Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:55

MarlindeRooz schreef:
Farmers Defence force staat niet voor een verschil in mening / zienswijze? Zij vinden dat zij mogen blijven bestaan. Dat is geloof ik ook best een zienswijze.

En dierenrechtenorganisaties komen niet op voor het bestaansrecht van dieren? Dieren kunnen zelf lastig gaan demonstreren. Hoewel een grote groep boze teckels in gele hesjes me wel hilarisch lijkt! :D

Ik vind de acties van ALF en de boeren beiden niet kunnen. Maar terrorisme wil ik het niet noemen.

Jij vindt toch ook dat je mag blijven bestaan? of zou jij akkoord gaan als je gedwongen je huis uit wordt gezet en je baan kwijt raakt?

En nee deze dierenrechtenorganisatie komt kennelijk alleen op voor de wolf en niet voor ALLE ANDERE dierlijke slachtoffers.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:57

MarlindeRooz schreef:
En dierenrechtenorganisaties komen niet op voor het bestaansrecht van dieren? Dieren kunnen zelf lastig gaan demonstreren. Hoewel een grote groep boze teckels in gele hesjes me wel hilarisch lijkt! :D

Ik vind de acties van ALF en de boeren beiden niet kunnen. Maar terrorisme wil ik het niet noemen.

Sommige dierenorganisaties zijn best fanatiek. En de AIVD heeft al weleens gewaarschuwd voor dierenrechtenactivisme.
Maar dat zijn dan acties die verder gingen dat wat bekladden. Alhoewel het best bedreigend is vooral met dit logo erbij.
Ik zou me wel bedreigd voelen door zoiets.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:03

Precies, juist door dit logo, in het nachtelijke uur, op je eigen erf, plus precies weten waar de camera's zijn dus er is vooraf verkent, al deze punten bij elkaar maken het erg bedreigend.

Niet te vergelijken met op de openbare weg blijven. Totaal in het zicht van iedereen op normale tijden demonstreren.
Wat zeker op bepaalde punten ook de grens van demonstreren over ging. Maar daar zijn ook straffen voor uitgedeeld.

Nee totaal niet te vergelijken deze 2.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:23

8nnemiek schreef:
Als ik even google dan lees ik berichten over brand in lege vrachtwagens en lege slachterijen. Dus niks wijst er op dat ze stallen met dieren erin in brand zouden steken. Dat zou ook totaal niet passen bij iemand die zich dierenliefhebber noemt.
Dus je vergelijking met de buurman die vrouwen verkracht gaat niet op.

Ik lees ook dat het geen georganiseerde groep is, maar individuele acties die hetzelfde logo gebruiken.

ALF staat oa bekend om bommeldingen, bedreigen van personen, vandalisme, brandstichting en het plaatsen van zelfgemaakte bommen. Dan kan er in die vrachtwagens die jij noemt dan misschien geen dier aanwezig zijn, een vrachtauto is niet goedkoop. Ze worden ook verdacht van de brandstichting bij de kippenslachterij in Blokker eerder deze maand. Dus hoezo gaat de vlieger niet op.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:25

MarlindeRooz schreef:
Wat hebben zij dan gedaan dat valt onder “ernstige vrees en maatschappelijke ontwrichting”? :o

Ik keur het gedrag zeker af maar het terrorisme noemen is echt niet kloppend. Dan zijn de protesten van de boeren al helemaal terrorisme geweest namelijk. En dat was het ook niet.

Misschien eens beter googlen idd ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:28

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat hebben zij dan gedaan dat valt onder “ernstige vrees en maatschappelijke ontwrichting”? :o

Ik keur het gedrag zeker af maar het terrorisme noemen is echt niet kloppend. Dan zijn de protesten van de boeren al helemaal terrorisme geweest namelijk. En dat was het ook niet.

