Paard overleden na vuurwerkshow, tweede paard ernstig gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:15

Palmera schreef:
Joh, als jouw goedgekeurde plezierstje dodelijke slachtoffers maakt moet het klaar zijn.

Er is een antirookwet van hier tot Sint Junttemis, autorijden mag niet zonder rijbewijs en er zijn een heleboel regels waar je je aan dient te houden, verschillende drugssoorten zijm gewoon verboden en als je een normaal feestje geeft thuis heb je je aan geluidsregels te houden en is het fatsoenlijk als je de buren inlicht.

En dit mag zomaar met een vodje papier van de gemeente? Oficieel bedrijf? An me hoela! Waarom zorgen die dan niet voor grootscheepse reclame, oftewel waarschuwen van de omgeving? Stelletje amateurs!

idd erg krom allemaal ja.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:57

Sharikaa91 schreef:
Hallo ik ben de dochter van Hilly het was niet aangekondigd dat er een vuurwerkshow zou plaatsvinden niet in de krant , niet aan de buurtbewoners , niet in de media en ook niet door gegeven de eigenaar van sport club Pump wist het pas de zelfde avond dat vuurwerkshow plaats zou vinden er was een vergunning dat klopt maar dat het werd niet aangekondigd dat er een vuurwerkshow zou plaats vinden en er waren ook knallen te horen in andere plaatsen daar naast het was zo hard ik heb de video’s gezien de politie neemt de zaak hoog op en is druk bezig met het onderzoek , als wij dit hadden geweten hadden we de pony’s op stal gezet , in de winter staan ze altijd op stal en in de zomer op de wei , in de ochtend was ik er om 11 uur en zag ik lady liggen ze kwam niet ik wist gelijk dat er iets niet klopte ze wou niet op staan en ik belde gelijk de dierenarts en kwamen met spoed toen ging de dierenarts haar onderzoeken en toen ze op stond hinkelde ze en ging ze weer liggen na onderzoek is gebleken dat ze een gebroken schouder had opgelopen en een inwendige bloeding ze konden niks meer voor haar doen en moest uit haar lijden worden verlost . Het deed en doet me heel veel pijn dat ze daar de hele nacht zo heeft gelegen en geleden , nadat lady was in geslapen werd sense na gekeken en sense wou niet lopen en is ze na de kliniek gebracht met spoed haar zenuwe zijn beschadigd op meerdere plekken het is nu af wachten tot volgende week vrijdag of er verbetering in zit en ze verder kunnen met de behandeling ,als er geen verbetering in zit en en ze geen kans op herstel heeft zodat ze pijnvrij als wandel pony door het leven kan moet ze helaas in geslapen worden we doen er alles aan om haar te redden omdat we van haar houden ze zal nooit meer kunnen rijden maar daar gaat het ons niet om

Je bent er zelf!

Hoop dat ik het zo goed mogelijk verwoord heb en nogmaals hele dikke kus!

Rocamor

Re: Paard overleden na vuurwerkshow, tweede paard ernstig gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:56

Nogmaals heel veel sterkte voor jullie Sharikaa.

Ik hoop dat jullie Sense weer mag opknappen

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:27

mvdende schreef:
Duidelijk dat jullie 2 vuurwerk haters zijn...

Kan je gewoon accepteren dat er genoeg mensen in Nederland zijn die wél graag vuurwerk zien?!

Hier was kennelijk een dorp verderop óók een vuurwerk show geweest (ik was op vakantie), honden van de buurvrouw over hun toeren, buurvrouw heeft mijn hond opgehaald (die echt letterlijk geen fiets geeft om vuurwerk, wil zelfs altijd om 12:00 mee naar buiten vuurwerk kijken met o&n) en ze heeft met de 3 hondjes een prima wandeling kunnen maken...

Tis maar een paar keer per jaar.....

Organisatie van het feest waar die paarden gewond zijn geraakt, heeft zich aan alle VERPLICHTINGEN gehouden, dus hun valt echt niets te verwijten.... ze hebben het zelfs op meerdere kanalen laten weten aan de buurt....

