Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:@Kim, wat maakt dat je het verslag van deze ervaring in twijfel trekt?
Madiba schreef:Waarschijnlijk heel naïef van mij, maar als een wolf een trap van een paard krijgt dan is hij er toch aan? Een tijd geleden rende er een Husky in mijn wei waar 3 paarden in stonden. Het was eigenlijk mooi om te zien hoe mijn grootste/sterkste merrie met één beweging van haar hoofd de andere paarden gebaarde dat ze bij elkaar moesten gaan staan, waarna zij in passage met haar staart in de lucht, rondjes draafde om de 2 andere paarden. Ik heb de hond zelf maar gevangen want naar zn baasje luisterde hij niet en mijn paard was al aan het uithalen. Ik weet, een hond is geen wolf, maar dat paard zou ook een wolf in stukken trappen.
KimD schreef:rien10 schreef:@Kim, wat maakt dat je het verslag van deze ervaring in twijfel trekt?
Had ik nog best willen toelichten, ik ben de beroerste niet en als een mening deel sta ik daar ook zeker achter. Ik ben verder ook de eerste die je gelijk geeft als je dat hebt, en de eerste die mijn mening zal bijstellen.
Maar ieder bericht wat van mij wordt aangehaald, of het nou als sneer wordt bedoeld, of een quote is wordt uit zijn verband getrokken en op verder geborduurd in een totaal andere context. Daarnaast zijn de PB's die ik mag ontvangen ook allerminst charmant, en die overtuigen mij nou niet direct dat de bokkers uit het topic dat in de OP genoemd is, open staan voor hoor en wederhoor. Die PB's neigen eerder naar wappie-corona-niveau dan dat ik denk 'goh, die bokker heeft een punt'. Oprecht jammer dat mensen het nodig vinden om zulke uitingen en bedreigingen per PB te moeten doen.
Ik slaap er verder geen minuut slechter om, en ben blij dat ik een aantal een actieve avond heb bezorgd maar ik ga de vraag niet beantwoorden en daar laat ik het ook bij wat betreft wolven van Bokt.
Madiba schreef:Waarschijnlijk heel naïef van mij, maar als een wolf een trap van een paard krijgt dan is hij er toch aan? Een tijd geleden rende er een Husky in mijn wei waar 3 paarden in stonden. Het was eigenlijk mooi om te zien hoe mijn grootste/sterkste merrie met één beweging van haar hoofd de andere paarden gebaarde dat ze bij elkaar moesten gaan staan, waarna zij in passage met haar staart in de lucht, rondjes draafde om de 2 andere paarden. Ik heb de hond zelf maar gevangen want naar zn baasje luisterde hij niet en mijn paard was al aan het uithalen. Ik weet, een hond is geen wolf, maar dat paard zou ook een wolf in stukken trappen.
KimD schreef:Had ze een rode regenjas aan en een mandje bij zich?![]()
Sorry, maar dit klinkt toch helemaal niet geloofwaardig? Slaan met een tak op de grond, en een wapperende regenjas maar een kleurrijke paraplu, die een wolf niet als kleurrijk ziet overigens laat hem terugdeinzen en vertrekken?
Ik ben absoluut niet voor, of tegen de wolf, maar als ik deze berichten lees dan vraag ik me af of de 'geen wolf' mensen vooral niet alles proberen aan te dikken. Laat ik duidelijk zijn, dat vraag ik persoonlijk mij af, ik zeg niet dat het zo is!
Madiba schreef:@Femke, dus idd naïef van mijwist niet dat er al zoveel dieren gedood zijn, wat een kl* situatie. Ik denk nog steeds dat mijn merrie ze kapot zou trappen, maar idd een paard is een prooi/vluchtdier dus de meeste zullen vluchten en dan aangevallen worden.
Deze bokker is heel cool gebleven, respect voor haar, het had veel erger kunnen aflopen.
Een tijd geleden is de wolf neergeschoten die de pony van Ursula Von Der Leyen had doodgebeten in Duitsland. Dan is het ineens een probleemwolf maar als de pony van Jantje Modaal wordt doodgebeten dan is het de natuur.
Sassy4barrel schreef:Madiba schreef:Waarschijnlijk heel naïef van mij, maar als een wolf een trap van een paard krijgt dan is hij er toch aan? Een tijd geleden rende er een Husky in mijn wei waar 3 paarden in stonden. Het was eigenlijk mooi om te zien hoe mijn grootste/sterkste merrie met één beweging van haar hoofd de andere paarden gebaarde dat ze bij elkaar moesten gaan staan, waarna zij in passage met haar staart in de lucht, rondjes draafde om de 2 andere paarden. Ik heb de hond zelf maar gevangen want naar zn baasje luisterde hij niet en mijn paard was al aan het uithalen. Ik weet, een hond is geen wolf, maar dat paard zou ook een wolf in stukken trappen.
Wolven leven vooral van grote hoefdieren .. wilde zwijnen, rendieren, reeen kunnen ook hard trappen , toch is dit de prooi van de wolf.
Met een kleine roedel wolven kunnen ze zelfs een bizon vangen .. dan is een paard wel een makkie
Nyaleti schreef:Nja een paraplu lijkt me effectief dan een stok. Die plots open klappen is effectiever als een dun stokje zwaaien.
Maar zie maar eens een paraplu open te klappen op een paniekerig paard..
Een flinke toeter maar dan mag je eerst je paard flink gaan trainen.