Jolliegirl schreef:paars schreef:
Ik reed er langs toen de hulpdiensten net gearriveerd waren. Het zag er echt niet best uit......
jeetje Esser wat een traumatische ervaring. Voor een ieder die het ziet maar voor iemand met een paardenhart…sterkte voor jou ook. Vreselijk gewoon. Arm dier. Hoop dat ‘ie snel in shock is gegaan.
Oude stalgenoot (als in lang geleden) zei altijd: “ik neem altijd een scherp mes mee om eventueel een noodslachting te kunnen doen”. Klonk voor mij bizar maar in dit geval zou het ws wel leed hebben bespaard voor dit arme dier.
Ik als oud slachter kan je vertellen dat je dit niét wilt..
Je moet toch wel dondersgoed weten waar je de halsslagader moet raken van een paard...
Het heeft mij een half jaar gekost voor ik goed kon steken op dode paarden!
Vind dit echt het stomste advies wat je iemand ooit kunt geven!
Zeker bij een paard in leven ga jij die slagader neverniet raken..of je moet ze wel zo ontzettend vastbinden dat ze geen kik geven. Diep triest!
Tevens mag je niet verbloeden op de openbare weg. Dus dat is sowieso al niet te doen.
Oom agent gaat dit klusje ook niet voor je oplossen, hier zijn ze niet voor opgeleid.
Het snelste is nog een jachtopziener bellen..moet je alleen wel de juiste kanalen hebben. Of via de politie laten benaderen.
Ongeveer 10 jaar geleden is hier in de buurt een aanrijding geweest met koetspaard en auto... agent heeft geprobeerd om het dier uit lijden te verlossen en 4 x moeten schieten voor die eindelijk dood was. Verschrikkelijk , ook al goed bedoeld en anders had het paard waarschijnlijk nog langer moeten lijden. maar dat was duidelijk niet iets waar hij voor op was geleid
Ik heb zelf een trailer ongeluk gehad (door een andere automobilist van de weg gereden en met auto en trailer over de kop geslagen) mijn paard had haar rug gebroken maar ze moest persee naar de kliniek vervoerd worden (wel vol pijnstillers en slapend) omdat ze door een dierenarts moest worden ingeslapen.. politie kon niets doen. Was wel in Italie maar volgens mij is dit in bijna alle landen zo.
Het is idd heel slecht advies om te denken dat je dit zelf even met een mes kan oplossen en dat brengt alleen maar meer horror en leed