Rob en zijn 43 pony's moeten verhuizen na conflict met de gemeente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:56

Dat bedoelt Ibbel denk ik ook niet.

Ging over dat niemand zeurt over een asiel en de donaties.
Waarop ik zeg dat ze de vergunningen in orde hebben. En Ibbel daar aan bijvoegt dat een gemeente een asiel moet hebben.

En ja dan zal er ook ergens vergunning voor verleend moeten worden.
Is mijn idee dan achter de opmerking.

Al wil ik daar op bijvoegen dat zeker niet elke gemeente die heeft, maar wel samenwerken met vaste asielen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:19

Een gemeente heeft zorgplicht, dat is wat anders. Een gemeente moet ervoor zorgen dat gevonden dieren ergens opgevangen worden. Onze gemeente bijvoorbeeld is een contract daarvoor aangegaan met een lokaal asiel dat ligt in een andere gemeente.

De gemeente geeft dan een bepaald bedrag voor de dieren die in de eigen gemeente gevonden worden voor die eerste twee weken. Daarna mag het asiel het dier herplaatsen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:10

Spaansepony schreef:
Maar zoals te lezen valt op zijn fb pagina’s, redde hij ze niet direct van de slacht. Hij kocht de pony’s op van de markten en andere handelaren. Want dat was zielig.
Daarnaast liepen hengsten en merries samen een gedeelte voordat het gecastreerd was.

En hij had geen 40 geiten maar 40 bokken. 1 stinkt al laat staan 40 en die nog eens uitbreken wat in de rechtbank stukken te lezen valt continu op de buurman zijn weiland en de pony’s gingen er achteraan.

Dus de buurman had meerdere malen 40 bokken en 43 pony’s over zijn weiland dartelen. Daar is er beklag mee gedaan zoals ik las en dat is uit de hand gelopen naar een rechtzaak waaruit blijkt dat niks op orde is.

Zijn profiel is overigens openbaar dus dit staat openbaar.
[ Afbeelding ]

Kijk, dat is niet niks.

Ik zei het al: hij speelt het slim en in de slachtofferrol kruipend.