[VIDEO] Dressuurruiter Minderhoud paarden kwijt na stoppen sponsor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Elisa2 schreef:
lletam schreef:
Het verbaast me wel enigszins dat er geen sponsor clubje op is gestaan om dat paard voor Minderhoud aan te kopen?

En weet iemand waar ze nu zitten, of die trouwe groom nog een baan heeft en of EG gestopt is met rijden?

Hebben ze geprobeerd maar ze verkoopt niet.

HP is naar Voorthuizen naar Aad en Lida de Both,Anna zal gewoon meegaan.

Nicole zit in Barneveld en geeft gewoon haar lessen in deze buurt.

EG weet ik niet.

Ah oke. Zijn ze geen stel meer dan? Beetje Shownieuws vraag naar vroeg t me gewoon af

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Nee, al een heel tijdje niet meer.

Ik snap wat je bedoeld qua voorbeeld Veronica, ik vind het ook een fijne amazone.

Popstra, het mooiste is de gulden middenweg denk ik. De prof die niet hard is en waarbij de paarden paard mogen zijn en de serieuze amateur die zo goed mogelijk probeert te rijden, voeren en managen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:38

Ik denk dat zowel de profs als de amateurs streven naar een paard die ontspannen en los alle oefeningen doet. Betekent niet dat dat lukt natuurlijk.
Het meeste is ook maar gewoon onkunde. En wat er mis gaat mag besproken worden maar idd afzeiken en helemaal losgaan is wel jammer. Paard verpest hebben was bij mij blijven hangen. Die vond ik wel wat op/over t randje. De kans is klein dat je het zelf beter had gedaan. En de kans is groot dat hij meer uit jouw paard haalt dan jij zelf.

De kans is ook groot dat er een andere topruiter bestaat waar het beter mee matcht met het betreffende paard. Of waarmee het er vriendelijker uit ziet. Misschien wel de ruiter die hem ervoor reed (wellicht op lager niveau en dus minder van hem vragend) Tja, wat doe je eraan. Je best doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:28

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik zie vooral veel ellende in de basissport. Daarom ben ik mede gestopt met jureren.
Op hoger niveau zie je ook leed, maar anders. Op laag niveau is het rijtechnisch leed, paarden die loei scheef zijn en helemaal vastzitten. Te zware ruiters die er op butsen. En die doen het allemaal zo goed dan? Want die slaan niet?

De post van Dorine vind ik heel goed. In een perfecte wereld hoef je geen verreden paarden te corrigeren, zijn er geen lastige paarden en werken ze allemaal mee op de lichtste hulpen.

Uiteraard bestaat daar ook leed en in die zin maken we ons we allemaal schuldig aan die dieren rijden, of beter gezegd zelfs houden.
Want dan doen we allemaal op eigen inzicht en middelen.
Maar is nooit perfect.

Nee het rijden in het bos ook niet, dressuur thuis in de bak niet en ook niet op wedstrijd tot en met de klasse Z op basis niveau. Niet met bit en ook niet zonder enz enz.

Toch vind ik als je dan de top van de top ziet rijden, dan horen wij "beginners" toch aan de kant te staan met de kaak aan de grond van: waaauuuuw ik zou willen dat ik dat zo ook zou kunnen.
Ipv, nou geef mij portie maar aan fikkie want dat gedwongen plaatje is niet waar ik naartoe wil.
Niet met losrijden en niet in de ring.

Want kom, het is de top van de top.
Ik heb altijd geleerd dat het er dan uit moet zien of alles als vanzelf gaat.
Nou met de kracht in zowel benen als armen kon ik dat niet ontdekken.

En mij lijkt dat dit prima gezegd mag worden.

En ja gelukkig zien we nu ook dat meer mensen dat ook aan het zien zijn en er een kanteling is naar weer meer harmonie.
Zullen er altijd minder fijne beelden zijn, ja... bij iedereen, ook bij ons, ook in het L, ook bij de top.
Maar het uitgangspunt moet toch die wauw factor zijn waar we allemaal naartoe willen werken.

Spijker op de kop. Helemaal mee eens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

Dorine92 schreef:
Ik denk dat zowel de profs als de amateurs streven naar een paard die ontspannen en los alle oefeningen doet. Betekent niet dat dat lukt natuurlijk.
Het meeste is ook maar gewoon onkunde. En wat er mis gaat mag besproken worden maar idd afzeiken en helemaal losgaan is wel jammer. Paard verpest hebben was bij mij blijven hangen. Die vond ik wel wat op/over t randje. De kans is klein dat je het zelf beter had gedaan. En de kans is groot dat hij meer uit jouw paard haalt dan jij zelf.

De kans is ook groot dat er een andere topruiter bestaat waar het beter mee matcht met het betreffende paard. Of waarmee het er vriendelijker uit ziet. Misschien wel de ruiter die hem ervoor reed (wellicht op lager niveau en dus minder van hem vragend) Tja, wat doe je eraan. Je best doen.

Nou nee, ik ben destijds met mijn paard op hun manier gaan lessen..op hun accomodatie. Alleen al in de bak rijden met HP leverde mijn paard zo'n enorme spanning op door de manier waarop hij met zijn paarden omging (destijds he? hopelijk is dat nu veranderd)
Mijn paard kwam door hun manier in de staak en accepteerde die rijstijl niet (terecht) en ik moest maar een andere kopen. Toen ik mijn jonge net zadelmak gemaakte paard meegenomen had (een andere dus) en die een maand lang knoert vast zat aan de voorkant na de les ben ik ermee gestopt. Niet mijn manier van rijden. Dus nee, maak mij niet wijs dat zo iemand meer uit mijn paard had gehaald dan ik zelf. Dat heb ik daarna op mijn eigen manier gedaan die niet ten koste ging van het paard.