[DE] Peta Duitsland beschuldigt Cavalluna van dierenmishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:49

DuoPenotti schreef:
Denk dat de directeur van animal rights met 3000 bruto per maand voor 40 uur meer overhoud dan menig boer met 70 uur...

Zo vrijwillig doet die zijn werk niet.

Voor mij wel een reden niet met de postcodeloterij mee te doen.

Ik werk in de agrarische sector. De gemiddelde boer verdient hier veel meer dan die 3000 per maand. Voor een directeur is dat een heel laag salaris overigens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:52

Ja omdat ze meer werken dan 40 uur.
Tel het eens om...
Dan zijn er uiteraard steeds die goed verdienen.
Maar een heleboel ook niet meer.
Maar die uren worden nooit benoemd.

Maar ik vind vrijwilligers werk voor 3000 niet vrijwillig.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:54

dems75 schreef:
Het grote verschil is dat er in de paardensport geld mee gemoeid is. En vaak veel ook, zeker in de drafsport. Als je het dan over "zieltjes winnen" hebt, is het waarschijnlijker dat de lobby die geld verdient met bijv. drafsport, dier en recht in een negatief daglicht zet dan andersom. Dier en recht is een NON PROFIT organisatie die opkomen voor dieren. Zieltjes winnen slaat helemaal nergens op, niet in de zin om eraan te verdienen. WEL in de zin om mensen bewust te maken van dierenleed.

Ik heb een medewerker van dier en recht eens uitgenodigd om langs te komen op de stal waar mijn paard staat. Dit na een discussie op facebook over gebruik van een bit. Want met het gebruik van een bit en ook met rijden an sich mishandelde ik mijn paard. Ze zetten mensen die 100% juist het beste willen voor hun dier(en) dus in een kwaad daglicht. Dan ga je voor mij te ver als organisatie die 'opkomt' voor dieren. Ga andere mensen pesten. De uitnodiging werd overigens afgeslagen. Geen idee waarom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:00

DuoPenotti schreef:
Denk dat ze in het bedrijfsleven mensen zoeken die met 2 voetjes op de grond staan en niet alles met leugens aan elkaar knopen...

Maar het is toch vrijwillig lees ik hier?
Dan is 5 euro nog teveel...

Ja, ik denk het ook ja _O-.

Anywho, ik wist niet dat alle medewerkers van Animal Rights vrijwilligers zijn. Lijkt me sterk.

(Non-profit is niet hetzelfde als vrijwillig.)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:22

Nee non profit is niet hetzelfde als vrijwillig.
Maar als je op de loonlijst staat en elke maand je geld krijgt maakt dat niet veel uit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:29

Telkens typ ik iets, en dan wis ik het weer, en dan probeer ik het opnieuw, en dan wis ik het weer....
Ik weet gewoon soms niet waar ik moet beginnen met zoveel kolderieke bijdragen.

Dingen over enge clubjes, geheime agenda's, onbetrouwbaar, pro OVP zijn en daarom sowieso het hart op de verkeerde plaats hebben, wanneer je ergens tegen bent heb je er gewoon geen verstand van, dieren bij particulieren hebben het slechter dan sportpaarden, and the list goes on...
Tja....

Ik juich iedere poging tot het verbeteren van welzijn toe.
Er is in de paarden en paardensport HEEL VEEL winst te behalen. Veel mensen zijn blind geworden voor zaken waar ze nu eenmaal aan gewend zijn.
Een varkensboer zet ook lachende en dansende varkentjes op de vrachtwagen die de dieren die hun leven lang opgesloten staan af te voeren naar de slacht. Hij 'voelt' niet dat het intelligente dieren (intelligenter dan zijn hond en kinderen van 5) zijn met een emotioneel bewustzijn.
En zo zijn veel paardenmensen ook, ze zijn gewend aan veel zaken waar de objectieve mens geen prettig gevoel bij krijgt. Ze zien of voelen de dingen niet altijd meer helder en objectief.

Ik denk wel dat iedereen er goed aan doet je bewust te zijn van hoe anderen jouw 'hobby' waarnemen. Durf er eens met andere ogen naar te kijken.
Want wanneer er niets verandert, gaat het doek wel een keer vallen denk ik.....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:29

DuoPenotti schreef:
Maar als je op de loonlijst staat en elke maand je geld krijgt maakt dat niet veel uit.

