Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Z ruiter en proef gereden ? Die cornage hoor je wanneer je goed proef rijdt. En keuring ?
littleroosie schreef:Paard is 9 jaar en lijkt makkelijk en braaf te rijden. Staat bij dat hij een lichte vorm van cornage heeft.
Zoolgangster schreef:BigOne schreef:Z ruiter en proef gereden ? Die cornage hoor je wanneer je goed proef rijdt. En keuring ?
Ja, ze heeft proefgereden, en hoorde de rare ademhaling, maar de verkoopster had als smoesje dat het niet ernstig was, en zei dat het 4 op een schaal van 10 was.
Welnu, ja het was klasse 4 qua ernst... maar in werkelijkheid was de schaal van 1 tot 4, waarbij 4 het ergst was, dus ja de verkoopster had gelogen over de ernst van de kwaal.
Niqui schreef:Als de verkoper nu opnieuw op FB meldt dat het om een lichte vorm van cornage gaat, is zij niet te goeder trouw, Janine.
DuoPenotti schreef:littleroosie schreef:Inmiddels staat (denk ik) dit paard op facebook te koop. Hij loopt Z2 en heeft geen last van de cornage en moet nog steeds 12.000 kosten. De video die erbij staat is zonder geluid...
maar als dat dezelfde is spreek hij weer over lichte cornage....
Dat is toch wel heel fout
Niqui schreef:Op MP staat er ook een van 7 jaar oud met cornage. Het viel me daar op dat dit paard 2 verschillende namen heeft.
Janine1990 schreef:Niqui schreef:Op MP staat er ook een van 7 jaar oud met cornage. Het viel me daar op dat dit paard 2 verschillende namen heeft.
Ja die zag ik ook...![]()
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het betreffende paard gewoon in de stille verkoop staat. En we hier hele verhalen hebben over een paard dat helemaal niet online staat
Suzanne F. schreef:Heel bijzondere uitspraak dit. Als dit de norm wordt dan durf je bijna geen paard meer te verkopen.
Janine1990 schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het betreffende paard gewoon in de stille verkoop staat. En we hier hele verhalen hebben over een paard dat helemaal niet online staat
CKR schreef:Het paard wordt online opnieuw aangeboden voor verkoop. Hopelijk wordt het paard met een eerlijk verhaal aan de juiste verkocht. Laten we eerlijk zijn: in dit soort dergelijke verhalen heb je alleen maar verliezers waarvan het dier zelf de allergrootste is.
CKR schreef:Het artikel gaat niet om mij maar ik ben wel (aardig) betrokken bij dit verhaal. Gelukkig zijn hier meer mensen die achter de oren krabben in tegenstelling tot het AD artikel wat via FB is geplaatst.
Een journalist heeft het artikel op basis van openbare uitspraak geschreven en er is geen contact met de betreffende ruiter geweest. Ik kan dan ook aangeven dat er een heleboel belangrijke feiten in dit verhaal niet kloppen dan wel missen.
Het paard wordt online opnieuw aangeboden voor verkoop. Hopelijk wordt het paard met een eerlijk verhaal aan de juiste verkocht. Laten we eerlijk zijn: in dit soort dergelijke verhalen heb je alleen maar verliezers waarvan het dier zelf de allergrootste is.
Het is verder niet mijn taak om er op in te gaan of in details te treden, maar nogmaals; het echte verhaal zit echt wel anders in elkaar. Zijn er dingen die beide partijen een volgend keer anders zouden aanpakken? Wellicht. Maar dat is er natuurlijk altijd
Renske_W schreef:Het paard van facebook werd in april en mei aangeboden als 100% klinisch goedgekeurd.
Die lijkt overigens in regio brabant te zitten.
Paard van marktplaats is wel regio Rotterdam.
Maar wellicht zijn ze beide niet het paard van het artikel.