Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:02

Een heleboel, ze fokken ook..paarden staan dan geregistreerd op EdNiHap.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:23

Elisa2 schreef:
Een heleboel, ze fokken ook..paarden staan dan geregistreerd op EdNiHap.

Idd en ze kopen ook veulens. En ze hebben een hele mooie boerderij in Barneveld. Wordt nu als Airbnb verhuurd.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:43

PSvanLot schreef:
Matt Harnacke zocht toch een nieuw onderkomen?
Nou hij kan stoppen met zoeken en meteen hier zijn intrek nemen.

Dacht ik ook gelijk aan...haha. Maar vandaag was de video online dat ze hun huis gevonden hebben. De video leek al even geleden (mooi weer, bladeren aan de bomen) en daar vertelden ze dat ze het al een maand eerder gekocht hebben.

Wat betreft paarden. Invictus (GP) en My Toto (wereldkampioen 6-jarige dit jaar) zijn in hun eigen bezit. En nog wat fokmerries en veulens volgens mij.

Verder is Dream Boy en Johnson in gedeeld eigendom (andere eigenaren dan Gal, Minderhoud en Werner volgens mij), dus misschien blijven zij in Nederland.

In het bericht staat dat mevrouw Glock ze wil castreren en op de wei wil zetten. Sommigen vinden dat zonde voor de sport, ik vind het zonde voor de fokkerij: Toto jr., Taminiau, Energy, Pablo Picasso, Massimo, Kardam's Whisper allemaal castreren? 8)7

c_alsemgeest

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:56

Zeker zonde voor de fokkerij... Zo veel betekenisvolle hengsten.

Voor de paarden zelf wel lekker natuurlijk, al zijn gecastreerde dekhengsten ook niet altijd makkelijk in te scharen in een kudde :P
Maar begreep wel dat het echt gaat gebeuren, het castreren en met pensioen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:58

manubres schreef:
PSvanLot schreef:
Matt Harnacke zocht toch een nieuw onderkomen?
Nou hij kan stoppen met zoeken en meteen hier zijn intrek nemen.

Dacht ik ook gelijk aan...haha. Maar vandaag was de video online dat ze hun huis gevonden hebben. De video leek al even geleden (mooi weer, bladeren aan de bomen) en daar vertelden ze dat ze het al een maand eerder gekocht hebben.

Wat betreft paarden. Invictus (GP) en My Toto (wereldkampioen 6-jarige dit jaar) zijn in hun eigen bezit. En nog wat fokmerries en veulens volgens mij.

Verder is Dream Boy en Johnson in gedeeld eigendom (andere eigenaren dan Gal, Minderhoud en Werner volgens mij), dus misschien blijven zij in Nederland.

In het bericht staat dat mevrouw Glock ze wil castreren en op de wei wil zetten. Sommigen vinden dat zonde voor de sport, ik vind het zonde voor de fokkerij: Toto jr., Taminiau, Energy, Pablo Picasso, Massimo, Kardam's Whisper allemaal castreren? 8)7

Ik zie nergens staan dat ze ze wil castreren hoor. Alleen dat ze een plekje krijgen in Oostenrijk. Maar ik gok dat er nog wel een paar verkocht worden.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 01:49

Afbeelding
[/img]

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 06:49

Mousmous schreef:
[ [url=[img=450x800]https://boktimg.nl/img/m/ywlJxK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]

"Worden naar verluidt" = verzinsel van de schrijver. Het staat echt nergens.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:31

Ik kan mij niet voorstellen dat mede-eigenaren van een hengst hiermee akkoord gaan.
Althans niet als ze een evengroot eigendomsbelang hebben. Lijkt mij ook dat er gewoon afspraken over zijn die een evt sponsortijdperk overspannen. Immers sponsoring kan altijd een keer stoppen, maar eigenaarschap staat daar los van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:46

_lautje_ schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat mede-eigenaren van een hengst hiermee akkoord gaan.
Althans niet als ze een evengroot eigendomsbelang hebben. Lijkt mij ook dat er gewoon afspraken over zijn die een evt sponsortijdperk overspannen. Immers sponsoring kan altijd een keer stoppen, maar eigenaarschap staat daar los van.