Als je goed werk levert verdien je een salaris.

Of je nu tandarts bent, bejaardenbipsen wast, of opkomt voor dierenrechten.... das macht klein flaus aus....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:32

DuoPenotti schreef:

DuoPenotti schreef:
Denk dat de directeur van animal rights met 3000 bruto per maand voor 40 uur meer overhoud dan menig boer met 70 uur...

Zo vrijwillig doet die zijn werk niet.

Voor mij wel een reden niet met de postcodeloterij mee te doen.

DuoPenotti schreef:
Ja omdat ze meer werken dan 40 uur.
Tel het eens om...
Dan zijn er uiteraard steeds die goed verdienen.
Maar een heleboel ook niet meer.
Maar die uren worden nooit benoemd.

Maar ik vind vrijwilligers werk voor 3000 niet vrijwillig.

Jij zegt dat de medewerkers van Animal Right vrijwillig werken, dat is niet zo. De medewerkers, waaronder de directeur, zijn in loondienst.

Wel hebben ze óók vrijwilligers.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:41

Dat komt omdat er eerder werd gesproken over de mensen in de (draf) sport verdienen er geld aan en zijn daarom niet eerlijk bezig tegenover de paarden.

Vaak zijn dat ook geen eigenaren.

Nou peta en animal rights enz medewerkers werken ook niet vrijwillig.

Dan kan het bedrijf misschien geen winst maken maar de medewerker zit er niet voor nop.

Dat is toch hetzelfde als een ruiter/pikeur in loondienst.

Gnome

Re: [DE] Peta Duitsland beschuldigt Cavalluna van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:49

Het wel of geen salaris heeft volgens mij niets te maken met dit topic verder.

Vanuit wie of wat moeten dit soort zaken aangekaart worden dat de huidige tegenstanders er wel voor open staan als het niet vanuit een organisatie als PETA mag komen? Want onrecht is onrecht. Benieuwd wie we hier dan voor moeten contacten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:54

DuoPenotti schreef:
Dat komt omdat er eerder werd gesproken over de mensen in de (draf) sport verdienen er geld aan en zijn daarom niet eerlijk bezig tegenover de paarden.

Vaak zijn dat ook geen eigenaren.

Nou peta en animal rights enz medewerkers werken ook niet vrijwillig.

Dan kan het bedrijf misschien geen winst maken maar de medewerker zit er niet voor nop.

Dat is toch hetzelfde als een ruiter/pikeur in loondienst.

Tuurlijk kunnen die stichtingen gewoon winst maken. Het vloeit alleen terug in de stichting.

De medewerkers zitten er inderdaad niet voor nop, want de schoorsteen moet roken. Ze zitten er over het algemeen vaak wel uit een overtuiging, en die overtuiging is geen geld verdienen. De directeur van Animal Rights verdient 36k per jaar. De directeur van Jumbo verdient 124k per jaar, om maar wat te noemem.

De meeste bedrijven in de paarden zitten er, naar ik aanneem, wel om winst te maken. Anders ben je snel klaar met je bedrijf. Of dat meteen betekent dat je oneerlijk bent naar je dieren, vast niet. Maar ik denk wel dat mensen sneller over de schreef gaan wanneer er geld mee gemoeid is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:08

@San
Begrijp mij goed, van mij hoeven ze er niet voor nop te zitten.
Maar de drijfveer is bij elk bedrijf om er geen geld bij in te schieten.

Dus schermen met Non-profit ze zijn goed en sport is winst dus zijn slecht.
Nee.
Zo simpel kan men dat niet zeggen.
Dat vind ik zelfs een misselijke en geen correcte opmerking.

Dat er mensen zijn die slecht zijn, ja....en die komen overal voor.
Bij de mensen die geld willen verdienen en zo te ver gaan.
Maar ook bij de zogenaamde lui die tegen diermistanden zijn... en dan hoef ik enkel al te kijken naar de paarden en koeien die of geen vreten krijgen, of levend uit elkaar getrokken worden onder het mom natuur. Terwijl er gewoon een draadje om staat. Neer zijn gezet door een wagen en een eigenaar.
Die mensen die dat oke vinden zijn imo net zo slecht als de mensen die het filmpje wat hier staat oke vinden.

