Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Ik kijk niet de andere kant op. KNHS is een bond die het monopoly heeft in de paardensport. Dus dan wil ik (omdat ik verplicht lid ben) dat mijn contributie goed besteed wordt.
En niet aan een evenement waarbij kinderen DOEN ALSOF (jouw eigen woorden) dat ze op een pony zitten.
Dat is spelen dat je aan paardensport doet. En daar is niets mis mee. Helemaal niets. Ik zal het nog een keer herhalen. Maar wel als dat tijd, geld en energie opslokt van een organisatie die niet kan organiseren en de voeling met de basis totaal kwijt is.
rien10 schreef:Wat is er zuur aan als ik zeg:
Wat leuk, hobby horsen.
KNHS, blijf bij wat je bent. Een Paardensport organisatie. Geen speelgoed evenement organisatie.
rien10 schreef:Sodemieter op met je stokpaardjes. Ga dat lekker in de binnenbak van de manege doen met als hoofdprijs een uur les op Fury.
rien10 schreef:Azmay schreef:Ik kan het fout hebben maar ze lopen toch gewoon dressuur en springproeven? Hoezo heeft dat niets met paardensport te maken dan?
Nieuwflash! Paardensport doe je met eenhond konijn katpaard of pony
Muronia schreef:Dit heeft geen moer met vinden te maken aangezien er helemaal geen paard aan te pas komt. Het IS geen paardensport.
Marjo schreef:Muronia schreef:Dit heeft geen moer met vinden te maken aangezien er helemaal geen paard aan te pas komt. Het IS geen paardensport.
En tóch vind de KNHS het er genoeg bij passen om het erbij te nemen. En in plaats van daar giftig op te worden, boos te zijn en je gal te spuwen kun je ook proberen om te denken; wat fijn dat kinderen zich nu ook met de paardensport bezig kunnen houden, en daar nog gezond bij bewegen ook.
Muronia schreef:Marjo schreef:
En tóch vind de KNHS het er genoeg bij passen om het erbij te nemen. En in plaats van daar giftig op te worden, boos te zijn en je gal te spuwen kun je ook proberen om te denken; wat fijn dat kinderen zich nu ook met de paardensport bezig kunnen houden, en daar nog gezond bij bewegen ook.
Ik vind het hartstikke fijn voor die kinderen maar ik vind niet dat de KNHS daar iets mee te maken zou moeten hebben.
Marjo schreef:Oh wat is het toch een slechte ontwikkeling dat we (jonge) kinderen stimuleren om meer te bewegen en hier plezier uit te halen door ze officiële wedstrijden aan te bieden en de kans geven lid te worden van een échte paardensportfederatie. Dit moeten we echt afbranden natuurlijk, want we kunnen niet hebben dat kinderen uit alle gezinnen iets met paarden kunnen doen natuurlijk!
/s
Earth schreef:Tijdens de Almelose ruiterdagen was er een hobbyhorse wedstrijd. Het was onwijs populair! Van jong tot oud, iedereen was even fanatiek. Ik denk dat het leuk is om dit te blijven organiseren tijdens andere hippische evenementen. Maar dat de KNHS zijn neus hier tussen moet steken, dat vind ik dan weer stom. Het voelt voor mij ook alsof ze hopen dat hier geld uit te halen valtHet zou mooi zijn als er een organisatie op zich voor komt die 'officiële' wedstrijden gaat organiseren. Maar niet het KNHS.
Marjo schreef:rien10 schreef:Ik kijk niet de andere kant op. KNHS is een bond die het monopoly heeft in de paardensport. Dus dan wil ik (omdat ik verplicht lid ben) dat mijn contributie goed besteed wordt.
En niet aan een evenement waarbij kinderen DOEN ALSOF (jouw eigen woorden) dat ze op een pony zitten.
Dat is spelen dat je aan paardensport doet. En daar is niets mis mee. Helemaal niets. Ik zal het nog een keer herhalen. Maar wel als dat tijd, geld en energie opslokt van een organisatie die niet kan organiseren en de voeling met de basis totaal kwijt is.
Ze betalen zelf gewoon contributie? Het is niet alsof iedereen ineens gratis mee kan doen aan HH bij de KNHS.
Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar persoonlijk zou ik echt 0,0 moeite hebben met het feit dat de KNHS hiermee sporten en bewegen voor kinderen stimuleert. Dat is alleen maar goed.
Als je op deze manier zou gaan redeneren, vraag ik me af of je net zo hard schreeuwt tegen de voltige, waar ook geld aan besteedt wordt vanuit de de contributie. Zo kun je nog wel even doorgaan.
CharleyT schreef:Marjo schreef:
Ze betalen zelf gewoon contributie? Het is niet alsof iedereen ineens gratis mee kan doen aan HH bij de KNHS.
Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar persoonlijk zou ik echt 0,0 moeite hebben met het feit dat de KNHS hiermee sporten en bewegen voor kinderen stimuleert. Dat is alleen maar goed.
Als je op deze manier zou gaan redeneren, vraag ik me af of je net zo hard schreeuwt tegen de voltige, waar ook geld aan besteedt wordt vanuit de de contributie. Zo kun je nog wel even doorgaan.
Vergelijking met voltige klopt niet: dat is een hippische tak van sport met: jawel: een echt levend paard!