Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anna_98 schreef:Ik werk zelf als schadebehandelaar bedrijfsaansprakelijkheid en dit is weer een uitstekend voorbeeld waarom wij adviseren om letselschades altijd direct te melden. Wanneer een verzekering wordt beëindigd kunnen schades die binnen de looptijd zijn ontstaan vaak maar een paar maanden na de einddatum kunnen gemeld. De nieuwe verzekering dekt vaak alleen schades die bij de verzekerde niet bekend waren op de ingangsdatum van die verzekering.
In dit geval had de manege dus eigelijk zodra bekend werd dat dit meisje serieus letsel over heeft gehouden aan haar val, de kwestie moeten melden bij de verzekeraar. Heel zuur dat het in dit geval niet is gebeurd en dan jaren later nog tot financiële problemen leidt voor de manege
Citaat:In deze procedure stelt de manege haar tussenpersoon aansprakelijk voor het niet vragen naar eerdere ongevallen / dan wel het niet wijzen op het risico van een verzekeringshiaat bij een dergelijke overstap. De tussenpersoon verweert zich met de stelling dat de manege te laat heeft geklaagd. De rechtbank gaat hier in mee en oordeelt dat de manege in 2016 – ten tijde van de afwijzingen van de verzekeraars – de beweerdelijke gebreken in de advisering heeft ontdekt of had moeten ontdekken. Door de tussenpersoon vervolgens pas in 2021 aansprakelijk te stellen, in combinatie met het gegeven dat de tussenpersoon in haar bewijspositie is benadeeld, maakt dat de manege te laat heeft geklaagd.
Popstra schreef:Dus als je van een manege pony af stort en je hebt letsel kun je die manege aansprakelijk stellen?
Dat is nieuw voor mij. Ben 2x er af gevallen en daarbij 2x wat gebroken. Dat is 45 jaar geleden en was gewoon je eigen risico
Popstra schreef:Dus als je van een manege pony af stort en je hebt letsel kun je die manege aansprakelijk stellen?
Dat is nieuw voor mij. Ben 2x er af gevallen en daarbij 2x wat gebroken. Dat is 45 jaar geleden en was gewoon je eigen risico
DubbelFun schreef:Als kind weet je dat toch niet en de manege zal je er niet op wijzen. En mijn moeder zei altijd 'eigen schuld, dikke bult...'.
Onali schreef:anca schreef:En hoezo heeft het invloed op haar studie? Wist ze als 7 jarige al dat ze deze studie zou doen. Ze had ook een passende studie kunnen uitkiezen.
Het blijft een vervelende zaak natuurlijk maar om nu nog allerlei rechtszaken te openen vind ik niet fris
Die vind ik ook vreemd.
kiki1976 schreef:In 2016 werd ik door de lerares van de basisschool gebeld betreft mijn dochter.
Ze had d'r enkel bezeerd met gym. Toen ze vertelde dat ze bleef huilen, deed mij erger vermoeden.
Eenmaal op school bleek dat idd het geval. Al zei de juf nog, wat verstuikte valt allemaal mee.
Huisarts geweest en doorgestuurd voor foto's.
Breuk in d'r enkel. 6 weken gips.
Uit het verhaal van mijn dochter kwam uit dat een stage juf gymles had gegeven op het schoolplein. En dat ze bedacht had, voetbal jongens tegen de meisjes.
Dag erna gebeld door SEH dat ze terug moest komen voor een ct scan. Daar kwamen nog eens 3 breuken en een scheur bij aan het licht.
Ondertussen 8 jaar verder en ze heeft nog dagelijks last van haar enkel.
Maar geen haar op mijn hoofd die er ooit bij stil heeft gestaan de school aansprakelijk te stellen.
Onali schreef:anca schreef:En hoezo heeft het invloed op haar studie? Wist ze als 7 jarige al dat ze deze studie zou doen. Ze had ook een passende studie kunnen uitkiezen.
Het blijft een vervelende zaak natuurlijk maar om nu nog allerlei rechtszaken te openen vind ik niet fris
Die vind ik ook vreemd.
StalNollie schreef:Ben ik dus niet de enigste
Tango1979 schreef:StalNollie schreef:Ben ik dus niet de enigste
Ik vind het juist heel logisch dat je pas rond je 20ste erachter komt wat een enorme impact het letsel je gaat opleveren in de rest van je leven.
Je hoopt toch door de medische behandelingen (waar ze er veel van heeft ondergaan zoals ik het lees) dat eea gaat verbeteren. En de impact inschatten lijkt me vrij lastig als je 10 of zelfs 16 bent
Juist tegen de tijd van studeren/werken kom je er pas achter hoe het letsel je leven beïnvloedt.
De verzekeraar aanklagen zal geen succes hebben. Die hebben gewoon zwart op wit contractvoorwaarden. Ik sluit in de praktijk AVB's wel eens over van verzekeraar A naar verzekeraar B. Het aller aller belangrijkste is dan om alles waar een zaak van zou kunnen komen, te melden bij de verzekering die je gaat opzeggen.
Wellicht kan de manege de tussenpersoon aansprakelijk stellen voor de schade, als die de overstap van verzekering niet goed heeft begeleid.