Furst schreef:Is dit bruinige veulen de moeder van de gevlekte dan? Die is net 4 dus is haar eerste veulen?
Er worden heel veel draagmoeders gebruikt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Madiba schreef:ik vind het wel een erg mooi veulentje. En hij zal vast weinig last hebben van insecten in de zomer. En ach 400k, daarvoor zetten ze in VAE gewoon de oliekraan een minuut langer open. Voor een mooi schilderij betaal je meer ze zullen weer eens iets anders gewild hebben. Ik ben blij voor de fokker.
Begrijp alleen de naam niet goed; hij lijkt toch meer op een luipaard dan op een zebra?
Cayenne schreef:Je mag toch hopen dat het veulen kleurgetest is.
Elisa2 schreef:Het dier is verkocht als springveulen, alleen als het daar niet aan voldoet door een verborgen gebrek is het een non conformiteit en kan de koop ontbonden worden.
Overigens mensen hadden zelf ook de pedigree in kunnen kijken en kunnen zien hoeveel schimmel er in zit. Dan weet je ook het risico.
gomir schreef:Zo werkt het niet met veilingen, je kunt daar geen voorwaarden stellen en onderzoek laten doen als potentieel geïnteresseerden. Alle veulens worden normaal gesproken gecontroleerd door dierenarts, maar op correctheid van vermelde afstamming en oudergegevens moet je kunnen vertrouwen (inclusief vermelding van et/icsi).
Of dit een ongelukkig foutje is of bewust achtergehouden info kunnen wij niet beoordelen. Maar in beide gevallen kan ik me goed voorstellen dat het een staartje krijgt en iig zal leiden tot een genetische test.
Als de moeder met 4 idd nog steeds zwartbruin is dan maakt kleur van de oma en overgroot oma natuurlijk niet meer uit voor het risico op een schimmel. Dus die verantwoording bij de koper leggen is wat flauw. Bovendien waren er nogal wat potentiële kopers, hadden die dan allemaal om onderzoek moeten vragem op een veulen dat maar 1 van hen daadwerkelijk zou kopen?
gomir schreef:Zo werkt het niet met veilingen, je kunt daar geen voorwaarden stellen en onderzoek laten doen als potentieel geïnteresseerden. Alle veulens worden normaal gesproken gecontroleerd door dierenarts, maar op correctheid van vermelde afstamming en oudergegevens moet je kunnen vertrouwen (inclusief vermelding van et/icsi).
Of dit een ongelukkig foutje is of bewust achtergehouden info kunnen wij niet beoordelen. Maar in beide gevallen kan ik me goed voorstellen dat het een staartje krijgt en iig zal leiden tot een genetische test.
Als de moeder met 4 idd nog steeds zwartbruin is dan maakt kleur van de oma en overgroot oma natuurlijk niet meer uit voor het risico op een schimmel. Dus die verantwoording bij de koper leggen is wat flauw. Bovendien waren er nogal wat potentiële kopers, hadden die dan allemaal om onderzoek moeten vragem op een veulen dat maar 1 van hen daadwerkelijk zou kopen?