Man die op politiepaarden inreed onder voorwaarden weer vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:19

CharleyT schreef:
Wintu schreef:

Misschien bedoel je het niet zo, vandaar dat ik het even vroeg, maar het komt over alsof je zegt dat bokkers weer eens een ongefundeerde mening hebben welke jij met rollende ogen hebt gelezen. En aangezien het ging over dat sommige mensen vraagtekens zetten bij hoe het is nu is gegaan en de verdachte in kwestie nu rondloopt, lees ik het als of jij het sentiment van de mensen met die mening niet deelt, door bovenstaande post. Dus ik vraag het voor de duidelijkheid even na. Is dat zo vreemd?

Vreemd? Ja eigenlijk wel. En hoe jij iets leest en invult is toch echt jouw probleem. Valt verder ook niks over te zeggen eigenlijk.

Ik vraag het toch gewoon wat je bedoelt, snap je vijandige houding niet zo? Maar antwoord op de vraag wil je gewoon niet geven dan, schat ik zo in, prima hoor. Maar zo vijandig reageren op een vraag is toch compleet onnodig, je vraagt om uitleg, die geef ik en dan reageer je zo passief agressief, totaal niet helpend.

Sassy4barrel

Re: Man die op politiepaarden inreed onder voorwaarden weer vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:40

verdacht van poging tot doodslag, rijden onder invloed, doorrijden na een ongeluk en het beledigen van een agent.... en dan (voorlopig) vrij. Ik vind het vreemd dat iemand die verdacht word van poging tot doodslag gewoon vrij rond mag lopen tot het proces... Weet iemand hoe het nu met de paarden gaat?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Shadow0 schreef:
Wintu schreef:
Gewoon uit interesse, hoe wordt een kans op herhaling ingeperkt precies?

En heel praktisch: hij heeft geen bestelbus meer.

(En... het was geen vooropgezette terroristische aanslag. Er was geen 'plan' en er is ook niets dat afgemaakt zou moeten worden.)

Poging tot doodslag .. maar dan terug deinzen om een auto te stelen of te lenen ? Dat er geen plan was zeg toch niets.. de volgende die hem boos maakt; daar heeft hij ook geen plan voor nodig om even een auto te pakken.. of een knuppel te pakken en... Een poging tot doodslag is toch iets anders als bijv winkeldiefstal. Ik snap dat ze niet iedereen kunnen opsluiten maar zo iemand vrij rond laten lopen (tot proces) is niet echt veilig voor de samenleving.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:25

Sassy4barrel schreef:
Poging tot doodslag .. maar dan terug deinzen om een auto te stelen of te lenen ? Dat er geen plan was zeg toch niets.. de volgende die hem boos maakt; daar heeft hij ook geen plan voor nodig om even een auto te pakken.. of een knuppel te pakken en... Een poging tot doodslag is toch iets anders als bijv winkeldiefstal. Ik snap dat ze niet iedereen kunnen opsluiten maar zo iemand vrij rond laten lopen (tot proces) is niet echt veilig voor de samenleving.

Gelukkig hebben we een rechtbank die oordeelt...

Sassy4barrel

Re: Man die op politiepaarden inreed onder voorwaarden weer vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:30

het oordeel komt pas in het proces toch? en volgens mij mag iedereen een mening hebben vooral als het gaat over de veiligheid van de samenleving. Als ik soms zie hoe pedofielen wonen nabij een speeltuin en hoe vaak mensen die al vaker opgepakt zijn voor iets steeds in de herhaling vallen en erger; zie ik hoeveel voorkomen had kunnen worden. Dus ik vertrouw niet altijd in het oordeel van een rechtbank..

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

Jokonootje schreef:
Jij weet helemaal niet of deze meneer nog een gevangenis straf moet uitzitten. Hij mag zijn proces onder voorwaarden buiten afwachten. Dat zegt niks over de straf die hij gaat krijgen.

Hier proberen ze twee dingen te voorkomen even heel plat gezegd.
1. Dat meneer langer in preventieve hechtenis zit dan dat de straf uitvalt
Want dan heeft meneer recht op een schadevergoeding
2. Detentie schade voor hem.
Maar dat zal je weinig interesseren waarschijnlijk

Dit is in jip en janneke taal wat hier gebeurd, wat overigens heel veel gebeurd. De meeste mensen (hier en elders online) reageren vanuit emotie en dat is prima, maar juist daarom hebben we oa een rechter die naar de feiten kijkt en vanuit de wet een passende straf toelegt.

Popstra schreef:
Te weinig personeel bedoel je? Cellen zijn er zat
Absoluut niet. Momenteel veel te weinig cellen voor alle veroordeelden. Vandaar dat er ook mensen vervroegd vrijgelaten worden oa. Dat ligt niet alleen aan het personeel hoor.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:57

Sassy4barrel schreef:
het oordeel komt pas in het proces toch? en volgens mij mag iedereen een mening hebben vooral als het gaat over de veiligheid van de samenleving. Als ik soms zie hoe pedofielen wonen nabij een speeltuin en hoe vaak mensen die al vaker opgepakt zijn voor iets steeds in de herhaling vallen en erger; zie ik hoeveel voorkomen had kunnen worden. Dus ik vertrouw niet altijd in het oordeel van een rechtbank..

Er is nu ook geoordeeld.

Nieuwsredactie schreef:
Aan de vrijlating zijn wel strenge voorwaarden verbonden, zoals een verplichte behandeling, beschikbaar zijn voor de politie en reclasseringstoezicht. Om deze reden gaat het Openbaar Ministerie niet in beroep.