schelden of wat dan ook, wil je mij aanvallen oid, doe dat dan via pb......

nee ik wil niemand uitschelden maar je mag hier zeker geen eigen mening geven????!!!!! iedereen reageert er gemeen op!!!!!!! U ook!!!!!
het is toch mijn mening en niet die van U of iemand anders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Verward Boos!
dus het blijkt wel weer dat je in nederland echt niks meer KAN of MAG zeggen!
of wel soms?????!!!!! Verward
zo dat wil ik wel eens even kwijt!!!!
nu hoop ik dat ik ook mijn EIGEN ja dus EIGEN mening mag geven!!!! Boos! Ach gut Huilen Verdrietig

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:35

liesjuh91 schreef:
Ik vind dit echt heel triest....
Dat sommige mensen dit zomaar laten gebeuren, de arme merrie Verdrietig

dat vind ik dus ook maar als je dat zegt krijg je hier alleen maar commentaar want je moet neiet vooroordelen!!! zeggen ze dan dus je kunt hier geen eens voor je EIGEN mening uitkomen! Verward Boos!
maar ik ben het met jou eens !!! *LOL*

J_V_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:39

Citaat:
de politie gebeld. Die gaf er echter geen directe prioriteit aan.

on topic
ik vind het echt een schande hoe mensen met de dieren om gaan.
de meeste zijn zuiniger met hun auto.on topic
als ik te fel reageer kan ik er nix aan doen zit een maal in me.

off topic
de politie is gewoon lui hoor ik zeg dit niet voor deze zaak.
hier is vanacht geschoten en ook daar komen die niet op af ik bedoel,
maar wat is een pioriteit zaak ?? koffie en broodjes eten op het buro ?offtopic

groetjes happy new year

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:44

Ik bedoel, je zal heus wel weten dat je merrie drachtig is en dan lijkt het mij dat je wel even elke dag langs gaat.
Ik vind het dus een beetje raar de de eigenaar het nog niet gemerkt heeft ect, en het veulen er gewoon heeft laten liggen....
Maarja ik ga hier verder geen oordeel over geven laat dat de politie&dierenberscherming maar doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:45

Goed. Dit is een onderwerp waarbij de emoties hoog oplopen. Natuurlijk is het niet leuk dat een moederdier staat te treuren bij een veulen maar waarom dat veulen is doodgegaan blijkt nergens uit. Het hoeft dus helemaal geen nalatigheid of verwaarlozing van de eigenaar te zijn.

Pferden, ik raad je aan de boktregels nog even door te lezen, mensen niet uit te schelden en ook even te kijken naar je spelling.

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:59

liesjuh91 schreef:
Ik bedoel, je zal heus wel weten dat je merrie drachtig is en dan lijkt het mij dat je wel even elke dag langs gaat.
Ik vind het dus een beetje raar de de eigenaar het nog niet gemerkt heeft ect, en het veulen er gewoon heeft laten liggen....
Maarja ik ga hier verder geen oordeel over geven laat dat de politie&dierenberscherming maar doen.

juist!!! OK dan!

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:00

Apple schreef:
Goed. Dit is een onderwerp waarbij de emoties hoog oplopen. Natuurlijk is het niet leuk dat een moederdier staat te treuren bij een veulen maar waarom dat veulen is doodgegaan blijkt nergens uit. Het hoeft dus helemaal geen nalatigheid of verwaarlozing van de eigenaar te zijn.

Pferden, ik raad je aan de boktregels nog even door te lezen, mensen niet uit te schelden en ook even te kijken naar je spelling.

ik scheld ook niemand uit! Verward

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:09

Pferden:
Citaat:
ha moet jij zeggen snotaap ik ben toevallig 35 jaar en heb een mini fokstal!!! haha

Niet alleen heel erg offtopic maar ook niet waar!!!...( 35 jaar en een fokstal?? Haha! )
Niet schermen met leugens...die zijn zo achterhaald!!

Een veulen kan op vele manieren komen te overlijden, dat hoeft echt geen nalatigheid te zijn.
Misschien is er iemand die weet hoe het zit?

Mijn dieren staan 24/7 buiten, heel het jaar....zelfs de dieren die bij ons via de opvang binnen komen.
Nooit geen probleem mee gehad.....zolang je maar goed op ze past, goed voert etcetera...

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:26

jacimatho schreef:
Pferden:

Niet alleen heel erg offtopic maar ook niet waar!!!...( 35 jaar en een fokstal?? Haha! )

...

Klopt op haar website staat ze met foto's. Is ze hooguit een jaar of 12 .....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:42

Graag weer ontopic verder.

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:38

sjokkemeule schreef:
Klopt op haar website staat ze met foto's. Is ze hooguit een jaar of 12 .....

haha FOUT 15 jaar en mijn vader is 35 jaar met een fokstal die zat op mijn naam te checken wat ik allemaal doe op mn pc!

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:40

jacimatho schreef:
Pferden:

Een veulen kan op vele manieren komen te overlijden, dat hoeft echt geen nalatigheid te zijn.
Misschien is er iemand die weet hoe het zit?

Mijn dieren staan 24/7 buiten, heel het jaar....zelfs de dieren die bij ons via de opvang binnen komen.
Nooit geen probleem mee gehad.....zolang je maar goed op ze past, goed voert etcetera...

juist als je goed op ze let maar wie zegt dat die eigenaar dat gedaan heeft dan????........................................... Verward

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:43

wat zillig Ach gut
maar ook weer goed want andres had het veulentje daar misschien nog langer gelegen
had ze daar een Cheese! van gemaakt als ze dat wel had gedaan kon ze de foto aan de eigenaar of de verzoorger(s) geven Schijnheilig

veel paarden groeten xx mij Go jij! Go jij!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:25

pferden schreef:
haha FOUT 15 jaar en mijn vader is 35 jaar met een fokstal die zat op mijn naam te checken wat ik allemaal doe op mn pc!

dus jou vader had al met 20 een kind >;) jij hebt wel fantasy hahaha echt penny

arm beestje, gelukkig komen paarden er supersnel overheen.