Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:18

nee, over wegen waar wandelaars mogen is het 275 km tot max 300 km. Laat er dan wat bij komen voor overnachtingen, maar dan zal toch niet heel veel zijn, verwacht ik. Ze komt niet op een snelweg, dus ik zou dan verwachten dat overnachtingen op de route liggen. Dat zal ze toch ook wel voorbereid hebben, mag ik hopen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:24

MyWishMax schreef:
Maar ze schreef zelfs ergens dat ze dus regelmatig om rijdt voor plakken waar ze wil slapen of rijden. Dus die rechtstreekse route heb je niks aan als je niet rechtstreeks gaat.

Ja, dat werkt zo, maar daar verdubbelt je afstand niet van. Als dat wel zo is, had ze wellicht beter eerst een poos lid kunnen zijn van de padvinders en zich enige navigatieskills eigen maken.

Even een realistische route genomen, zonder veerboten, de Erasmusbrug erbij maar dan kom ik nog steeds niet verder dan 310km. Haal je nog wat uit vanwege je overnachtingen kom je richting 350km. Als je daar veel meer van maakt, ben je ergens niet goed bezig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:00

Dat ze niet goed bezig zou zijn zou me niks verbazen, ikke. :') Ze houdt overal vol dat ze die km's gaat rijden en is nu eerst ook al stuk opzij/ oosten aan het rijden ipv naar boven/ noorden.
Ze is er ook van overtuigd dat de paarden niet te mager zijn en veel spieren hebben. :+ Ik zie niet waar die vele spieren zijn, in ieder geval niet op de bovenlijn en plekken waar je het wil hebben. Zelfs niet de basis bespiering die je zou willen zien, laat staan die van paarden die een week lang dagtochten gaan maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:19

Ze heeft toch gewoon een hele kronkelige route waardoor die afstand zo ver is....

Ik vind het ook geen reclame voor iemand die met paarden werkt nee.
Al helemaal niet met de doelgroep zielige paarden. Want dit plan is totaal niet in het belang van die dieren.

Het is allemaal geen ramp ofzo, als je het gewoon opgeeft als de dag te lang wordt.
Maar het vervelendste vind ik dat ze steeds uit elkaar gehaald worden op vreemd terrein.
Dat behandelen als vervoermiddel inderdaad....

Doe het dan in 2 weken, met gewoon de paarden samen elke dag 40km. En dan veel rust tussendoor.
Dat is al intensief zat....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:30

Ehhh nee ze gaat eerst naar Achouffe omdat ze daar kon overnachten..

Ik ben benieuwd hoe de eerste dag gegaan is.

Melzazu

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 18:39

Ik begrijp niet waar die 630 kilometer vandaan komen. Die kilometers per dag een week lang vind ik ook wel echt heftig. Ik hoop dat er nog meer geld ingezameld wordt want ik vind het bedrag nu echt erg laag nog helemaal met wat jij en je paarden er dan voor moeten doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:21

Ze heeft schijnbaar vandaag de langste dag 120 kilometer.
Het paard, Whisper in dit geval, ziet er op het filmpje al behoorlijk afgevallen uit.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:28

120 deze dag? Day zal een foutje zijn.
100 km is een dodenmars / Kennedy mars.daar loop je al zo'n 22 uur over.
Als je dat met je paard wilt doen, in deze omstandigheden, ben je niet bien denk

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:32

Wait what, ik ben even haar route gaan bekijken maar ze zit nu onder Brussel? Dat is niet een beetje om maar gewoon absurd. Dan ga je niet van Ieper naar Alkmaar maar ben je gewoon aan het touren. Dat ze hier en daar wat kilometers om gaat a la maar dit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:42

boedjang schreef:
120 deze dag? Day zal een foutje zijn.
100 km is een dodenmars / Kennedy mars.daar loop je al zo'n 22 uur over.
Als je dat met je paard wilt doen, in deze omstandigheden, ben je niet bien denk

Voor de feiten: de Kennedymars is 80km (50 mijl) en een geoefend loper doet daar ca 12 uur over maar dat doet nog steeds niks af aan de rest van je bericht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:45

Waar volgen jullie haar?

Vind het maar een rare actie dit...over de rug van twee dieren. En ook nog eens met deze temperaturen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:46

Dat bedoelde ik dus met ze heeft aangegeven om te rijden vanwege wat logeeradressen en plekken waar ze perse langs wilt. Dan kom je wel aan die kilometers. Niks nadenken over wat goed voor paard is of voor welzijn, gewoon egoïstisch wat je zelf wilt doen. En dan ook nog met paarden die niet in de conditie zijn die je wilt hebben voor lange rit, laat staan zulke absurde.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:05

Op haar instastory van gister draaft of galoppeert ze in de berm van een weg en passeren er auto's moet je dan niet altijd stappen?
En inderdaad 1 van de paarden is nu al afgevallen en zie je duidelijk de ribben.
Ze zegt in de eerst Story van vandaag inderdaad 120 kilometers.

