Bokt.nl is vandaag 25 jaar oud geworden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:01

Gefeliciteerd Bokt!

Ooit in 2007 heb ik me geregistreerd, maar volgens mij werd ik pas echt fanatiek in het Dikke Buiken topic toen ik mijn eerste NF pony kocht, het NF-ponyforum er mee ophield en de pony drachtig bleek.
Hoeveel uren ik niet MareStare heb gevolgd ... náchten overgeslagen!

Vanuit het DB-topic ontstond het Onzin-Offtopic-Topic waar we een heuse virtuele boerderie creëerden. Bijna een dubbelleven! Een meeting gehad bij Nicole288, en dat voelde met elkaar als thuiskomen in de familie :D .

Nog enkele jaren mod geweest en NR-redactielid, een leuke tijd tot ik mijn tijd als schrijver moest verdelen over Hoefnet, MenSport en Bokt. Dat bleek iets teveel. Maar ook binnen het team van toen draag ik diverse mensen nog altijd een warm hart toe <3 .

Ipsilonka zei het al: ook een leuke meeting gehad met de menners in het midden van het land.

Een groeps-fotoshoot met mijn voorlaatste paard Moos op de Brunssummerhei was een voltreffer.

Ik heb mijn twee kittens, Loena en Fritz B van Nicole288, waarvan Fritz nog leeft en dit jaar 17 jaar wordt.

Ook veel nieuwe mensen leren kennen toen ik mijn Gelderse merrie Inova kocht, voor de wagen en onder zadel liet beleren.

En nu de puppy-opvang... sinds lange tijd weer een eigen topic op Bokt!

Hartelijk dank Bart, het team en alle Bokkers die me het leven zoet en zuur hebben gemaakt :D _O-
Laatst bijgewerkt door Polly op 09-01-26 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke info verwijderd op verzoek

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:02

Ja vroeger had je nog wel topics dat je kon bieden op iets.
Ik heb toen tandem gereden met de paarden van Marianne Scherps. Dat was echt zo leuk om te doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:03

Gefeliciteerd Bart *\o/* *\o/* Y)(^) En gefeliciteerd aan ons allemaal :D

Lielle schreef:
en omdat het deze dagen wel extra in mijn gedachten is, mss een eerbetoon aan diverse bokkers die we verloren zijn?

Dat is een goed idee. Ik zie zelfs Lovely's naam staan bij de afbeelding in de OP. Ook Nicole (paardentango) mis ik ook nog steeds.
Wat mij betreft dan niet alleen overleden bokkers maar ook bokkers die om een andere verdrietige reden verdwenen zijn. Hier alvast een nominatie voor Mkango.

Ik ben op bokt gekomen toen onder andere Lovely, maar ook Kiwiko en sul hier nog waren. Het waren reurige tijden :)) Via een bokker ben ik ook aan mijn pony gekomen <3 , en die bokker heeft voor mij en mijn paardjes veel gedaan, veel van geleerd. Ook mijn instructrice heb ik dankzij bokt leren kennen. Ze is al een hele tijd niet meer op bokt, weet zelfs haar gebruikersnaam niet meer :o maar dat maakt me niet minder dankbaar dat ik haar gevonden heb.

Ik zal eens kijken hoe ik het topic (eigenlijk twee) wat meteen in mij opkomt kan nomineren. Dat is het verhaal over Dak uit Tsjechië. Dat ARME paard, die bij zo'n liefdevolle vrouw terechtkwam die alles voor hem deed. Gewond raakte, ongelukken zag gebeuren. En toch alles voor hem bleef doen. Toen die hele rechtzaak. En zijn bokker die nu gelukkig een heel mooi leven heeft.

Edit:
[VSW] Wat is de huidige slachtprijs van een paard?
[HK] ~Opgelicht! Het waargebeurde verhaal van Dak The Musical.

Ook het topic over Jorieke's (JoSav's) boek over Friezen weet ik nog goed. Goed geschreven topic met heel veel nieuwe informatie. Heel gaaf ook om daarna haar boek in de winkels te zien liggen.

