Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

Ik heb gisteren de video gezien en heb zelf ook een traantje moeten laten. Ik zie twee mannen die ongelofelijk veel van hun paarden houden, Matt heeft echt alles gedaan om Emporio er bovenop te krijgen. Als je dan toch zo abrupt afscheid moet nemen is dat heel erg verdrietig.
Iedereen die zijn once of a lifetime paard heeft moeten laten inslapen zou dat toch moeten begrijpen. Ik wens ze heel veel sterkte

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

KimD schreef:
Travel_me schreef:
Dat laatste is niet waar hoor. Ze verdienen ook gewoon geld aan advertenties die niet van zichzelf zijn.

Uiteraard, ze bepalen alleen niet hoeveel advertenties er op een video zitten. Hoe populairder het kanaal, hoe meer advertenties, of langere advertenties.

Maar de bulk van het verdienmodel is écht voor YT.

Niet helemaal, ik heb even uitgezocht hoe het werkt:

55% van de advertentie inkomsten zijn voor de maker van de video, 45% is voor Youtube
De prijs van advertenties wordt zoals bij alle advertising, bepaald door de CPM (cost per mille of kost per duizend contacten) Opbrengst voor de influencers ligt in NL en BE ergens tussen de 3 en 20 euro per 1000 contacten. Het grote verschil in prijs zit hem in het soort advertentie (full roll of weg te klikken, shorts hebben allemaal een andere prijs), en de mate van selectiviteit op de doelgroep speelt mee. Dus bv een advertentie van Winderen die ik regelmatig voorbij zie komen zal meer opbrengen dan voor Britta. Daarnaast veronderstel ik dat men paardeneigenaren schaart onder de hogere sociale klasse, dat kost ook meer om naar te adverteren.

Dus stel dat de video 5000x is bekeken en er 10 advertenties in zijn verschenen, aan een RPM (revenue per mille) van 10 euro, dan is de opbrengst 500 euro

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Madiba schreef:
KimD schreef:

Uiteraard, ze bepalen alleen niet hoeveel advertenties er op een video zitten. Hoe populairder het kanaal, hoe meer advertenties, of langere advertenties.

Maar de bulk van het verdienmodel is écht voor YT.

Niet helemaal, ik heb even uitgezocht hoe het werkt:

55% van de advertentie inkomsten zijn voor de maker van de video, 45% is voor Youtube
De prijs van advertenties wordt zoals bij alle advertising, bepaald door de CPM (cost per mille of kost per duizend contacten) Opbrengst voor de influencers ligt in NL en BE ergens tussen de 3 en 20 euro per 1000 contacten. Het grote verschil in prijs zit hem in het soort advertentie (full roll of weg te klikken, shorts hebben allemaal een andere prijs), en de mate van selectiviteit op de doelgroep speelt mee. Dus bv een advertentie van Winderen die ik regelmatig voorbij zie komen zal meer opbrengen dan voor Britta. Daarnaast veronderstel ik dat men paardeneigenaren schaart onder de hogere sociale klasse, dat kost ook meer om naar te adverteren.

Dus stel dat de video 5000x is bekeken en er 10 advertenties in zijn verschenen, aan een RPM (revenue per mille) van 10 euro, dan is de opbrengst 500 euro

+:)+

En met hoeveel opbrengsten komt het paard weer tot leven?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

Schaamteloos wat mensen er hier allemaal bij halen... Echt om je dood te schamen. Gatver.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

VogeltjeM schreef:
Ik vind dit een vrij lieve reactie maar in zichzelf ook een beetje naïef. Ze verdienen dik met hun kanalen, zijn wat dat betreft erg goede zakenmensen. Wees er maar zeker van dat ze weten wat de gevolgen zijn van het delen van hun leven.

Ik denk dat ze beide te jong zijn om verder te kijken dán het feit dat je een goede boterham kunt verdienen via youtube. Beter dan 'gewoon' in de paarden. En ik denk dat ze beide nog lang niet weten wat 'beroemd' zijn met je doet op de langere termijn.

"Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen".

