Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Ik had het niet verwacht, maar 1e veulen Aekingerzand leeft nog steeds. Inmiddels heeft hij gezelschap gekregen van veulen 2 én 3.Citaat:Inmiddels 3 veulentjes in het wolvengebied Drents Friese Wold/ Staatsbosbeheer van wolvenconsulent Provincie Drenthe. Maar voor hoe lang nog, want ik geloof helemaal niets van die bullshit van de wolvenknuffelaars dat de kudde hun veulentjes beschermt tegen de wolf!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/12HDgt ... tid=wwXIfr
Citaat:En toen was er nog maar 1 veulen!
Inmiddels is ook het jongste veulen in het Drents Friese Wold verdwenen Staatsbosbeheer en Mekelogisch Beheer! Andere dierhouders de les lezen over preventieve maatregelen als wolvenconsulent van de Provincie Drenthe en zelf je eigen Exmoorpony’s in het wolvengebied Drents Friese Wold laten opvreten door de wolf. Staatsbosbeheer en Mekelogisch Beheer met jullie gelul dat dé exmoorpony’s beschikken over de vaardigheid om zich in kuddevorm goed te verdedigen tegen aanvallen wolven. Jullie moeten je ogen uit jullie kop schamen! En Provincie Drenthe jullie ook! Deze wolvenconsulent kan je niet meer serieus nemen, met zijn idiote sprookjesverhalen. En maar uit diezelfde ruif blijven vreten!
MizzMontana schreef:De volgende stap zal naar mijn verwachting niet zijn dat er iets aan het beleid van Mekel/SBB wordt gedaan, maar dat het gebied ontoegankelijk voor mensen wordt gemaakt. Zodat er geen foto’s en verhalen meer naar buiten kunnen komen van dit wanbeleid.
Hannanas schreef:De oudste wellicht? Dan heeft hij/zij profijt gehad van de jongere veulens en heeft inmiddels dankzij hun wat langer kunnen groeien en hopelijk sterk genoeg.
Citaat:Deze week weer voorjaarspret bij onze groene Staatsbosbeheer vrinden in Appelscha met drie nieuwe jonggeboren veulens bij de koppel Exmoor pony’s, ik bedoel eigenlijk twee want eentje is meteen al opgevreten door de wolf, en eentje is gewond.
Ik blijf deze wantoestanden maar onder de aandacht brengen in de hoop dat de politiek toch een keer gaat ingrijpen….