Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 00:10

Volgens mij is Chantal iemand die alleen de boel wilt opstoken. Ongehoord om zo uit te halen naar iemand die zich zo inzet voor gestolen paarden. Als jou paard (als je er een hebt) gestolen zou worden, zou je zeker wensen dat er iemand is die zich zo voor jou en je paard inzet!

Ik geloof, dat wanneer ik een jaarling zou hebben, en deze zou gestolen worden, en het blijkt dat hij al 9 jaar bij iemand staat die er goed voor is, er ook voor zou kiezen het paard te laten staan bij deze eigenaar. Maar dat is gissen, ik verkeer niet in een dergelijke situatie, dus ik denk dat het moeilijk is om hier uitspraken over te doen. Maar ik wens Kelly in ieder geval veel sterkte toe, ik hoop dat het voor haar positief uitpakt...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:57

Best kans als alles straks een beetje tot rust komt, Kelly idd het paard terug krijgt (kan kopen), maar ik kan me ook best voorstellen dat de eerst reactie van de mensen waar het paard van is gestolen, dat ze het direct terug willen.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:33

Is er eigenlijk alweer iets bekend over het vervolg?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:48

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 01-10-23 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:24

sneu voor iedereen zeg.. niet prettig om te horen..!! sterkte en khoop dat et allemaal goed uitpakt

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:52

Britty schreef:
Volgens mij is Chantal iemand die alleen de boel wilt opstoken. Ongehoord om zo uit te halen naar iemand die zich zo inzet voor gestolen paarden. Als jou paard (als je er een hebt) gestolen zou worden, zou je zeker wensen dat er iemand is die zich zo voor jou en je paard inzet!.

Ben ik helemaal mee eens!
Vind het bewonderingswaardig dat u zich zo inzet!
Ongeacht een vergoeding. OK dan!

Stumpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:12

Leuk zeg!! Rot voor dat meisje! 'k Hoop dat 't wel weer goed komt! Ach gut

Horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:40

Wat erg voor dat meisje het zal je maar overkomen dat je te horen krijgt dat je gewoon een gestolen paard heb egt erg Bloos!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:13

Meestal mag de huidige eigenaar zijn eigendom blijven behouden. Rechtzaak heeft weinig zin.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:04

Britty schreef:
Volgens mij is Chantal iemand die alleen de boel wilt opstoken. Ongehoord om zo uit te halen naar iemand die zich zo inzet voor gestolen paarden. Als jou paard (als je er een hebt) gestolen zou worden, zou je zeker wensen dat er iemand is die zich zo voor jou en je paard inzet!

Amen. Chantal, ik vind de opmerking dat Kelly en haar ouders dieven zijn omdat ze - ter goeder trouw - een gestolen paard gekocht hebben werkelijk onbeschoft. Half Nederland, en wsn ook half België, is in dat geval een dief. Ik hoop van harte dat jij nooit met gestolen goed in aanraking komt.

@Prima: in Nederland ja. In België en Duitsland werkt dat dus zo niet (bedankt nog Adri voor je verhelderende mail!).

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:51

He, bah!
Ik heb ook zo in spanning gezet toen mijn pony een duitse chip bleek te hebben, terwijl ik niet eens wist dat hij een chip HAD, en mij vcerteld was dattie in Brabant was geboren. Misschien was 'ie wel gejat ofzo Verward Bloos!
Ja, je weet maar nooit.
Achteraf heb ik er nooit meer iets van gehoord, maarja, 't is toch schrikken. Voor hetzelfde geld gaan ze het helemaal na bij de KNHS, en komen ze je paardje halen. "Deze is enkele jaren geleden gestolen, mevrouw." Nou, lekker dan Ach gut Daar gaat je paardje. En daar heb je niets op in te brengen, want in feite is het nog steeds het paard van de persoon waar hij van gestolen is.

Ach, 't arme kind, zeg..

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:25

wat erg zet!!
kan het haast niet geloven!!
lijkt me echt verschrikkelijk al mij zo iets zou overkomen ....

kaatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:25

paard moet naar de beste verzorger gaan, misschien wel Kelly

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:50

Wat een verhaal zeg.... Ik ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Hopen voor Kelly dat ze Queen mag houden!!! Hoe vervelend dat ook is voor degene waarvan het paard 9 jaar geleden is gestolen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:02

Die chantal en dirkje zijn alleen maar oproeikraaien. Allemaal die moeite om 1 bericht te plaatsen en niet meer terug te komen.

Dit verhaal heeft helaas 2 kanten. En ik hoop echt dat er een goede oplossing voor is.

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:08

Vet lullig voor d'r want die eigenaar weet volgens mij best dat dat meisje harstikke gehecht aan dat paard is en dan eist hij hem weer terug, hij is dat paard allang vergeten, hij doet het gewoon om dat meisje te sarren voor iets wat ze niet heeft gedaan. Extreme duivel ~~}> Frusty

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:11

Het is vreselijk dat dit meisje dit moet gebeuren. Zo zie je maar weer als je een paard koopt zonder papieren wat er uit kan voortvloeien. Belangrijk is daarom, om je zo goed mogelijk te laten inlichten via verenigingen ed. Maar om het na 9 jaar terug te verhalen vind ik wel heel erg absurd. De diefstal zal denk ik bijm een fokker hebben plaatsgevonden want die hebben alleen maar oog voor geld en de rest voor hun is onbelangrijk. Gevoel kennen ze niet. Ik hoop dat dit meisje haar paardje kan behouden. Zeker na al die jaren. Maar ook proberen te achterhalen van wie je dit diertje hebt gekocht. Succes Verdrietig