Er zijn zát jonge én oudere min of meer bekende mensen (artiesten, acteurs, auteurs en tegenwoordig dus ook influencers - en dan hebben we het maar niet over royalty, da's een categorie extraordinaire) die na verloop van tijd gewoon te gronde gaan, omdat ze het gebrek aan privacy niet (meer) aan kunnen. Ook niet als ze zelf begonnen zijn die privacy vrij te geven.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Ik heb er geen enkel probleem mee hoor dat ze verdienen met hun filmpjes. Ze doen niks illegaals, doen niemand kwaad. Twee knappe gasten met een mooi huis en mooie paarden die welbespraakt zijn, niks op tegen, ik gun het hun van harte. Besef alleen dat jouw eyeballs geld waard zijn. Hoewel ik er zeker van ben dat ze oprecht heel droevig zijn over de dood van hun paard, geeft het mij eerlijk gezegd een beetje wrang gevoel dat ze ook hieraan verdienen. Maar ik denk dat ze geen keuze hebben, dat ze niet aan YT kunnen zeggen om er deze keer geen reclame op te gooien.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Ibbel schreef:
VogeltjeM schreef:
Ik vind dit een vrij lieve reactie maar in zichzelf ook een beetje naïef. Ze verdienen dik met hun kanalen, zijn wat dat betreft erg goede zakenmensen. Wees er maar zeker van dat ze weten wat de gevolgen zijn van het delen van hun leven.

Ik denk dat ze beide te jong zijn om verder te kijken dán het feit dat je een goede boterham kunt verdienen via youtube. Beter dan 'gewoon' in de paarden. En ik denk dat ze beide nog lang niet weten wat 'beroemd' zijn met je doet op de langere termijn.

Er zijn zát jonge én oudere min of meer bekende mensen (artiesten, acteurs, auteurs en tegenwoordig dus ook influencers - en dan hebben we het maar niet over royalty, da's een categorie extraordinaire) die na verloop van tijd gewoon te gronde gaan, omdat ze het gebrek aan privacy niet (meer) aan kunnen. Ook niet als ze zelf begonnen zijn die privacy vrij te geven.

Ze zijn toch al heel lang bezig. Jesse is al vanaf tiener af aan actief en behoorlijk bekend met nalanta. Daarnaast zijn het ook gewoon zakenmannen die er verschillende bedrijven naast hebben. Dit zeg ik niet om af te doen aan de video, juist niet want ik heb het gevoel dat ze heel integer zijn. Maar ook goed zaken kunnen doen. Dat wil niet zeggen dat de bekendheid op termijn geen probleem kan worden maar ze lopen toch al lang mee en hebben volgens mij ook goede mensen om zich heen verzameld.

Kirst_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:25

Pff wat een narigheid voor ze.. volg ze al een hele tijd..
En mijn hemel, wat een dingen worden er hierbij gehaald. Tis triest genoeg dat Emporio er niet meer is. En wat ze hebben uitgelegd was duidelijk genoeg. Laat hun rustig rouwen..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:27

Wat een nare reacties weer in dit topic. Op Bokt kan ook werkelijk nooit een keer iets normaal. Als je niets positiefs te zeggen hebt, houd je dan gewoon stil, vooral in een topic als deze. Hoe respectloos kun je zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:23

Wat kunnen Bokkers ook vreselijk zijn hè. De manier waarop jullie je in dit topic gedragen is echt schaamteloos en schandalig. :r

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:14

Texas02 schreef:
Wat een nare reacties weer in dit topic. Op Bokt kan ook werkelijk nooit een keer iets normaal. Als je niets positiefs te zeggen hebt, houd je dan gewoon stil, vooral in een topic als deze. Hoe respectloos kun je zijn.

En jij bepaalt wat er wel en niet geschreven kan worden? Laat jouw opmerking nu net de meest negatieve van heel dit topic zijn, dus volgens jouw eigen 'regels' had je dit niet moeten schrijven.
Ik wilde even toelichten wat er achter die lange YT filmpjes zit, niet alleen dit filmpje maar in het algemeen, maar de educatieve waarde ontgaat je blijkbaar volledig.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Madiba schreef:
Texas02 schreef:

En jij bepaalt wat er wel en niet geschreven kan worden? Laat jouw opmerking nu net de meest negatieve van heel dit topic zijn, dus volgens jouw eigen 'regels' had je dit niet moeten schrijven.
Ik wilde even toelichten wat er achter die lange YT filmpjes zit, niet alleen dit filmpje maar in het algemeen, maar de educatieve waarde ontgaat je blijkbaar volledig.

