Veulen geslacht en gedumpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:23

Dit is gewoon te erg Boos!

Lisa=> Ik weet uit eigen ervaring hoe het gaat met kalveren en dat is toch iets anders als jij beschrijft

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:26

Wat sommigen verkeerd begrijpen, is dat beestje niet van iemand gejat is, geslacht en gedumpt.
Er is nu niet iemand die huilend op de bank zit omdat haar veulen door onbekenden uit het land geript is en geslacht is.

Dit is waarschijnlijk idd gewoon een 'te duur' veulen geweest i.v.m het chippen, geen fokwaarde dus veel te duur, weg ermee!

Riepen we dat niet al in de topics over het chippen ? Dat er pony's 'ontruimd' zullen worden als die chipregeling er uiteindelijk was ? Zie hier, het resultaat..

Dat het dier geslacht is, het zij zo, gebeurt meer.. Dat de restanten zo smakeloos gedumpt worden vind ik ook absoluut niet kunnen

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:33

Hoe gaat het houden van kalveren dan bij jullie?
Ben heel benieuwd (afgezien van het echte vleesvee wat buiten loopt)
hoe jouw ervaringen zijn, ik heb de ellende van verschillende plaatsen dichtbij gezien, inclusief het stervensproces van de zieke dieren die dus niet afgespoten werden maar ze gewoon drie weken laten liggen om te sterven.
Dat zag (en rook) er niet uit.
Lisa

Blijenata

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:36

Sorry hoor, maar mensen die dit soort dingen doen, die mogen geen mensen genoemd worden, echt gewoon afgrijzelijk.

Hoop dat ze diegene vinden en precies het zelfde met die gene doen, als dat ze met het veulen gedaan hebben!!!!!!!!!!!!!!! (kan hier echt niet tegen hoor, sorry)

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:44

gatverdamme wat een walgelijke mensen zijn er toch op de wereld Huilen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:44

het was proffesioneel gedaan, laten we daar blij om zijn. Het beestje zal neit geleden hebben. Maar waar gaat het heen, vreselijk, je kan dus tegen woordig niet meer stoppen om een parkeerplaats langs de weg, want daar kan een geslacht ponybeestje liggen, getver

amando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:56

Huilen je bent ook triest als je dit zo'n beesie aan doet.
je hebt hier gewoon geen woorden voor

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:19

echt verschrikkelijk gewoon, hoe ziek kun je zijn.
Kom er elke dag langs, maar hoor het nu pas voor het eerst Boos!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:25

Triest, erg triest. Wat lopen er toch een gekken rond op de wereld.

Persoonlijk vind ik de foto niet zo gruwelijk eerlijk gezegd. Had het erger verwacht. Hoewel ik het niet leuk vind om naar te kijken, zo'n jong veulen...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:26

Heb weinig nieuws te vertellen, maar ik denk ook dat dit dier beter aan zijn eind is gekomen dan menig slachtpaard in Italie.
Elke dag worden er tienduizenden dieren geslacht voor onze voedsel voorziening. Dit veulen is daar 1 van. Volgens de politie is hij op professionele wijze geslacht, dus zal hij er niets van gevoeld hebben.
Iedereen roept hier dat het zielig. Als je dat echt vindt, eet dan ook geen ander vlees meer.
Nog even iets over mijn dieren. Ik heb 1 koe die elk jaar een kalf krijgt. Het kalf mag lekker een maand of 9 bij mama drinken en in de wei spelen. Daarna gaat het kalf naar de slager en in mijn eigen vriezer. Zo weet ik zeker dat ik een lekker gezond stukje vlees eet, van een dier dat een superleventje heeft gehad.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:46

hoe ziek kun je in godsnaam zijn...

Dit is echt diep diep triest wat er met dier dier is gedaan, dit is echt niet menselijk meer

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:51

gatver wat gruwlijk eng! en dit is nog dicht bij mij in de buurt ook!!!
Hoe haal je zoiets in je hoofd om zoiets bij zo'n klein en jong veulen te doen!:(

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:02

lisa_pluisje schreef:
Hallo allemaal,

Kalfjes worden na drie dagen naar een mesterij gebracht en mogen dan met zijn zessen in een hokkie staan, worden hun leven wat een half jaar duurt op een ijzerarm dieet gehouden waarvan sommigen zo aan de diarree gaan dat ze eraan overlijden aangezien dit dier ruwvoer nodig heeft en ijzer maar van ijzerarm eten blijft het vlees lekker rose. (blank kalfsvlees)
Komen nooit buiten en zuigen op elkaars testikels en vulva en oren omdat die dieren zuigbehoefte hebben en slaan met hun tong heen en weer uit verveling.

Kistkalveren bestaan al niet meer. Dat is al lang verboden.

