Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:tienus63 schreef:En dat is de achterliggende gedachte!
Zo is het volgens mij inderdaad.Dat zit er achter, dat alle boeren met buitenlopende dieren en alle hobby-weidedieren wegmoeten vanwege zogenaamde stikstofuitstoting. Weg ermee dus en dan kan al dat land ingepikt( "uitgekocht" noemen ze dat) worden om vol te bouwen. Echt niet voor "de natuur" hoor, trap daar niet in. En nadat dat alles is volgebouwd zullen ze de wolven wel gaan bestrijden want die hebben hun werk dan gedaan. En in dat nieuwe bebouwde gebied krijgen de bewoners daar overlast en die worden dan wel gehoord.
OleJon schreef:Hebben jullie hier onderbouwing voor en serieuze bewijzen of zakken we nu af naar allerlei complot theorieën ?
OleJon schreef:Hebben jullie hier onderbouwing voor en serieuze bewijzen of zakken we nu af naar allerlei complot theorieën ?
Kendra schreef:Zoek even het verhaal van Wolvin GW2090f ....
Voorde abonnees:
https://dvhn.nl/drenthe/westerveld/Wolv ... 05708.html
Eind vorig jaar stond de teller op 246.
Er is iets tussen '100% beschermen' en 'alles afschieten'.
Je zou bv deze wolvin, waarvan bekend is dat zij en haar familie in Duitsland een zelfde spoor van dode schapen achter hebben gelaten, kunnen afschieten. Dat is gericht beheer en ik zie werkelijk geen enkele reden omdat niet te doen...
josien_m_ schreef:Los van alle bedoelingen of toegeschreven bedoelingen: Wat hebben sommigen toch tegen het bouwen van huizen? Vind je niet dat alle mensen ergens mogen wonen of zo? dat begrijp ik niet. Ik vind het natuurlijk wel jammer en houd liever alle ruimte open, maar ik snap wel dat zoiets met de huidige aantallen mensen niet mogelijk is.
Jenara schreef:OleJon schreef:Hebben jullie hier onderbouwing voor en serieuze bewijzen of zakken we nu af naar allerlei complot theorieën ?
Staat gewoon op Google
https://www.vee-en-gewas.nl/artikel/251 ... 00-gebied/
Wintu schreef:josien_m_ schreef:Los van alle bedoelingen of toegeschreven bedoelingen: Wat hebben sommigen toch tegen het bouwen van huizen? Vind je niet dat alle mensen ergens mogen wonen of zo? dat begrijp ik niet. Ik vind het natuurlijk wel jammer en houd liever alle ruimte open, maar ik snap wel dat zoiets met de huidige aantallen mensen niet mogelijk is.
Nee hoor, vind enkel dat er al teveel mensen zijn
Wintu schreef:Kendra schreef:Zoek even het verhaal van Wolvin GW2090f ....
Voorde abonnees:
https://dvhn.nl/drenthe/westerveld/Wolv ... 05708.html
Eind vorig jaar stond de teller op 246.
Er is iets tussen '100% beschermen' en 'alles afschieten'.
Je zou bv deze wolvin, waarvan bekend is dat zij en haar familie in Duitsland een zelfde spoor van dode schapen achter hebben gelaten, kunnen afschieten. Dat is gericht beheer en ik zie werkelijk geen enkele reden omdat niet te doen...
Ik hoorde of las en geen idee of het klopt, dat enkel de alfa vrouw in het roedel jongen krijgt. En dat wanneer je haar er tussen uit neemt, de andere vrouwtjes welpen gaan krijgen en zodoende dan het aantal verveelvoudigd. Of het klopt weet ik niet, maar heb het ergens gelezen iig.
tienus63 schreef:Ik heb niets tegen woningbouw, jongeren kunnen nauwelijks aan woonruimte komen.
Gelukkig zijn sommige gemeenten nu iets gemakkelijker met splitsen van woningen of bedrijfsgebouw ombouwen tot geschikte woonruimte voor jongeren of juist ouderen.
Maar we kennen allemaal het verhaal van Schiphol; die heeft stikstofruimte nodig om te kunnen blijven vliegen.
Dus de stikstof van de boeren die ze opgekocht hebben wordt niet gereduceerd, die wordt op een andere plek ingezet. Of voor infrastructuur, woningbouw. Maar die groene landbouw stikstof wordt omgekat naar grijze stikstof.
Per saldo veranderd er dus niet.
Alleen mag een boer minder koeien, schapen, paarden houden op zijn grond per ha.
Wintu schreef:josien_m_ schreef:Los van alle bedoelingen of toegeschreven bedoelingen: Wat hebben sommigen toch tegen het bouwen van huizen? Vind je niet dat alle mensen ergens mogen wonen of zo? dat begrijp ik niet. Ik vind het natuurlijk wel jammer en houd liever alle ruimte open, maar ik snap wel dat zoiets met de huidige aantallen mensen niet mogelijk is.
Nee hoor, vind enkel dat er al teveel mensen zijn
rien10 schreef:Dus dan hoeven degenen die er nu zijn niet prettig te wonen? Of überhaupt bij hun ouders vandaan kunnen?
tienus63 schreef:Ik heb niets tegen woningbouw, jongeren kunnen nauwelijks aan woonruimte komen.
Gelukkig zijn sommige gemeenten nu iets gemakkelijker met splitsen van woningen of bedrijfsgebouw ombouwen tot geschikte woonruimte voor jongeren of juist ouderen.
Maar we kennen allemaal het verhaal van Schiphol; die heeft stikstofruimte nodig om te kunnen blijven vliegen.
Dus de stikstof van de boeren die ze opgekocht hebben wordt niet gereduceerd, die wordt op een andere plek ingezet. Of voor infrastructuur, woningbouw. Maar die groene landbouw stikstof wordt omgekat naar grijze stikstof.
Per saldo veranderd er dus niet.
Alleen mag een boer minder koeien, schapen, paarden houden op zijn grond per ha.
josien_m_ schreef:Ja en dat lijkt me juist helemaal prima! Natuurlijk is er veel te veel vee in Nederland. Dus er mag zeker anders geboerd worden. Niet minder boeren, wel minder vee, dus duurder voedsel.
Wintu schreef:rien10 schreef:Dus dan hoeven degenen die er nu zijn niet prettig te wonen? Of überhaupt bij hun ouders vandaan kunnen?
Nee hoor, maar ik denk wel dat men er bij stil moet staan dat alle problemen momenteel komen door een overbevolking van de wereld. Maar het is een taboe om het daar over te hebben, want we fokken met zijn allen rustig door, daar hebben we immers recht op. Dat is de waar de wereld kapot aan gaat, niet zo zeer door stikstof, dat is enkel een symptoom.