Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassy4barrel schreef:Nou hoeveel reacties ik wel niet heb gelezen ; “ mijn paard reageert er niet op “ ja en … wat wil je daarmee zeggen? Heeft dat iets met haar paarden te maken die wel in de stress schieten?
Dreamboy schreef:Sassy4barrel schreef:Nou hoeveel reacties ik wel niet heb gelezen ; “ mijn paard reageert er niet op “ ja en … wat wil je daarmee zeggen? Heeft dat iets met haar paarden te maken die wel in de stress schieten?
Nee, dat geeft alleen maar aan dat elk paard weer anders reageert. Net zoals er honden zijn die doodsbang zijn en honden die er niets om geven.
Kabayo schreef:Sassy ze hoeven niet te lijden als mevrouw ze had verhuisd op kosten van het carbidteam. Maar ik lees nergens dat ze dit heeft gedaan of overwogen heeft
Femke_Tweety schreef:Kabayo schreef:Sassy ze hoeven niet te lijden als mevrouw ze had verhuisd op kosten van het carbidteam. Maar ik lees nergens dat ze dit heeft gedaan of overwogen heeft
Ik zou ook never nooit mijn vier paarden op oudjaarsdag verhuizen naar een plek waar ik geen idee heb hoe het vuurwerk daar is, of hoe veilig die betreffende stallen zijn.
Überhaupt met een trailer op pad, x2 of x4, de dagen rond oud en nieuw, met stresserige paarden.
Hoe kan dat ooit een serieus te overwegen idee zijn?
Kabayo schreef:Wij hebben elk jaar 2 ijslanders hier staan met oud&nieuw omdat hier niks word afgeschoten. Dat jij het niet wil betekent niet dat het een (hele mooie) optie kan zijnen normaal vraag je info aan betreffende stal met foto's (of bezichtiging) van de stal. Ik vind mevrouw zelf erg traag met maatregelen nemen (zoals na kerst nog)
Ik zou mijn paarden zeker wel verhuizen als ze 100.000 euro kosten en de stallen er bijna uit slaan
Kabayo schreef:Sassy sorry je bericht staat vol met speculaties. Ik weet niet hoeveel mevrouw er heeft staan. Ze had wel aan tijd iets anders te regelen. Ik kan ook moeilijk geloven dat er 20 paarden staan met een waarde van 1 ton en die niet kunnen trailerladen. En als ze er 20 heeft, heeft ze vast ook niet alleen een trailertje. Maar dit zijn echt pure ongegronde speculaties waar ik niet in mee ga. Ik lees nieuwsberichten. Of ken je haar persoonlijk?
Maar het carbidteam heeft zich gewoon aan de regels gehouden.
Nevica dat is haar goed recht. Heeft ze wel stressige paarden op stal die de wanden eruit slaan
Kabayo schreef:Sassy sorry je bericht staat vol met speculaties. Ik weet niet hoeveel mevrouw er heeft staan. Ze had wel aan tijd iets anders te regelen. Ik kan ook moeilijk geloven dat er 20 paarden staan met een waarde van 1 ton en die niet kunnen trailerladen. En als ze er 20 heeft, heeft ze vast ook niet alleen een trailertje. Maar dit zijn echt pure ongegronde speculaties waar ik niet in mee ga. Ik lees nieuwsberichten. Of ken je haar persoonlijk?
Maar het carbidteam heeft zich gewoon aan de regels gehouden.
Nevica dat is haar goed recht. Heeft ze wel stressige paarden op stal die de wanden eruit slaan
Sassy4barrel schreef:Ik wist niet dat defensie met helicopters hun hobby uitoefenen![]()
En het is niet 1persoon maar 20+ paarden ( schatting ) maar ik snap wat je bedoeld
Carbid schieten kan ook op een plek verder van een paardenstal vandaan : het is niet zo dat het maar op 1 plek kan toch ?
Sassy4barrel schreef:Ik wist niet dat defensie met helicopters hun hobby uitoefenen![]()
En het is niet 1persoon maar 20+ paarden ( schatting ) maar ik snap wat je bedoeld
Carbid schieten kan ook op een plek verder van een paardenstal vandaan : het is niet zo dat het maar op 1 plek kan toch ?
xLiez schreef:Ik vraag me ook af of gemeentes controleren op die 300m van dieren regel. In het weiland naast de paarden schieten ze ook carbid. Mijn pony vind dat helaas enorm stressvol, op oudjaarsdag moet hij daardoor bijna de hele dag op stal. Niet leuk maar voor hem beter. Hij blijft anders rondjes rennen in de paddock, hij is nu aan het revalideren van een peesblessure dus heb geen risico genomen dit jaar. Zelfs met watten en geluidsdempend oornetje kan ik hem buiten niet rustig krijgen. Op stal is hij rustiger. Ik ben echt niet tegen carbid maar de locaties waar de vergunningen goedgekeurd worden zouden eens beter bekeken moeten worden. Gelukkig is het maar 1 dag in het jaar en de rest van de dagen kan mijn pony gewoon tot het donker naar buiten.
_San87_ schreef:Sassy4barrel schreef:Ik wist niet dat defensie met helicopters hun hobby uitoefenen![]()
Nee, het gaat om de geluidsoverlast. Maar ik denk dat je dat stiekem wel snapte.
Carbid schieten kan zeker niet overal. En verder van de stal betekende wellicht te dicht op andere huizen. Ik ken de omgeving daar niet, verder. Met de plek die gekozen is (wellicht eigen grond?), hebben ze voldaan aan de eisen van de gemeente.