Dat een veulentje geslacht wordt is net zo erg als een lammetje of een kalfje. Maar het gaat hier om een illegale slachting. En dan kan het nog een professionele slager zijn, zo'n dier kan ook pijn hebben geleden. Je weet niet hoe het is geslacht, de reden dat er wordt gsproken over een professionele slager is omdat diegene precies wist wat de goede stukken vlees zijn en wat niet. Maar over het slachten (doodmaken) zelf wordt niks gezegd.

Je weet dus niet of dat dier pijn heeft geleden. Illegaal slachten vind ik gewoon niks. Of het nou een veulen of een volwassen schaap is.

(Er worden zoveel shetteveulens van een half jaar oud geslacht).

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:22

To stupid fo words Frusty

Echt wagelijk ziek! Verdrietig

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:38

wat erg.... als ik 1 kogel had zou ik al die lui in een rijtje zetten en ze allemaal doodknallen. Walgelijk!!!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:44

animals schreef:
Nou weet jij een oplossing dan dat het stopt? tegenwoordig word het alleen maar erger en wat doe je eraan niks? want het gaat toch door, was het maar zo dat je er wat aan kon doen!

ik weet helemaal geen oplossing. behoorlijk machteloos gevoel.
maar ik mag toch wel mijn woede uiten dmv een bericht, ook al komen sommige zinnen raar over.

maar nogmaals had ik maar een oplossing dan kon ik wat doen Scheve mond

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:30

ben dr ff stil van !!! Verdrietig nie normaal

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:40

Ik wil toch mn hart even luchten, ten eerste Trutje en Marrianne R, kistkalveren bestaan echt nog wel!!! Ik kan je zo het levende bewijs laten zien. En ik keur deze werkwijze natuurlijk af, en ik ben ook zeer tegen op de lange misselijkmakende transporten naar het buitenland van (alle) dieren, dus ook b.v. onze dan nog levende "parma-hammen". Maar de meeste veulens die geslacht worden lopen de eerste 3 á 4 maanden van hun leven heerlijk in de wei met soortgenoten en dat kun je van het andere slachtvee in Nederland echt niet zeggen. Maar dat is wel lekker makkelijk, je ziet ze toch niet want ze staan in kleine stallen gepropt, worden zonder verdoving gecastreerd, worden op de vrachtauto getrapt en geslagen, maar één zo'n veulentje ooooh wat erg. Nou hoogstwaarschijnlijk is dit beestje goed verzorgd met op tijd zn wormspuit en dergelijke en op een humane manier afgemaakt want dit komt allemaal ten goede van het vlees!!! Wat willen jullie nou allemaal, ga klagen in Den Haag, met zn allen bij de regering want die moet je hebben!!!! Daar komt het meeste dierenleed vandaan. Zo, ik heb mn hart gelucht, denk eerst eens na!!!

AMEN.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:10

Sjee... ik heb er geen woorden voor

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:53

animals schreef:
Dit is vlak bij mij in de buurt, niet te geloven tegenwoordig kun je je eigen paard of pony, of terwijl je veulen, meer veilig ergens neerzetten.
Ik vind dit walgelijk wat mensen doen... ikhad dit nog niet gehoord maar nu ik het lees schrik ik ervan, vreselijk wat ze dit veulentje hebben aangedaan.

Dit veulen zal naar alle waarschijnlijkheid niet zijn gestolen maar zelf zijn gefokt of aan iemand zijn verkocht.
Wil je zeker weten dat dit met je eigen gefokte veulen niet gebeurd, dan moet je niet fokken, of je fokproduct voor de rest van zijn leven houden...Lips are sealed

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:58

iefke schreef:
Sjee... ik heb er geen woorden voor

Leer dan gewoon de reaktie van iepsel even uit je hoofd. Heb je er weer flink wat woorden bij Lachen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 07:15

Dank u wel, voor deze geweldige chipwetgeving . Dit soort ellende was te voorzien. Er zijn namelijk meer dan genoeg zieke mensen op de planeet (en dus ook in Nederland).

Ik praat illegale slachtingen niet goed, maar dit was helaas doodsimpel te verwachten.

Als fokker hoop ik maar op een positief resultaat: mensen zullen twee keer na gaan denken voordat ze een kansloos veulen op de wereld zetten dat geld kost om het weg te geven.

Alles wat we nou nog moeten krijgen is grootschalige chipfraude en dan blijkt dat het chippen toch niet helpt. En Nederland is dan weer eens het proefkonijn voor de wereld.

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:39

ik vind dit zo erg Boos!
kom op dat doe je niet Boos!
echt sommige mensen hebben egt GEEN hart Boos!

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:10

Scheve mond Geen woorden voor...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:29

Misselijk is echt het enige wat ik er van kan zeggen....

bah!