Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Maar ze schreef zelfs ergens dat ze dus regelmatig om rijdt voor plakken waar ze wil slapen of rijden. Dus die rechtstreekse route heb je niks aan als je niet rechtstreeks gaat.
Ze houdt overal vol dat ze die km's gaat rijden en is nu eerst ook al stuk opzij/ oosten aan het rijden ipv naar boven/ noorden.
Ik zie niet waar die vele spieren zijn, in ieder geval niet op de bovenlijn en plekken waar je het wil hebben. Zelfs niet de basis bespiering die je zou willen zien, laat staan die van paarden die een week lang dagtochten gaan maken. boedjang schreef:120 deze dag? Day zal een foutje zijn.
100 km is een dodenmars / Kennedy mars.daar loop je al zo'n 22 uur over.
Als je dat met je paard wilt doen, in deze omstandigheden, ben je niet bien denk
Terwijl op diezelfde beelden duidelijk te zien is dat er echr geen sprake is van heel gespierd, juist onbespierd. friezenfan2 schreef:Zou weet ik niet hoe snel een paard draaft of galoppeert per uur maar stappend ben je echt heel lang bezig en het wordt vandaag als nog warm.
Ibbel schreef:friezenfan2 schreef:Zou weet ik niet hoe snel een paard draaft of galoppeert per uur maar stappend ben je echt heel lang bezig en het wordt vandaag als nog warm.
Gemiddeld draaft een paard 13-14 km/u, galopperen is 18-22 km/u in normaal arbeidstempo.
Een goed getraind endurancepaard kan 100 km met een snelheid van 15/u gemiddeld vrij makkelijk halen.
Dan ben je vrijwel continu aan het draven en galopperen, je wilt niet weten hoe snel je gemiddelde snelheid omlaag gaat als je zelfs maar kleine pauzes inlast om bv een weg over te steken of je paard even te laten drinken.
Komt bij dat je je paard iedere 2-3 uur echt ook een uurtje moet laten grazen/hooi eten, anders vallen de darmen stil. Bij endurancewedstrijden zijn die pauzes verplicht (en loopt je rijtijd niet door, anders haal je die 15/u uiteraard nooit-niet). Dus die tijd moet je ook meerekenen.
Lang verhaal kort: 100 km rijden met endurancesnelheid is 7 uur écht doorrijden plus minimaal 2 uur eetpauzes voor het paard tussendoor, dus dan ben je al 9 uur bezig.
Ga je uit van 10 km/u gemiddeld (wat echt ook al flink aanpoten is!), ben je dus 10 uur aan het rijden met minimaal 3 keer een uur eetpauze en ben je dus al 13 uur bezig.
Nog korter: waanzin om dit op deze manier te doen