Eigenaar paarden heeft kennelijk die verschillende kanalen gemist en het is gewoon naar dat die paarden kennelijk zó bang zijn voor vuurwerk dat ze zijn gaan rennen en elkaar zijn tegen gekomen. Er zijn ook genoeg paarden die niets om vuurwerk geven, net als dat er genoeg honden en katten zijn die niets om vuurwerk geven.

Hmm IK BEN OOK FEL TEGEN VUURWERK !
moet gewoon verboden worden.
Te veel ongelukken ermee, ook bij de mens.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:33

GabberGill schreef:
Sharikaa91 schreef:
Hallo ik ben de dochter van Hilly het was niet aangekondigd dat er een vuurwerkshow zou plaatsvinden niet in de krant , niet aan de buurtbewoners , niet in de media en ook niet door gegeven de eigenaar van sport club Pump wist het pas de zelfde avond dat vuurwerkshow plaats zou vinden er was een vergunning dat klopt maar dat het werd niet aangekondigd dat er een vuurwerkshow zou plaats vinden en er waren ook knallen te horen in andere plaatsen daar naast het was zo hard ik heb de video’s gezien de politie neemt de zaak hoog op en is druk bezig met het onderzoek , als wij dit hadden geweten hadden we de pony’s op stal gezet , in de winter staan ze altijd op stal en in de zomer op de wei , in de ochtend was ik er om 11 uur en zag ik lady liggen ze kwam niet ik wist gelijk dat er iets niet klopte ze wou niet op staan en ik belde gelijk de dierenarts en kwamen met spoed toen ging de dierenarts haar onderzoeken en toen ze op stond hinkelde ze en ging ze weer liggen na onderzoek is gebleken dat ze een gebroken schouder had opgelopen en een inwendige bloeding ze konden niks meer voor haar doen en moest uit haar lijden worden verlost . Het deed en doet me heel veel pijn dat ze daar de hele nacht zo heeft gelegen en geleden , nadat lady was in geslapen werd sense na gekeken en sense wou niet lopen en is ze na de kliniek gebracht met spoed haar zenuwe zijn beschadigd op meerdere plekken het is nu af wachten tot volgende week vrijdag of er verbetering in zit en ze verder kunnen met de behandeling ,als er geen verbetering in zit en en ze geen kans op herstel heeft zodat ze pijnvrij als wandel pony door het leven kan moet ze helaas in geslapen worden we doen er alles aan om haar te redden omdat we van haar houden ze zal nooit meer kunnen rijden maar daar gaat het ons niet om

Je bent er zelf!

@Sharikaa91 Heel veel sterkte.
In uw geval zou ik als alles is uitgezocht, ze aanklagen }:) .
Ja u krijgt Lady er niet mee terug, maar jullie hebben een zware schade.
Heel veel sterkte voor jullie Y;(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:57

Hier een dierenliefhebber en een vuurwerkhater.

Als je zo nodig toch vuurwerk moet afsteken doe dat dan iig zo dat er geen dieren onder hoeven te lijden. Want ieder heeft recht op zijn of haar hobby. Maar het moet steeds gekker. En daar komen ongelukken van ik heb een heel bang hondje van vuurwerk. Dus dat kan voor iemand wel heel gaaf zijn voor ons is het een hel.

En idd het hoort niet bij sport dus waarom in godsnaam tijdens voetbalwedstrijden etc. Of andere evenementen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:09

Heel veel sterkte Sharikaa,voor jou en je familie. Echt vreselijk om ze zo kwijt te raken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:26

Shariika en voor je moeder ook veel sterkte want idd dit is een hele nare manier om je geliefde paard te moeten verliezen :( :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:27

Elk paard schrikt als er onverwacht vuurwerk knalt!
Ook de paarden die er tegen kunnen.

Ik heb mega coole paarden die met oud/nieuw ook gewoon buiten kunnen maar als er zo nu en dan eens zomaar savonds laat als het muisstil is in ene weer eens een 1000 klapper word afgestoken verderop, wat hier nogal eens gebeurt.. dan staan ze echt wel ff te stuiteren in hun box!
(En ik lig stijf van schrik in mn nest)

Ja van mij mag die ongein ook verboden worden.

