Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:walgelijk, ik word hier echt kotsmisselijk van.
weerloze dieren pakken die niets in de gaten hebben, nee ze durven
tegenwoordig niet meer een menselijke slachtoffer te nemen want
die kunnen terugslaan...
soms wou ik dat de mens nooit had bestaan, wat doen wij de aarde aan?
we verpesten alles, echt alles. zonder de mens was de aarde zo veel mooier en vrediger zonder geweld, zonder mishandelingen,zonder vervuiling, uitroeiing, ontbossing....
Majo schreef:Zou dat erger zijn dan? Een vergelijking van niks vind ik (sorry, ik val je niet aan hoor) maar ik vraag me dan altijd af waarom het erger is als dit bij een mens gebeurt als bij een paard of ander dier.
Het is allemaal net zo erg, dier of mens. Ik hou er eigelijk al mee op om te reageren in deze topics, omdat ik het walgelijk vind. Niet de topic hoor, maar de daden. Het helpt toch niet als iedereen zegt: och wat erg. Maak er werk van! De mensen die in deze omgeving wonen dan.
Citaat:Beste Dierenbescherming,
Vanmiddag heb ik, samen met vele 10-tallen anderen op de website WWW.BOKT.NL mijn woede geuit over het zoveelste bericht van mishandeling van veulens/paarden. Dit keer in Dalfsen (Opensnijden veulen) en gisteren in Apeldoorn (slaan trappen en ongeoorloofd berijden van een paard) !
Ik weet dat de Dierenbescherming probeert om daders sneller te pakken door extra beloningen uit te geven voor tips. Helaas woden de daders bijna nooit gepakt.
Ik zou de Dierenbescherming willen vragen te wedijveren voor verandering in de wetgeving voor zwaardere straffen bij dierenmishandeling. Het lijkt erop dat een inspecteur van de Dierenbescherming in deze tijd niet meer voldoende werkt tegen de wreedheden tegen dieren in dit land, maar moet er net als in Amerika, een speciale politiedienst komen die dierenmishandelaars harder aanpakt, en dit gepaard laten gaan met het verhogen van de straffen.
Mishandelen van dieren is groot leed voor het dier zelf, maar ook voor de eigenaren van het dier. Het wordt hoog tijd dat we stoppen met een dier te zien als een 'produktiemiddel' of een vervangbaar iets en het mishandelen van dieren op dezelfde wijze te bestraffen als het mishandelen van mensen. Het verdriet, en het gevoel van onmacht is volgens mij niet anders bij mishandeling van je beste mensenvriend als bij mishandeling van je beste dierenvriend !
Ik hoop dat de Dierenbescherming zich hiervoor nog meer in wil gaan zetten !
Met vriendelijke groeten,
Anita Bannink