Dat heb ik gedaan… ik denk dat mijn idee van maatschappelijk ontwrichten wat anders is dan dat van anderen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:28

MarlindeRooz schreef:
Maar de boeren sloten zich ook aan bij een rechts radicale organisatie. Dus dat is vergelijkbaar. :)

Daarbij was het protest bij Van der Wal niet zomaar een protest op openbare weg. Ze vielen de politie aan, vernielden een politieauto en leegden ze een giertank dichtbij haar huis. Erg intimiderend dus.

En het vernielen van objecten en het stichten van brandjes op de bezette snelwegen was ook niet heel netjes demonstreren…

Waarom vind jij Farmers Defence Force precies rechts radicaal?

MarlindeRooz

Re: Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:31

Waarom is deze groep extreem links / radicaal links?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:34

MarlindeRooz schreef:
Wintu schreef:
[

Dat heb ik gedaan… ik denk dat mijn idee van maatschappelijk ontwrichten wat anders is dan dat van anderen.

Je bent erg goed in het zinnetjes er uit vissen die je passen. Ze zaaien immers wel angst en intimideren mensen vanuit een ideologisch doel, wat je ook onder terrorisme kunt scharen, alleen snap ik dat je dat in deze niet past. Als je naar het verleden van de groep krijgt, kun je het woord terrorisme toch niet echt uitvlakken. Verder halen velen het woord terrorisme en terreur ook erg door elkaar, dus om mensen hier het vuur gelijk voor aan de schenen te leggen...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:34

MarlindeRooz schreef:
Waarom is deze groep extreem links / radicaal links?

Zeg ik ergens dat ze dat zijn?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:38

MarlindeRooz schreef:
Ja en dat is dus ook wat ik indirect bedoel. De mensen die dit terrorisme vinden zijn vaak (extreem) rechtse BBB fans. Je kan deze acties namelijk ook afkeuren als je bijvoorbeeld wel voor het behoud van de wolf bent. Niet iedereen die niet per se alle wolven wil afschieten is extreem-links of gestoord.

Alle wolven moeten gisteren nog dood. Maakt niet uit hoe. Iedereen die het niet met ze eens is die is extreem links. Sektarisch, radicaal en een terrorist.

/even gechargeerd hè :D

Mijn hemel, misschien eens minder in hokjes denken, en we moeten je nog serieus gaan nemen na dit soort uitspraken? Misschien moet je eens leren minder te generaliseren en je vooroordelen eens achterwege te laten, dit slaat werkelijk nergens op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:42

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja en dat is dus ook wat ik indirect bedoel. De mensen die dit terrorisme vinden zijn vaak (extreem) rechtse BBB fans. Je kan deze acties namelijk ook afkeuren als je bijvoorbeeld wel voor het behoud van de wolf bent. Niet iedereen die niet per se alle wolven wil afschieten is extreem-links of gestoord.

Alle wolven moeten gisteren nog dood. Maakt niet uit hoe. Iedereen die het niet met ze eens is die is extreem links. Sektarisch, radicaal en een terrorist.

/even gechargeerd hè :D

Mijn hemel, misschien eens minder in hokjes denken, en we moeten je nog serieus gaan nemen na dit soort uitspraken? Misschien moet je eens leren minder te generaliseren en je vooroordelen eens achterwege te laten, dit slaat werkelijk nergens op.

Google gechargeerd eens.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:46

8nnemiek schreef:
denisesilver schreef:
Is dat minder erg? Dat er geen dieren beschadigd zijn? Op rechtspraak hebben ook eerdere vergrijpen invloed, dus dat is zeker wel belangrijk om bij deze actie in acht te nemen.

Je bedoelt omdat dieren onder de wet gewoon 'dingen' zijn, en het doden onder vandalisme valt? Dat mag op papier wel zo zijn, maar ik mag toch hopen dat wij als dierenliefhebbers het allemaal heel veel erger zouden vinden als dieren mishandeld of gedood worden, dan wanneer een levenloos object wordt vernield.