Zolang een Peta, animal rights en noem ze maar op de waarheid verdraaien om hun gelijk te halen zal ik ze niet steunen.
Nogmaals, deze beelden vind ik ook niet oke.
Maar de clubjes die er wat van zeggen zijn imo nog veel meer niet oke.
En ja dat vinden toch veel mensen zo, dus misschien kunnen ze wat met die info doen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:42

Nogmaals.. Wie wat mag deze meldingen dan wel doen?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:56

Je bedoelt het vast goed DP, maar je denigrerende toon is echt tenenkrommend. Zullen we het gewoon peta noemen of animal rights ipv "clubjes"????

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:57

Gnome schreef:

Blijkbaar niemand want zolang oostvaardersplassen.....blabla, is het gewoon ok om dieren niet ok te behandelen blijkbaar

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:00

dems75 schreef:
Je bedoelt het vast goed DP, maar je denigrerende toon is echt tenenkrommend. Zullen we het gewoon peta noemen of animal rights ipv "clubjes"????

In de context waarop jij agrolobby gebruikt is het net zo denigrerend....

Zullen we dat dan voortaan ook anders noemen? Bijvoorbeeld boerenorganisaties, agrobedrijven en voedselproducenten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:04

dems75 schreef:
Gnome schreef:

Blijkbaar niemand want zolang oostvaardersplassen.....blabla, is het gewoon ok om dieren niet ok te behandelen blijkbaar

Dit zeg niemand...weer een bericht wat uit de context getrokken word.
Echt op een manier zoals Peta enz ook doen.
Precies dit is waar vele tegen zijn.

Nee ik zou zo ook geen ander weten.
Daarom krijg je denk ik weinig respons op deze vraag.

Erg hè., dat er geen eerlijke plek is waar je meldingen kunt doen.... ja echt verschrikkelijk ;(
Het zou inderdaad echt anders moeten zijn. :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:12

anjali schreef:
Elisa2 schreef:
Anjali:
Nee hoor, wolfskiezen hoeven niet eens perse verwijderd te worden..alleen als ze last (kunnen) geven en het is slim om daar van te voren naar te kijken in het kader van welzijn. Ook een bitseat is niet om een bit te laten passen.

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/w ... j-paarden/

Bedankt voor de link. maar het is dus wel degelijk zo dat die wolfskiezen verwijderd worden om problemen met het bit tegen te gaan! Ik heb dit nooit laten doen, wel alleen oudere ingereden paarden gekocht dus misschien zou een vorige eigenaar dat hebben laten doen. Maar, mocht ik ooit een paard hebben die problemen had met een bit wegens die kiezen, dan zou ik simpelweg een ander soort bit gebruiken waar hij geen last van heeft.En geen gezonde kiezen laten trekken. Bitloos bestaat ook nog maar daar heb ik geen ervaring mee- het moet wel veilig blijven zeker in het huidige drukke verkeer.

Dat kan dus niet Anjali, als een paard last heeft van wolfskiezen dan heeft ie dat sowieso..welk bit je ook gebruikt. Wolfskiezen zijn ook kiezen die geen functie meer hebben..rudimentaire overblijfselen, heeft dus helemaal niks met gezonde kiezen te maken.
Ik heb veel jonge paarden gehad, en maar 1 had wolfskiezen..die heb ik keurig laten trekken met verdoving voordat er een bit in ging omdat ik niet wilde dat hij slechte ervaringen zou krijgen met een bit. En dat wordt gebruikt als dierenmishandeling?
Paarden in de natuurgebieden zien nooit een tandarts..kunnen van van alles last hebben, maar dat is oke zolang er maar geen bit in komt. Dat is de redenatie van Dier en Recht. Ik vind de hypocrisie misselijkmakend.

Bitseats ook, ben nog maar 1 tandarts tegen gekomen die dit doet..die vroeg netjes of we dit wilden bij de paarden met uitleg. Heb het niet gedaan omdat ik het onnodig vond maar de gedachte er achter is dat het gedaan wordt om het welzijn te verhogen. Hoe kunnen mensen daar tegen zijn?

AnjaK:
Dat is mijn ervaring ook met Dier en Recht..gesprek aangegaan maar alles wordt afgeketst maar wel mensen die hun hele leven al hun stinkende best doen voor paarden wegzetten als mishandelaren.

