Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oskarrino schreef:Mijn dierenartsenpraktijk hier om de hoek is ook overgenomen door dat zooitje ellende. Ik kan erheen lopen, maar ben opzoek naar een praktijk die niet Evidensia valt. Ik wist ook niet dat ze overgenomen waren, stond opeens op de factuur. Vaccinatie van 2 kittens en mocht mooi €150 aftikken. Castratie staat daar wel nog gepland, mag wel weer diep in de buidel tasten.
Hoe kan ik gemakkelijk een kliniek vinden in de omgeving die niet van Evidensia is?
Oskarrino schreef:Ik ga inderdaad wat speurwerk doen. Dan maar een stukje in de auto. Ik denk dat er weinig over is in deze regio maar wie weet!
Cayenne schreef:moonfish13 schreef:Figo wat eerst petplan was, was ooit €170 per jaar.
Nu €50 per maand na overname.
En ja daar zit ook weer financieel belang achter het geld belandt in dezelfde zakken als bepaalde klinieken.
Ik werd woest en ben gestopt met zoeken.
Figo heeft alleen pech want ik val onder de oude premie, ik zou anders 5-6 keer zoveel moeten betalen bij afsluiten nieuwe premie.
Klantenservice is ook niet meer wat het was je merkt dat ze gewend zijn aan botsingen van klanten die bij Petplan zaten.
Ofwel op tijd betalen of je bent de sjaak, geen andere verzekeraar verzekerd vogels helaas.
Wij zitten ook met onze papegaai bij Figopet en betalen 240 euro per jaar (inclusief crematieverzekering en 80% dekking.)
Ik vind dat ontzettend meevallen qua kosten en dan zijn ze al duurder als een paar jaar geleden. Toen betaalden we 200 euro per jaar.
Ik moet zeggen dat we tot nu toe juist erg tevreden zijn. Vorige week dinsdag is Mango bij de vogelarts ( Evidensia) geweest omdat hij niest.
Direct dezelfde dag de rekening bij Figopet gedeclareerd en de volgende dag hadden we al 80% van het bedrag weer terug op de rekening staan.
Wij hebben ons juist enorm verbaasd dat het zo snel en makkelijk ging.
Iris82 schreef:Wat zou nou het voordeel zijn voor dierenartsen om over te gaan naar Evidensia? Als in, wat levert het voor hun op? Ik zie juist overal dat mensen met huisdieren ze proberen te ontwijken. Kopen ze gewoon de eigenaar uit? Kiezen de oorspronkelijke eigenaren van de praktijk voor geld? Of is het noodgedwongen?
moonfish13 schreef:Welke datum is Mango in dekking gegaan?
Want bij petplan al klant behoud je je voorwaardes.
Maar ik schrok me rot van een nieuwe premie weet ik nog.
Personeel vond ik bij petplan fijner naar ze keren inderdaad zeer vlot makkelijk uit.
Met wat er was, in ons geval een ongeluk in huis, ontsnapt en klem gezeten, houdini.
Nu staat er een camera op en slotjes op de voerklepjes.
Schuifjes hielden hem niet tegen hij kan extreem goed puzzelen.
Nu met camera en alles hufterproof moesten we in utrecht zijn voor verenpijn nav dat incident.
Maar de dierenarts was erg tevreden over zijn holleeder achtige EBI, zijn slaapkooi.
Voordeel wel: je mag in 1x naar utrecht.
Geen toestemming gas, mijne is tot €5000 verzekerd, Mango?
troi schreef:En toch begrijp ik wel dat de ouderwetse dierenarts die zijn leven in dienst stelt van zijn beroep (terwijl thuis echtgenote de rest draaiende houdt..) niet meer van deze tijd is. Mensen willen geen 80uur per week werken en partner wil niet meer thuis er alleen voor staan (misschien zelfs een eigen carrière..). En dat vraagt om samenwerkingsverbanden en dat levert veel admin en gedoe op. En dat bij een beroepsgroep die zo doorgaans redelijk eigenzinnig in het leven staat en liever op de werkvloer staat dan achter de computer.
Dat daar een bedrijf op inspeelt snap ik ook. Maar dit lijkt op kartelvorming. Daar hebben we in de humane geneeskunde regels en wetgeving voor. De diergeneeskunde loopt daarin achter.
Iris82 schreef:Ik hoor hier over Utrecht. Nu wil ik wellicht voor een second opinion naar de KGD, betreft een rat dus komt ook uit bij Vogels en Bijzondere Dieren. Is de KGD ook duurder dan een 'normale' dierenarts?
troi schreef:En toch begrijp ik wel dat de ouderwetse dierenarts die zijn leven in dienst stelt van zijn beroep (terwijl thuis echtgenote de rest draaiende houdt..) niet meer van deze tijd is. Mensen willen geen 80uur per week werken en partner wil niet meer thuis er alleen voor staan (misschien zelfs een eigen carrière..). En dat vraagt om samenwerkingsverbanden en dat levert veel admin en gedoe op. En dat bij een beroepsgroep die zo doorgaans redelijk eigenzinnig in het leven staat en liever op de werkvloer staat dan achter de computer.
Dat daar een bedrijf op inspeelt snap ik ook. Maar dit lijkt op kartelvorming. Daar hebben we in de humane geneeskunde regels en wetgeving voor. De diergeneeskunde loopt daarin achter.
BigOne schreef:Cemlys, En je denkt dat anicura en evidensia niets hebben om af te betalen? De investeringsmaatschappij neemt over, praktijk wordt volgepompt met het nieuwste van het nieuwste materiaal, de klinieken lenen hiervoor geld van? Jawel dezelfde investeringsmaatschappij. Dus het gaat dubbelop, afbetalen van praktijk, afbetalen van materialen.
En in veel gevallen over de rug van dieren want de da’s en assistenten die zijn gebleven verdienen echt niet heel veel meer.
superpony schreef:Er is al jaren veel aan het veranderen.
Vroeger waren veeartsen en dierenartsen vaker mannen die veelal vanuit huis werkten en spreekuur hadden, maar ook 24/7 bereikbaar waren. Ook bij opname waren ze zelf aanwezig.
Dat is natuurlijk heel zwaar, maar ik heb eerlijk nooit een dier/veearts horen klagen. Je had goed contact en je had ook het gevoel als je 1 of 2x was geweest dat ze betrokken waren.
Toen er praktijken kwamen, werd de bereikbaarheid eerst groter, maar het werd ook wat onpersoonlijker. Iemand anders nam de telefoon op, je moest naar een andere dierenarts bij drukte etc.
Ik snap echt heel goed wat een zware baan inhoudt, maar het is wel iets wat je weet dat erbij hoort. Dieren houden zich niet aan tijden.