Edit: volgens mij was dit 'm
[PP] [VOLG] Ons nationale televisiedebuut

Één van de meest bizarre dingen waar ik via bokt terecht in ben gekomen is dat ik midden in de nacht met een wildvreemde op weg was naar Zuidlaren om daar te zoeken naar een paard waarvan achteraf bleek dat het helemaal niet gestolen was. Degene die dat postte had dat verzonnen. Geen wonder dat we 'm niet konden vinden :') Tussen alle andere Friezen _O-
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-01-26 11:34, in het totaal 9 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:05

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:07

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:11

Wauw, 25 jaar alweer.
Ik moest even spieken maar ik heb me in 2004 geregistreerd.
Ik ben nooit iemand geweest die heel veel post, meer een meelezer.
Ik ben ook een tijd minder op bokt geweest, ook een tijd geen eigen paard gehad.
En op het moment vooral actief in het emigratie topic.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:12

Gefeliciteerd *\o/* **\O/**

Ik ben lid sinds 2004 en ook al plaats ik niet veel, ik kijk elke dag :D

Mando

Re: Bokt.nl is vandaag 25 jaar oud geworden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:20

Als we er nog 25 jaar bij krijgen dan ben ik 82. Oei dat is wel weer confronterend. Hahahahaha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:31

Ik ben dan bijna 83 :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:36

karuna schreef:

Kunnen we samen rollator race doen. :D

Bokt Bastards. _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:37

Koper schreef:
Ik zal eens kijken hoe ik het topic (eigenlijk twee) wat meteen in mij opkomt kan nomineren. Dat is het verhaal over Dak uit Tsjechië. Dat ARME paard, die bij zo'n liefdevolle vrouw terechtkwam die alles voor hem deed. Gewond raakte, ongelukken zag gebeuren. En toch alles voor hem bleef doen. Toen die hele rechtzaak. En zijn bokker die nu gelukkig een heel mooi leven heeft.

Edit:
[VSW] Wat is de huidige slachtprijs van een paard?
[HK] ~Opgelicht! Het waargebeurde verhaal van Dak The Musical.

Helemaal vergeten, ik ben toen naar die meeting op de camping geweest om de redding van Dak te vieren. Rare zaak vol schimmige figuren, waarvan er nota bene 1 de handelaar bleek te zijn die mijn pony naar België had gehaald (alleen was ze door haar laatste baasje voor de slacht verkocht... daar was dus niks van in huis gekomen).

Ben ook nog op een zeer leerrijke excursie naar de paardenslager geweest dankzij Jolliegirl.

En ben ook nog eens naar Equitana geweest en heb aan de deur met een groep bokkers gemeet om met groepstarief naar binnen te kunnen :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:38

Mando schreef:
karuna schreef:

Kunnen we samen rollator race doen. :D

Bokt Bastards. _O-

Die kan nu al. :P Al is mijn voorkeur een scootmobielrace. Dat is echt tof om te doen. Ik ben zelfs de eerste en enige offroad nederlands kampioen daarin :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:47

Oh ja, verhalen die niet blijken te kloppen inderdaad :')

Zo zat ik ooit in een HK topic waar een van de deelnemers had aangegeven dat het qua gezondheid niet goed met hem ging. Kanker, chemotherapie, dat sloeg niet aan en dat hij niet lang meer te leven had. Met het HK topic een inzameling gehouden, een andere Bokker met pakket (met oa een flesje whisky er in) langs bij de 'zieke'. Zijn vrouw deed open en er bleek niets aan de hand te zijn :') . Dat was een heel bijzondere ervaring :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:48

Suzanne F. schreef:
Ik zat net te tellen: ik denk dat veel bokkers een 50 jaar Bokt niet zullen meemaken. Ik ben zelf dan ook bijna 70 jaar tegen die tijd.