Lijkt mij ook. Misschien dat de mede-eigenaar wel uitgekocht wordt, of dat er een andere constructie bedacht is om dit op te vangen.

Ligt er denk ik ook aan hoeveel de hengsten nog daadwerkelijk dekken, denk ik?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:58

_San87_ schreef:
_lautje_ schreef:

Lijkt mij ook. Misschien dat de mede-eigenaar wel uitgekocht wordt, of dat er een andere constructie bedacht is om dit op te vangen.

Zo'n drama is het niet hoor. Toto heeft nog ruim 100 veulens gehad dit jaar en dekt ook veel in het buitenland. Denk dat Glock gewoon klaar is met de ruiters.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:06

janderegelaa schreef:
Mousmous schreef:
[ [url=[ [url=https://boktimg.nl/img/m/ywlJxK.jpg]Afbeelding[/url] ]]Afbeelding[/url] ]

"Worden naar verluidt" = verzinsel van de schrijver. Het staat echt nergens.

En het dan raar vinden dat mensen niet abonneren :))

Lijkt mij dat Dreamboy en Johnson gewoon in NL blijven en terug verkassen naar Brinkman en Nijhof, of met de heren meegaan naar hun nieuwe stek. Zullen allicht nog wat hengsten gekocht worden door hengstenhouders hier, ga ik vanuit.

Ik dacht dat Pablo Picasso ook in eigendom was van hen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:17

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:

Zo'n drama is het niet hoor. Toto heeft nog ruim 100 veulens gehad dit jaar en dekt ook veel in het buitenland. Denk dat Glock gewoon klaar is met de ruiters.

Oh ik had niet t idee dat m'n post dramatisch was :)). Zo iig niet bedoeld. Sowieso staat nergens als feit dat ze gecastreerd worden, toch. Enkel dat ze naar Oostenrijk verhuizen.

Ik kan me goed voorstellen dat ze klaar is met de ruiters, inderdaad.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:03

Benzz schreef:
Pand gaat de verkoop in, hengsten gaan inderdaad met pensioen.
En het blijkt ook voor Gal en Minderhoud totaal onverwacht te komen.

Dat denk ik niet, daar het contract liep tot 2025. Van het pand weet ik niet, dat ze dit verwacht hadden.
Maar wat ik weet dat er na Totilas erg veel kritiek van andere ruiters was, en niet meer mee konden. Edward had daar een hekel aan, hij was destijds goed. Nu heeft NL meer dan genoeg jonge goede ruiters, die meer in huis hebben dan HP en EG.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:20

De hengsten castreren lijkt me ook zonde voor de fokkerij, voor de paarden natuurlijk wel fijn als ze een paardwaardig leven kunnen leiden. Maar eerst maar zien wat er echt gaat gebeuren.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:33

Het lijkt me geen verrassing voor de heren. Mooi dat ze meer dan 10 jaar verzekerd waren van paarden met veel kwaliteit, ze die niet zelf voor de hoofdprijs hoefden aan te schaffen en een mooie accommodatie.
Nu straks een nieuw hoofdstuk.

Ze zouden natuurlijk ook gewoon de accommodatie over kunnen nemen, als er voldoende financiële middelen zijn.

Het is nog steeds zo, eigenaar bepaalt. En soms is dat niet leuk.
Het is wel een roerige tijd in paardenland, veel toppers verkocht of ondergebracht bij andere ruiters.

Ik zou bijvoorbeeld best wel weer Total us onder Dinja willen zien. Vond dat ergens gewoon niet zo chique, paard van je leerling wegkapen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:45

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze dit niet aan zagen komen.
Je zult toch goed mee moeten komen in de sport bij dit soort sponsor en de paarden en faciliteiten die daarbij horen.
Het is niet de plaatselijke ruitersportzaak die een fanatieke dorps ruiter sponsort met wat spulletjes.

