Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Travel_me schreef:Dat laatste is niet waar hoor. Ze verdienen ook gewoon geld aan advertenties die niet van zichzelf zijn.
Uiteraard, ze bepalen alleen niet hoeveel advertenties er op een video zitten. Hoe populairder het kanaal, hoe meer advertenties, of langere advertenties.
Maar de bulk van het verdienmodel is écht voor YT.
Madiba schreef:KimD schreef:
Uiteraard, ze bepalen alleen niet hoeveel advertenties er op een video zitten. Hoe populairder het kanaal, hoe meer advertenties, of langere advertenties.
Maar de bulk van het verdienmodel is écht voor YT.
Niet helemaal, ik heb even uitgezocht hoe het werkt:
55% van de advertentie inkomsten zijn voor de maker van de video, 45% is voor Youtube
De prijs van advertenties wordt zoals bij alle advertising, bepaald door de CPM (cost per mille of kost per duizend contacten) Opbrengst voor de influencers ligt in NL en BE ergens tussen de 3 en 20 euro per 1000 contacten. Het grote verschil in prijs zit hem in het soort advertentie (full roll of weg te klikken, shorts hebben allemaal een andere prijs), en de mate van selectiviteit op de doelgroep speelt mee. Dus bv een advertentie van Winderen die ik regelmatig voorbij zie komen zal meer opbrengen dan voor Britta. Daarnaast veronderstel ik dat men paardeneigenaren schaart onder de hogere sociale klasse, dat kost ook meer om naar te adverteren.
Dus stel dat de video 5000x is bekeken en er 10 advertenties in zijn verschenen, aan een RPM (revenue per mille) van 10 euro, dan is de opbrengst 500 euro
VogeltjeM schreef:Ik vind dit een vrij lieve reactie maar in zichzelf ook een beetje naïef. Ze verdienen dik met hun kanalen, zijn wat dat betreft erg goede zakenmensen. Wees er maar zeker van dat ze weten wat de gevolgen zijn van het delen van hun leven.
Ibbel schreef:VogeltjeM schreef:Ik vind dit een vrij lieve reactie maar in zichzelf ook een beetje naïef. Ze verdienen dik met hun kanalen, zijn wat dat betreft erg goede zakenmensen. Wees er maar zeker van dat ze weten wat de gevolgen zijn van het delen van hun leven.
Ik denk dat ze beide te jong zijn om verder te kijken dán het feit dat je een goede boterham kunt verdienen via youtube. Beter dan 'gewoon' in de paarden. En ik denk dat ze beide nog lang niet weten wat 'beroemd' zijn met je doet op de langere termijn.
"Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen".
Er zijn zát jonge én oudere min of meer bekende mensen (artiesten, acteurs, auteurs en tegenwoordig dus ook influencers - en dan hebben we het maar niet over royalty, da's een categorie extraordinaire) die na verloop van tijd gewoon te gronde gaan, omdat ze het gebrek aan privacy niet (meer) aan kunnen. Ook niet als ze zelf begonnen zijn die privacy vrij te geven.
Texas02 schreef:Wat een nare reacties weer in dit topic. Op Bokt kan ook werkelijk nooit een keer iets normaal. Als je niets positiefs te zeggen hebt, houd je dan gewoon stil, vooral in een topic als deze. Hoe respectloos kun je zijn.
Madiba schreef:Texas02 schreef:Wat een nare reacties weer in dit topic. Op Bokt kan ook werkelijk nooit een keer iets normaal. Als je niets positiefs te zeggen hebt, houd je dan gewoon stil, vooral in een topic als deze. Hoe respectloos kun je zijn.
En jij bepaalt wat er wel en niet geschreven kan worden? Laat jouw opmerking nu net de meest negatieve van heel dit topic zijn, dus volgens jouw eigen 'regels' had je dit niet moeten schrijven.
Ik wilde even toelichten wat er achter die lange YT filmpjes zit, niet alleen dit filmpje maar in het algemeen, maar de educatieve waarde ontgaat je blijkbaar volledig.
Madiba schreef:Texas02 schreef:Wat een nare reacties weer in dit topic. Op Bokt kan ook werkelijk nooit een keer iets normaal. Als je niets positiefs te zeggen hebt, houd je dan gewoon stil, vooral in een topic als deze. Hoe respectloos kun je zijn.
En jij bepaalt wat er wel en niet geschreven kan worden? Laat jouw opmerking nu net de meest negatieve van heel dit topic zijn, dus volgens jouw eigen 'regels' had je dit niet moeten schrijven.
Ik wilde even toelichten wat er achter die lange YT filmpjes zit, niet alleen dit filmpje maar in het algemeen, maar de educatieve waarde ontgaat je blijkbaar volledig.
Ballard_L schreef:Ik heb gisteren de video gezien en heb zelf ook een traantje moeten laten. Ik zie twee mannen die ongelofelijk veel van hun paarden houden, Matt heeft echt alles gedaan om Emporio er bovenop te krijgen. Als je dan toch zo abrupt afscheid moet nemen is dat heel erg verdrietig.
Iedereen die zijn once of a lifetime paard heeft moeten laten inslapen zou dat toch moeten begrijpen. Ik wens ze heel veel sterkte

Ibbel schreef:VogeltjeM schreef:Ik vind dit een vrij lieve reactie maar in zichzelf ook een beetje naïef. Ze verdienen dik met hun kanalen, zijn wat dat betreft erg goede zakenmensen. Wees er maar zeker van dat ze weten wat de gevolgen zijn van het delen van hun leven.
Ik denk dat ze beide te jong zijn om verder te kijken dán het feit dat je een goede boterham kunt verdienen via youtube. Beter dan 'gewoon' in de paarden. En ik denk dat ze beide nog lang niet weten wat 'beroemd' zijn met je doet op de langere termijn.
"Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen".
Er zijn zát jonge én oudere min of meer bekende mensen (artiesten, acteurs, auteurs en tegenwoordig dus ook influencers - en dan hebben we het maar niet over royalty, da's een categorie extraordinaire) die na verloop van tijd gewoon te gronde gaan, omdat ze het gebrek aan privacy niet (meer) aan kunnen. Ook niet als ze zelf begonnen zijn die privacy vrij te geven.