Ook dan zit ik waarschijnlijk nog gewoon op Bokt :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:49

Ik ben dan 76
Als bokt dan nog bestaat en ik ook :+ dan bok ik ook nog gewoon.
Kan mij niet voorstellen ooit af te kicken van deze verslaving :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:56

Ik denk dat ik op 69 jarige leeftijd ook gewoon nog op Bokt zit hoor. *\o/*
Menvrienden van me zijn 75 dus ik kan nog ff mee in de paarden vind ik :+

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:33

Moest even spieken wanneer ik me geregistreerd had, ook al bijna 24 jaar geleden, zo oud voel ik me vaak niet eens :') . Maar ook zonder nog heel actief te zijn is bokt wel echt flink in mijn (paarden)leven verweven.

Ik melde me ooit aan om mijn oude leasepony te zoeken, die vond ik via bokt en heb hem nog mogen bezoeken en een geweldige strandrit op hem mogen maken.
Veel andere leuke mensen ontmoet via bokt en veel boktpaarden mogen tekenen.

Maar het meest belangrijke wat bokt me gebracht heeft is Lodewijk :+: . Zonder bokt had ik nooit van zijn bestaan geweten, zonder bokt had ik zijn verkoopadvertentie nooit gezien, en zonder bokt had ik hem dus nooit gekocht. Helaas is hij inmiddels al bijna 3 jaar geleden overleden maar hij is zo'n groot onderdeel geweest van wie ik nu ben.

Ik kan me echt niet voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien als er geen bokt geweest was.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:35

Gefeliciteerd Bokt, geen idee hoelang ik hier al rond scroll maar al heel wat jaren :+

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:40

wat gaaf! 25 jaar bokt! van harte proficiat!
Bokt heeft mij in 2017 en 2018 heel veel gegeven. in de topics van Daantje, dat was echt ontroerend mooi en zal ik ook nooit vergeten! net zoals dat veel mensen Daantje niet vergeten zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:49

Buxy schreef:
Gefeliciteerd Bokt, geen idee hoelang ik hier al rond scroll maar al heel wat jaren :+

Sinds 25 juni 2004 :+
Dus 21 jaar, 6 maanden en 15 dagen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:53

Gefeliciteerd bokt! Het heeft mij al erg veel kennis, inzichten en waardevolle meningen gebracht, en hopelijk nog veel meer. Ondanks dat het forum ouder is dan ikzelf, blijf ik zeker rondhangen hier. Dat is inmiddels toch alweer 9 jaar. := Dus bedankt bokt en alle bokkers! Op naar nog 25 jaar! Y)(^)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 13:02

Gefeliciteerd bokt! *\o/* En bedankt Bart en Heike voor het bedenken en opzetten van dit platform! Het heeft ook mij eindeloos veel vermaak, informatie en goede vriendschappen opgeleverd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 13:05

Apple schreef:
Oh ja, verhalen die niet blijken te kloppen inderdaad :')

Zo zat ik ooit in een HK topic waar een van de deelnemers had aangegeven dat het qua gezondheid niet goed met hem ging. Kanker, chemotherapie, dat sloeg niet aan en dat hij niet lang meer te leven had. Met het HK topic een inzameling gehouden, een andere Bokker met pakket (met oa een flesje whisky er in) langs bij de 'zieke'. Zijn vrouw deed open en er bleek niets aan de hand te zijn :') . Dat was een heel bijzondere ervaring :')

Wij zaten in hetzelfde topic, ik ben dat nooit vergeten.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 13:10

Van harte gefeliciteerd!

Zoveel topics die een (diepe) indruk hebben gemaakt.

Welke me direct te binnen schiet is toch wel die van het overlijden van Julius. Ik was zo verliefd op die gekke pony en vond het zo sneu ook voor Heike. :knuffel: Kan het nog niet droog houden wanneer ik het weer teruglees. ;(

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 13:11

Gefeliciteerd Bokt! Ben Bokt nog steeds elke dag dankbaar. Een deel van de bokkers zal het nog wel weten, toen Alvaro gestolen werd. Binnen 24 u was hij terug gevonden door 2 bokkers, aan de andere kant van Nederland!

[PP] Mededeling over verdwenen Haflinger Alvaro: update p16!

Toen Alvaro gestolen werd in juni 2011 was hij net 3. Inmiddels is hij bijna 18! <3

Afbeelding