Nederlandse gaat man te lijf in Egypte die ezel sloeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:28

Ik snap haar reactie heel goed.
Ik kan er ook niet tegen als je een weerloos dier slaat of schopt. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.

Een tijd terug was er een man heel gefrustreerd en dat moet zijn hond ontgelden.
Toen hij een 2e x weer bezig was, ben ik er ook achteraan gegaan,maar hij was nogal snel weg.
Meerdere mensen hadden het gezien en de politie was gewaarschuwd. Die heeft hem vervolgens opgezocht en even met hem gebabbeld.
Dit was op de luchthaven btw.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:30

Ze geeft hem 2 tikken en vervolgens rent hij gauw weg op zijn slippertjes. Ze rent nog achter hem aan.

Maar voor ze in grijpt, staat de ezel te bokken van alle klappen die hij/zij krijgt. Het joch lijkt er nogal lol om te hebben en de ezel kan nergens heen.

Hij verdiende de klappen (en de vernedering!)

Vuile dierenbeul.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:41

Nico12 schreef:
Het is diep triest dat velen hier op bokt het voor eigen rechter spelen goedkeuren. Hopelijk veroordeeld de rechter Joke van der Post zodanig dat er een statement geplaatst wordt. Dagelijks zie en lees ik hoe het voor eigen rechter spelen catastrofaal afloopt.

Nou, ik vind dit bericht diep triest. :o

Hopelijk veroordeeld de rechter de dierenbeul en kijken hij en zijn maten in vervolg wel beter uit.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:46

Sakura789 schreef:
Maar waar stopt dan de correctie? Wie gaat dat bepalen?

Ze heeft er toch ook niets aan dat ze in de gevangenis gaat belanden? Daar helpt ze toch ook de dieren ook niet echt mee. Het zit imo veel dieper dan dit incident.

De toekomst zal het leren, maar ik geloof niet dat er nu opeens overal mensen los gaan met verboden correcties etc.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:49

Nico12 schreef:
Het is diep triest dat velen hier op bokt het voor eigen rechter spelen goedkeuren. Hopelijk veroordeeld de rechter Joke van der Post zodanig dat er een statement geplaatst wordt. Dagelijks zie en lees ik hoe het voor eigen rechter spelen catastrofaal afloopt.

Moeten we dit serieus nemen?, het is geen pedo die bejaagd word he!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:58

Nico12 schreef:

Er is wel meer diep triest op Bokt, zoals de wens uitspreken dat Joke veroordeeld wordt door de rechter.
Ik heb meer met Joke dan met beeldscherm strijders die veilig thuis voorbijgaan aan de emotie van het moment.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:59

Popstra schreef:
Nico12 schreef:

Moeten we dit serieus nemen?, het is geen pedo die bejaagd word he!

_/-\o_ _/-\o_ Uitstekend verwoord, dank daar voor.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:45

Nico12 schreef:

Dat vind jij en zegt meer over jou, dan over de mensen die deze reactie wel heel goed begrijpen.

Buiten alles om zijn we mensen en is het ook menselijk om soms uit emoties te handelen.

Als je dat niet begrijpt of geen begrip voor hebt, mis je zelf echt heel veel empathie.

Zoals gezegd, dit is geen vrouw die dagelijks geweld gebruikt en ze zal hier zelf ook dubbel op terugkijken. Maar zij was daar, niet jij of andere bokkers.

En ik ben blij dat de meeste mensen, ook lokaal, haar actie steunen. Dan is er dus toch meer menselijkheid dan je zou verwachten soms.

Schuur_

Re: Nederlandse gaat man te lijf in Egypte die ezel sloeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:39

Holy sh*t. Hoe ver zijn mensen van de realiteit verwijderd als ze wensen dat deze vrouw veroordeeld wordt. Zeker in een land als Egypte...Kan je gelijk Amnesty gaan bellen want wat denk je dat er met haar gebeurt in een Egyptische cel?

Ze heeft die man niet in elkaar gerost. Een klap gegeven en achterna gerend. En dat allemaal om een misdrijf te doen stoppen. Ik heb niet zo een medelijden met die Egyptjsche mannen die graag op hun dieren inslaan zonder reden. Ergste wat hem nu overkomt is dat die uitgelachen wordt door zijn maten. Maar daarvoor zou jij een vrouw later veroordelen.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 23:09

Nico12 schreef:

Enige diep trieste hier is jouw reactie, wtf!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 23:40

Respect voor deze vrouw !
Ik denk dat haar stoere actie het enige is, dat op dat moment werkt.
Netjes vragen, heeft geen zin.

Maar de toeristen, die gebruik maken van die arme ezels, houden dit in stand.
Gewoon nooit gebruik maken hiervan.

En organisaties steunen die iets doen aan het dierenleed.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 00:07

Marloez schreef:
Palmera schreef:
Een vrouw naar mijn hart!

Als er ergens geld ingezameld word voor haar advocaatkosten en iemand ziet dat ergens staan, kan die dat dan melden ajb? Ik draag dan graag bij. :)

Je kunt haar bovengenoemde stichting een donatie geven. :)

Ik ben al heel lang lid van een organisatie die zich inzet voor deze schrijnende situatie. Er is nog veel werk aan de winkel.. Dierenuitbuiting is hier genormaliseerd.

Op aanraden van een vrouw die bij de stichting van de desbetreffende vrouw uit de video werkt heb ik een review geplaatst bij de "piramides van Gizeh" om toeristen meer bewust te maken van dit leed en om het gebruik van werkdieren te ontmoedigen.