Sharikaa veel sterkte gewenst. Echt heel verdrietig dat jullie dit moeten mee maken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:09

mvdende schreef:
Duidelijk dat jullie 2 vuurwerk haters zijn...

Kan je gewoon accepteren dat er genoeg mensen in Nederland zijn die wél graag vuurwerk zien?!

Hier was kennelijk een dorp verderop óók een vuurwerk show geweest (ik was op vakantie), honden van de buurvrouw over hun toeren, buurvrouw heeft mijn hond opgehaald (die echt letterlijk geen fiets geeft om vuurwerk, wil zelfs altijd om 12:00 mee naar buiten vuurwerk kijken met o&n) en ze heeft met de 3 hondjes een prima wandeling kunnen maken...

Tis maar een paar keer per jaar.....

Organisatie van het feest waar die paarden gewond zijn geraakt, heeft zich aan alle VERPLICHTINGEN gehouden, dus hun valt echt niets te verwijten.... ze hebben het zelfs op meerdere kanalen laten weten aan de buurt....

Eigenaar paarden heeft kennelijk die verschillende kanalen gemist en het is gewoon naar dat die paarden kennelijk zó bang zijn voor vuurwerk dat ze zijn gaan rennen en elkaar zijn tegen gekomen. Er zijn ook genoeg paarden die niets om vuurwerk geven, net als dat er genoeg honden en katten zijn die niets om vuurwerk geven.

Laat ik het omdraaien. Waarom moet jij vuurwerk hebben als er zo veel ellende van is. Welk recht heb jij daar toe.
EN HOOFDLETTERS helpen niet om je argumenten kracht bij te zetten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:25

Veel sterkte voor de mensen die dit overkomen is (en natuurlijk ook voor het overlevende paard).

Maar wat ik me wel afvraag: duizenden jaren lang werden paarden ingezet in oorlogen. Natuurlijk alles behalve paardvriendelijk, en blij dat die tijden voorbij zijn, maar zou het geen optie zijn om bijv. in schriktrainingen ook soort vuurwerktraining te voorzien? Zo kan iedereen zijn zin krijgen: paarden blijven veilig, en de vuurwerkliefhebbers krijgen ook nog hun zin. (niet dat voor mij vuurwerk hoeft hoor, ik heb er zelf meer last van dan mijn paarden).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:00

Als ik naar mijn eigen paarden kijk, die kunnen bijvoorbeeld oud en nieuw prima aan, ik voer ze buiten extra veel en extra lekker en ze staan, met mij erbij en in het licht gewoon lekker te eten.

Tijdje terug midden in de nacht out of the blue vuurwerk, niet alleen ik schrok me de tandjes, de paarden ook; die renden paar rondjes door paddock en wei.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:18

hwn schreef:
Veel sterkte voor de mensen die dit overkomen is (en natuurlijk ook voor het overlevende paard).

Maar wat ik me wel afvraag: duizenden jaren lang werden paarden ingezet in oorlogen. Natuurlijk alles behalve paardvriendelijk, en blij dat die tijden voorbij zijn, maar zou het geen optie zijn om bijv. in schriktrainingen ook soort vuurwerktraining te voorzien? Zo kan iedereen zijn zin krijgen: paarden blijven veilig, en de vuurwerkliefhebbers krijgen ook nog hun zin. (niet dat voor mij vuurwerk hoeft hoor, ik heb er zelf meer last van dan mijn paarden).

Weet je wel hoeveel paarden er toen gestorven zijn?

Ik denk inderdaad dat schriktrainingen het niet gaan voorkomen. Het is vooral het onverwachte van vuurwerk, als ze in paniek raken doen ze stomme dingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:35

hwn schreef:

Ik hoop wel dat je snapt dat dat hele andere knallen zijn, toch :o.

Het probleem zit hem vooral in het onvoorspelbare, niet alleen in de herrie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:07

De eigenaar wist niet dat er vuurwerk aan kwam en kon dus niet haar paarden verplaatsen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:49

marleen_usar schreef:
De eigenaar wist niet dat er vuurwerk aan kwam en kon dus niet haar paarden verplaatsen.