Ik weet niet in hoeverre eerdere vergrijpen meetellen bij een strafbepaling, dat lijkt me aan de rechter.. Maar in dit geval kan het dus prima om een individuele actie gaan omdat het geen georganiseerde club lijkt te zijn, maar het logo blijkbaar door mensen in heel Europa wordt gebruikt.
Een gevangenisstraf van (max) een jaar, of een flinke boete, lijkt mij toch een prima straf voor zo'n actie. Dat is de straf voor huisvredebreuk. Wat zou jij een betere straf vinden dan?

Daks, de definitie van terrorisme: "Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden."
Iemand met graffiti een wolvenhater noemen heeft in ieder geval niks te maken met terrorisme :))

Natuurlijk zou het nog een tandje erger zijn als er ook dieren mee gemoeid zijn, maar je doet het overkomen alsof zo’n brandstichting maar een klein vergrijp is. ALF neemt geen afstand van de daden van deze individuen, dus dan ga ik ervan uit dat zij erachter staan.

Grote probleem is dat deze mensen waarschijnlijk worden vrijgesproken. Recentelijk nog deze uitspraak:
https://nos.nl/artikel/2548563-60-diere ... tal-boxtel

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:47

MarlindeRooz schreef:
Wintu schreef:

Google gechargeerd eens.

Haha, zolang je dat er maar achteraan zet, kun je alle rotzooi er wel neer zetten en er geen verantwoording voor af hoeven leggen , trap ik niet in. En waarom is FDF radicaal rechts ook al weer?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:49

denisesilver schreef:
Natuurlijk zou het nog een tandje erger zijn als er ook dieren mee gemoeid zijn, maar je doet het overkomen alsof zo’n brandstichting maar een klein vergrijp is. ALF neemt geen afstand van de daden van deze individuen, dus dan ga ik ervan uit dat zij erachter staan.

Waar zeg ik dat dan? :+ Brandstichting is geen klein vergrijp. Het ging over graffiti, niet over brandstichting :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:53

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:
Google gechargeerd eens.

Haha, zolang je dat er maar achteraan zet, kun je alle rotzooi er wel neer zetten en er geen verantwoording voor af hoeven leggen , trap ik niet in. En waarom is FDF radicaal rechts ook al weer?

Wanneer men het gebruik van een hyperbool om humor en luchtigheid in een discussie te brengen niet snapt, is het wel lastig praten.

FDF is net zo radicaal rechts als dat deze dierenactivisten radicaal links zijn.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:02

MarlindeRooz schreef:
Wintu schreef:

Wanneer men het gebruik van een hyperbool om humor en luchtigheid in een discussie te brengen niet snapt, is het wel lastig praten.

FDF is net zo radicaal rechts als dat deze dierenactivisten radicaal links zijn.

Och meid, we kennen je op Bokt inmiddels en kunnen prima opmaken dat jouw posts hier niks met humor van doen hebben ;) Maar dat je heel handig gebruikt maakt van taal en hiermee op het randje balanceert. Grove uitspraken doen en dan met een zinnetje aan het einde van je post, je verantwoordelijkheid weg wuiven. Slinks noem ik dat.

Maar antwoord op een simpele vraag, om je bewering te onderbouwen waarom FdF radicaal rechts is, dat kun je dan weer niet.

Maar goed, wat kan je verwachten van een linkse hypocriet he, even gechargeerd dan he :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:02

8nnemiek schreef:
Als ik even google dan lees ik berichten over brand in lege vrachtwagens en lege slachterijen. Dus niks wijst er op dat ze stallen met dieren erin in brand zouden steken. Dat zou ook totaal niet passen bij iemand die zich dierenliefhebber noemt.
Dus je vergelijking met de buurman die vrouwen verkracht gaat niet op.

Ik lees ook dat het geen georganiseerde groep is, maar individuele acties die hetzelfde logo gebruiken.

Ik had het over deze opmerking. Die komt op mij over alsof het allemaal zo ernstig niet is.