Dan ga ik dat doen, dank je wel!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 03:35

Nico12 schreef:

Joh, spoor jij wel helemaal?
Lijkt mij dat er wel een verschil is in situaties en voor eigen rechter spelen? Een ezel heeft weinig stem, hè? Die is nogal overgeleverd aan zulke laffe kereltjes daar.......

Las net dat Joke vrij gesproken zou zijn. Ik weet niet of dat waar is, maar oh wat zou ik dát nou terecht vinden!!!

Maar... jij bent een man natuurlijk. En jij vindt dat deze vrouw in een land als Egypte maar aangepakt mag worden? Wow....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 06:44

Man en dik in de 70, zal wel een generatie dingetje zijn. Gelukkig mogen vrouwen tegenwoordig achter het aanrecht vandaan en op komen voor weerloze dieren die mishandeld worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 07:34

Mars schreef:
Man en dik in de 70, zal wel een generatie dingetje zijn. Gelukkig mogen vrouwen tegenwoordig achter het aanrecht vandaan en op komen voor weerloze dieren die mishandeld worden.

Ook in Eygpte?
https://www.egypte.nl/egypte-informatie ... -gebruiken

het land heeft me nooit getrokken trouwens. Ik heb het idee dat het daar voor vrouwen, helemaal voor westerse vrouwen, niet zo tof is.

Overigens, om dan alle egyptenaren over 1 kam te scheren, gaat me dan ook wel weer te ver

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:30

Mars schreef:

Op zich vind ik niet dat je iemand mag aanvallen en keur ik het ook niet goed, maar Wel begrijpelijk. Zeker met de achtergrond die ze heeft en het verhaal erbij. De aandacht had het niet gekregen als ze niet had ingegrepen.

Zo op de man af reageren en persoonlijk worden vind ik niet okè.
Iemand mag een andere mening hebben.
We zijn toch zo beschaafd??

En wat heeft zijn uiterlijk en leeftijd ermee te maken?
Vind ik geen sterk argument.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:18

Cer schreef:
Mars schreef:

Ook in Eygpte?
https://www.egypte.nl/egypte-informatie ... -gebruiken

het land heeft me nooit getrokken trouwens. Ik heb het idee dat het daar voor vrouwen, helemaal voor westerse vrouwen, niet zo tof is.

Overigens, om dan alle egyptenaren over 1 kam te scheren, gaat me dan ook wel weer te ver

Ik heb hier een boek over Egypte. Daarin staat dat 97% van de vrouwen in Egypte besneden zijn. Men vindt dat daar normaal om de kuisheid van vrouwen te bewaren. Ik ga dit boek naar een minibieb wegbrengen want ik hoef niets meer te lezen over Egypte en ga er zeker niet naartoe tot ze stoppen met het mishandelen van dieren en vrouwen. Heel dapper van die Nederlandse vrouw om juist daar een soort dierenasiel te beginnen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 11:11

vienna1987 schreef:
En wat heeft zijn uiterlijk en leeftijd ermee te maken?
Vind ik geen sterk argument.

Over uiterlijk heb ik niks geschreven dus dan moet je beter lezen. Leeftijd: boomers en zeker mannen hebben vaak nogal een aparte (ouderwetse) kijk op de wereld. Zeker wat betreft vrouwen die voor zichzelf opkomen. Gezien dit een forum vol jongere vrouwen betreft is het dus niet gek dat zijn mening er zo haaks op af steekt.

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 11:37

Wat een topvrouw! En kijk die lafbek eens rennen... _O-

Nico12 schreef:

Het enige wat hier diep triest is, is deze reactie en dat je het blijkbaar ok vind dat dieren geslagen worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 11:59

In het boek over Egypte wat ik (nog) heb staat dat ezels in Egypte als onrein worden beschouwd en inderdaad massaal mishandeld worden. Er wordt op Bokt vaak naar bronnen gevraagd van iets: het (heel interessante) boek heet "Mijn Egypte" door Robert Sole.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:16

Uit welk jaartal komt dat boek? Die besnijdenis van 97% herken ik niet, dat zal eerder zuidelijk of op het platteland zijn. In de steden is het een stuk lager, net als bij de kopten, daar is het volgens mij zelfs verboden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:39

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:41

Sakura789 schreef:
Uit welk jaartal komt dat boek? Die besnijdenis van 97% herken ik niet, dat zal eerder zuidelijk of op het platteland zijn. In de steden is het een stuk lager, net als bij de kopten, daar is het volgens mij zelfs verboden.

Boek is uit 2001.In 2004 vanuit het Frans in het Nederlands vertaald. Volgens dat boek komt vrouwenbesnijdenis in de steden net zo vaak voor als op het platteland, en ook bij de Kopten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:43

Bij de Kopten waar ik zat was het in ieder geval verboden en waren de meiden zeker niet besneden. De informatie is wellicht iets verouderd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 16:37

Sakura789 schreef:
Maar waar stopt het dan? Had ze hem dood mogen slaan? Gehandicapt? Iets breken? x aantal stokslagen?

Waar het stopt hoeven wij niet vanuit buikgevoel te bepalen. Daarvoor is er het recht op een eerlijk proces, met rechters en advocaten. En ja, zelfs iemand doodslaan heeft in specifieke situaties tot de vrijspraak geleid. Er is geen vaste grens waar het moet stoppen, alleen de wet en de interpretatie daarvan.
Waarom zouden we deze vragen dus op Bokt moeten beantwoorden?