[BLOG] Stal De Vliege: het gait gen (DMRT3) in de ponyfokkerij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 09:29

Wat hebben we door omstandigheden heel lang op de uitslag moeten wachten voor Call me Pomme :roll: , maar het NRPS is in ieder geval één DMRT3 vrije hengst rijker *\o/* .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 11:00

LDRD schreef:
Wat hebben we door omstandigheden heel lang op de uitslag moeten wachten voor Call me Pomme :roll: , maar het NRPS is in ieder geval één DMRT3 vrije hengst rijker *\o/* .

Ehm... Ik denk dat dit in een verkeerd topic terecht is gekomen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:54

Annash schreef:
LDRD schreef:

Ehm... Ik denk dat dit in een verkeerd topic terecht is gekomen?

Dan heb je niet alles gelezen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 12:18

janderegelaa schreef:
Dan heb je niet alles gelezen.

Aah sorry, ik dacht dat het mijn volgtopic was ipv de blog! Excuus.

Loes, heb je zo lang moeten wachten op de uitslag?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 13:03

Annash schreef:
Loes, heb je zo lang moeten wachten op de uitslag?

Bijna 2.5 maanden. Eerst sample was onvoldoende materiaal bleek na 4 weken. Dat was materiaal dat nog bij het NRPS beschikbaar lag in de opslag.
Stamboek moest vervolgens opnieuw manen komen trekken en daarna opnieuw insturen naar het lab. Geen idee waarom vervolgens het weer ruim 4 weken heeft moeten duren voordat de uitslag er was.

Maar goed, negatief dus, dat is het belangrijkste :j .

Ik neem aan dat onze Pomme de laatste was waarvan op de resultaten gewacht werd en dat het NRPS binnenkort met meer info gaat komen over de testresultaten tot nu toe.

EquinoxNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:57

Citaat:
Bijna 2.5 maanden. Eerst sample was onvoldoende materiaal bleek na 4 weken. Dat was materiaal dat nog bij het NRPS beschikbaar lag in de opslag.
Stamboek moest vervolgens opnieuw manen komen trekken en daarna opnieuw insturen naar het lab. Geen idee waarom vervolgens het weer ruim 4 weken heeft moeten duren voordat de uitslag er was.

Maar goed, negatief dus, dat is het belangrijkste :j .

Ik neem aan dat onze Pomme de laatste was waarvan op de resultaten gewacht werd en dat het NRPS binnenkort met meer info gaat komen over de testresultaten tot nu toe.

Pomme was zeker niet de laaste, Pomme was een van een grote groep die op uitslag aan het wachten was. Zo ook Geronimo.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 15:10

Ik neem aan dat de grote groep de uitslag al aanzienlijk eerder had, gezien het feit dat bij Pomme alles opnieuw moest met nieuw materiaal?

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe groot de groep is die getest is eerlijk gezegd.