Ja dat zet kwaad bloed, ik ben voor het verbeteren van het welzijn..in dit geval ook bij deze show. Goed als mensen kritisch zijn, maar schreeuwen over rollkur terwijl ze duidelijk niet eens weten wat rollkur is? Nee, ga dan als dierenrechtenorganisatie het gesprek aan..laat de bevindingen zien, geef aan wat je niet prettig vind, vraag om verbetering etc.

Maar..dat doen ze niet, ze laten filmpjes rondgaan of foto's met een doneeractie, altijd is er een doneeractie aangekoppeld. Dat maakt ze al niet zuiver op de graat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:41

Nee, als er een doneeractie aan vast zit dan gaat het ook gewoon ordinair om geldelijk gewin. Dat is dus ook het verschil tussen een dierenrechtactivistische organisatie en de meeste paardeneigenaren: bij ons kost het gewoon geld om onze paarden zo goed mogelijk te houden.

Tegenstanders van Cavalluna kunnen dat gewoon laten blijken door geen kaartje te kopen. Voor mij zijn alle shows en toneeltoestanden met paarden een no-go en daar besteed ik dus geen geld aan. Als iemand anders het wel leuk vindt en er wel heen gaat, dan is dat mijn zaak helemaal niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:12

Ik sta daar toch echt anders in. Als iedereen zo weg kijkt, blijft leed gewoon bestaan omdat onwetende mensen zijn die denken dat paarden dat hartstikke leuk vinden of mensen die het oprecht niet boeit hoe dat paard die trucjes leert/z'n leven verder moet leiden/lijden. Vanuit die hoek blij dat er organisaties zijn die blijven schoppen anders komt er nooit verandering. Denk dat dat in ieder topic weer blijkt dat hiermee te maken heeft.

Ieder z'n keuze maar dan is het ook gewoon wat het is als er wel echt een einde komt aan het houden van paarden of dieren in het geheel. Wegkijken lost het leed niet op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:53

Nee maar wat deze organisaties doen lost ook niks op. Mensen zetten alleen de hakken in het zand vanwege hun manier van doen. Want als je toch bij voorbaat al een mishandelaar bent, waarom zou je dan nog willen verbeteren?

Daar slaan ze wat mij betreft de plank mis.

Ik vind het prima dat een dierenrechten organisatie van zich laat horen en IN gesprek gaat met de organisatie waar zij verbeterpunten zien. Met goed onderbouwde meningen. Daar zouden ze echt zoveel meer mee bereiken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:07

Bij mijn weten doet juist de peta erg gedegen onderzoek. Zij gaan zelfs undercover en maken beelden als bewijs. Lijkt me meer dan goed onderbouwd. Ik zid dan ook allerlei aannames over "bij voorbaat mishandelaar zijn" die echt nergens op gefundeerd zijn. Dat is dus de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:12

dems75, dit was een post van PETA een paar maanden terug:
Afbeelding

De regels over het gebruik van de wasplaats hangen letterlijk op de muur achteraan. Zelfs als je op Facebook inzoomt valt het te lezen. En jij noemt dit gedegen onderzoek doen? Flagrant beliegen en manipuleren van leken om ze voor je zaak te winnen noem ik dat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:09

Nou dat zegt inderdaad genoeg..heb ze echt nog nooit gedegen onderzoek zien doen maar wel alles mishandeling noemen. Dus ja, dan noem je mensen automatisch mishandelaars hè?

Afbeelding
Zag deze ook, alsof schapen vermoord worden voor hun wol ipv gewoon ieder jaar netjes geschoren.

Zal niet zeggen dat ze nooit een punt hebben, want ik zie ook berichten dat ik denk.. ja absoluut dieronvriendelijk.
Alleen ga ik nooit clubjes steunen die de boel zo verdraaien en manipuleren bij hun andere berichten. Dat is gewoon niet zuiver en trekt bij mij gelijk hun integriteit in twijfel.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 02-06-25 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:17

Wanneer valt voor jou iets onder gedegen onderzoek? Ik vind sommige filmpjes of foto's namelijk heel veel zeggen. Alles, zeker niet. Maar ik zou echt niet durven zeggen dat alles ongefundeerd is.