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:50

Aan Owens_hartje, één van de handelaren heeft een bewijs gegeven aan Kelly, en de ex-vrouw van de andere handelaar heeft het zelfs me helpen opladen over 9 jaar en dit ook bevestigd, zodus, moeten alleen de dieven gevonden worden, maar waar hebben die handelaren het in die tijd gekocht ??? en ik denk moesten zij het weten, dat ze dit ook niet zullen vertellen, want indien een handelaar een paard koopt zonder papieren, vraagt die in de meest gevallen niet naar de afkomst, laat ons de twee volgende weken hard duimen voor Queen, en dat zij het baasje krijgt waarvoor zij zou vechten, en waarvan zij houdt, tenslotte kan zij niet zeggen bij wie ze oud wilt worden, zij staat nu al 3 weken eenzaam in de manege, en zij weet niet waarom.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:31

[quote="Sammie"]Die chantal en dirkje zijn alleen maar oproeikraaien. Allemaal die moeite om 1 bericht te plaatsen en niet meer terug te komen.

volgens mij zijn ze één en dezelfde. Check hun profiel maar 'ns. Zielig.

Ik hoop dat het paard en de enige baas die hij kent weer snel herenigd worden.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:02

Paardenhandelaren zijn niet altijd te vertrouwen. Verward Dat heb ik aan den lijve ondervonden van verschillende. De paarden wereld is keihard. Bloos! Maar de grootste boosdoeners zijn toch wel de paardenmarkten. Die hadden ze al veel eerder na moeten trekken. Daar staan de meeste die alleen maar aan het geld denken en niet aan het emotionele. Plus je krijgt meestal de narigheid van een ander. Verdrietig En dan, er zijn er ook zat die hun paard zonder papieren verkochten en die er toch een papier bij hadden. Voor het papier lieten ze je toen der tijd vaak meer geld betalen. Maar ik staar me niet blind aan papieren en met mij nog veel meer. Er is te veel gerotzooit met dit alles. Wie zegt dat deze man het dier niet heeft verkocht zonder papier, naar het buitenland. Want dat is ver weg en het vervolgens snel als gestolen zet. Ik zoek overal een rede voor. Verward Maar ik vind dat zo'n persoon er na 9 jaar toch zeker geen recht meer op heeft. Ik ga heel hard duimen want dat is echt nodig.
Hoop wel dat de mensen nu ook eens naar de emotionele kant kijken en niet naar het geld. En dan heeft een ander toch zeker vele jaren veel geld opgemaakt om dit paardje te behouden. En 9 jaar onderhoud van een paard dat is ook niet mis, dat zou hij dan toch op zeker op moeten hoesten. Dat is mijn idee. Paard moet gewoon blijven. Huilen

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:38

Kan mij gewoon niet voorstellen hoe zoiets emotioneel aanvoelt. Ik heb zelf een paar paarden. van twee van hen zou ik helemaal kapot gaan wanneer ik op stal kwam en ze zouden verdwenen zijn. Ik zou alles op alles zetten om ze terug te krijgen, want dat zijn mijn kindjes. Maar twee anderen zou ik na negen jaar niet meer terug willen wanneer ik weet dat het goed gaat met ze en ze een goed leven hebben.
Verder wil ik kwijt dat kelly albsoluut geen 'dief' is. Zij was minderjarig toen zij het paardje kreeg van haar ouders. Ik neem aan dat haar ouders ter goeder trouw waren toen ze het beestje kochten. En hoeveel paarden lopen er wel niet rond in Europa met geen papieren of de verkeerde papieren. Mijn paardje is officieel een NRPS paardje, maar is opgenomen als stamboekmerrie bij het KWPN en heeft dus een KWPN papier. Bij navraag bleek dat het NRPS papier nooit is geretourneerd. Het kan dus best dat een paardje die op haar lijkt dus haar papiertje van het NRPS draagt. Mijn merrie is gechipt, dus ik voorzie geen probleem. Bij het NRPS weten ze dat de papieren weg zijn, want ik heb haar gekocht met KWPN papier, evenals de persoon van wie ik haar gekocht heb, die hebben haar ook met KWPN papier gekocht. En hoeveel tweederangshandelaren kopen een paardje met papieren en weten dat ze dat paardje zonder papier kunnen verkopen voor een goede prijs en een minder paardje dat lijkt op het paardje met papier duurder kunnen verkopen met dat papiertje. Het zijn er heel veel. Ik heb gewerkt voor zo een handelaar, dus ik weet precies hoe dat gaat.

Kelly ik hoop dat alles goed voor je afloopt en dat jeje paardje mag houden. Ik duim voor je.

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:42

Britty schreef:

Ik geloof, dat wanneer ik een jaarling zou hebben, en deze zou gestolen worden, en het blijkt dat hij al 9 jaar bij iemand staat die er goed voor is, er ook voor zou kiezen het paard te laten staan bij deze eigenaar. Maar dat is gissen, ik verkeer niet in een dergelijke situatie, dus ik denk dat het moeilijk is om hier uitspraken over te doen. Maar ik wens Kelly in ieder geval veel sterkte toe, ik hoop dat het voor haar positief uitpakt...

ik heb niks anders meer te zeggen dus sterkte

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:21

bigbenlover schreef:
ik heb niks anders meer te zeggen dus sterkte

daar ben ik het ook helemaal mee eens..

lovesjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:08

das ook zaar klote sneu voro der ik hhoop dat kelly de zaak wind de mensen die het paardje als eerst hadden kennen dat paard toch nog amper en kelly is er ,meer aan gehecht sneu hor

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:09

Is er al wat meer bekend?