Als het zo educatief is, open dan een ander topic. Ik vind het ook respectloos

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:48

Madiba schreef:
Texas02 schreef:

Jij bent degene die begint over dat dit een verdienmodel is. Jij bent degene die hier een nare smaak geeft aan dit topic. De negatieve sfeer die je hierdoor aan dit topic geeft ontgaat je blijkbaar volledig.

Kirst_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Bah. Wat een respectloze bedoeling wordt er weer van gemaakt. Tis triest punt. Wie wat waar hoe en wat ze ermee verdienen is alles behalve belangrijk nu. En nog. Wat boeit ons het waar ze hun geld aan verdienen. Zeker in dit topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

Madiba schreef:
Texas02 schreef:

Je zou ook vanuit de menselijke kant kunnen denken: Goh, dit topic is nogal emotioneel beladen en waarschijnlijk niet de juiste plaats om hierover te beginnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:14

Deze jongens delen vrijwel hun hele paarden leven op SM, die hebben echt niet gedacht oh ik ga zijn dood even posten want dat geeft veel kijkers en een X bedrag aan inkomsten.

Die weten ook dat kijkers oprecht geïnteresseerd zijn in hun leven en de paarden, daar hoort dit stukje helaas ook bij.
Ook kan ik me voorstellen als je een hele horde trouwe volgers hebt waar je een parasociale band mee hebt (ja dat werkt 2 kanten op) dat je je getroost en gesteund kan voelen door de berichten als je door zoiets heen gaat als een verlies van je maatje.

Ik heb bij mijn paarden ook afscheidstopics gemaakt en heb veel aan de reacties gehad, ook al ken ik veel mensen niet.
Ik heb daarin nergens gehad dat ik dacht "oh hoop dat mijn memoriam topic veel kliks op levert of dat hij in uitgelicht komt".

Het is een wisselwerking met SM die beide kanten op gaat en ik begrijp dus heel goed dat hij dit wil delen met zijn volgers. En ik denk dat geld opbrengst op geen enkel punt een drijfveer is geweest voor het posten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:16

Ballard_L schreef:
Ik heb gisteren de video gezien en heb zelf ook een traantje moeten laten. Ik zie twee mannen die ongelofelijk veel van hun paarden houden, Matt heeft echt alles gedaan om Emporio er bovenop te krijgen. Als je dan toch zo abrupt afscheid moet nemen is dat heel erg verdrietig.
Iedereen die zijn once of a lifetime paard heeft moeten laten inslapen zou dat toch moeten begrijpen. Ik wens ze heel veel sterkte

Ik heb net de video gezien.
En sluit me daarbij aan :j
En ik vind het "mooi" om te zien hoe geliefd hun paard was en geen sportproduct.

Verdienen ze aan dit filmpje. Ja
Krijgen ze dan ook sh.t over zich heen, ja.
En dat is het risico van je leven op internet slingeren.
Maar vooral wens ik ze sterkte

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Ik vond het wel waardevolle informatie Madiba, bedankt. Het had geen relatie tot het nieuwsbericht, maar het is wel relevant voor de discussie die gaande is.

Heel veel sterkte gewenst aan Matt en Jesse. Kijk altijd graag hun ‘life-updates’. Vind ze iets heel echts en oprechts hebben en begrijp dat reclame maken bij hum beroep hoort. Je kan het negeren of niet kijken, maar dat is de keuze die je zelf maakt en niks met Emporio te maken heeft. Kan alleen maar geloven dat zij er alles aan hebben gedaan om hem een goed leven te geven, wat hij dan ook mankeerde, en op het juiste moment te kiezen voor euthanasie wanneer de toestand te ver gekanteld is naar lijden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Ik vind ook veel reacties een soort nare zure jaloezie verraden.

Niemand verplicht je om te kijken he,ipv kijken en zeuren kan je ook gewoon niet kijken.

Condor1981

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Ibbel schreef:
VogeltjeM schreef:

Matt is al 11 jaar model voor onder andere Armani, daar zal hij ook het nodige mee verdienen. (Vanaf z'n 17e) ze zien er jong uit maar lopen beide al tegen de 30. Jesse heeft een goedlopend bedrijf Nalanta.