MissyNr1 schreef:Maar omdat zoiets elders gebeurt maakt het toch niet minder erg? Paardonvriendelijk is paardonvriendelijk, welke discipline het ook is
Klopt het is allemaal erg
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Dorine92 schreef:Neehoor die op een rare manier gebogen staart zoals je het vaak ziet is niet natuurlijk. Dat wordt geopereerd. Zover ik het heb onthouden uit het Caribisch gebied worden er zenuwen of banden doorgesneden.
Om zo'n boog te krijgen zou je aan 1 kant de boel moeten doorsnijden en dan zou staart permanent zo moeten staan. Dat is niet zo.
Elisa2 schreef:Dorine92 schreef:
Niet super zichtbaar maar dat is omdat die mond dicht gesnoerd is. Betekent niet dat er geen giga druk op kan staan.
Dat is nog wel iets anders dan een stang (meerdere malen)door de mond rukken. Iemand die dat doet bij de dressuur wordt direct gediskwalificeerd. (stang is daar ook niet de contactteugel)
Snap werkelijk niet dat mensen dit nog goed proberen te praten.
Elisa2 schreef:Sassy4barrel schreef:De video’s zijn niet meer beschikbaar.
Foto van een bit zegt niet zoveel ; ligt er vooral aan hoe er mee om word gegaan ..
Wat was er precies te zien op de video’s wat schokkend was?
Paso Fino,s die losgereden werden, stijf stonden van de stress. Hoofd hoog geforceerd met druk op een strakke stang waarbij sommige wellicht ook nog wired bits waren. En aan het einde van de baan waar ze op lopen werd even flink een paar keer flink gemeen in de mond gerukt. En een ander was zijn paard in een soort hyperflexie aan het laten inbuigen in stilstand door aan een kant hard aan de stang te rukken en blijven trekken.
tamary schreef:Dorine92 schreef:Neehoor dat hoeft niet permanent zo te staan. Het is als het paard zn staart optilt dat een deel zegmaar verlamd is en daardoor krijg je een knik
Tegen de zwaartekracht in?
En dan nog, veulentje waarvan filmpje langs komt toont diezelfde buiging.
[ Video ]
Dorine92 schreef:CrazyCat schreef:Ik kan helaas het filmpje hier niet zien hier.
Zien we echt wat ergs, of heeft hij gewoon geen idee van de gangen van de paso fino?
Nee wel echt ruw rijden. Op de rem trekken met een scherp bit, zagen, dat soort dingen
CrazyCat schreef:Ik kan helaas het filmpje hier niet zien hier.
Zien we echt wat ergs, of heeft hij gewoon geen idee van de gangen van de paso fino?
troi schreef:CrazyCat schreef:Ik kan helaas het filmpje hier niet zien hier.
Wat erg is hangt af van wat je erg vind. Ik vind het nogal meevallen eigenlijk. Maar goed ik kijk ook wel eens mee met trainingen van ambitieuze wedstrijd ruiters. Daar is het gehalte 'gewoon je werk doen, je mag de rest van de dag weer luieren' toch wel aanwezig. Beesten moeten de kost verdienen en dat vereist vaak minder subtiel werk.
Ik denk dat velen niet gewend zijn aan het ijzerwerk in de monden en daar van griezelen.
En nee ik houd er totaal niet van. Sterker nog van mij mag elke vorm van geld verdienen aan dieren per direct verboden worden...
CrazyCat schreef:Ik kan helaas het filmpje hier niet zien hier.
Elisa2 schreef:CrazyCat schreef:Ik kan helaas het filmpje hier niet zien hier.
In mijn ogen was het wel erg, het is ook gelukkig niet wat ik zie op wedstrijden bij dressuur ruiters. Op wel wellicht wat negatieve uitzonderingen na.
Maar goed, mij maakt het niet uit welke discipline het is of welke sport. Mishandeling is mishandeling.
Het ging niet om de gangen.
Popstra schreef:Mwa, heb zelf vaak zat jumping en event wedstrijden mogen aanschouwen en daar hing men toch aardig aan de teugels.
Zo ook bij dressuur, niet iedereen houd het netjes bij enkel ,contact,
En zo is het overal wat.