Hun rijden is (eindelijk) niet meer gewild. Ze kunnen het blijkbaar ook niet anders want daar hebben ze tijd genoeg voor gekregen dat wel te bewijzen.
En ja dat het dan ophoud lijkt mij een logisch gevolg.
Hebben ze dat dan niet aan zien komen dan hebben ze een behoorlijk bord voor de kop.

Maar ze hebben nog naam genoeg, genoeg mensen die hun rijden nog wel steeds geweldig vinden.
Dus kunnen altijd nog les geven en er zullen vast nog wel paarden heen gaan om te rijden.
Misschien geen totilas meer, maar wel goede paarden.
Daarnaast is OS op een gegeven moment toch geen doel meer ivm leeftijd.
Dus was er sowieso wel een afvloeiing gekomen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:08

Volgens mij ligt het er vooral aan dat het met het bedrijf Glock niet goed gaat sinds het overlijden van meneer Glock als ik het goed begrijp uit de media. De kosten om zo'n stal draaiende te houden zijn natuurlijk gigantisch.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:14

Benzz schreef:
Volgens mij is het al een tijdje geen "ze" meer, alleen zakelijk.

Dat gerucht heb ik ook gehoord :D
Misschien een mooie kans voor ze om onafhankelijk van elkaar weer een nieuw leven op te bouwen dan. Kan me voorstellen als het inderdaad niet meer goed gaat in de relatie, dat zo'n contract en alles wat daarbij hoort ook als een strop om je nek voelt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:32

swatch schreef:
Het is nog steeds zo, eigenaar bepaalt.

Ik zou bijvoorbeeld best wel weer Total us onder Dinja willen zien. Vond dat ergens gewoon niet zo chique, paard van je leerling wegkapen.

Dat laatste bepaalt de eigenaar toch ook ?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:08

De eigenaar bepaalt inderdaad of die verkoopt. Maar jij geeft als trainer/ ruiter aan dat jij dat paard wel voor jezelf wilt toch? En dan koopt je sponsor dat paard voor je.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:32

Mousmous schreef:
Het schijnt dat de hengsten gecastreerd gaan worden en net als de sportpaarden een leven in de wei tegemoet gaan. Bij een paar hengsten is er nog een mede-eigenaar dus hoe dat gaat ??? Dit stond ook op Horses

Hele dure grasmaaier dus.
Eerst maar eens zien.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:55

mavantos schreef:
Volgens mij ligt het er vooral aan dat het met het bedrijf Glock niet goed gaat sinds het overlijden van meneer Glock als ik het goed begrijp uit de media. De kosten om zo'n stal draaiende te houden zijn natuurlijk gigantisch.

Dit klopt en het is misschien ook niet meer de juiste tijd om als wapenfabrikant op te treden als sponsor in sport.
https://themodernsportsman.com/product/glock-19-gen3-trump-2024-9mm/ Let op: foto van pistool in deze link.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:57

Veronica2 schreef:
mavantos schreef:

Dit klopt en het is misschien ook niet meer de juiste tijd om als wapenfabrikant op te treden als sponsor in sport.
https://themodernsportsman.com/product/glock-19-gen3-trump-2024-9mm/ Let op: foto van pistool in deze link.

Dat zijn van handgemaakte wapens. Je kunt ieder wapen laten customizen zonder dat de fabrikant daar ook maar iets mee te maken heeft. Ik heb een SIG gehad die ik helemaal had laten customizen bij de dealer hier in Nederland, daar stond SIG los van, net zoals je in de Verenigde Staten Glock's kunt laten customizen.

Edit: Mijn SIG was legaal, dus geen cowboy praktijken hier. Ik had netjes een Nederlands wapen verlof ;)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:04

Het gaat mij niet echt om het wapen, maar wel dat ik vind dat de tijd van Glock als sponsor wel opgebruikt is. De resultaten zijn er ook al een tijdje niet op de wedstrijden en dat zal zeker meegespeeld hebben in de beslissing.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:05

Waarom vindt je dat? Omdat ze wapens produceren? Die voornamelijk gebruikt worden door overheidsdiensten maar ook veel in de sport? Ik merk dat mensen vaak hun mening baseren op een onderbuik gevoel.