Zou weet ik niet hoe snel een paard draaft of galoppeert per uur maar stappend ben je echt heel lang bezig en het wordt vandaag als nog warm.

Dat is toch gewoon dierenmishandeling en dat zou je kunnen melden bij de dierenbescherming. Al zei ze al dat die al geweest waren en achter haar stonden toch.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:08

Die ribben waren vooraf al te zien. Net als hele blote bovenlijn. Maar zij is er van overtuigd dat ze niet mager zijn en vooral heel gespierd. :+ Terwijl op diezelfde beelden duidelijk te zien is dat er echr geen sprake is van heel gespierd, juist onbespierd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:12

Er is mij altijd geleerd dat je ribben mag voelen maar niet zien. Deze 2 zijn te dun en niet gespierd.
Nou zie je tegenwoordig altijd te dikke paarden maar deze zijn het tegenovergestelde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:15

Precies en een gespierd paard heeft de botten er niet zo opliggen met hele gaten. Zelfs bijvoorbeeld de renpaarden die heel anders bespierd zijn als een dressuurpaard zijn wel opgevuld en niet zo bloot.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:18

friezenfan2 schreef:
Zou weet ik niet hoe snel een paard draaft of galoppeert per uur maar stappend ben je echt heel lang bezig en het wordt vandaag als nog warm.

Gemiddeld draaft een paard 13-14 km/u, galopperen is 18-22 km/u in normaal arbeidstempo.

Een goed getraind endurancepaard kan 100 km met een snelheid van 15/u gemiddeld vrij makkelijk halen.
Dan ben je vrijwel continu aan het draven en galopperen, je wilt niet weten hoe snel je gemiddelde snelheid omlaag gaat als je zelfs maar kleine pauzes inlast om bv een weg over te steken of je paard even te laten drinken.
Komt bij dat je je paard iedere 2-3 uur echt ook een uurtje moet laten grazen/hooi eten, anders vallen de darmen stil. Bij endurancewedstrijden zijn die pauzes verplicht (en loopt je rijtijd niet door, anders haal je die 15/u uiteraard nooit-niet). Dus die tijd moet je ook meerekenen.

Lang verhaal kort: 100 km rijden met endurancesnelheid is 7 uur écht doorrijden plus minimaal 2 uur eetpauzes voor het paard tussendoor, dus dan ben je al 9 uur bezig.
Ga je uit van 10 km/u gemiddeld (wat echt ook al flink aanpoten is!), ben je dus 10 uur aan het rijden met minimaal 3 keer een uur eetpauze en ben je dus al 13 uur bezig.

Nog korter: waanzin om dit op deze manier te doen :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:34

Iemand de link van haar insta?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:34

Ibbel schreef:
friezenfan2 schreef:

Gemiddeld draaft een paard 13-14 km/u, galopperen is 18-22 km/u in normaal arbeidstempo.

Een goed getraind endurancepaard kan 100 km met een snelheid van 15/u gemiddeld vrij makkelijk halen.
Dan ben je vrijwel continu aan het draven en galopperen, je wilt niet weten hoe snel je gemiddelde snelheid omlaag gaat als je zelfs maar kleine pauzes inlast om bv een weg over te steken of je paard even te laten drinken.
Komt bij dat je je paard iedere 2-3 uur echt ook een uurtje moet laten grazen/hooi eten, anders vallen de darmen stil. Bij endurancewedstrijden zijn die pauzes verplicht (en loopt je rijtijd niet door, anders haal je die 15/u uiteraard nooit-niet). Dus die tijd moet je ook meerekenen.

Lang verhaal kort: 100 km rijden met endurancesnelheid is 7 uur écht doorrijden plus minimaal 2 uur eetpauzes voor het paard tussendoor, dus dan ben je al 9 uur bezig.
Ga je uit van 10 km/u gemiddeld (wat echt ook al flink aanpoten is!), ben je dus 10 uur aan het rijden met minimaal 3 keer een uur eetpauze en ben je dus al 13 uur bezig.

Nog korter: waanzin om dit op deze manier te doen :D

Omdat te veel mensen denken dat een trektocht gewoon vier klasse I - II ritten achter elkaar is?
Lees vrijwel elk eerste trektocht verhaal er maar op na, dat begint allemaal met dagafstanden van 40km of daar omtrent.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:45

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels van Bokt.nl

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:51

Onvindbaar voor mij helaas..

Ongelooflijk wat zij doet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:54

Echt Niet oke dit. :n

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:55

Staat in haar instagram story, account the golden sky (zie je ook op de screenshots)

Waardeloos wat dat wijf doet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 09:33

Afbeelding

Deze zag ik. Dit vond zij dus goede conditie en veel spieren.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 09:44

Ik volg haar op FB onder haar eigen naam, maar daar deelt ze niet heel veel.
Ben vooral nieuwsgierig naar de route die ze gaat volgen en kan die nergens vinden.

Vind het zo sneu voor de paarden.