[FOTO] Fotoverslag Tuigpaarden dag Lunteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwahir

Re: [FOTO] Fotoverslag Tuigpaarden dag Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:03

(sorry voor de random vraag die niks met bovenstaande discussie te maken heeft O:) )

Is Kontiki bont, of maximaal sabino? Ik zag dat hij als bont geregistreerd staat maar zie nergens een bonte in zijn afstamming. Het viel me op dus misschien is hier een liefhebber die het weet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:14

SophievdV schreef:
Karin: wat je nu stelt is lang niet overal aan de orde. Er zijn bedrijven of stallen waar ze inderdaad niet buiten komen. Gelukkig zijn er ook mensen die dat anders doen, zoals Kimley (en ik zelf destijds toen ik nog wilde tuigen met mijn merrie).

De extra ijzers zijn wel degelijk van aluminium. Je kunt daar ook niet mee over de weg rijden want dat slijt als een malle en de bouten trillen dan los. Natuurlijk oefen je er een keer mee maar in principe is het echt voor op concours.

Kijk overal zijn er mensen die niet lekker met hun paard om gaan. Ik heb ook bij dressuurruiters dingen zien gebeuren die gewoon niet fair zijn. Maar we kunnen niet alle rijders over 1 kam scheren.

Neonlight: inderdaad. Het ging om veel meer dan alleen de hulpmiddelen. De wijze van communiceren was een probleem, vooral door de KNHS maar ik geloof dat er ook tprijders waren die het blad niet voor de mond namen en daar werd het niet direct beter van.

Dit dus. Ik ook bij springruiters. En ook bij de pensionstallen waar ik heb gestaan. Bij recreanten én de wat meer sportieve ruiters. Dat wil niet zeggen dat de héle sport niet oké is.

@Neonlight - dank voor de verheldering. Zo zie je maar weer dat het altijd genuanceerder is dan je misschien eerst dacht.

@KarinSW, sommige dingen die je zegt kloppen vast, andere totaal niet. Daarnaast gaat iedereen anders met zijn dieren om, nu scheer je iedereen over een kam.

KarinSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:30

Ik schrijf ook steeds “de meeste” of andere afzwakkingen. Uiteraard zijn er veel uitzonderingen.
Als senioronderzoeker voor een grote veterinaire farmaceut ben ik veel bij profstallen en ik ben erg nieuwsgierig. Vind het leuk om ervaringen te delen, een mening vormen moet de lezer zelf maar doen
Bokt is niet zo van de nuance maar als ik iets toe kan lichten, vind ik dat leuk om te doen op dit paardenforum. Tja, er is altijd een eerste post, ik zie niet in waarom je daar argwanend over moet zijn?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:11

Misschien is het niet terecht, in dat geval excuses en welkom op Bokt. :-)

Er willen nog weleens leden van dierenrechten clubjes een account aanmaken om hier te reageren. Vandaar mijn argwaan.

KarinSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:45

Geen punt Elisa en dank je wel.