paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:27

het enige wat ik kan zeggen: wat verschrikkelijk moet dat beestje geleden hebben. Het zal voor alle partijen heel erg geweest zijn, en het zal ongetwijfeld aan de situatie gelegen hebben, maar het is voor dit dier toch geen fijn einde geweest. Persoonlijk zou ik als eigenaar dit ook nooit laten gebeuren, maargoed, als je erg in paniek bent enzo..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:45

Sorry had beeeetje verkeerd toppic voor me
dit is iid wel zielig voor dat beesie!! Bloos!

olympus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:50

ik vind dit echt heel erg. Dat je dit als mens kan doen. vresleijk daar heb ik geen woorden voor.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:07

Belachelijk waarom moet je dat beest door zijn kop knallen.
Hij rent niet expres tussen de hulpverleners door, dat is gewoon een
paniekreactie

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:27

spettertjuh schreef:
de betreffende politie mensen niet bevoegd zijn geweest om zomaar een dier dood te schieten.

Helaas, daar zijn zij in dergelijke situaties wel toe bevoegd!

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:27

ze vinde het leve van een mens altijd belangrijker Verward terwijl voor sommige mensen een paard als een familielid aanvoeld Scheve mond

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:39

Hoi Bravura.

De agenten zijn niet bevoegd om een dier dood te schieten. Ze mogen het dienstwapen eventueel alleen gebruiken met noodweer/excess en eventuele arrestaties. Het dienstwapen is niet bestemd om een dier dood te schieten. Zij zijn geen dierenarts of deskundig op dat gebied, bovendien was de man in de auto niet in levensgevaar en ik weet het niet hoor maar volgens mij kun je aan twee kanten bij een auto.

Isleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:55

verschrikkelijk
Dat arme dier heeft hartstikke lang moeten lijden.
Ik vind het echt achterlijk dat ze op zo'n dier moeten schieten. Verdrietig
dat dier was gewoon in paniek. Stoom uit je oren

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:07

spettertjuh schreef:
Hoi Bravura.

De agenten zijn niet bevoegd om een dier dood te schieten. Ze mogen het dienstwapen eventueel alleen gebruiken met noodweer/excess en eventuele arrestaties. Het dienstwapen is niet bestemd om een dier dood te schieten. Zij zijn geen dierenarts of deskundig op dat gebied, bovendien was de man in de auto niet in levensgevaar en ik weet het niet hoor maar volgens mij kun je aan twee kanten bij een auto.

Lees nu eens wát er staat (en hoe je het zelf schreef). Ik oordeel niet over deze éne situatie....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:16

Het ergste aan deze zaak is nog wel dat dit paard afgemaakt moest worden door iemand die de kennis niet had om dat netjes en diervriendelijk te doen. Ik begrijp uit het verhaal dat het paard niet meer te redden was, maar waarom was er niet veel eerder een dierenarts, of iemand die in elk geval kon vertellen waar die agent het beste kon schieten?

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:50

ik zeg al niets meer!

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:33

Laten we allemaal proberen ongelukken te voorkomen; als je als ruiter een andere ruiter of aanspanning inhaalt of tegemoet komt; kijk dan ook naar die anderen en kijk hoe de dieren reageren. Misschien kunnen we dan zulke ellendige dingen voorkomen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:36

Mensen denk is na. Jij zal daar staan als een politie agent, je ziet dat paard zo lijden met dat die de achterhand niet kan gebruiken. En je zal ook nog is iemand moeten bevrijden? De eigenaar is overstuur en dringt aan om het paard waar die zoveel om geeft af te laten maken, Ik neem zeker wel aan dat iedereen kan zien of een paard levensvatbaar is of niet.
Ik zou het ook zo hebben gewilt, als mijn paard er zo aan toe is, die zou uberhaupt niet meer geholpen kunnen worden, neej graag laat hem dan niet lijden. ik vind als ze er niks aan hadden gedaan, zou ik veel erger vinden. Mensen denk een beetje na als je een beetje om paarden geeft is dit niet zielig, Tuurlijk is het wel zielig en al helemaal als het niet gelijk gelukt is, maar ik ken de kranten, en meestal word het daarin ook heel erg veel overdreven. Maar in iedergeval als het mijn paard was neej schiet hem dan maar af, waarom een paard laten lijden? Als die ook in een keer weg zou kunnen zijn?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:46

ik weet niet of jullie het aandachtig hebben gelezen maar dat paard is op verzoek neergeschoten en ik denk wel omdat die wel zo erg gewond zal zijn geweest en zoveel pijn had dat dit mischien wel de beste manier was het beest uit zijn lijden te halen het is zeker geen fijn verhaal wat ik dus nooit zou willen gezien hebben ik denk dat ik over de rooie zou gaan maar ik denk dat als dit de eigenaar zijn besluit was dat die genomen is voor het paard en niet voor de eigenaar ik denk dat ik het niet op die ruwe manier zou laten doen maar de arts zou vragen maar als je op dat moment geen kant opkan dan weet ik niet hoe een menig ander mens zou reageren Huilen Verward en denken als jij je eigen paard zo bloedend ziet kruipen ik denk dat je hem dan zo snel mogelijk uit zijn lijden wil hebben

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:25

We denken hetzelfde onley Haha!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:35

Gruwelijk dit zeg.....