Heel de discussie over links-rechts is wel het perfecte voorbeeld van polarisatie. Men roept maar wat over de politieke stromingen, zonder het beestje de goede naam te geven. Ga eens terug naar het gebruikt van liberalen, sociaal-democraten, populisten, etc. Er zijn boeren bij die aanwezig zijn bij klimaatprotesten, en er zijn dierenrechtenactivisten die graag alle vluchtelingen met een rubberbootje terug de zee op zien verdwijnen. (Sterker nog, ik zie vooral heel vaak dat dierenrechtenactivisten geen flikker geven om hun medemens)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:08

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:

Och meid, we kennen je op Bokt inmiddels en kunnen prima opmaken dat jouw posts hier niks met humor van doen hebben ;) Maar dat je heel handig gebruikt maakt van taal en hiermee op het randje balanceert. Grove uitspraken doen en dan met een zinnetje aan het einde van je post, je verantwoordelijkheid weg wuiven. Slinks noem ik dat.

Maar antwoord op een simpele vraag, om je bewering te onderbouwen waarom FdF radicaal rechts is, dat kun je dan weer niet.

Maar goed, wat kan je verwachten van een linkse hypocriet he, even gechargeerd dan he :=

Dan ken je me blijkbaar niet goed genoeg. En van mijn humor snap je nog minder. Wel jammer dat je het zo op de man gaat spelen.

Ik ben trouwens niet eens links. En ook geen dierenactivist. Dus daar ga je al de fout in.

Ik vind het gewoon heel storend dat alles wat rechtse mensen niet aanstaat direct “extreem-links” genoemd wordt. Wie weet zitten deze mensen allemaal wel bij de VVD.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 27-06-25 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:09

Brandstichting is genoeg om een TBS straf opgelegd te krijgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:14

tienus63 schreef:
Brandstichting is genoeg om een TBS straf opgelegd te krijgen.

Je kan ook TBS krijgen voor iemand doodrijden onder invloed. Dus ik snap dit niet helemaal?

Dat brandstichting erg is en zwaar bestraft moet worden daar is iedereen het hier wel mee eens toch?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:21

MarlindeRooz schreef:
Dan ken je me blijkbaar niet goed genoeg. En van mijn humor snap je nog minder. Wel jammer dat je het zo op de man gaat spelen.

Ik ben trouwens niet eens links. En ook geen dierenactivist. Dus daar ga je al de fout in.

Ik vind het gewoon heel storend dat alles wat rechtse mensen niet aanstaat direct “extreem-links” genoemd wordt. Wie weet zitten deze mensen allemaal wel bij de VVD.

Denk dat weinigen van dat soort posts de humor inzien? Je noemt geen namen (handig), maar zet met gemak een groep mensen weg met je insinuaties, maar dat moeten we vooral grappig vinden? Maar andersom kan je het niet hebben? Niet links? Je zou het niet zeggen. Dat je een dierenactivist zou zijn, zeg ik helemaal nergens?

Verder doe jij precies hetzelfde, samen met wat anderen. Iedereen die dit onder terrorisme schaart, is schijnbaar een rechts radicale/extreem rechtse BBB stemmers/ fans zijn, iemand noemt ook nog complotdenkers.
Dus als je het zelf zo storend vind, maak je handen er dan zelf ook niet aan vuil. Dus ik vind hypocriet helemaal geen foute benaming..

En nu stop ik er mee, helemaal geen zin meer in dit geneuzel, zonde van mn tijd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:30

Ze hebben hier voor de boer zijn huis een wake gehouden omdat zijn kippenschuren met daar in 80.000 kippen afgebrand waren.
De familie voelde zich erg geintimmideerd en durfden geeneens naar buiten.
Dat mocht gewoon. Die imbecielen zaten voor hun erf met kaarsjes in hun schoten!!
De boer te laten voelen dat hij de duivel zelf was.

Denk dat er nu een collega met een sjovel overheen gaat!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:34

En zelf waarschijnlijk iedere ochtend een eitje bij het ontbijt eten?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:38

Dat geloof ik dan weer niet bij die mensen van burning sools.

Hier in de gemeente wilde ze dat enkele jaren terug ook doen in de straat bij de boer. Maar zijn daar toch weggestuurd naar het gemeentehuis.

En prima daar gaan ze hun gang maar.