Wie zegt dan dat ze dat had moeten doen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:57

Ze wist dat haar paard erg op vuurwerk reageerde, dus dan had ze haar paard kunnen verplaatsen als ze had geweten dat er vuurwerk kwam.

Sharikaa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:53

Elisa2 schreef:
Heel veel sterkte Sharika! Vreselijk om zo je paarden aan te treffen..:-( Arme Lady, hopelijk hersteld Sense nog goed.

Ik ben ook voor een vuurwerk verbod, er wordt tegenwoordig te pas en onpas geknald en dat was vroeger inderdaad niet. Het is ook niet bepaald goed voor het milieu en het klimaat en het maakt veel te veel onschuldige slachtoffers! Dat er nog mensen zijn die het goedpraten vind ik schrikbarend.

Gewoon 1 keer per jaar met O&N een georganiseerde vuurwerkshow en verder zorgen dat het niet meer te koop is voor particulieren. In geen enkel land en zware straffen zetten op bezit en afsteken er van.
bedankt het is een vuurwerk vriije zone het hele jaar door en zelfs een vuurwerk verbod met oud en nieuw de politie is bezig met een onderzoek er klopt iets niet. Lijkt me

Sharikaa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:54

GabberGill schreef:
Sharikaa91 schreef:

Je bent er zelf!

Ja hartstikke bedankt!! Heel mooi verwoord , ik kwam dit topic tegen op Google had gelijk een profiel aan gemaakt

Sharikaa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:56

marleen_usar schreef:
Ze wist dat haar paard erg op vuurwerk reageerde, dus dan had ze haar paard kunnen verplaatsen als ze had geweten dat er vuurwerk kwam.

Hoe konden we het weten zonder aankondiging en lady reageerde nooit heftig op vuurwerk dit was een vuurwerkshow van 10 min met licht flitsen en harde knallen dat zou geen 1 paard leuk vinden

Sharikaa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:59

BeFunny schreef:
Hier een dierenliefhebber en een vuurwerkhater.

Als je zo nodig toch vuurwerk moet afsteken doe dat dan iig zo dat er geen dieren onder hoeven te lijden. Want ieder heeft recht op zijn of haar hobby. Maar het moet steeds gekker. En daar komen ongelukken van ik heb een heel bang hondje van vuurwerk. Dus dat kan voor iemand wel heel gaaf zijn voor ons is het een hel.

En idd het hoort niet bij sport dus waarom in godsnaam tijdens voetbalwedstrijden etc. Of andere evenementen.
het was een vader die voor ze kind die geslaagd was een vuurwerkshow bestelden

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 22:37

Sharikaa91 schreef:
Elisa2 schreef:
Heel veel sterkte Sharika! Vreselijk om zo je paarden aan te treffen..:-( Arme Lady, hopelijk hersteld Sense nog goed.

Ik ben ook voor een vuurwerk verbod, er wordt tegenwoordig te pas en onpas geknald en dat was vroeger inderdaad niet. Het is ook niet bepaald goed voor het milieu en het klimaat en het maakt veel te veel onschuldige slachtoffers! Dat er nog mensen zijn die het goedpraten vind ik schrikbarend.

Gewoon 1 keer per jaar met O&N een georganiseerde vuurwerkshow en verder zorgen dat het niet meer te koop is voor particulieren. In geen enkel land en zware straffen zetten op bezit en afsteken er van.
bedankt het is een vuurwerk vriije zone het hele jaar door en zelfs een vuurwerk verbod met oud en nieuw de politie is bezig met een onderzoek er klopt iets niet. Lijkt me

Jemig dat is helemaal bizar. Dan klopt er echt iets echt niet! Hopelijk komen ze er achter.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:10

Nu. Vuurwerk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:11

|o
Ja mijn man ging ook al buiten kijken omdat hij vuurwerk hoorde.
Heb de paarden via de camera maar even gecontroleerd maar het valt mee. En dan wonen wij landelijk in een klein durpke

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:00

Hier hoorde ik gisteren ook vuurwerk in de verte..snap echt deze nieuwe "traditie" niet om te pas en onpas vuurwerk af te steken.