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:46

>.< zoiets is gewoon dierenmishandeling!! Ik zou ze echt proberen tegen te houden want dat is gewoon niet normaal, je schiet toch ook een kind niet dood omdat die niet weet waar hij heen moet en daarom in de weg loopt?! Je kan een paard niet met een pistool uit zijn lijden verlossen, een spuitje is dan nog normaal

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:12

ik weet niet wie dit verhaal precies zo in de wereld heeft gebracht maar hier even voor de DUIDELIJKHEID!!!!!! :
1) het paard was zo ernstig gewond dat hij zowieso ingeslapen zou moeten worden, ik zal jullie de details besparen.
2) de eigenaar heeft zelf gevraagd of de politie hem wou doodschieten om het paard uit zijn leiden te verlossen
3) de politie heeft dit eerst geweigerd maar op aandringen van de eigenaar toch geprobeerd

en dus even voor de DUIDELIJKHEID!!!!! :
de politie heeft het paard ABSOLUUT NIET geprobeerd dood te schieten omdat het de hulpverleners hinderde!! en ook NIET uit bevel maar op verzoek!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:42

Ik snap het verhaal en de situatie, ienna, maar sommigen vinden het te moeilijk om even goed te lezen en na te denken en roepen gelijk dierenmishandeling....

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:54

Hier zijn geen woorden voor Verdrietig .

Zoiets doe je gewoon niet Boos! ....

Wat moet dat paard enorm geldenen hebben. Verdrietig Verdrietig Verdrietig .Zoiets snap je tog niet , die mensen moeten zich diep schamen een onschuldig paard van het leven beroven en dan ook nog op zoon manier, dat kan niet Boos! .

En die mensen die daarbij waren zie zullen nou ook wel traumas hebben.

Boos! TE ERG Boos!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:57

[quote="ienna"]1) het paard was zo ernstig gewond dat hij zowieso ingeslapen zou moeten worden, ik zal jullie de details besparen.
quote]

Ja dat kan dan wel zo zijn, Maar ik denk dat dat paard zo veel meer pijn heeft gehad dan dat hij zou worden ingeslapen!!!!

En dan schieten ze ook nog 3 keer mis Boos!

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:59

Wat afschuwelijk Huilen
En veel mensen zeggen hier wel dat het was om het paard uit z'n lijden te verlossen, maar waarom dan niet in 1x? Dan voelt ie er niks meer van. Nu heeft hij nog de 1e 2 kogels moeten voelen.. En DAT vind ik zielig!
Ik snap niet waarom ze überhaupt de DA niet gelijk bellen of iets als er een ongeluk is gebeurd waar een dier bij betrokken is

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:28

en de politie is je beste vriend????
egt niet dus....als je zonodig een paard dood moet schieten, doe het dan goed..dan hoeft ie niet te lijden

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:30

Als iedereen nou eens zou LEZEN: de veearts is gebeld!!, maar was er niet snel genoeg
de politie schoot op het paard omdat de eigenaar dat vroeg en omdat het paard gevaarlijk werd
helaas heeft de politie niet de juiste wapens voor en daarom hebben ze helaas meerdere keren moeten schieten

LEES EERST ALLES EENS GOED!!!!

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:04

Euhm ik heb goed gelezen, alleen niet alle 4 pagina's letterlijk gelezen, omdat ik dat een beetje veel vond en niet veel tijd had.
En toen ik dit las

Stennisje schreef:
ik weet niet wie dit verhaal precies zo in de wereld heeft gebracht maar hier even voor de DUIDELIJKHEID!!!!!! :
1) het paard was zo ernstig gewond dat hij zowieso ingeslapen zou moeten worden, ik zal jullie de details besparen.
2) de eigenaar heeft zelf gevraagd of de politie hem wou doodschieten om het paard uit zijn leiden te verlossen
3) de politie heeft dit eerst geweigerd maar op aandringen van de eigenaar toch geprobeerd

en dus even voor de DUIDELIJKHEID!!!!! :
de politie heeft het paard ABSOLUUT NIET geprobeerd dood te schieten omdat het de hulpverleners hinderde!! en ook NIET uit bevel maar op verzoek!!

Kon ik dat er niet uithalen, vandaar.. Bloos
Vind het dus zo gek nog niet dat sommige mensen (waaronder ik Schijnheilig ) het nog over de DA hadden